הרוקנרול עובר דירה: מועדון הבארבי יעבור לנמל יפו עוד השנה

נמל יפו המחודש (הדמייה: אלעד גייפמן/קיסלוב קיי אדריכלים)
נמל יפו המחודש (הדמייה: אלעד גייפמן/קיסלוב קיי אדריכלים)

ל"טיים אאוט" נודע כי מועדון ההופעות המיתולוגי של תל אביב יעתיק את מקומו במהלך השנה ויעבור מההאנגר הישן והאהוב בקיבוץ גלויות אל נמל יפו המשתפץ, לאחר שזכה במכרז על הפעלת מועדון הופעות במחסן 2. הבעלים שאול מזרחי סירב להגיב

מועדון הבארבי, הפועל מאז 1994 ושוכן במיקומו הנוכחי ברחוב קיבוץ גלויות מאז 2001, צפוי לחגוג את יום הולדתו ה-30 בכתובת חדשה: ל"טיים אאוט" נודע כי המועדון הוא אחד מהזוכים במכרז למוסדות ובתי עסק שייפתחו במחסן 2 המחודש של נמל יפו, שעבר יחד עם מחסן 3 שיפוץ מאסיבי. השיפוצים מתקרבים לסופם, וכעת מסתמן שמועדון ההופעות המרכזי והמיתולוגי של תל אביב יעבור דירה עוד השנה.

מיתולוגיה במיטבה. הופעה בבארבי (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של פרויקט מטרופולין)
מיתולוגיה במיטבה. הופעה בבארבי (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של פרויקט מטרופולין)

כמו כן, מסתמן כי במקום יפתח גם משכן חדש לתיאטרון הילדים העברי-ערבי אלמינא, וכן סניף של פקטורי 54. על שיפוצו של המתחם הוחלט עוד ב-2015, אך שלל התנגדויות הובילו לעיכובים מתמשכים, ומעט אחרי תחילת העבודות ב-2019 פרצה הקורונה והביאה איתה עיכובים נוספים. במסגרת השיפוץ עברו המבנים המנדטוריים של מחסן 2 ומחסן 3 בקצהו הדרומי של הנמל תהליך שימור ושיפור. עם היציאה לדרך דווח כי  יוקמו בהם בין היתר מרכז מוזיקה אתנית, תיאטרון רחוב מקומי, בית לצופי הים ולחינוך ימי, יחידות מסחר קטנות ומקומיות, בתי אוכל עממי ואוכל רחוב ועוד. השיפוץ נועד, בין היתר, להיטיב עם קהילת הדייגים שתהנה בסיומו מהגדלת שטח המחסנים העומד לרשותה, מועדון דייגים, שירותים, מקלחת, מעלית משא, מרחב מוגן ושוק דגים חדש.

>> ב-2019 הדייגים בנמל יפו חששו: זה הסוף שלנו
>> ב-2020 רצינו ששאול מזרחי ירוץ לכנסת. הוא חשב שהשתגענו

כך זה יראה ממש עוד מעט. נמל יפו המחודש (הדמייה: אלעד גייפמן/קיסלוב קיי אדריכלים)
כך זה יראה ממש עוד מעט. נמל יפו המחודש (הדמייה: אלעד גייפמן/קיסלוב קיי אדריכלים)

בשנה שעברה הבארבי ובעליו, שאול מזרחי, עלו לכותרות לא מעט כאשר מזרחי מחה נגד הפגיעה העסקית שנגרמה לו בעקבות מדיניות הממשלה הלא אחידה סביב העלייה בתחלואת הקורונה בתחילת 2022 (גל האומיקרון). בשלב מסוים הוא אף סגר את המועדון לשבועיים בהחלטה חד-צדדית, אך מאז נראה שהעסקים התאוששו והבארבי פועל במלוא המרץ, עם הופעות סגורות עד אמצע אפריל ומעבר לו (רק הבוקר דיווחנו על שובם המבורך של מלווינס לישראל, אחרי ההופעה האדירה שלהם – באותו בארבי – ממש לפני 16 שנה).

שאול מזרחי סירב להגיב לידיעה. מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי טרם הוחלט על תאריך יעד לפתיחת הנמל המחודש וכי העירייה אינה מגיבה בשלב זה על ידיעות הקשורות אליו.