גלגל המזל: השווארמה הכי ויראלית בישראל סוף סוף נחתה בת"א

הגלגל של שרדר. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hagalgalshelshreder
הגלגל של שרדר. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hagalgalshelshreder

התופעה האינטרנטית שנקראת "הגלגל של שרדר" סוף סוף נפתחה גם בתל אביב, עם מקום לא צנוע בלונדון מיניסטור שיאפשר לכל תושבי העיר סוף סוף לטעום את השווארמה, ואז להתווכח בקבוצת פייסבוק שמיועדת לחובבי שווארמה על האם זה היה שווה את המחיר או לא

3 בינואר 2024

אחרי המתנה של חודשים ומסך וידאו ענק שהריץ בלופ את סרטוניו – סניף של השווארמייה הוויראלית "הגלגל של שרדר" נפתח לראשונה בסיום השבוע שעבר ברחוב שאול המלך. עם שיפקה קטנה לפתיחת התיאבון ומיץ ענבים קר לריענון הקיבה, זה הזמן להכין את הטיקטוק.

התופעה האינטרנטית שנקראת הגלגל של שרדר סוחפת את הרשתות החברתיות מאז הקורונה. בליבה גמליאל אדרי, ספר גברים (ברבר בלעז), ומה שקוראים לו באלגנטיות 'טיפוס צבעוני'. באחד הימים אדרי נתקף רעב, וביקש לקנות לעצמו מנת שווארמה. ברוח אותה תקופה, כל המקומות היו סגורים לישיבה ואדרי עשה מה שכולם עשו אז – קנה טייק אוויי, והתיישב לאכול באוטו. אשתו צילמה והעלתה לטיקטוק והשאר היסטוריה – אדרי הפך לאוטוריטה בתחום, לפחות מבחינה וירטואלית, והתחיל לעבור בין דוכני אוכל רחוב. כל ביס מתועד בסרטונים הומוריסטיים לשמחת כמעט 280 אלף עוקביו של אדרי, שמדלג בעליצות בין פיצה, טוסט נקניק והמבורגר – אבל בסוף תמיד חוזר לשווארמה.

בחודש ינואר של השנה שעברה פתח כוכב הרשת דוכן פופ אפ שווארמה בשוק הכרמל, ולאחר שהתייאש מהבירוקרטיה העירונית העתיק את המיזם למקום קבוע בראשל"צ. עם ההצלחה בא התיאבון, סניף נוסף נפתח בחדרה, ועם תחילת 2024 הוא השיק גם סניף בבאר שבע, וגם את הסניף התל אביבי, בלוקיישן שיהיה מוכר לחובבי השווארמות המקומיות – לונדון מיניסטור, בצידו של שאול המלך, ממש איפה שעד לאחרונה התמקמה מסעדת ASK.

במקום החדש תוכלו לטעום את השווארמה כבש המפורסמת, וסיח אנטרקוט שומן כבש עם קוביות חציל, קונפי שום, צ'ימיצ'ורי ועוד תוספות מעניינות. בעבר ערך אדרי ניסויים בסיחי אווז, אסאדו וסוגי בשר יוקרתיים, אבל ספק אם יופיעו כיום, פוסט מלחמה, כשהנטייה היא לקצץ במחירים.

הגלגל של שרדר. צילום: מתוך האינסטגרם hagalgalshelshreder
הגלגל של שרדר. צילום: מתוך האינסטגרם hagalgalshelshreder

סוגיית התמחור, אגב, עלתה כבר בימי הפופ אפ בתל אביב – כנראה מתוך שאיפה להציב תחרות לדוכנים בשוק, ובראשם השווארמה המצטיינת של מפגש רמב"ם, מחיר פיתה כולל צ'יפס ושתייה עמד דאז על 40 ש"ח. המעבר לראשל"צ הקפיץ את העלויות, וכעת המחירים נושקים לרף העליון המקובל בשוק: 50 ש"ח לפיתה, 60 ש"ח ללאפה ו-70 ש"ח לצלחת/חמגשית.

האם מה שתפס בטיקטוק כאש בשדה קוצים יתפוס גם בתל אביב? ימים יגידו. יש בעיר לא מעט שווארמיות טובות, וטרנדים בטיקטוק ממילא לא עושים לנו את זה. מצד שני, אנו מפרגנות באופן גורף לכל עסק שנפתח בתקופה קשה כל כך. גם שווארמה היא סוג של נחמה. בעצם, שווארמה היא הנחמה. שיהיה בתיאבון, אל תשכחו את הדבר הזה עם השיפקה. לא יודעות, אנחנו לא בטיקטוק.
שדרות שאול המלך 4, א'-ה' 11:00-22:00