לא חתונה קתולית: 5 הצעות אלטרנטיביות לחתונה מקורית באמת

כל החתונות נראות אותו דבר, כל פילה אמנון על מצע בטטה משעמם ואטרקציית המגנטים מיצתה את עצמה. מחתונה בשטח ציבורי, דרך חתונת תחפושות ועד חתונה חברתית - השחורה מגישה לכם 5 הצעות סופר מגניבות לאירוע אלטרנטיבי וייחודי באמת

חתונה אלטרנטיבית זה השיט. צילום: שאטרסטוק
חתונה אלטרנטיבית זה השיט. צילום: שאטרסטוק
19 ביוני 2018

חתונות. אי אפשר איתן, אי אפשר בלעדיהן. או שכן אפשר? תלוי את מי שואלים ולמה בדיוק אתם מתכוונים. לפי הגישה הרווחת – לכל סיר יש מכסה ובסופו של דבר הסיר כורע ברך ומציע נישואים למכסה שנענה בהתרגשות יתרה, ואז, כמו רוב כלי המטבח, הם לובשים לבן ומתחתנים באולם או גן אירועים. החופה תמיד מתחילה באיחור של שעה, אחר-כך אוכל וריקודים, קינוח פרווה וב-00:00 הביתה. לפעמים מוסיפים אטרקציה בצורת להקה, בר אקטיבי או עוד מזכרות ממוגנטות מעוד חתונה.

בתכלס, רוב החתונות די חוזרות על עצמן ומי שבאמת רוצה חתונה מקורית, מיוחדת ושונה צריך להתאמץ קצת ולחשוב מחוץ למסגרת או לגנוב רעיונות מפה. הנה 5 הצעות לחתונה אלטרנטיבית מגניבה ורומנטית על אמת.

עוד כתבות מעניינות:
הממלכה הקשוחה: 10 חוקים חדשים בחיים של מייגן מרקל
חידון טלוויזיה לאלופים: מצליחים לזהות סדרה לפי שוט אחד מתוכה?
5 מסכות פנים שינקו לכן את האמ-אמא של הנקבוביות

 

1. חתונה בהפתעה

אם אתם חושבים שהצעת אירוסין בשקיעה בחוף הבונים מרגשת, אתם צודקים. אבל תכלס, הוא אמור לצפות את זה והיא דמיינה את זה באירופה הקלאסית ולא על מחצלת בעתלית. אם אתם באמת רוצים להביא את הפרטנר שלכם לסף התקף-לב, צריך להפתיע עם כל החבילה.

תגידו שהולכים למסיבה. תתארגנו ותיסעו לחצר או כל מקום שלא צועק "אולם חתונות" ושם יחכו בני המשפחה, חברים, רב, דודה כרמלה, קייטרינג וחופה. אם היא/הוא לא משתינים במכנסיים מרוב התרגשות אז אין להם שלפוחית שתן. ככל שהחתונה תהיה מפוארת יותר, כך ההפתעה תהיה גדולה יותר.

מחיר ל-200 אורחים: כ-70,000 ₪ אם החתן מפתיע (לפי 100 דולר למוזמן) ועד 200,000 ₪ אם הכלה מפתיעה (לפי 100 דולר למוזמן + סידורי פרחים ועיצוב שולחנות).

לעדי ולהד, לעומת זאת, זה לא עלה שקל ושניהם היו מופתעים באותה המידה. הזוג הצעיר בחר שלא להתחתן אבל הצוות במשרד "גרייטדיגיטל" בו השניים עובדים, חשב אחרת. יום אחד, לשניהם נשלח זימון לשיחת מנהלים. עדי לא חשה בטוב באותו יום ולא הבינה למה המנכ"ל מתעקש שתגיע.

"חצי שעה לפני הפגישה קוראים לנו לסטודיו לצילום" מספר הד. "שם חיכו לנו הבגדים לחתונה כשעדי קיבלה 3 שמלות לבחירה שהבנות במשרד הביאו. פתאום ראינו שהצוות הכין הזמנה, כל הגג סודר לאירוע, חופה, ברכות, הכל. על תקן ה"רב" היה המנכ"ל שניהל את הטקס להנאת המשתתפים והאורחים. שנינו הופתענו בטירוף, קיבלנו את החתונה שמעולם לא רצינו והיה מאד שמח".

כמובן שאישור נישואים מהרבנות יהיה בעייתי ללא נוכחות של הזוג או אחד מהם, אבל רטרואקטיבית זה אפשרי. אם אתם זוג חד-מיני, גם ככה לא תקבלו חותמת של אף-אחד (לפחות בינתיים). אגב, מי שמתנגד לרבנות, שלא יתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל, זה מטופש. תהליך הגירושים, לא עלינו, יהיה כך או כך דרך הרבנות. הסכם נישואים או שיתופיות באמצעות עורך-דין יפתור את הבעיה.

החתונה של הד ועדי. צילום באדיבות המצולמים
החתונה של הד ועדי. צילום באדיבות המצולמים

2. חתונה בפאב

מה שבאמת חשוב בחתונה זה האלכוהול. השמלה שלך ממש לא מעניינת, ואם האורחים ישתו מספיק, הם גם ככה לא יזכרו מה היה הצבע שלה ואת הדג או המעורב ירושלמי לבחירתם, הם יקיאו. אפשר בופה עם שניצלונים או אדממה, למי אכפת? פאב מספיק גדול עם מקום לרחבת ריקודים ושפע של ברזי בירה מושלם למי שרוצה ליהנות ולדפוק את הראש ביחד עם האורחים.

אולי זה ישמע לכם הזוי, אבל החברים מהעבודה ומהלימודים לא באמת רוצים לבוא לחתונה שלכם ובטח שלא לשלם על זה. אם תתחתנו בפאב, החבר'לעך הצעירים באמת ישמחו לבוא, לשים שייק על סך 200 שקלקליםולחגוג איתכם.לגבי המשפחה – בדיוק כמו טחינה, אין דבר כזה יותר מדי דודים שיכורים. נ.ב. תדאגו לצלם.

על-מנת לברר עלויות ועדויות, ביררתי עם אנה ודניס שהתחתנו בפראג, אבל את האירוע עצמו הם חגגו בפאב אירי עם עוד 50 אורחים. על מנת לחסוך בעלויות הם סגרו את הפאב בשבת בצהריים.

"אף-אחד לא היה בלחץ של להגיע מהעבודה או לחפש סידורים לילדים. הזמנו את להקת Makeover שנתנו בראשושתינו בעיקר בירה, שהייתה ללא הגבלה". אנה מספרת שהאורחים זוכרים את האירוע לטובה כי היה מאד מיוחד, שונה ובעיקר כיף. הכל כולל הכל עלה 15,000 ₪ – סכום סביר בהחלט (אם לא לוקחים בחשבון את מספר האורחים).

החתונה של אנה ודניס. צילום באדיבות המצלומים
החתונה של אנה ודניס. צילום באדיבות המצלומים

3. חתונת תחפושות מקורית לשם שינוי

נכון, חתונת תחפושות כבר נעשתה בעבר, אבל השאלה היא למה אתם מתחפשים. אם בא לכם לדפוק הופעה ולהפוך את החתונה שלכם לקרנבל צבעוני, אתם יכולים להיות מלכותיים לפחות כמו הארי ומייגן בלי לשפוך כסף שאין.

פדרי את האף ועל הדרך את כל הפנים בלבן, תוסיפי שליכטה של סומק ונגיעה של פלולה. על זה תוסיפי פאה לבנה גדולה עם ברבור או סלסלת פירות העונה מעל. לגבי המלבושים, אתם יכולים למצוא באיביי שמלה וחליפה של דוכסים במחיר שווה לכל כיס. כמה שיותר מלמלות – כך הערב יהיה זכיר יותר. והנה לכם – חתונה ראוותנית שצוחקת על חתונה ראוותנית, ובזול.

גילו נאות, עוד לא נראתה חתונה כזאת, כי ככה תראה החתונה שלי בעזרת השם בזוקה פרטית שלי, רק שהשיר לחופה יהיה Freestyler מאת Bomfunk ויהיה לי חתן. לאחת מחתונת התחפושות המוצלחות שנראו עד כה אחראים מירב ושניר. מירב מספרת שבחתונה כולם היו מחופשים, כולל הרב שהפך למכשף כסוף זקן.

"הייתה מסיבה מטורפת עם אווירה היסטרית,מסיבת הפורים הכי טובה בעיר הייתה אצלנו. אנחנו היינו מלאכית וספרטני, היה חבר שהתחפש מסמר הערב, אחר להתחפש ל-god of war. היו מדוזות, ג'ירפות, זוג חברים התחפשו לכומר ונזירה ועשו לנו הופעות סטרפטיז. העלות הייתה בממוצע הגבוה, כ-100 דולר על כל ראש".

מחיר ל-200 איש: 70,000 + 358 אירו לבגדי חתן וכלה

בחתונה של מירב ושניר. צילום באדיבות המצולמים
בחתונה של מירב ושניר. צילום באדיבות המצולמים

4. חתונה חברתית

אם אתם רוצים לחסוך ולא להכביד גם על הארנק של האורחים, זה לא אומר שהפתרון הוא לסגור מתנ"ס בחורף ביום ראשון ולהסתפק בעמדה עם מיחם וכיסאות של כתר. זה אולי ישמע לכם תמוה וקשה להפקה, אבל אפשר לבקש עזרה מהאורחים בסידורי החתונה. יתרה מכך – אפשר לנצל את האירוע להעלאת מודעות חברתית, כן כן.

נועם וטל למשל הפיקו חתונה קטנה וקסומה בעלות של כ-50,000 ₪. השניים התחתנו בקיבוץ אורים באירוע שכלל כ-150 אורחים. הקונספט היה חתונה חברתית – האורחים עזרו בהכנת האוכל, בצילום ובמוזיקה. הזוג מספר: "היו הרבה חששות ובסוף החתונה הייתה מוצלחת. ניסינו ליצור משהו אינטימי ובעל משמעות עמוקה. אופי המתנות היה יותר פיזי – מתנות ולא שייקים, אבל לא הוצאנו יותר משהכנסנו בסיכומו של דבר".

החתונה של נועם וטל. צילום באדיבות המצולמים
החתונה של נועם וטל. צילום באדיבות המצולמים

אפרופו חתונה חברתית מכל המשתמע מכך – ניתן ורצוי לפנות ל"אנוש" – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, שם התקיימו כבר שתי חתונות חברתיות ומעוררות השראה ללא התפשרות על איכות ואווירה. החתונה תעלה לכם 40-50 אלף ₪ (תלוי ברצונכם) שיועברו למתמודדים עם מגבלה נפשית ויעזרו להם להשתלב בשוק החופשי בתחום האירועים. אלטרנטיבה שווה בהחלט.

החתונה חברתית של ליחן ורן בעמותת "אנוש"
החתונה חברתית של ליחן ורן בעמותת "אנוש"
החתונה חברתית של ליחן ורן בעמותת "אנוש"
החתונה חברתית של ליחן ורן בעמותת "אנוש"
החתונה חברתית של ליחן ורן בעמותת "אנוש"
החתונה חברתית של ליחן ורן בעמותת "אנוש"

5. חתונה בשטח ציבורי

בסופו של דבר, אם אתם לא אוליגרכים או הומלסים, אורח לחתונה יעלה כ-100 דולר – ממוצע היסטורי שנטמע במשך השנים, אבל:

אם אין לכם יותר מ-40 מוזמנים, אין שום סיבה שתסגרו מקום רק בשבילכם. כל שטח ציבורי, כמו בריכה עירונית, חוף-ים, פארק, מונית שירות או גן-משחקים יכול למלא את מבוקשכם. חופה בסוכת מציל מתפקדת כמו כל חופה אחרת ואף יותר טוב.

חתונה אלטרנטיבית זה השיט. צילום: שאטרסטוק
חתונה אלטרנטיבית זה השיט. צילום: שאטרסטוק

מבחינת כיבוד אפשר להצטייד בחמגשיות, צידניות בירה, שפע גזוזים בכל צבעי הקשת הזרחנית וממטרות למי שצמא. לקינוח יש שלל קרטיבים במגוון טעמים: אננס, לימון, דובדבן, קולה או טילון אם אתם מרגישים לארג'ים. אם אתם בחוף הים, פויקה יכול להיות אחלה דרך לסתום את הרעב ואם יש לכם חברים היפים, תבקשו מהם לעשות מופע פויז ורק אחרי זה תנתקו איתם את הקשר.

מחיר ל-38 מוזמנים: 1700 ש"ח. בינגו!