הביצוע המצטיין: 10 החלות הכי טובות בתל אביב

חלה של חגי והלחם. צילום: נועם פריסמן
חלה של חגי והלחם. צילום: נועם פריסמן

היא הקונצנזוס הכי גדול (בשלב הזה, אולי היחיד) של העם היהודי: מאחדת שבטים ומחנות, זרמים ומפלגות, מעולם לא שמענו על מישהו שלא אוהב חלה. אלו החלות הכי טובות בתל אביב, רק תשמרו לנו קצת

חלה ע"פ מתכון מיתולוגי | חגי והלחם

הנחתום הארטינזלי שזה עתה פתח את מאפייתו בפלורנטין ומתמחה בחיטות עתיקות וזני קמחים ייחודים, אופה חלה משגעת לפי מתכון של מאפיית רוזנטל המיתולוגית. מדובר בחלה פריכה, זהובה, רכה – בקיצור, כל מה שטוב בלחלם היהודי מכולם. היא מקמח לבן וללא ביצים מה שהופך אותה לקשה וקשוחה מבחוץ ורכה ולבבית מבפנים. תמצאו אותה בימי שישי בלבד, אז שווה לעמוד בתור.
25 ש״ח. ויטל 25, 03-6705520 (בתמונה הראשית)

חלת בריוש | בבקה בייקרי 

המאפייה של האחיות גורן מפליאה לכבוד שבת המלכה ולכבוד כל יום בשבוע בעצם, בחלת בריוש נהדרת. הבצק עשיר ומלטף, הגובה מרשים ואלגנטי והטעם מענג ומתאפיין במתיקות מתונה שגורמת לנו לחשוב לרגע שמדובר בעוגה אוורירית ורכה. זאת בוודאי הודות לחמאה שמצויה כאן בנדיבות רצויה – ונודה לה על כך.
18 ש״ח, בסניפי בבקה בייקרי

חלת בריוש של בבקה בייקרי. צילום: פופ תקשורת
חלת בריוש של בבקה בייקרי. צילום: פופ תקשורת

איך להיות יהודי עכשיו // טיים אאוט סופ"ש
>> אם השאלה היא איך להיות יהודי עכשיו, אז התשובה נמצאת בתל אביב
>> העגלה שלנו רחוקה מלהיות ריקה. הנה ארון הקודש שלנו בתפארתו
>> מיהו (הכי) יהודי? דירוג הדמויות הכי יהודיות בתולדות הטלוויזיה
>> כן, אנחנו שולטים בהוליווד: הסרטים הכי יהודיים של השנים האחרונות
>> מהו הומור יהודי? אחת מהתשובות מתחבאת אצל טאיקה וואיטיטי
>> היהדות הטעימה שלנו: מסע אל אוצרות הקולינריה של בני ברק

חלת קרואסון | טאטי בייקרי

בטאטי מפליאים בחלת קרואסון מופתית, קלועה כחלה קלאסית ועשויה מבצק קרואסון חמאה רך ומבורך, מתיקות קלה במרקם שנע בין דחוס לאוורירי ולא בא לנו להפסיק לאכול אף פעם. מדובר בסכנת התמכרות ממשית. ראו הוזהרתם.
42 ש״ח, בסניפי טאטי בייקרי

חלת קרואסון של טאטי. צילום: דניאל לילה
חלת קרואסון של טאטי. צילום: דניאל לילה

חלה מלאה טבעונית | בייקרי

אני זוכרת את רגע האכזבה כשאמא שלי הייתה מגישה לשולחן חלה, אבל מקמח מלא. למה לבאס גברת? הייתי חושבת בלב. מאז אכלתי כמה חלות ולמדתי שאם החלה עשויה היטב, הקמח המלא אף מוסיף, מעמיק את טעמיה ומיטיב עמה. כזו היא החלה של הבייקרי, מקמח מלא, אך נותרת אוורירית, טובה ומשביעה. היא אף טבעונית, אז מתאימה ורצויה לכולם.
24 ש״ח, בסניפי הבייקרי ודליקטסן

חלה של הבייקרי/דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל
חלה של הבייקרי/דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל

חלה לכל מועד | לחמים

בלחמים יש חלה לכל יום בשבוע, אחת עם פרג שמתאימה לכריך לבית הספר, אחת שומשום לכבד קצוץ או סלט ביצים, אחת חלקה ובוהקת לכל רגע ביום, אחת בריוש להתפנקות אמיתית, אחת חגיגית עם קצח, פרג, פשתן, גרעיני חמנייה וגרעיני דלעת ליום שישי ואחת מהודרת במיוחד ליום חג – ארוכה ומפוארת במתיקות עדינה וציפוי מגוון זרעים ודגנים. בקיצור, אפשר ביס?
מ-19 ש"ח ועד 75 ש"ח לחלה אחת ענקית (בגודל של בערך שלוש חלות), בסניפי מאפיית לחמים

חלות של מאפיית לחמים. צילום: מתוך האינסטגרם
חלות של מאפיית לחמים. צילום: מתוך האינסטגרם

חלת שמן זית | פיצה לילה

המאפייה של פיצה לילה מפליאה בדברי פחמימה משגעים מלבד (וכולל) הפיצות. כריכים, מאפים וחלת שמן זית אחת וחד פעמית, שניחנת בטעמים עדינים וענוגים, הבלחה קלה של טעם שמן זית (של פתורה) במרירות קלה במובן הטוב של המילה, גודל ראוי ונדיב שמאפשר חלוקה וכן מרקם ענני מנצח.
25 ש"ח, מרחביה 4

חלת שמן זית של פיצה לילה. צילום: מתוך האינסטגרם
חלת שמן זית של פיצה לילה. צילום: מתוך האינסטגרם

חלה אישית | שישקו

בשישקו מגישים חלה של שבת, קלועה כהלכתה, משוחה בחלמון ביצים ועל כן זהובה ומזמינה ועם שומשום בלמעלה כמובן. הבונוס האמיתי היא שהיא נמכרת בגודל אישי כך שאפשר לאכול אותה לגמרי לבד מבלי לבצוע שוב ושוב רק את החלק הלבן ולהשאיר אותה ריקה מבפנים כדי ששאר באי הבית לא ישימו לב שהיא עומדת להיגמר. אנחנו ממש לא מדברים על עצמנו, סתם שמענו פעם משהו על אנשים שעושים ככה.
13 ש"ח, סמטת הר סיני 2

חלת ויזניץ' | קונדיטוריה וייס

סיפרנו לכם זה עתה על הסיור שעשינו בבני ברק אותו חתמנו במאפיית ויזניץ׳ האייקונית. זה הזמן לספר שבימי שישי לא תצטרכו להרחיק יותר עד בני ברק ותוכלו למצוא אותה בקונדיטוריה בקינג ג'ורג', גדולה, שרופה מעט לעיתים – אבל מנצחת ומחכה רק לכם.
18 ש"ח, קינג ג'ורג' 4

חלת ויז'ניץ של קונדיטוריה וייס. צילום: חילי סורוקין
חלת ויז'ניץ של קונדיטוריה וייס. צילום: חילי סורוקין

חלת מרציפן | סיתי בולונז'רי

בין יצירות הבולנז'רי והפטיסרי שמכינה הקונדיטורית אור לייבל בספוט הקטן בצפון הישן תמצאו ביום שישי בלבד את חלת החלומות: חלת מרציפן, עם מרציפן מתוצרת בית שמגולגל בתוך הבצק ובעיטור שקדים פרוסים. מבחינתנו היא יכולה להחליף כל עוגה בכל הזדמנות.
32 ש"ח, שטריקר 46

חלת מרציפן של סיתי בולונז'רי. צילום: אור לייבל
חלת מרציפן של סיתי בולונז'רי. צילום: אור לייבל

חלת מסיק | בלאדי שיק

על המוניטין של ארז קומרובסקי בבצק בכלל ולחמים בפרט אין צורך להרחיב את הדיבור. גם בענייני חלה הוא אינו פראייר בכלל, ולראייה חלת מסיק מתוך תפריט חורף שישי, פרשנות אישית ופראית למאפה המסורתי בתוספת זיתים, תימין, זרעי כוסברה והמון דברים טובים.
28 ש"ח, בלאדי שיק

הידיים של ארז וחלת מסיק. בלדי שיק (צילום אסף קרלה)
הידיים של ארז וחלת מסיק. בלדי שיק (צילום אסף קרלה)