טלוויזיה

קריאת החרם של נתניהו על קשת נחלה כישלון חרוץ

חדשות השבת של קשת 12 זכו לקפיצת רייטינג משמעותית, בעוד "נינג'ה ישראל" לא נפגעה כלל. גם בחו"ל עסקו בפרשה וציינו כי ראש הממשלה סימן עיתונאים בשמם

הנערים (צילום: HBO)
הנערים (צילום: HBO)
3 בספטמבר 2019

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לגייס את בוחריו לחרם על קשת 12, אבל אף אחד לא רצה ללכת מכות: אחרי שביום שישי האחרון קרא נתניהו להפסיק לצפות בתכני הערוץ, בעקבות פרסום עדויות חדשות בתיק 4000, ניכר שלדבריו לא הייתה השפעה על קהל הצופים.

ההוכחה הכי ברורה לכך התקבלה ביום שבת, כאשר חדשות השבת של קשת קיבלו רייטינג גבוה יותר ביחס לשבת הקודמת (18% לעומת 14.6%). תקיפתו של נתניהו על התקשורת תרמה גם למהדורת השבת של רשת 13, שזינקה בארבעה אחוזים לעומת השבת הקודמת (10.5% לעומת 6.6%).

"נינג'ה ישראל", המשודרת בשבת ובראשון, לא נפגעה מניסיון ההסתה. התכנית אמנם קיבלה רייטינג נמוך ביחס לשבוע שעבר, אך נשארה בטווח הממוצע הרגיל שלה מול "המירוץ למיליון" (18.8% בשבת ו־19.2% בראשון).

ערוץ התעמולה 12 ״קשת״ הפיקו סדרה אנטישמית בשם ״הנערים״ (Our Boys), שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל. אני…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שישי, 30 באוגוסט 2019

 

גם בחו"ל דיווחו על חוסר ההשפעה של נתניהו על נתוני הצפייה. מגזין וראייטי התייחס לפרשה וציין כי קשת "המשיכה לשלוט ברייטינג", על אף שנתניהו כינה את הסדרה "הנערים", שקשת הפיקה יחד עם HBO, אנטישמית וסבר שהיא מוציאה שם רע לישראל. זה המקום להזכיר כי הסדרה כלל לא משודרת בקשת.

בוושינגטון פוסט התייחסו לכך שזו לא הפעם הראשונה שנתניהו מנהל מלחמה נגד התקשורת. שם ציינו גם כי נתניהו סימן עיתונאים בשמם וטען כי הם לוקחים חלק במתקפת טרור נגד הדמוקרטיה.

למעשה, לא רק שההיסטריה של נתניהו לא גרמה נזק לערוץ, אלא שהיא אפילו תרמה לאחוזי הרייטינג שלו. נתניהו היה צריך לדעת כי עם כל אהדת הבייס של הליכוד כלפיו, הוא יצטרך להתאמץ קצת יותר בשביל לגרום להם לכבות את הטלוויזיה כש"נינג'ה ישראל" משודרת.