כתבה

מה לעשות השבוע (25.12-29.12)

מסיבות, הרצאות, מחוות, תקלוטים ועוד אירועים שיעשו לכם את החנוכריסמס

הראפר לוקץ. צילום יח"צ
הראפר לוקץ. צילום יח"צ

ראשון

שבוע כריסמס ברעמסס 

העץ המנצנץ ביפו כנראה היווה השראה לרעמסס שיצר תפריט כריסמס שיעשה לכם חמים בלב. לזניה עגל, קנלוני ברווז וקוקטיילים שיעשו לכם כיף על הנשמה.
מראשון עד סוף השבוע ברעמסס, הגימנסיה העברית 7, 18:30

עוד כתבות מעניינות:
ביקורת ברים שיכורה על בר הבוקסא
מסיבות סילבסטר בתל אביב: כל הבילויים המומלצים
מהי מדיניות ההרחקה של מטרידים במועדונים והברים?

מסיבת חנוכה בפסאז'

מסיבת היפ הופ חסרת מעצורים עם די.ג'ייז מתחלפים וראפרים מפתיעים. צפו לבום בטעם סופגנייה.
פסאז', אלנבי 94, 22:00, 20/30 ש"ח

מכירת סוף השנה המסורתית של ארטא

אוהבים ציוד אמנות? אוהבים! אוהבים הנחות על ציוד אמנות? בטח שאוהבים! בין המותגים שעליהם ההנחות: פאבר קסטל, ווינזור ניוטון, ליקוויטקס, אולד הולנד, לה פרנק, ריבס ועוד.
ראשון עד חמישי בסניפי ארטא, נחלת בנימין 83 וקינג ג'ורג' 47, 10:00-19:00

גל אבלי בתיאטרון תמונע 

הסינגר/סונגרייטר ששב אלינו מהגולה לרגל השקת אי.פי, גל אבלי, יגיע להופעה שתחמם לכם את הלב בתיאטרון תמונע.
תיאטרון תמונע, שונצינו 8, 22:00, 35 ש"ח. לרכישת כרטיסים

שני

אורטגה

לראפר אורטגה הייתה שנה משוגעת שבה השיק שני אלבומים והופיע בכל הארץ. לקראת ההפתעות שהוא זומם ל־2017, הוא עומד לקחת פסק זמן קצר מהבמות ולסיים את סיבוב ההופעות הנוכחי במופע גדול בבארבי.
בארבי, קיבוץ גלויות 52 תל אביב, 22:00, 55־70 ש"ח

גילי ארגוב

הבן של, בעל הקול והבעיות הדומים, יופיע בפסאז' מול קהל שמורכב מאנשים שמעולם לא שמעו שיר שלו וכאלה שאשכרה מתרגשים לקראת. ילווה אותו בגיטרה יהודה קיסר ותקלטו יבגני צ'רטקוב ואמיר פאר.
פסאז', אלנבי 94 תל אביב, 21:00, 50 ש"ח

פסטיבל פליימוביל

מתחם שרונה מארח פסטיבל ענקי שכולו פליימוביל, עם חמישה מתחמים המוקדשים לעולמות הדמיון האינסופיים של הצעצוע האהוב. במקום יתקיימו תערוכת דמויות פליימוביל, סדנאות יצירה ועוד פעילויות לילדים.
מתחם שרונה, אלוף דוד אלעזר 6, הערב־רביעי (26.12־28.12) 11:00־14:00, 15:00־18:00

בין מאניה לדיפרסיה

הפסיכיאטר אילן טל יגיע לדבר על המחלות שהוגדרו כמגפה בעולם המערבי – מניה דפרסיה ודיכאון. האם אנחנו יכולים לשלוט במצבי הרוח שלנו, איך מווסתים רגשות ואיך נוכל לעזור לעצמנו?
פולי, שד' רוטשילד 60 תל אביב, 20:30, 39 ש"ח

פצצה מתקתקת

יזהר דוד, שעבד בעבר בזרוע הגיוס של השב"כ, בהרצאה על סוכנים חשאיים, סיכול פיגועים ודילמות מוסריות שעומדות בפני השב"כ, אך גם על הפן האישי של התפקיד, רגשות האשמה, הדיכאון ותסמיני הפוסט טראומה הבלתי נמנעים.
יאסו, הירקון 105 תל אביב, 20:00, 35 ש"ח

אקווריום

ההצגה, שמספרת על קבוצת שחייה אמנותית צעירה, היא ניסוי חדשני בתיאטרון. במקום טקסט, מחזה ומילים אספה ההפקה הקלטות דוקומנטריות של אנשים בני הגיל השלישי; השחקנים עושים ליפסינק להקלטות הדוקומנטריות של קולות הקשישים.
בית ציוני אמריקה, פרישמן 1 תל אביב, 20:30, 60 ש"ח

ריח של חלומות

פרויקט משותף של דנה עדיני ואלון עדר. הייתם מצפים למצוא אותו מתנגן בבית הקפה מתחת לבית אבל לא, מדובר באלבום וספר לילדים ובהשקה שלו בסנטר ינגנו השניים את שירי האלבום. נמסר כי אפשר ליהנות מהספר גם בלי מוזיקה, אבל אל תהיו צינים.
צומת ספרים, דיזנגוף סנטר תל אביב, 11:00, הכניסה חופשית, לגיל 4־9

אפריקה – אז והיום

למען הסר ספק: לא מדובר בתערוכה שמציגה מלחמות אזרחים בצבעים מלאים מול צבעי שחור־לבן אלא בסדנת הדפס תחריט בהשראת נופי אפריקה. אז למה גם בעבר? ובכן, כי כמה כבר אפשר להדפיס סוואנה שיובשה על ידינו.
מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, 10:00, 140 ש"ח, לגיל 7־12

שמונה בעקבות אחד

אתגר לילדים, שיצטרכו לחפש במוזיאון שמונה נרות ועל הדרך ללמוד משהו מהתערוכות שבמקום. אין מה לעשות, גם אנחנו לא היינו לומדים אם לא היה מובטח לנו שבסוף אפשר לשרוף דברים.
מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2 תל אביב, 10:30, 20 ש"ח, לגיל 5־8

שלישי

נס לא יהיה פה

מרכז ענב יקיימו הדלקת נרות אלטרנטיבית על גג גן העיר שבה יופיע גלעד כהנא במופע הספוקן וורד "חתירה אל ההווה". לפניו יעלה עטר מיינר שייתן סט ביטים מיוחד לחג.
מרכז ענב לתרבות, אבן גבירול 71, 20:30

דני סנדרסון

מהמוזיקאים הנחשבים בישראל וכנראה המצחיק שבהם בהופעה עם להקה שתכלול קטעי מלל שיהיו כנראה על סף הסטנדאפ, וכמובן את מיטב השירים ובהם "לא נודע", "זה הכל בשבילך" ו"אצל הדודה והדוד".
זאפה, ראול ולנברג 24 תל אביב, 20:15, 154 ש"ח

דייגו סאן X רדיו הקצה

רדיו הקצה סוגרים שנה עם יום שידורים חגיגי בן עשר שעות שבמסגרתו ישודר המצעד השנתי. לאחר מכן יגיעו אנשי הרדיו לדייגו סאן לחגוג, לאכול מלא טאקוס ולהתווכח אל תוך הלילה על תוצאות המצעד.
דייגו סאן, המשביר 2 תל אביב, 22:00

סלאם פירסטיימרז

הערב הרענן ביותר במסגרת הסלאמפסטיבל הפוקד את העיר, ובו משוררים ומשוררות יעלו על הבמה בפעם הראשונה כדי לבצע ספוקן וורד בועט שיכניס אתכם לתוך העולם שלהם.
לבונטין 7 תל אביב, 17:00, כניסה חופשית

למה הדברים החשובים סמויים מהעין?

הבמאי ומבקר הספרות אירי ריקין בהרצאה על ספר הילדים הנקרא בעולם והשיעורים שהוא מלמד אותנו על טבע האדם, משמעות החיים, אהבה שאינה תלויה בדבר, ערכים והשקרים שאנחנו מספרים לעצמנו כדי לשרוד את החיים.
צ'לסי הוטל, אבן גבירול 30 תל אביב, 21:00, 45 ש"ח

רביעי

ערב מחווה לצ'רלי מגירה

ערב מחווה לצ'רלי מגירה, המוזיקאי האגדי מבית שאן שסיים את דרכו הארצית בברלין לפני חודש, ייערך בלבונטין 7. במשתתפים שיבואו לעשות כבוד: המסך הלבן, הילה רוח ורם אוריון.
לבונטין 7, תל אביב, 20:00, כניסה חופשית

טריביוט לביונסה

ליין המחווה של הפסאז' מגיע הערב לגדולה מכולן – המלכה האם ביונסה. על העמדה: טובה סוויד ושקד דודוביץ'.
פסאז', אלנבי 94 תל אביב, כניסה חופשית

פסטיבל החשמל 

בחג החנוכה יהפוך גן החשמל למתחם אמנות בין תחומי במסגרת פסטיבל החשמל – אירוע קהילתי מיוחד של מגזין טיים אאוט בשיתוף עיריית תל אביב וחברת החשמל. בתוכנית: הופעות מוזיקה ומחול, מסיבות רחוב, אמני גרפיטי ותאורה המופעלת באמצעים ירוקים בלבד. באירוע ישתתפו בתי עסק שנמצאים בסביבת גן החשמל: גלריה בן עמי, קפה החשמל, מאיה בש, קפה סגל, קפה אובר, לבונטין 7, חומוס אליהו, המגדלור, בתה וגריגה, כולי עלמא, אברהמס הוסטל ועוד.
רביעי וחמישי בגן החשמל, 18:00-23:00, כניסה חופשית

דורון צברי

הקולנוען ואיש התקשורת דורון צברי ("מגש הכסף", "המדריך למהפכה") בהרצאה על עתידו של השידור הציבורי: מדוע הממשלה מנסה לבטל את הקמת התאגיד, מהו חזונו של נתניהו וכמה אנשים צריך כדי לעשות מהפכה?
נווה שכטר, שלוש 42 תל אביב, 20:00

רוני קובן

איש התקשורת רוני קובן יגיע לשיחה על עבודתו העיתונאית שבמסגרתה ליווה את שמעון פרס בקמפיין הפוליטי האחרון שלו ואת מחאת האוהלים והביא את יצחק תשובה לעמוד מול מצלמות.
ג'פניקה, נמל תל אביב, 20:30

חמישי

Atari Teenage Riot 

הרכב הדיגיטל הארדקור (יש דבר כזה והוא לא רע בכלל) ינחת להופעה שתשלב בין Pאנק, טכנו, היפ הופ, נויז ועוד. שווה התבוננות.
גגרין, דרך שלמה 46, 20:30, 180/200 ש"ח. לרכישת כרטיסים

רעש בספרייה 

הרצאות, הופעות ותקלוטים בספריית בית אריאלה המחודשת. בתוכנית האמנותית: Vegan Friendly, איפה הילד, ועדת חריגים, נאג' חמאדי, מיצגי אמנות אינטראקטיביים, סיור במרתפים הסודיים של בית אריאלה ועוד.

לוקץ' 

הראפר הכי מצחיק במשחק יסיים את סיבוב ההופעות הארצי שלו בעירנו (בו חגג את האלבום "משחקי הקראק" והמיקסטייפ "דונאלד טראמפ") לצד אורחים מפתיעים וראפרים מצוינים: קפה שחור חזק, אח שתיים, סוויסה, שגב ועוד. על העמדה: אורי שוחט.
צ'לסי הוטל, אבן גבירול 30 (לונדון מיניסטור), 21:30, 50/60 ש"ח. לרכישת כרטיסים

Modern Jazz FourTet בבית העמודים 

אם ברצונכם להאזין להרכב ג'אז לא מוכר לפני כולם – החישו פעמיכם לבית העמודים. הרכב הג'אז Modern Jazz FourTet חרש את המדינה בהופעות ועכשיו הוא מגיע להופעה ראשונה בתל אביב.
בית העמודים, רמב"ם 14, 21:30, כניסה חופשית

המון ווליום – תערוכתו של בני דשא

ציוריו של דשא מורכבים מקולאז' פרוע ורב המצאות: צילומי נשים עירומות מהרשתסצינות מיניות בוטות המצויירות באקספרסיביות, אזכורים לאירועים היסטוריים ונושאים פוליטיים מקומיים ועולמיים גלובליים. נעילה ב-21.1.
גלריית מקום לאמנות, 
שביל המרץ 6, 20:00, כניסה חופשית