במוצ"ש יהיה חם: המחאה עוברת מכיכר הבימה בחזרה לרחוב קפלן

. צומת קפלן-עזריאלי, 15.7.23 (צילום: אמיר גולדשטיין)
. צומת קפלן-עזריאלי, 15.7.23 (צילום: אמיר גולדשטיין)

מובילי המחאה נגד הממשלה, שצומחת בהדרגה כבר כחודשיים בכיכר הבימה, מעבירים אותה החל ממוצ"ש לרחוב קפלן, סמל המאבק בהפיכה המשטרית. משה רדמן: "קפלן הוא לא היעד הסופי - הכנסת וכל הארץ הם היעד הסופי והם אלו שיביאו את הכנסת להכריז על פיזורה וקביעת מועד בחירות"

13 בפברואר 2024

המחאה הציבורית נגד הממשלה עולה מדרגה: במוצ"ש הקרוב עוברת ההפגנה השבועית בכיכר הבימה, המתמקדת בהתנגדות להמשך קיומה של ממשלת המחדל שאיבדה את אמון הציבור וקוראת לקיומן של בחירות חדשות בהקדם האפשרי, בחזרה אל רחוב קפלן, שם שגשגו במשך 40 שבועות ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית שמשכו בין 150 ל-200 אלף איש מדי שבוע והפכו את הרחוב לסמל ההתנגדות.

>> נתניהו לא יכול: זה מה שגיל תמרי באמת היה צריך לומר
>> למה משטרת מחוז תל אביב מאבדת עשתונות מול אלף מפגינים?
>> בחמישי בערב: "כח קפלן" חוזר להפגין מול בתי השרים והח"כים

ההחלטה על הקאמבק של המחאה לרחוב שהפך לביתם השני של תל אביבים רבים, מגיעה בעקבות התעצמותן של ההפגנות בכיכר הבימה בשבועות האחרונים (במוצ"ש האחרון כבר היה שם קצת צפוף), כמו גם התנהלות המשטרה האלימה נגד מאות המפגינים שממשיכים מדי שבוע להגיע ספונטנית מכיכר הבימה אל שער הקריה בקפלן, שרק הדליקה את ההפגנות במקום והן הפכו סוערות יותר ויותר. כך או כך, השבוע תצטרך משטרת מחוז תל אביב להיערך לכ-20 אלף מפגינים ואולי יותר ויש לקוות שהיא תהיה שם כדי להגן על זכות ההפגנה.

הפגנת "בחירות עכשיו", כיכר הבימה, 24.12.23 (צילום: טוויטר/RadmanMoshe)
הפגנת "בחירות עכשיו", כיכר הבימה, 24.12.23 (צילום: טוויטר/RadmanMoshe)

מובילי ההפגנות בכיכר הבימה, משה רדמן אבוטבול, עמי דרור ורן הרנבו, מתנהלים תקשורתית בנפרד והודיעו לעוקביהם על המהלך ברשתות החברתיות בנפרד. "שעון החול של מדינת ישראל הולך ואוזל", כתב רדמן אבוטבול, "הממשלה הזו ממשיכה לדרדר אותנו לתהומות שלה חלמנו עליהם בסיוטים הכי גדולים שלנו ולכן גם אנחנו מאיצים. בשבת הקרובה ההפגנה המרכזית עוברת מרחבת הבימה בתל אביב לקפלן. קפלן הוא לא היעד הסופי – הכנסת וכל הארץ הם היעד הסופי והם אלו שיביאו את הכנסת להכריז על פיזור וקביעת מועד בחירות".

עמי דרור, מצדו, הזכיר גם את שובו של כח קפלן אל שורות המחאה, ואת ההפגנות שמארגנת התנועה שהובילה את המחאה נגד ההפיכה המשטרית החל מיום חמישי הקרוב מול בתי השרים והח"כים באותה דרישה. "השינוי יחל בכנסת ישראל", אמר דרור, "ובדרך לכנסת אנחנו, כולנו, נהיה בקפלן, באילת, בבאר שבע, בעין יהב, בקיסריה, בירושלים, בכפר סבא, ברחובות, בחיפה, בכרכור, בבית שמש, בכרמיאל, באבן יהודה, בנהלל, בחורפיש, בצמח, בכרמיאל, בראש פינה, בגשרים, בצמתים ומול בתי חברי הכנסת".

מפגינים מול שער הקריה ברחוב קפלן, 27.01.24 (צילום: אנונימי)
מפגינים מול שער הקריה ברחוב קפלן, 27.01.24 (צילום: אנונימי)

בשלב זה ארגוני המחאה הגדולים נגד ההפיכה המשטרית – ובעיקר אחים לנשק, בונות אלטרנטיבה ומחאת ההייטקיסטים – אינם שותפים פעילים להובלת ההפגנות שמתחדשות בקפלן, אך בשבוע שעבר כבר נצפו מול שער הקרייה נשים בחולצות האדומות של "בונות" (כולל המייסדת מורן זר קצנשטיין) וגברים בחולצות הירוקות של "אחים". ההפגנה תוביל בוודאות לחסימתו של רחוב קפלן ולשינויים בהסדרי התנועה באזור. נעדכן.