מתברר שזה האוכל הכי פופולרי בעולם. ותל אביב בכלל לא בקטע

קצת קימצ'י, עוד קימ'צי, בתוספת קימצ'י, עם קימצ'י. גריל קוריאני מסורתי (צילום: שאטרסטוק)
קצת קימצ'י, עוד קימ'צי, בתוספת קימצ'י, עם קימצ'י. גריל קוריאני מסורתי (צילום: שאטרסטוק)

איזה מטבח הוא האהוב ביותר בעולם לפי הרשתותו החברתיות? לא תנחשו בחיים. כי אנחנו היינו מהמרים על איטלקי או תאילנדי, אולי גם על יפני או מכסיקני, אבל מחקר של חברת "The Bucket List" העלה תוצאות מפתיעות. בקיצור, איפה אנחנו ואיפה הקימצ'י

בכל מה שקשור למטבחים האהובים ביותר בעולם, ישנם מספר פייבוריטים ברורים מראש. הקולינריה האיטלקית, עם הקומבינציה הבלתי מנוצחת של פיצה ופסטה. האוכל ההודי, עם המגוון הצבעוני והמסחרר שלו. המטבח המקסיקני על תבליניו ועל חדשנותו. הגסטרונומיה הצרפתית, כמובן, עם כל עושרה ועידונה. אבל מתברר שאף אחד מהם אינו המטבח הפופולרי ביותר בעולם נכון לתחילת 2023. איך יודעים? בודקים.

ובכן, זה בדיוק מה שעשתה חברת טיולי ההרפתקאות הבריטית The Bucket List Company, עם מחקר קטן שבחן את רמות האנגייג'מנט ברשתות החברתיות – וביניהן גם טיקטוק, אינסטגרם ורדיט – עם פוסטים, תמונות וסרטונים שעוסקים במאכלים מכל רחבי העולם. הדירוג הסופי שנערך במסגרת המחקר משקלל לא רק האשטגים שמוקדשים לכל מטבח, אלא גם את מידת האינטרקציה החיובית עם התוכן. והתוצאות די מפתיעות.

בראש הרשימה מתייצב במפתיע – תנו לנו תופים כדי לבנות את המתח – המטבח הקוריאני שהפופולריות שלו במערב גואה בשנים האחרונות. מהתענוגות המותססים של הקימצ'י ועד לחריפות המתקתקה של הגוצ'וג'אנג, קשה להתווכח עם העובדה שהקולינריה הקוריאנית מציגה מגוון פרוע – וטעים באופן פרוע – של מנות ייחודיות וטעמים בלתי מוכרים, שלא לדבר על הגריל הקוריאני השולחני שנכנס חזק מאוד לטרנד העולמי, 25 שנה אחרי שכבש את קליפורניה. אחריו בדירוג נמצאים המטבח האיטלקי שהודח מהפסגה העולמית והמטבח המקסיקני האהוב והכיפי, כשיתר הרשימה בדומיננטיות מוחלטת של קולינריה אסייתית (לפי הסדר הזה: יפני, הודי, סיני, תאילנדי, וייטנאמי ופיליפיני). את הטופ-10 סוגר אהוב ליבנו – המטבח הטורקי.

בולטת בהיעדרה מהרשימה הגסטרונומיה הצרפתית, שממשיכה לאבד פופולריות בקצב מטריד, כמו גם המטבח הספרדי והקטאלוני שנדמה היה לרגעים בעשור הקודם כפורץ גבולות, כמו גם המטבח הערבי על גווניו שמתקשה לשכנע את העולם באיכויותיו (ובעיקר מצטלם פחות טוב לאינסטה). מעניין לציין כי הפופולריות של המטבח הקוריאני לא הותירה את רישומה על סצנת המסעדות של תל אביב, כשנכון לעכשיו רק "קימצ'יז", הפופ-אפ שהפך למסעדה בלילינבלום בסוף דצמבר, מייצג בעיר את אומת הביבימבאפ. יחסית לעיר שמחזיקה מעצמה עם היד על הדופק של הטרנדים בעולם – זאת די פדיחה. לטיפולכם.