איזה הוט הדוג הזה: 13 הנקניקיות הכי טובות בתל אביב

כמנהג מסורת אבותינו. נקניקיה מושלמת של פורט 19 (צילום: יחסי ציבור)
כמנהג מסורת אבותינו. נקניקיה מושלמת של פורט 19 (צילום: יחסי ציבור)

אוקטוברפסט כבר מאחורינו עם כל הבירות והבאוורים שלו, אבל הנקניקיות כאן כדי להישאר. ואנחנו אוהבים נקניקיות. נו די כבר לצחקק כמו בני נוער, אי אפשר להתקדם ככה. בואו לטרוף את הנקניקיות הכי טובות בעיר. אוקיי, עכשיו כשכתבנו את זה גם אנחנו מצחקקים. בוגר מאוד

2 באוקטובר 2022

החורף כאן, עונת הנדידה לברלין בעיצומה, ורגע לפני שאתם אורזים מזוודה ומתחפפים מפה הרשו לנו לעשות את המעשה הציוני ולהפציר בכם: יש נקניקיות טעימות גם כאן! אצלנו! נקניקיות ציוניות! או לפחות ישראליות! אל תלכוווווו, בבקשההההה. הנה, אספנו לכם את הנקניקיות הטובות ביותר בתל אביב, גילטי פלז'ר מושלם לכל מי שנשאר כאן כדי להיאבק על המולדת. לעולם לא ניכנע!

1. חוות צוק

מסעדת הפארם טו טייבל בצפון העיר נשענת על תוצרי החווה החקלאית ועל מפעל הבשר של חוות צוק, שמייצר בין היתר נקניקיות מסוגים שונים. לכן קל לדמיין את שף אסף שנער קופץ למעדנייה הצמודה, מצטייד בנקניקיית וואגיו ספרדית עסיסית ומגיש אותה עם פלפל ובצל מוקפצים, תפוח אדמה אורגני מטוגן ופלפל סוויטבייט מוחמץ. טובלים באיולי שום וממשיכים לסייסטה. 78 ש"ח.
חוות צוק

2. ערן ביק

חובבי נקניקיות מכירים את שמו של ערן ביק כאחד מהיצרנים הארטיזנליים הבולטים בתחום. מי שעמד בעבר מאחורי מותג השרקוטרי HOOK מייצר כיום בעבודת יד נקניקיות מיוחדות כגון הוטדוג אמריקנית, נקניקיית צ'דר חלפיניו ונקניקייה יפואית. אחת לחודש בערך מעמיד ביק גריל מתחת לסטודיו וצולה נקניקיות במה שהתפתח לפופ אפ/הפנינג קרניבורי חמוד (המועד הקרוב 21.10).
בית אלפא 4, תל אביב, 052-4340824, הזמנות באתר

3. בית תאילנדי/קאב קם

יריב מלילי הולך בעקבות האותנטיות עקב בצד אגודל, גם אם היא פחות מתאימה לכללי הכשרות. סאיי קוק איסן, נקניקיות בשר לבן מסורתיות ממחוז איסאן, מיוצרות בטכניקת התססה מהירה בסטיקי רייס, שום ופלפל שחור, והן מוגשות עם ג'ינג'ר, בוטנים ופלפל חריף. בירה תאילנדית ליד ואתם מסודרים. 62 ש"ח.
בית תאילנדי

בשר לבן בלי להתנצל. בית תאילנדי (צילום יח"צ)
בשר לבן בלי להתנצל. בית תאילנדי (צילום יח"צ)

4. המנזר

מי שחושב שהמנזר הוא רק מקום לג'וינט ובירה, שיתבייש לו. בבר שאוחז באחד המטבחים הטובים בעיר מוגש תפריט מתחלף, ובדרך כלל יש בו לפחות מנה אחת על בסיס נקניקיות של השרקוטייה אלן טלמור. בתפריט החג תוכלו למצוא Chilidog – נקניקיה מסוג ברוקלין קנקוורסט מבשר עגל בסגנון גרמני עם צ'דר, חלפיניו ובצל מטוגן (55 ש"ח) ונקניקיות מרגז על מגש עם פיתה, טחינה, סלסה וסחוג (60 ש"ח).
המנזר

5. נקניקיות שמש

אלעד שמש, בעבר שף במנזר, יצא לדרך עצמאית כשרקוטייה ופיתח ליין נקניקיות ארטיזנליות בעבודת יד, ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל. בתפריט תוכלו למצוא מגוון רחב, מנקניקיות מרגז חריפות מתובלות באריסה דרך נקניקיית דובאי מבשר טלה ועגל בתוספת שקדי טלה קצוצים ועד נקניקיית וואגיו ונקניקייה תאילנדית מתובלת בקארי אדום חריף ולמון גראס.
הזמנות בטלפון 054-2474900 ובפייסבוק

6. פורטר אנד סאנס

בירה ונקניקיות לא רק באוקטוברפסט יש בפורטר אנד סאנס, במנה שעושה כבוד לאוכל הרחוב בעל הדימוי הבעייתי ומציגה אותו במלוא הדרו: שלוש נקניקיות – בקר, כבש וחזיר; נקניקיית בקר וצ'יפוטלה חריפה; ונקניקייה מבשר חזיר בסגנון בווארי – על תבשיל ראגו שעועית לבנה ובייקון. מומלץ להתייעץ עם הצוות בהתאמת הבירה הנכונה שתחמיא לטעמי הנקניקיות, או פשוט להזמין איזו בירה שבא לכם מהתפריט העצום. 89 ש״ח.
הארבעה 14, תל אביב, 03-6244355

נקניקיות הבית פורטר אנד סאנס (צילום ג'אן קלוד לוי)
נקניקיות הבית פורטר אנד סאנס (צילום ג'אן קלוד לוי)

7. פרנק

המותג שמאחוריו עומד המוזיקאי המוערך זאב טנא אחראי במידה רבה למהפך שהנקניקייה עברה בשנים האחרונות מג'אנק פוד למוצר ארטיזנלי. בדוכן באבן גבירול תוכלו למצוא נקניקיות בקר וחזיר בסגנון צרפתי, גרמני ואמריקאי, חריפות יותר ופחות – מגוון רחב לאכילה מיידית ולקנייה הביתה. המקום פועל שבעה ימים בשבוע עד לשעות הקטנות, מידע ששווה לזכור בעיתות מאנצ'יז.
אבן גבירול 23, תל אביב

8. יונתן גלעדי

מארח וותיק ב-EatWith שעלה על קונספט מנצח: ארוחת "געגועיי ליועזר", המסעדה שבה עבד, ובה מנות איקוניות מהמוסד האיקוני. בין פפרדלה 40 חלמונים ויודלעך ורושטי תוכלו לטעום נקניקיית מונבליאר שמקורה בכפר קטן בגבול צרפת-שוויץ, בעישון חם עם טעמים של מוסקט וקימל. הנקניקייה מיוצרת בעבודת יד והיא מוגשת עם תבשיל שוקרוט אלזסי, כרוב ובייקון בהכנה ביתית, המבושלים ביין לבן וציר עוף חום. הארוחה הקרובה ב-2.11.
להזמנות

שאול אברון מאשר מלמעלה (צילום מתן כץ)

9. פורט 19

מקדש ההמבורגרים מייעד קטגוריה נפרדת, רחבה ומגוונת, לנקניקיות. המנות מבוססות על הנקניקיות בעבודת יד של אלן טלמור והן מוגשות עם כרוב כבוש ביתי, חרדל ושבבי בצל, וכארוחה עסקית בתוספת צ'יפס/טבעות בצל ושתייה. מומלץ לנסות נקניקייה אירית מבשר טלה מתובל בג'ינג'ר, כוסברה ומיורן ונקניקיית בורוורסט דרום אפריקנית מתובלת בווסטרשייר והל (32/49 ש"ח).
שלמה המלך 2, החשמונאים 95, הרצל 20, תל אביב

פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)
פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)

10. מיטבר/נקסט דור

מסעדת הבשר והבר הצמוד אינם רק גו טו של האליטה הקולינרית בעיר אלא גם מקום בילוי חף מפוזה, עם אוכל טוב ואלכוהול טוב. בבר אפשר לנשנש נקניקיות קנקרס עם ארטישוק צלוי, בצל מטוגן וחרדל (82 ש"ח). במסעדה המנות כבר יותר מסעדתיות: נקניקיות בקר מתוצרת בית עם שום קונפי ותימין על כרוב כבוש ביתי ונקניקיות איטלקיות מבשר לבן עם מוצרלה, פסטו, צ'ילי ועגבניות מיובשות (92 ש"ח).
שדרות ח"ן 52, תל אביב

11. בירגארדן פאולנר

הבירגארדן בשרונה הוא הדבר הקרוב ביותר לביר גארדן בווארי אמיתי, ולו רק בזכות ברזי הפאולנר הנוצצים והקאריוורסט – נקניקייה שמנמנה ועסיסית בקרם קארי, עגבניות שרי ושעועית ירוקה (51 ש"ח). בחול המועד סוכות (19-20.10) הבירגארדן משתלט הרחבה במתחם שרונה עם אוקטוברפסט בסגנון תל אביבי, נקניקיות בלחמניה ובירה שתזרום כמים.
אלברט מנדלר 3, תל אביב, 050-8200519

12. בושוויק

און משען, השף שהחליף את עינב אזגורי בבר האהוב, כבר חזק בעניינים. בסופי שבוע הוא מכין נקנקיית בקר מעושנת של ערן ביק בתוך לחמניה מאודה עם קטשופ מיסו, רליש חמצמץ, בצל פריך וחרדל חריף, מחווה  לפפאיה דוג, נקניקייה מפורסמת המוגשת ב-PAPAYA, דיינר מפורסם במנהטן. 46 ש"ח.
בושוויק

ממנהטן לנחלת בנימין. בושוויק (צילום יח"צ)
ממנהטן לנחלת בנימין. בושוויק (צילום יח"צ)

13. חגי לביא

בדיי ג'וב שלו חגי לביא עובד בקצבייה של אהרוני. בזמנו הפנוי הוא משתעשע בשרקוטרי ובין היתר מייצר נקניקיות בעבודת יד – צ'וריסוס ובראטוורסט מיינסטרימיים (125-130 ש"ח לקילו, 12 יחידות, בהזמנה מראש) אך גם נקניקיות בשילובים אקסטרימיים, למשל בקר מנצ'גו ופלפל שחור, מוסלין סלמון, ונקניקיית חזיר, אוכמניות וקוקוס. כרגע בספיישלים נקנקיות מרגז מבשר בקר ושומן טלה בפיקנטיות עדינה (75 ש"ח לחצי קילו). אתם עוד תשמעו עליו.
להזמנות