עומדות על הפרק: 13 הסדרות החדשות הכי טובות של 2019

זאת לא הייתה שנה גדולה לטלוויזיה, שניסתה ככל יכולתה לייצר את הלהיט הענק הבא. אבל 2019 בהחלט הצליחה להביא כמה אוצרות מבריקים למסך הקטן. שלא תפספסו

הסדרות הכי טובות של 2019
הסדרות הכי טובות של 2019
21 בנובמבר 2019

אופוריה

מגע הזהב של דפנה לוין ("בטיפול") עבד שוב ו"אופוריה" שלה ושל רון לשם הפכה לסדרה הכי אדג'ית ובועטת של HBO השנה, כשעל ההפקה חתומים דרייק ופיוצ'ר דה פרינס לצד יורם מוקדי ומירית טובי. עלילות הסקס-סמים-וטינאייג'רים של הסדרה הרוויחו הרבה אמינות מהמעבר לארה"ב (רוני דלומי הייתה הרבה לבקש מהשהיית אי-האמון) ואנחנו הרווחנו את זאנדאיה. דיל מושלם לכולם.

On Becoming A God In Central Florida

אולי הסדרה הכי אנדרייטד של השנה, פצצת קומדיה שחורה של שואוטיים בכיכובה מעורר ההתפעמות של קירסטן דנסט, שאיכשהו חמקה מתחת לרדאר של מצעדי הבאזז. טוב, ייתכן שסיפור מטורף על הידרדרות לעוני בגלל תרמיות פירמידה ושיווק רשתי ומסע נקמה מטורלל בעקבות זאת זה לא בדיוק הממתק שאמריקה חיכתה לו, אבל זה בהחלט הממתק שמגיע לה: חמוץ, מריר וחריף.

Pen15

הפתעת השנה של Hulu: קומדיית נעורים רגישה ומדויקת, יצירת הבכורה של מאיה ארסקין ואנה קונקל בנות ה-32, שמגלמות בסדרה את עצמן בגיל 13 כתלמידות חטיבת ביניים בפרבר אמריקאי בשנת 2000. זה יכול היה להפוך בקלות לגרוטסקה, אבל Pen15 לוחצת חזק וכואב על כל כפתורי הנוסטלגיה והרגש של זכרונות גיל הנעורים. וזה מהמם.

For All Mankind

ההשקה הלא מרשימה של אפל טי.וי פלוס בכל זאת תרמה משהו לעולם: סדרת מד"ב חדשה של רונלד די. מור ("באטלסטאר גלקטיקה") המתרחשת בשנות הסבנטיז העליזות של היסטוריה חלופית שבה ברית המועצות הגיעה ראשונה לירח ב-1969. מעבר לחזון ההיסטורי ולשחזור המרשים של מתקני נאס"א, לפחות לפי הפרקים הראשונים זאת פשוט סדרת מד"ב מקורית ביותר ולכן גם מרעננת בנוף הממוחזר של הז'אנר.

בובה רוסית

מהלהיטים הגדולים והמוצדקים (והבודדים) של נטפליקס השנה. נטשה ליון מככבת, יוצרת, כותבת, מביימת ומפיקה את ההזיה הזאת שבמרכזה אישה שנלכדת בלולאת זמן סביב מסיבה שנערכת לכבודה ובמהלכה היא מתה במגוון דרכים ואופנים וחוזרת אל אותה נקודה מחדש. ההומור השחור והפראות החיננית של ליון, יחד עם פרקים קצרים של 30 דקות, הם מתכון לבינג' מושלם.

תוכנית הבוקר

הציפיות מהסדרה החדשה בכיכובם של ג'ניפר אניסטון וסטיב קארל היו בשמיים, ממש כמו תקציב ההפקה של הסדרה היקרה בהיסטוריה. הן התרסקו בביקורות קשות עם ההשקה של אפל טי.וי פלוס, אבל מי שנתן לה צ'אנס גם בפרקים הבאים גילה סדרה חמודה, חכמה וכיפית שאולי לא שווה 15 מיליון דולר לפרק (סכום שהוכחש על ידי יוצרי הסדרה) אבל לגמרי שווה את הזמן שלכם. לביקורת

השומרים

סדרת הקומיקס ששינתה את הקומיקס עברה דרך ייסורים ארוכה עד שנחתה ב-HBO, כולל סרט לא מאוד מוצלח ומיליוני תקוות מנופצות של מעריצים. מאז עלייתה לאוויר לפני חודש היא כבר הספיקה להפוך ליקירת המבקרים בזכות ריאליזם פנטסטי וטיפול חסר עכבות באספקטים הפוליטיים והמוסריים של גיבורי-על. ג'רמי איירונס פשוט פנומנלי בתפקיד אוזימנדיאס ואם זה ימשיך ככה – יש לנו להיט.

חומריו האפלים

כן כן, זוהי עוד סדרת פנטזיה שמבוססת על סדרת ספרים מצליחה (תודה "משחקי הכס"!), כי גם לבי.בי.סי מגיע לעשות אחת. הסדרה מתרחשת ביקום אלטרנטיבי שבו לכל אדם יש חיה מלווה שהיא ההתגשמות של נשמתו, ג'יימס מקאבוי ורות' ווילסון מובילים אותה בביטחה יחד עם קאסט בריטי מצוין ולפחות לפי שני הפרקים הראשונים אתם הולכים ליהנות ממנה הרבה שנים. לביקורת

חינוך מיני

אולי סדרת הפיל-גוד פאן-פאן-פאן של השנה. אסא בטרפילד (הילד החמוד ב"הוגו" של סקורסזה) מוביל בתצוגת משחק מושלמת של אוקוורדיות את ההברקה הזו של נטפליקס והיוצרת לורי נאן, כשבמהלך העונה הוא הופך ליועץ פיראטי לענייני מין עבור חבריו לבית הספר למרות ואולי בגלל שהוא עצמו עדיין חסר מיניות. אמא שלו, בגילומה המופלא של ג'יליאן אנדרסון, היא יועצת מיניות מפורסמת והשמחה האוקוורדית רבה. לביקורת

The Other Two

העולם זקוק לקומדיית פופ מצחיק וכיפית, וזה בדיוק מה שקומדי סנטרל נותנת לו: סיפורם של אח ואחות מילניאלים בעלי אספירציות כושלות בעולם הבידור, שנאלצים להתמודד עם הצלחתו המטאורית והפתאומית של אחיהם הקטן בן ה-13 שהופך לפופסטאר אינסטוש-יוטיוב. חגיגה של תרבות הפופ העכשווית שהיא גם סקילה חסרת רחמים של תרבות הפופ העכשווית? רק תוסיפו את וונדה סייקס ומולי שאנון ויש מסיבה.

The Act

כל דבר שפטרישיה ארקט משחקת בו חייב להיות לכל הפחות מושלם, ודרמת הפשע-אמיתי הזאת של Hulu לא תהיה יוצאת הדופן. ג'ואי קינג מגלמת את ג'יפסי רוז בלאנשרד, ילדה הנאשמת ברצח אמה אחרי שזו התעללה בה ופברקה לה מחלות מילדותה. הפירוק הנוקב של תסמונת מינכהאוזן ותצוגת המשחק של שתיהן אחראיות לאחת מהדרמות הטובות של השנה.

Undone

אלוהים אדירים כמה שרפאל בוב-וקסברג מוכשר. רק נרגענו מהייחודיות של "בוג'ק הורסמן" והנה הוא בא יחד עם קייט פרדי בהפוכה: סדרת אנימציה מרהיבה ושונה סגנונית באופן קיצוני מ"בוג'ק", העוסקת בצעירה בת 28 שניצלת מתאונת דרכים קטלנית ומתחילה לקבל שיעורי שליטה בזמן מאביה המת. סוריאליסטית, פסיכדלית וממיסה את המוח, "Undone" היא ללא ספק הדבר הכי טוב שיצא מאמזון פריים.

What We Do In The Shadows

סדרה מוקומנטרית של ג'מיין קלמנט ("מעוף הקונקורדים") על ארבעה ערפדים שחיים כבר מאות שנים בדירת שותפים בסטייטן איילנד ומנסים לא להרוג יותר מדי אנשים? אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לזה לא להיות יצירת מופת. הופעות אורח של טילדה סווינטון (כראש מועצת הערפדים העולמית), ווסלי סנייפס (בקריצה חזקה ל"בלייד") ואוון רייצ'ל ווד ("ווסטוורלד") הן ההוכחה שלפעמים כן מגיע לנו כל הטוב הזה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"