ככה פותחים שבוע כמו שצריך: הסושיות הכי טובות בתל אביב

אסתטיקה יפנית בלתי מתפשרת. הסושי של יאקימונו (צילום: גיל אבירם)
אסתטיקה יפנית בלתי מתפשרת. הסושי של יאקימונו (צילום: גיל אבירם)

בין אם אתם אוהבים אותו נאמן למסורת היפנית או מתפרע על שלל רולים שהיו עושים לקיסר התקף לב, על הבר או במשלוח, עם שרימפס, טבעוני או אפילו כשר - כולם אוהבים סושי, ובצדק. אלו המקומות הכי טובים בעיר לתפוס בהם את הרול הבא שלכם

26 בדצמבר 2022

אוקינאווה

היפנית בשבזי ולבונטין עושה עבודה טובה בלי יותר מדי רעש. תפריט רולים מגוון, באנים, שיפודי יאקיטורי, מרקים, טמפורה ומנות עיקריות מייצרים יחד אופציית ארוחה קלילה והגיונית. סניף לבונטין חביב עלינו במיוחד בגלל בראנץ' יפני טעים וכיפי ואופציות לצמחונים וטבעונים.
לבונטין 11

אוקינאווה לבונטין (צילום אמיר מנחם)
אוקינאווה לבונטין (צילום אמיר מנחם)

זה סושי/פוד טרמינל

כשבני הזוג ענבר ואיב חזרו לארץ אחרי שנה ביפן והתחילו להכין ולמכור סושי, הם לא תיארו לעצמם שמעסק קטן במטבח ביתי יצמחו מסעדות זה סושי ופוד טרמינל, מתחם קולינרי מוצלח במיוחד. סוד ההצלחה טמון באווירה קלילה וכיפית ובפניה לקהל שאוהב סושי אך פחות מתרגש מהטקסיות הכרוכה בו. לקראת הסילבסטר כדאי לשים עין על מגשי סושי מעוצבים שיפתרו עבורכם את סוגיית הכיבוד/מתנה.
זה סושי, אשתורי הפרחי 14, פוד טרמינל, בגין 150

זה סושי (צילום בועז לביא)
זה סושי (צילום בועז לביא)

יאוזה

האסיאתית מצפון העיר מוכיחה שהיא ראויה להיכלל ברשימה בזכות סושי מוקפד, יחס נכון בין אורז למילוי ואריזה שעושה כבוד לתוכן. חלק מהרולים משקפים נטייה לפיוז'ן נוצץ, אך כשנצמדים לקלאסיקות ולפשטות האיכות מנצחת.
איינשטיין 10
יאוזה (צילום יעל בונפיס)
יאוזה (צילום יעל בונפיס)

יאקימונו

סגירת סניף הדגל ברוטשילד וריכוז הפעילות במסעדה הכשרה במלון הילטון אינם מעיבים כלל על המוסד הוותיק, שממשיך לדבוק באמת שלו. שיגועים שזרים לרוח היפנית אינם חוצים את סף הדלת: תחת זאת תמצאו בתפריט סושי קלאסי ואסתטיקה יפנית במיטבה.
הירקון 205

מון

לא תמיד צריך למשכן כליה עבור סושי. הרשת הוותיקה היא גו טו אהוב וטוב לימים שמתחשק לנשנש כמה רולים בג'ינס וכפכפים, לשתות משהו ולחזור הביתה בהרגשה שהחיים בסך הכל די נחמדים.
בוגרשוב 58

מנטנטן

על איכות הראמן במנטנטן אין עוררין, אבל גם הסושי לא פראייר בכלל. רולים אלגנטיים, ניגירי וצ'יראשי סושי מפורק, כולם עשויים מדגים שעד לא מזמן שחו בים מוגשים בספוט הכי יפני בעיר. אם אתם כבר כאן שימו לב לתפריט חורף חדש שבנה השף מאקוטו אוקאזאקי – למשל לבבות עוף על גריל פחמים יפני וספייריבס חזיר בצ'ילי ושום מותסס.
נחלת בנימין 57

ניני האצ'י

היפנית הוותיקה בבן יהודה כשרה אמנם, אך זה אינו מונע מלקוחות אוכלי כל לזלול רולים שמנמנים, קופסאות בנטו, מנות ללא גלוטן ועוד. לנשים בהיריון שנושכות שפתיים עד הלידה מיועד פס הכנה נפרד שמייצר רולים וניגירי מירקות ודגים אפויים.
בן יהודה 228

 

סושי-בר בזל

המסעדה היפנית מהוותיקות בעיר עברה לאחרונה ללובי של מלון פרימה סיטי והתאבזרה בתעודת כשרות. הסושי נוטה לכיוון המודרני עם רולים צבעוניים ומילויים ססגוניים ומנות מהמטבח היפני בפרשנות מקומית.
מאפו 9

סושי בר בזל (צילום דוד ששון)
סושי בר בזל (צילום דוד ששון)

סיטארה

את תפריט הסושי בסיטארה שווה להכיר גם אם פחות מתחברים לאווירת הבלינג במתחם סי אנד סאן הנוצץ. הרולים הם מהטובים שפגשנו: איזון נכון בין אורז למילוי, טריות שמורגשת בכל ביס, שילובים מעניינים והגיוניים ופרזנטציה מרהיבה. כל הערכים נשמרים גם במשלוח שמגיע מתוקתק עד לאחרון הצ'ופסטיקס.
הרצל רוזנבלום 8

המסעדה של השף אור גינסברג אינה מוגדרת כיפנית במלוא מובן המילה אך בחרנו לצרף אותה לרשימה בגלל הדגים. כדייג בעבר, ששליטתו בנושא תרמה לזכייה בעונה השנייה של משחקי השף, גינסברג נמצא במרדף מתמיד אחר הדגים הטריים ביותר. הסושי בסלאס אינו מסורתי אך הוא צבעוני, אסתטי והכי טרי שיש.
רבי תנחום 6, יפו

פו סושי

הפיוז'ן האסיאתי שקבוצת קיסו מתמחה בו משתקף בתפריט של פו סושי, בר-מסעדה שפונה לקהל שמעדיף את הסושי שלו צבעוני ופרוע  מבלי לוותר על האיכות. בימים גשומים כשוולט קורס, פו סושי מחזיקה מערך משלוחים עצמאי שקצת מים לא מפחידים אותו.
דיזינגוף 302

פו סושי (צילום יח"צ)
פו סושי (צילום יח"צ)

גרין רול סושי

סושייה טבעונית שמוכיחה שאפשר לוותר על דגים ועדיין להגיש סושי מצוין. קומבינציות, סנדוויץ׳ סושי, ניגירי ועוד מתאימים גם להריוניות שיכולות לזלול רולים בלי לחשוש.
מונטיפיורי 40

 

קיטו קאטו

מסעדת הקז'ואל היפנית ממוקמת בדיזינגוף סנטר מתוך כוונה לקרוץ לקהל צעיר. רולים קלאסיים ומודרניים, גרפיקה בוורוד, חצר חמודה ותפריט שמותאם לחיך הישראלי מייצרים ספוט תוסס ושמח. גם אם התאבסתם והתאבססתם, אל תוותרו על הקינוחים שמכין שף קונדיטור שיר אזבי.
דיזנגוף 64

FRAME

יש משהו נכון במקום שמתאים לכל הזדמנות, מדייט ראשון בלי לקרוע את הכיס ועד ארוחת חברים או משפחה מורחבת. בפריים מאמינים בלשמח את האורחים, תמה שמשתקפת ברולים צבעוניים ונדיבים. רשת הבת UNNIKU מציעה אותו הדבר בגרסה טבעונית מוצלחת מאוד.
פריים, ראול ולנברג 2, המסגר 38; אוניקו, המסגר 38

TYO

למרות ששמה נקשר בסלבס נוצצים, TYO אינה עושה לעצמה הנחות. הסושי שמוגש כאן הוא מהטובים בעיר וכך גם המשלוחים, שמגיעים באריזות ממותגות מהיפות שראינו.
TYO
להזמנת שולחן בTYO

הסושי של TYO (צילום: יחסי ציבור)
הסושי של TYO (צילום: יחסי ציבור)