אפשר ליהנות מאוכל רחוב גם בלי חשק לצאת. העיר של אליעד דנון

שף אליעד דנון (צילום אסף קרלה)
שף אליעד דנון (צילום אסף קרלה)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים אהובים בוחרים את המקומות האהובים עליהם חוזר במהדורה פוסט-מלחמתית חדשה. והפעם: אליעד דנון, השף החדש של אונזה ומתלמידיו של אסף גרניט, עם שווארמה כמו של פעם ושיר שעוזר להתמודד

אליעד דנון נכנס לפני כחודשיים לתפקיד מכובד ביותר – השף החדש של אונזה, בר האוכל הנעים בשוק הפשפשים שלאורך 11 השנים שעברו מאז הוקם עם יוסי שיטרית, איבד קצת מקסמו. דנון, בוגר הנבחרת של אסף גרניט ב"משחקי השף", מזוהה עם קבוצת מחניודה והיה שף בפרויקטים של הקבוצת בחו"ל ובשיתוף הפעולה עם אל על. עכשיו הוא יצר תפריט חדש, גמיש ולא מחייב, ומנסה להמציא מחדש את המקום.  

>> העיר של ענת מושקובסקי: ערבים בלתי נשכחים על ציר התנועה הסקסי
>> העיר של אזולי בר: האחים אזולאי במילואים. בנות הזוג על זה

1. פונדק הרצל

אני פריק של של אוכל רחוב ואוהב מאוד שווארמה. בהרצל השווארמה כמו פעם, טובה ועסיסית בלי יותר מדי תבלינים וכשנגמר סוגרים והולכים הביתה.
שדרות ירושלים 67

2. ביינה

נרקיס השפית חברה טובה ועבדנו יחד תקופה. היא חיכתה למקום משלה הרבה זמן. אכלתי אצלה כבר כמה פעמים ומה שאתה קורא זה מה שאתה מקבל – אוכל פשוט, מדויק וטעים.
טשרניחובסקי 4

ביינה (צילום: מיטל חדד)
ביינה (צילום: מיטל חדד)

3. חומוס דני

המסעדה שלי נמצאת בשוק הפשפשים, ואני תמיד מחפש דברים מעניינים בסביבה הקרובה. דני טוחן את החומוס על הבוקר כך שאפשר להרגיש את הטריות. העובדים שלי ואני אוכלים אצלו כמעט כל יום ואני עף על זה.
עולי ציון 8

4. ג'ורג' וג'ון

אני אוהב מאוד לאכול אצל תומר כי הוא מביא בשורה אחרת, פיין ומחוספס בו זמנית. הוא משתמש בחומרי גלם מעולים ומוציא מהם מנות נפלאות.
אוארבך 6

קליפות אבטיח ממולאות בטרטר דג של תומר טל (צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה)
קליפות אבטיח ממולאות בטרטר דג של תומר טל (צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה)

5. a

הייתי פעמיים במסעדה של יובל בן נריה והיה מדהים. לפני שהגעתי שמעתי שיש אנשים שאהבו ואחרים התאכזבו, ולי הייתה חוויה מטורפת. הסיפור מאחורי המקום מרתק, במנות יש משחק טעמים ששבה אותי והשירות מעולה.
מנחם בגין 121

אפורה ביותר וצבעונית עד מאוד. a (צילום: עמית גירון)
אפורה ביותר וצבעונית עד מאוד. a (צילום: עמית גירון)

מקום לא אהוב בעיר

שוק הפשפשים שינה את עורו. כילד אני זוכר שהייתי מגיע עם אבי בימי שישי לשוק ואני אני אוהב לשוטט ולחפש כלי הגשה מיוחדים למסעדה, שמתאימים לאווירה היפואית שהתפריט משדר. אבל היום יש בשוק מעט מדי דוכני חפצים והרבה מסעדות דומות זו לזו.

השאלון 

איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
ההכרזה על מסעדות ישראליות בדירוג 50Best. עצם העובדה שמסעדות פועלות בתקופה הזו היא אירוע תרבותי בעיניי, וזו גאווה ישראלית שאנחנו בכלל בדירוג ושנותנים לנו במה. כולם שונאים אותנו ורוצים שניכחד, והדירוג הוא נקודת ציון שגורמת לנו להוכיח את קיומו של המטבח הישראלי.

איזו יצירה נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
זו שאלה קשה לטבח. יש שיר שהולך איתי כל הזמן ואני שומע אותו לפני סרוויס, השיר של רביד פלוטניק "נתראה בגלגול הבא". חבר שלי שגיב לוין נהרג לפני שנה וחצי בתאונת אופנוע, ובכל פעם שהוא היה עולה לקברה של אמו הוא היה שם את השיר הזה. מאז שהוא נפטר, תמיד לפני סרוויס אני משמיע את השיר הזה שנותן לי כוח.

לאיזה ארגון או מטרה את.ה ממליצ.ה לתרום או להתנדב בזמן הזה?
זק"א עושים עבודה חשובה בימים אלה וצריכים את התמיכה. מה שהם ראו מהשבעה באוקטובר ועד עכשיו אלה לא דברים שבנאדם צריך לראות.

מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע?
השף אורן אסידו. הוא חזר מהמלחמה למסעדה סגורה, מפעל חיים שהוא השקיע בו כמעט שלוש שנים. הוא הקריב את חייו למען המדינה ואני חושב שצריך לתמוך בו. מגיע לו.

מה יהיה?
בתקווה שלא תהיה מלחמה בצפון, המדינה תחזור להיות מי שהיא. חזרנו אחורה שלושים שנה ואני מקווה שאנשים שוב יוכלו לצאת לבלות. לי כרגע אין בכלל חשק לזה.