המלצה על בית כנסת עוד לא הייתה לנו. זאת העיר של שי נחייסי

שי נחייסי (צילום: אורית פניני)
שי נחייסי (צילום: אורית פניני)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים מוכרים בוחרים את המקומות האהובים עליהם. והפעם: שי נחייסי נערך למופע ההשקה של האלבום החדש שלו בעוד כשבועיים, ובינתיים ממליץ לנו על בית כנסת יפואי ועל בית קפה שמזכיר לו את ניו יורק, מרים לאשתו ומרגיש שהולך להיות פה טוב (בעזרת השם)

>> שי נחייסי מוציא בימים אלה את אלבומו החדש, "בעתיד יש הווה", בו הוא מחבר בכישרון נדיר, עם קול וצבע ייחודיים ואחרים, בין מזרח ומערב, דיסטורשן ופופ, נשמה וביטים. מופע ההשקה של האלבום יתקיים ב-11.4 במועדון הגיטר לופט (אורח מיוחד: לירון עמרם). עוד פרטים וכרטיסים מחכים לכם כאן

>> העיר של איתי מאוטנר: מקום מ-1949 ומקום למצוא בתוכנו רוך
>> העיר של אלעד רון: מהחנות של אילן בן שחר עד מוזיקה שמרפאת את הנשמה

1. חוף צ'ארלס קלור

קלישאה אבל תמיד עושה לי טוב – הים. ובמקרה שלי – חוף צ׳ארלס קלור, שהוא במרחק מטר מהבית שלי ובסופ"שי מתנגנת שם מוזיקה מעולה בשקיעות.

אם היו מסובבים את המצלמה לצד השני זה היה נחמד. פארק צ'ארלס קלור (צילום: Getty Images)
אם היו מסובבים את המצלמה לצד השני זה היה נחמד. פארק צ'ארלס קלור (צילום: Getty Images)

⁠בית הכנסת זיכרון ברוך

אם הייתי צריך לבחור מקום מיוחד, פתוח, מקבל ואוהב בעיר הזאת, לכל אדם באשר הוא המעוניין לחוות חוויה יהודית של תפילה משותפת, הייתי ממליץ בחום על בית הכנסת הזה בשכונת נגה. זו חוויה מיוחדת ובכל שבת אני הולך עם הבנות שלי. מומלץ בעיקר בערבי שישי, עם קבלת שבת בסגנון קרליבך. ניצנה 11

קטן קטן, אבל יש מקום לכולם. בית הכנסת זכרון ברוך (צילום: פייסבוק/בית כנסת זכרון ברוך)
קטן קטן, אבל יש מקום לכולם. בית הכנסת זכרון ברוך (צילום: פייסבוק/בית כנסת זכרון ברוך)

⁠3. ארקפה רוטשילד

אם יש בית קפה שמזכיר לי את ניו יורק זה בית הקפה הזה. תמיד נעים, נקי, יש אוכל טוב ושירות מדהים. רוטשילד 31

More than great coffeeצילום ועריכה @yogevazriel

Posted by ‎Arcaffe – ארקפה‎ on Tuesday, February 9, 2021

⁠4. מעדניית אבנר

בכל שישי אני קופץ לאבנר המתוק ביפו, מתארגן שם על סלטים טריים ומיני מאכלים מפנקים לשבת. תמיד טרי, תמיד טעים ותמיד שמח אצלו. שדרות ירושלים 70

תמיד טעים. אבנר המתוק במעדניית אבנר (צילום: פייסבוק/מעדניית אבנר יפו)
תמיד טעים. אבנר המתוק במעדניית אבנר (צילום: פייסבוק/מעדניית אבנר יפו)

5. דיזנגוף סנטר

אני יודע שזה יכול להישמע מוזר אבל אני אוהב את הסנטר, את הנוסטלגיה שהוא מעלה בי עם הקריצה מהניינטיז. יש בו הכל ואני תמיד מצליח לסגור שם פינות. זה מקום שהולכים בו לאיבוד, אבל אני מסתדר עם זה לא רע. דיזנגוף 50

לא באמת הולכים פה לאיבוד. דיזנגוף סנטר (צילום: עומר חביבי
לא באמת הולכים פה לאיבוד. דיזנגוף סנטר (צילום: עומר חביבי

המקום הלא אהוב בעיר

בתור יפואי ואבא לילדות קטנות שמחפש מרחבים וריאות ירוקות בעיר, פארק מדרון אמור להיות מקום קסום ונפלא. לצערי עשו שם הכל נכון, מלבד להקים שם הצללות וציליות. בכל פעם שאנחנו מגיעים לשם השמש קופחת ואין לאן לברוח, מה שגורם לנו להימנע מהמקום בחודשי הקיץ. וממש חבל.

יום אחד אולי יהיה כאן צל. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)
יום אחד אולי יהיה כאן צל. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)

השאלון

1. איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
בדיוק סיימתי לצפות בסדרה החדשה "הג׳נטלמנים" בנטפליקס. בתור אחד שגדל על הסרטים שלו בתיכון, כמה כיף לקבל משהו טוב מגיא ריצ'י.

2. איזו יצירה (סרט, סדרה, ספר, שיר) נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
מאז פרוץ המלחמה התקשיתי לצרוך מוזיקה, תרבות או אומנות. איה זהבי פייגלין האהובה הוציאה שיר חדש שנקרא "היי אחות", שיר תקווה שריגש אותי מאוד בתקופה הקשה הזו.

3. לאיזה ארגון או מטרה את.ה ממליצ.ה לתרום או להתנדב בזמן הזה?
העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה. אסור לנו לשכוח את הקשישים שחווים את כל מה שאנחנו חווים רק שחלקם עריריים. אני מתאר לעצמי שהחרדה היא עצומה, שלא נדבר על מחסור במזון, בעזרה פיזית, בשיחה, בחברה. הם תמיד צריכים מתנדבים ותרומות שעושים שינוי עצום בחייהם של אותם קשישים.

4. מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע?
אני מרים קודם כל לאישתי רומי. מאז תחילת המלחמה הייתי עסוק בהופעות, בהתגייסות לפרוייקטים התנדבותיים וכמובן בפרנסה ובסיום הפקת האלבום החדש. והיא החזיקה את הבית שעות רבות בלעדי. היא הגיבורה הפרטית שלי בתקופה הזו.

5. מה יהיה?
אני בטוח שיהיה טוב, אני ממש מרגיש את זה. מרגיש שכל מה שקרה וקורה יחייב שינוי של המערכת ושינוי מהותי בשנאה התהומית שהגענו אליה. אהבת הזולת ועזרה הדדית התגלו בעוצמתן, המון אנשים טובים פעלו ותרמו בכל דרך אפשרית ואנשים טובים קמים להוביל אותנו לדרך חדשה בע"ה.