בואו: מחאת ענק וחסימות כבישים הערב בתל אביב. המדריך המלא

רק התחלנו? אבל הם התחילו קודם. הפגנת ה-100 אלף, כיכר הבימה (צילום: אמיר לוי/Getty Images)
רק התחלנו? אבל הם התחילו קודם. הפגנת ה-100 אלף, כיכר הבימה (צילום: אמיר לוי/Getty Images)

המאבק נגד ההפיכה המשטרית מתחיל להתגבש, תנועת ההתנגדות מתחילה להתארגן, והערב צפויות ההפגנה ברחוב קפלן ואחותה החורגת בכיכר הבימה למשוך עוד יותר מפגינים מבשבוע שעבר. למה כדאי לצאת מוקדם, איזה רחובות ייחסמו, איזה צעדות יצעדו, איך מגיעים ואיפה כדאי לאכול. כל הפרטים בפנים

שבוע שלישי למחאה נגד ההפיכה המשטרית וריסוק הדמוקרטיה, וההתנגדות הולכת ומתעצמת לקראת סופ"ש רווי בפעילות ובהפגנות. השבוע צפויה המחאה להתרחב למספר מוקדים ברחבי הארץ והפעם בתל אביב היא תשתלט על הלו"ז של כולנו לא רק במוצ"ש, אלא גם בשישי אחר הצהריים. אחרי שבשבוע שעבר הפתיעה המחאה את עצמה כשמארגני ההפגנה בנו על 50 אלף איש (אחרי 20 אלף שבוע קודם לכן) ובפועל הגיעו כ-100 אלף איש, צפויה המחאה במוצ"ש להכפיל את עצמה לכל הפחות גם השבוע כשמוקד אחד שלה יתקיים ברחוב קפלן, שם יתכנסו כל גופי המחאה והארגונים המשתתפים וממנו יצאו מספר צעדות לתור את העיר, והמוקד השני יוצב בכיכר הבימה עם בימת נאומים בניצוחה של התנועה לאיכות השלטון.

1. איפה מפגינים?

שאלה טובה ויש לה כמה תשובות:
שישי, כיכר דיזנגוף, 16:00 // מחאת העגלות חוזרת. הפגנת ההורים והילדים שהרעישה את תל אביב במחאה החברתית של 2011 עושה ניסיון קאמבק בכיכר דיזנגוף, לוקיישן מושלם להפגנת שישי אחה"צ ופעילות סופ"ש דמוקרטית עם הילדים. "הילדים שלנו לא יגדלו בדיקטטורה", מסרו המארגנים. בואו לעמוד איתם.

רק התחלנו? אבל הם התחילו קודם. הפגנת ה-100 אלף בכיכר הבימה (צילום: אמיר לוי/Getty Images)
רק התחלנו? אבל הם התחילו קודם. הפגנת ה-100 אלף בכיכר הבימה (צילום: אמיר לוי/Getty Images)

שבת, רחוב קפלן, 19:00 //  הרחוב הכי רחב במרכז העיר, כל הדרך בין אבן גבירול לעזריאלי עם שרונה מצד אחד והקריה מצד שני, נבחר כלוקיישן מרכזי להפגנה לאחר שבשבוע שעבר התברר שכיכר הבימה קטנה בכמה מידות על המחאה הזאת. מכאן אמורה לצאת צעדת ענק – המסלול: קפלן, דרך הרחובות מנחם בגין, פרשת דרכים, ארלוזורוב, דרך נמיר, שאול המלך, דובנוב ועד קרית הממשלה – ומן הסתם מספר צעדות משנה פחות רשמיות שירימו את העיר. באחת ההפגנות הגדולות האחרונות של המחאה החברתית צעדו על קפלן 250 אלף איש כך שיש למה לשאוף.

שבת, כיכר הבימה, 19:00 // בתנועה לאיכות השלטון התעקשו להשאיר את ההפגנה עם בימת הנואמים שלהם בכיכר הבימה, שם ישאו דברים "בכירים ובכירות מעולם המשפט ואנשי ציבור נוספים". הכיכר מרוחקת דקות הליכה ספורות מרחוב קפלן, כך שצפויה תנועה דו-סיטרית בין המוקדים.

בשבוע הבא: שביתת אזהרה להצלת הדמוקרטיה. כך תוכלו להצטרף
>> זאת מלחמה על הבית: תל אביב החופשית תותקף עד קריסתה
>> גם 100 אלף מפגינים לא יעצרו את סגירת כאן 11. אם לא נתעורר

2. איזה כבישים ורחובות ייחסמו?

ובכן, איזה לא. חסימות הצירים צפויות להתחיל מוקדם, החל מהשעה 16:00 בחלק מהמקרים, ולמגיעים מחוץ לעיר מומלץ להגיע קודם לכן ולשלב עם טיול עירוני קטן וקפה איפשהו. עיריית תל אביב-יפו פרסמה את רשימת הרחובות החסומים, והיא תופיע גם במפות Waze. קחו אוויר כי זה הולך להיות ארוך:

הבית החדש של המחאה. רחוב קפלן (צילום: ברק ברינקר)
הבית החדש של המחאה. רחוב קפלן (צילום: ברק ברינקר)
החל מהשעה 17:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:
* רחוב  קפלן – מאבן גבירול עד מנחם בגין, משני הכיוונים
* רחוב לאונרדו דה וינצ'י – מרחוב הפטמן עד רחוב שאול המלך, משני הכיוונים
* רחוב לסקוב – מרחוב הפטמן עד רחוב קפלן, לכיוון צפון
* רחוב דובנוב – מרחוב מאנה עד שדרות שאול המלך, לכיוון דרום, ומשדרות שאול המלך עד קפלן, משני הכיוונים
* רחוב ארניה – מרחוב הארבעה עד רחוב קפלן, לכיוון צפון
* כמו כן, העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום ייחסמו לתנועה בשעה 18:00
עקב צעדה של תנועת הדגלים השחורים, החל מהשעה 16:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:
* רחוב ז'בוטינסקי (רמת גן) – מרחוב אבא הלל עד על פרשת דרכים, לכיוון דרום
* דרך מנחם בגין – מעל פרשת דרכים עד דרך נמיר, משני הכיוונים
* רחוב ערבי נחל – מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין לכיוון מערב
* דרך מנחם בגין – משדרות שאול המלך עד רחוב חשמונאים בשני הכיוונים, כולל השיקועים
* רחוב המסגר – מרחוב יצחק שדה עד דרך מנחם בגין, לכיוון צפון
* דרך נמיר – מרחוב פנקס עד שדרות שאול המלך לכיוון דרום
* רחוב פרשת דרכים – מדרך מנחם בגין עד דרך נמיר, משני הכיוונים (כולל יציאה ממסוף האוטובוסים)
* רחוב ארלוזורוב – מרחוב ויצמן עד דרך נמיר, לכיוון מזרח
* רחוב הנרייטה סולד – מרחוב דפנה עד רחוב שאול המלך
* רחוב ויצמן – משדרות דוד המלך עד שדרות שאול המלך לכיוון דרום
געגועים לכיכר רבין. הפגנת ה-100 אלף, אתמול בכיכר הבימה (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)
געגועים לכיכר רבין. הפגנת ה-100 אלף, אתמול בכיכר הבימה (צילום רחפן: אמיר גולדשטיין)

בנוסף, החל בשעה 16:45 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים, עקב הפגנת המחאה בכיכר הבימה: 
* רחוב אבן גבירול – בין רחוב שאול המלך לרחוב מרמורק, לכיוון דרום
* רחוב דיזנגוף – בין רחוב המלך ג'ורג' לרחוב אבן גבירול, לשני הכיוונים
* שדרות תרס"ט – מרחוב דיזנגוף עד כיכר הבימה, לשני הכיוונים
* שדרות חן – מרחוב הנביאים לרחוב דיזנגוף, לכיוון דרום
* רחוב מרמורק – בין רחוב אבן גבירול לרחוב תרס"ט, לכיוון מערב
* שד' רוטשילד – מרחוב החשמונאים עד כיכר הבימה, לכיוון צפון
* שדרות בן ציון – מרחוב המלך ג'ורג' עד רחוב אחד העם, לכיוון מזרח
* רחוב אחד העם – מרחוב החשמונאים עד כיכר הבימה, לכיוון צפון
* רחוב קרליבך – מרחוב החשמונאים עד רחוב אבן גבירול, לכיוון מערב
* שדרות שאול המלך – מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן, משני הכיוונים

3. איך מגיעים להפגנה?

אם אתם מגיעים בהסעות: התנועה לאיכות השלטון הקימה מערך הסעות בתשלום לכיסוי ההוצאות מחיפה, ירושלים, עפולה ובאר שבע. פרטים והרשמה כאן;  מערך ההסעות של הדגלים השחורים מפוצץ ומרבית האוטובוסים מעשרות יישובים ברחבי הארץ כבר מלאים, אבל כדאי לעקוב כאן.
אם אתם מגיעים ברכב פרטי: כבר שבועיים אנחנו אומרים לכם – ממש עדיף שלא. אבל אם בכל זאת, נסו לחנות הרחק מרדיוס ההפגנה והצעדות בחניוני חנה וסע בארלוזרוב ורידינג או באחד מחניוני אחוזת חוף, ומשם בקורקינט שיתופי, אוטובוס של "נעים בסופ"ש" או בטיול רגלי נעים.
אם אתם מגיעים בתחבורה ציבורית: שינויים דרמטיים צפויים בקווי האוטובוס בעיר עקב חסימת הרחובות הרבים לטובת ההפגנה. מומלץ לעקוב באפליקציות.
אם אתם מגיעים ברגל או באופניים: נופפו בגאון בדגלים שלכם, הכו בתוף, זמברו בזמבורות. הצעידה אל ההפגנה היא פרסומת להפגנה ואתם בתפקיד החלילן מהמלין. מומלץ לא להגיע אם אופניים אל האזורים הצפופים, זה מבאס לכולם

אל תתקרבו לאזור עם רכב פרטי. מחאת הגשרים, 2020 (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
אל תתקרבו לאזור עם רכב פרטי. מחאת הגשרים, 2020 (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)

4. איך שומרים על עצמכם?

בתקווה שהמשטרה תדע לשמור על ההפגנה ולשמור על איפוק מול צעדות ברחבי העיר כפי שעשתה בשבוע שעבר, האתגר הגדול של המפגינים יהיה להימנע מחיכוכים עם שוטרי מג"ב ויס"מ, לזהות פרובוקטורים שתולים שעשויים להסתנן להפגנה למטרות תעמולה, ולשנן היטב את זכויות המפגין ואת "מדריך השטח למפגין ולמפגינה" של ספיר סלוצקר-עמראן וכרמן אלמקייס. במקרה שבכל זאת הסתבכתם, קחו איתכם את מספרי הטלפון של המערך עוטף העצורים של ארגוני המחאה, כאן בשרשור הטוויטר שלפניכם.

5. איזה דגלים ושלטים להביא?

תשמעו, זה הכי הדיבור של לפני שבועיים. בהפגנות ענק מהסוג הזה תראו את כל סוגי הדגלים והשלטים, ותומכי ההפיכה המשטרית תמיד ימצאו משהו לנפח כדי לערער את הלגיטימציה של המחאה, ואם לא הם פשוט ימציאו משהו. תביאו את השלטים ואת הדגלים שלכם, תהיו יצירתיים ותשאירו את הצנזורה בבית.

6. מי ינאמו בהפגנה?

אחרי שבועיים של היעדרות מעוררת תהיות לגבי יכולתו להוביל את המאבק בהפיכה המשטרית, יצטרף יאיר לפיד אל ההפגנות בשטח והוא צפוי כנראה גם לנאום, אם כי לא ברור בשלב זה אם בקפלן או בהבימה. כך או כך, הנאומים הם החלק הזניח בהפגנה, עם כל הכבוד לנואמים. בשבועיים האחרונים, מתוך כל הנואמים, היחיד שהצליח להלהיב ולהלהיט את הקהל היה יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי. דלגו ותתקדמו.

קומי ארץ אהובהיוצר: Asaf Shafir

Posted by Or-ly Barlev on Monday, January 16, 2023

7. איזה פסקול יתאים להפגנה?

שבוע שלישי למחאה ועדיין אין לה שם וגם לא מספיק פזמונים ושירים לצעוק ברחוב. בשבוע שעבר היו ששאגו "העם דורש ד-מו-קרטיה" וזה הרים לא רע אבל הרגיש כמו דז'ה וו. קופירייטירים, פזמונאים, זוהי שעתכם הגדולה. תביאו המנון מחאה. יוסי צברי ינאם במחאת העגלות ביום שישי, אולי תלמדו ממנו.

יוסי צברי – עולות על בלפור (הקליפ)

סרטון מדהים של יוסי צברי – Yossi Zabariהיום הנאשם מבלפור היה אמור להיות בבית המשפט. במקום זה, הוא ארגן לעצמו (שוב) דחייה בתירוץ מפגר ויסע לנצרת להתחנף לערבים. זה בזמן שכל שאר הדיונים שנקבעו להיום *באותו בית משפט*, מתקיימים כרגיל.אז זה הזמן להזכיר לו שלא משנה מה הוא יעשה ולמרות השטיקים והטריקים ועל אף כל הגמדים העלובים סביבו שמאפשרים לביזיון הזה להימשך, אנחנו כאן. בכל מקום. וכמו שבסוף הממשלה נפלה וכמו שדורון ידיד לא יהיה מפכ״ל אנחנו נמשיך עד אשר יפול הנאשם.תודה לכל מי שעבד מאחורי הקלעים ובייחוד למיכאל מבורך המופלא שיזם את הקליפ המרהיב הזה ולא נח עד שכל פריים יהיה מדויק. שתפו כמו משוגעים וניפגש במוצ״ש בבלפור.בימוי, צילום ועריכה Michael Mevorachצילום – Tomer Slutzky, Omer Manor, Lukasz Konopa, Tomer Halfonעריכה – Ran Menachem, Nir Azoulay מוזיקה – Uriah & Michael Mevorachצבע – אורי אלון

Posted by ‎מחזקים‎ on Wednesday, January 13, 2021

8. איפה אוכלים ושותים אחרי?

המחאה צועדת על קיבתה, ולמרבה הסבבה והנוחות היא מתרחשת בטווח שמכיל כמה מאופציות האוכל רחוב הטובות בעיר. לפני, אחרי ואולי גם תוך כדי ההפגנה אתם תרצו לאכול משהו או לשתות משהו, ואנחנו יודעות בדיוק איפה כדאי לכם לעשות את זה. לפניכם המדריך הדי מלא למקומות מומלצים לאכול בהם סביב צירי המחאה מחר.

 

לא עושים מהפכה על בטן ריקה. כאן תאכלו לפני/אחרי ההפגנה