וווורווווווווווווווווווום! מבחן הקורקינטים השיתופיים הגדול

(צילום: רועי רוה רוביצ'ק)
(צילום: רועי רוה רוביצ'ק)

יותר ויותר חברות נכנסות לשוק המדרכות התל אביביות הצפופות ממילא עם עוד סוגים של קורקינטים שיתופיים - עם מי מהן נרכב אל עבר השקיעה? כתבנו חירף את נפשו במסלולי האופניים ועל הכביש, עם קסדה ובלי, ואפילו, משום מה, הסניף את הקסדות (אפילו שמעולם לא התבקש)

18 באוגוסט 2022

לאחר שלטון ארוך של שלוש חברות בשוק לאורך זמן (Lime, Bird ו-Wind), עוד ועוד חברות – בפרט Tier ו-Dott – מנסות לחדור לשוק הצפוף של מדרכות תל אביב. אבל האם הן טובות יותר, מביאות משהו חדש או פשוט משחזרות את ההצלחה של החברות הוותיקות יותר עם קצת פחות כאב לכיס הווירטואלי שלנו? יצאנו לרכב.

Wind

בשונה משמות כלליים כמו Lime ו-Dott, חברה שקוראת לעצמה "רוח" חייבת לעמוד בציפיות. ומה נאמר, היא אכן עמדה בהן. אם נסתכל מעבר לצבע הצהוב-מרקר המחריד שלהם ולרקורד הבעייתי שיצא להם בעבר כקורקינטים שלפעמים מחליטים להתפרק בעודנו נוסעים, אז באמת נמצא קורקינט להכיר להורים. הנסיעה היתה ממש נוחה ונעימה, בלי המון רעידות, ההאצה מתבצעת בדיוק במהירות הנכונה והברקסים נעימים ולא מפתיעים. הקסדה נפתחה לי בקלות והיתה במצב תקין יחסית. הסתכלתי לצדדים לראות שאף אחד לא מסתכל עליי ונתתי הסנפה וגיליתי שהיא גם מריחה לא רע בכלל.

>> חברת Lime תפרוס בתל אביב צי של אופניים שיתופיים
>> המלחמה על המדרכה: אלפי דו"חות חולקו לרוכבים בתוך שבועיים

ובכל זאת, אם להיות מעצבן, יש כמה דברים קטנים שהפריעו לחוויה. כשנסעתי ראיתי הרבה קורקינטים של החברה ללא קסדות ולפחדן כמוני זה אישיו. המתקן לפלאפון נסגר כך שלחיצה על הכפתור של הכיבוי וכמעט גרם לכיבוי של הפלאפון שלי. ודבר אחרון, גם אם זניח בסך הכל – האפליקציה של ווינד היא בפער המכוערת מבין כולן. ועדיין, בסך הכל חווית רכיבה טובה לכל הדעות.
עלויות: נסיעה של עשר דקות עלתה 12 ש"ח: 2 ש"ח לפתיחה ומאז עוד שקל לדקה.
ציון: 4 קסדות ארומטיות

אתם רואים פה קסדות? קורקינטים של ווינד (צילום: שאטרסטוק)
אתם רואים פה קסדות? קורקינטים של ווינד (צילום: שאטרסטוק)

Dott

שניה לפני שעליתי על קורקינט החברה, ראיתי נוסע של קורקינט דוט נכנס ברוכב על קורקינט ליים. אחלה מטאפורה למצב שוק הקורקינטים בתל אביב (למי שתוהה איך הסתיים:: הנוסע של קורקינט Lime חיכה רגע שהרוכב של דוט יתרחק בכמה מטרים ואז סינן לעברו "יא בן זונה"). עכשיו לקורקינט עצמו: מאוד אהבתי את הפתיחה הקלה והנוחה של הקסדה שהיתה הכי מהירה מבין כל שאר החברות וגם עברה את מבחן ההסנפה בהצלחה. גם הברקסים היו אחלה, אולי מעט חלשים מדי אבל אני מעדיף על כאלה שמעיפים אותך כל פעם שאתה נושם עליהם (כן בירד, מדברים אליכם). אמנם ההאצה היתה ממש אחלה, אבל הנסיעה עצמה הייתה רועדת. גם לפתיחת הקסדה המהירה היה מחיר: בגלל שהקסדה לא מוחזקת הכי טוב היא עושה המון רעש מלחיץ תוך כדי הנסיעה, והרעידות בטח שלא עוזרות פה. פלוס חשוב הוא שהמתקן פלאפון של דוט ממוקם הכי נכון ומאפשר שימוש נוח באפליקציות ניווט למיניהן. אגב, לנהגים המצטיינים מבינינו, הקורקינטים של החברות החדשות מצטיידות בפיצ'ר הכי מצחיק שראיתי עד כה בתחום – איתותים.
עלויות: עשר דקות בעשרה שקלים. שקל לדקה, בלי עלות פתיחה. הכי הגיוני.
ציון: 3 קסדות רועשות

כמה רעש מקסדה כזאת קטנה? Dott (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)
כמה רעש מקסדה כזאת קטנה? Dott (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)

Bird

למרות שהחברה קיימת בעיר כבר כמה שנים, לא רכבתי על קורקינט שלהם עד כה – משהו באינסטינקטים שלי אמר לי להתרחק. אחרי נסיעת המבחן הייתי מבסוט מעצמי על תחושת הבטן. הנסיעה היתה המסוכנת ביותר מבין כל הנסיעות, ההאצה חזקה נורא וכך גם העצירה. האפליקציה לא הגיבה טוב גם כשניסיתי לפתוח נסיעה וגם כשניסיתי לסגור אותה, לא היה מתקן לפלאפון בכלל והקסדה היתה כל כך שומנית ומלוכלכת כך שאפילו לא הגעתי למבחן ההסנפה.
עלויות: עשר דקות ב-13 ש"ח. 5 ש"ח לפתיחה ועוד 0.8 שקלים לדקה. לא הגזמתם קצת?
ציון: 1 קסדה שמנונית

ציפור בלי נוצות. Bird (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)
ציפור בלי נוצות. Bird (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)

Tier

בהמשך ל-Bird, גם חברת הקורקינטים החדשה Tier נכנסת לתחתית הטבלה. הדבר המרכזי שמפריע בקורקינטים שלה הוא שכשלוחצים על הגז הוא מגיע שניה-שתיים אחרי שלוחצים, ואז הגז נפתח במהירות שלא הייתה מביישת את גל גדות ב"מהיר ועצבני 6". גם הברקסים מאוד חזקים. בקיצור, נסיעה מלחיצה. ולשאר הפיצ'רים: מתקן הפלאפון מונח נמוך ולרוחב, מה שהרבה פחות אהבתי בהשוואה למתקן של דוט, למשל. דבר נוסף מרגיז הוא הקסדה, שמגיעה מפורקת ולמעשה דורשת ממך להרכיב אותה כסוג של פאזל. לקח לי שתי דקות עד שהצלחתי להרכיב אותה לכדי קסדה שימושית. אני מתאר לעצמי שהזמן מתקצר ככל שמתרגלים אבל עדיין, אנחנו בעולמות הקורקינטים השיתופיים וזמן זה כסף. היא עברה את מבחן ההסנפה בהצלחה.
עלויות: עשר דקות בעשרה שקלים. 2 ש"ח לפתיחה ואז עוד 0.8 לכל דקה.
ציון: 2 קסדות מפורקות

מה נסגר עם הברקסים? Tier. (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)
מה נסגר עם הברקסים? Tier. (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)

>> הכנסת קבעה: הורכבו סמכויות הפקחים כנגד הרוכבים
>> חולדאי חושף: המשטרה אינה אוכפת כנגד קורקינטים ואופניים

Lime

כשעליתי על הקורקינט הבנתי למה הוא לא ייעלם בקרוב. למרות העלות הגבוהה שלו, הנסיעה בקורקינט נעימה, חלקה ויציבה. כשאתה נוסע על הקורקינט אתה מרגיש כאילו אתה קייט וינסלט בזמן שדיקפריו מחזיק אותך בבטחה ואתה חותך את הרוח. מה שכן קצת מבאס זה מתקן הפלאפונים הקטן שמתאים בגודלו אולי לנוקיה מהפרסומת של צביקה פיק ז"ל. גם הליך הוצאת הקסדה מבאס נורא והאנימציה שמראה איך אתה אמור להוציא אותה בקלות תמיד גורמת לי להרגיש כל כך מטומטם (למעשה, לא הצלחתי להוציא אותה אז אני גם לא יודע איך היא מריחה). אבל עדיין, הנסיעה מצדיקה את זה.
עלויות: עשר דקות ב13 ש"ח. 5 ש"ח לפתיחה ואז עוד 0.8 לכל דקה.
ציון: 4 קסדות נעולות

יש קסדה. אנחנו לא הצלחנו לחבוש אותה. Lime (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)
יש קסדה. אנחנו לא הצלחנו לחבוש אותה. Lime (צילום: רועי רוה רוביצ'ק)