"הקינוח המושלם": כשהאינסטגרם מקיא על מסך הטלוויזיה

"הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)
"הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)

בכלל רצינו לראות את "הכוכב הבא", אבל קשת התעקשה לדחוף לנו ממתק דוחה לגרון. ובכן, לא ראינו מוצר טלוויזיוני מיושן שכל כך מזיע ממאמץ להתחנף לדור הצעיר מאז הפעם האחרונה ששמענו מישהו אומר "שתפו את ההאשטאג"

17 ביוני 2021

כבר יומיים שלוח השידורים של קשת 12 מזיין לי את התוכניות. בחיי, מה כבר ביקשתי? בסך הכל רציתי לצפות בפרק של "הכוכב הבא" ולראות מה צבע השיער הנוכחי של סטטיק, האם זה באמת יותר מדי לבקש? אבל אתם יודעים איך הביטוי הישן אומר – האדם מתכננן תוכניות ומנהל לוח השידורים של קשת זורק עליו זין.

זה התחיל בערב שלישי, אז היה אמור להיות משודר הפרק השישי של "הכוכב הבא", כשבמקומו לפתע צץ פרק חדש של "היורשת", והפרק נדחה למחרת. רק שלמחרת, שעתיים לפני השידור המיועד, קשת החליטו לדחות את הפרק ביום נוסף – כלומר, להיום בערב (חמישי) – ולשדר במקום את הפרק הראשון של ריאליטי האוכל החדש שלהם, "הקינוח המושלם".

סליחה, אתם הפכתם את סטטיק לקינוח?! תתביישו. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)
סליחה, אתם הפכתם את סטטיק לקינוח?! תתביישו. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)

ולמה כל זה קורה? בשל מלחמה קטנונית מול האחות החורגת רשת. הבכורה של "הקינוח המושלם" שובצה במקור לחמישי בערב, אז ברשת החליטו לשבץ מולם פרק של "משחקי השף" (במקום משחק היורו בין הולנד לאוסטריה) במטרה לנגח את ההשקה. קשת נבהלו, הזיזו את הבכורה לרביעי בערב, מול "הזוג המנצח", וכמובן שרשת התאימו את עצמם והזיזו את "משחקי השף" – שוב – יום אחורה, ובכך הקרב שקשת ניסו לברוח ממנו התקיים בכל זאת, ריאליטי אוכל מול ריאליטי אוכל, ולמי אכפת מחובבי השירה/כדורגל/יציבות בחיים.

נכון לשעת כתיבת שורות אלו, טרם ידוע מי ניצח בקרב השח-מט המטופש הזה, אבל כבר ברור מי הפסיד – כל מי שרק רצה לראות את התוכנית ששובצה במקור. כלומר אנחנו, הצופים. אחרי שני ערבים בהם מנהלי התוכניות הרסו לי את התוכנית, אני נכנעתי. יודעים מה קשת? אתם כל כך רוצים שאראה את הריאליטי קינוחים שלכם? אין בעיה. זו לא המנה שהזמנתי, זה בטח לא לטעמי וזובי שאני משלם על זה, אבל היי, אם כבר דחפתם את הממתק הדוחה הזה לגרוני, המינימום שאני יכול לעשות זה לכבד אותו בביקורת.

אינסטגרם, אינסטגרם, אינסטגרם. אינסטגרם? אינסטגרם. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)
אינסטגרם, אינסטגרם, אינסטגרם. אינסטגרם? אינסטגרם. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)

"הקינוח המושלם" הוא מה שקורה כשהאינסטגרם מקיא על מסך הטלוויזיה. לא ראיתי מוצר טלוויזיוני מיושן שכל כך מזיע ממאמץ להתחנף לדור הצעיר מאז הפעם האחרונה ששמעתי מישהו על המסך אומר "שתפו את ההאשטאג". בתוכנית עושים מאמץ גדול להדגיש את מה שמייחד אותה על פני אלף תחרויות האוכל האחרות, אבל החידושים המאולצים רק מדגישים עד כמה הדבר הזה בנוי על אותו בסיס ישן וחרוש והופכים את "הקינוח המושלם" לריאליטי אוכל מתיש אף יותר מהרגיל.

בואו נתחיל בחדש. הפעם ארבעת השופטים (קרין גורן, אסטלה, ישראל אהרוני ומיקי שמו, רק אחד מהם לא נטחן כשופט ריאליטי בעבר) צריכים להעביר את המנה שני מבחנים במקום אחד – הראשון הוא מבחן הנראות, במסגרתו הם בוחנים את המנה דרך ויטרינה (ללא שום זכוכית, אז בעצם קופסה ריקה) שיורדת באיטית מחרידה מהתקרה, או אז מקשקשים השופטים הנכבדים במשך שלוש דקות שלמות על הקינוח שמולם מבלי (!) פאקינג (!!) לטעום (!!!); חברים, יש לנו עיניים, אנחנו יכולים לראות. אתם שם כדי לתאר לנו את החלקים שאין ביכולתנו להבין דרך המסך. אתם יודעים, טעם, ריח, עד כמה קרין גורן ואסטלה באמת שונאות אחת את השניה.

לדבר שלוש דקות על מנה בלי לטעום אותה גם אנחנו יכולים. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)
לדבר שלוש דקות על מנה בלי לטעום אותה גם אנחנו יכולים. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)

אחר כך מגיע מבחן הטעימות, לא לפני שמצלמים בסמארטפון את המנה פעמיים (פעם אחת המתמודד ופעם אחת, משום מה, אהרוני), ופוגשים את המתמודד שיצר את המנה ומסיירים באינסטגרם שלו על מסך ענק ואם הקינוח היה אמור להיות מוגש חם או קר אז הוא כבר מזמן בטמפרטורת החדר. ואז מגיע מבחן הטעימה. גורן תתלהב יתר על המידה, אסטלה תזעף ותנזוף, שמו יאזכר חומרי גלם שרק הוא מכיר באגביות כדי להוכיח שהוא מכיר הכל ורק אהרוני בא לעבוד כמו המקצוען שהוא. המתמודד עובר, לא עובר, בחיי שכבר לא אכפת בשלב הזה, העיקר שאזכרנו את אינסטגרם חמישים פעם.

יכול להיות שזה עוד ישתנה כשיגמר שלב האודישנים, אבל כנראה שלא. יכול להיות שיתגלה עוד קצת תוכן מעבר לדגש הויזואלי (הבאמת יפה) של הקינוח המושלם, אבל כנראה שלא. בכנות, לא אכפת לי. אני לא מתכוון לצפות בזה. למעשה, לא התכוונתי בכלל לצפות בזה עד שקשת (ורשת, בואו לא נשכח) דחפו לי את הקינוח שלהם בפנים ואמרו לי "יפה, נכון?!". טוב שלא שלחו לי הודעה לעשות לייק ושייר.

תעשו להם לייק, נו, תראו איזה צעירים על כל הראש הם. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)
תעשו להם לייק, נו, תראו איזה צעירים על כל הראש הם. "הקינוח המושלם" (צילום מסך: קשת 12)

זה מאד פשוט: יחס שכזה לצופים הוא תופעה דוחה שהופכת לנפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, ועם חוסר אכפתיות מוחלט מצד הרשות השנייה לא נראה שזה ישתנה בקרוב. אחרי זה הם עוד יבכו לנו (ולזיר"ה) שהתוכן שהם משקיעים בו מופץ בפיראטיות. את הפרק הבא של "הכוכב הבא", מתי שלא ישודר, אני כבר אחפש להורדה בטלגרם.