"בשר" מהמדפסת ביפו, נורדיניו בכיכר המדינה: 10 עדכוני אוכל לוהטים

כבר הדפסתם מיטבולז היום? (צילום: איתי סליקטר)
כבר הדפסתם מיטבולז היום? (צילום: איתי סליקטר)

רגע לפני כיפור, אנחנו מביאים לכם את כל החדשות הקולינריות האחרונות: ההמבורגר האהוב מפלורנטין מגיע למרכז העיר, האוכל הקוריאני מקבל את המקום הראוי לו, איטלקייה חדשה בשרונה וגם: כמה מקומות ששווה לעצור בהם בטיול הבא שלכם מחוץ לעיר

13 בספטמבר 2021

בשר מהמדפסת: פופ אפ טבעוני בפשפשים

plant based, פלקסיטריאנים, טבעונים וחומלי בע"ח שימו לב: בחול המועד סוכות ייפתח בשוק הפשפשים פופ אפ ללא אף מוצר מן החי. השף עומר טל (קייטרינג איילה) יכין סלט מלפפונים שרופים ותאנים, שיפוד קבב טופו קדיתא על מקל ליקריץ, פסטה פיצ'י בעבודת יד עם שעועית לובייה, חמאת עגבניות שרי וערק ועוד מנות מסקרנות תחת הכותרת "רוחות של סתיו". ומה שעוד יותר מסקרן – במשך יומיים ( 22-23.9) ישולבו בתפריט מנות ממוצרי חברת Redefine Meat כגון קבב ״טלה״, המבורגר פרימיום, נקניקיות, סיגרים וכדורי ״בשר״ טחון, מנתחים שלמים שפותחו בטכנולוגיית הדפסת תלת ממד על בסיס חלבון מהצומח.
נחמן 3, יפו (צמוד לשאפה בר), 21-29.9, 17:00-23:00

>> עוד המלצות ומתכונים לטבעונים (בלי בשר מודפס)

איטלקיה בכיכר: פיאצה גרנדה

רצף הפתיחות המוצלח בשרונה מרקט משפיע כנראה לטובה על המתחם כולו. לראייה: מסעדה איטלקייה חדשה וכשרה שמתמחה בפסטה, קפה ו – איך לא – פיצה נפוליטנית. היועץ הקולינרי השף מנה שטרום הרכיב תפריט ובו קלאסיקות כגון פולנטה רכה עם פטריות, כדורי ריזוטו במילוי גבינות, ניוקי ערמונים, סלטים, מנות דגים ופיצות מהטאבון עם טופינגז מסקרפונה וסלמון מעושן; ארטישוק, פטריות וזיתי קלמטה; תירס חרוך ופלפלים ועוד. השם, שפירושו באיטלקית "הכיכר הגדולה", נבחר בגלל הרחבה שמחוץ למסעדה, שמזכירה קצת כיכר רומנטית באיטליה.
פיאצה גרנדה, קלמן מגן 5 (מתחם שרונה), תל אביב, 03-6714653, ראשון-חמישי 10:00-23:00, שישי 10:00-15:30, שבת 20:45-חצות

פיאצה גרנדה (צילום: יעל בונפיס)
פיאצה גרנדה (צילום: יעל בונפיס)

>> המדריך המלא לפיצות הכי טובות בתל אביב

מתקפת ההמבורגרים נמשכת: סניף חדש לבנץ בראדרס

ההמבורגריה השכונתית מפלורנטין, שלדעת המבקר שלנו צולה את אחד ההמבורגרים המצטיינים בעיר, מגיעה לרחוב אבן גבירול, המכה של אוכל הרחוב בתל אביב. ממש בקרוב תוכלו לטעום כאן את הקציצה הכה־סקסית ולהעמיס עליה איולי כמהין, גבינת גאודה, גבינה כחולה, ריבת בצל, חמאת בייקון ועוד ועוד, כי טופינגז אף פעם אין מספיק.
אבן גבירול 37, תל אביב

ההמבורגר של בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)
ההמבורגר של בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)

הצפון מתעורר: קפה חדש (וטוב) בכיכר המדינה

פיצה נפוליטנית כבר יש וגם בוטיק שוקולד (ראו להלן), ועם המקום החדש שעתיד להיפתח בכיכר המדינה נראה שמשהו טוב עובר על הצפון הישן. מדובר בקפה-בר יין + מוצרים לקנייה הביתה, שייפתח בחודש הבא היכן שעד לא מזמן פעל קפה עלמה. הבעלים: קבוצת we like you too שחתומה על הצלחות כמו נורדיניו, בראבו קיוסק א וין בחוף גאולה והבוטקע'ס בשדרות בן ציון ושדרות בן גוריון. תושבי הסביבה, הסוף לכיתות רגליים עד למרכז העיר עבור קפה ומאפה איכותיים.
ה"א באייר 48, תל אביב

>> המריטוצו של נורדיניו הוא חלום. ויש לנו את המתכון

עוד קצת מקוריאה: Kimchi*s מתרחבת

הפופ אפ/מטבח רפאים הקוריאני היחיד בעיר מצליח כל כך, עד שהבעלים סוני קים מממשת את ההבטחות ורצה קדימה: העסק כבר עבר דירה לדיזנגוף, והחל מחודש אוקטובר הוא יפעל מספר ימים בשבוע, במקום אחת לשבועיים כפי שהיה עד כה. אנו עדיין מחכים למסעדה שתיפתח, כי אין כמו ביבימבאפ וקימצ'י בספונטניות.

>> איך מכינים קימצ'י בבית? אל תשאלו. אבל אם כבר שאלתם

MOKAYA: בוטיק שוקולד חדש בצפון הישן

והנה אנו שוב בכיכר המדינה, והפעם לטובת כל מה שעשוי משוקולד: ביצי שוקולד, דרז'ה, טבלאות ופרלינים בטעמים מסקרנים כמו מרציפן-פיסטוק-אמרנה ופרלין יוזו-משמש, והכל בעבודת יד משוקולד מתוצרת ולרונה. האם מסתמן מתחם קולינרי חדש בעיר?
מוקאיה, ה"א באייר 28, תל אביב, 054-7000000

מסיבת פתיחה בציונה שרונה מרקט

את רשמינו מהסניף התל אביבי של ציונה, מוסד נס ציונאי ותיק, כבר פירטנו כאן. אמל"ק: מה בעצם עושה מקום מנס ציונה שמציע מנות איטלקיות וים תיכוניות בעיר הגדולה? הוא עושה אוכל טעים. זה מה. לאחר הרצה קצרה תתקיים בסוכות מסיבת פתיחה חגיגית ורשמית למקום החדש, כשבתפריט מנות הדגל של המסעדה ומנות חדשות, יין וקוקטיילים, אווירה ומוזיקה. באותה הזדמנות כדאי לבדוק את מארז הבוהוריים של ציונה, מהטובים שפגשנו בזמן הסגר ובכלל.
שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב, שלישי (21.9) מ־16:00

ציונה בשרונה מרקט (צילום: נמרוד כהן)
ציונה בשרונה מרקט (צילום: נמרוד כהן)

מחוץ לעיר

מרקטו ביקב לטם

שת"פ מעניין נרקם בין מסעדת מרקטו בעכו, שנשרפה בחודש מאי האחרון במהומות שפרצו בעיר, לבין יקב לטם האורגני בגליל: בסופי שבוע (ימי רביעי-שבת) ובחול המועד סוכות יגישו השף נעם שחר ואחיו עומרי ביקב מנות דגל מהמסעדה "בדגש על חיבור והתאמה בין יין אורגני למטבח המקומי, שנע בין השפעות מאיטליה לניחוחות הגליל". מה שזה לא יהיה, חזרתו של המוסד העכואי ולו זמנית, עד לפתיחה מחודשת קבועה, היא חדשה ממש משמחת.
17-27.9, 12:00-21:00, לפרטים והזמנות 073-3943305 ובאתר היקב

מרקטו בלטם (צילום: יפית בשבקין)
מרקטו בלטם (צילום: יפית בשבקין)

מעדנייה חדשה בשפיים

מעדניית החצר האחורית בשפיים היא מסוג המקומות להצטייד בהם על הדרך, אך מבלי להתפשר על איכות: שמן זית, טחינה, גבינות, ירקות הישר מהשדה, קפה מהגל השלישי, לחמים ומאפים טריים וגם אלכוהול, רובם מתוצרת מקומית, ומארזי פיקניק להרכבה עצמית או בעזרת צוות המקום.
החצר האחורית, מתחם חוצות שפיים, 09-8349115, ראשון-חמישי 9:30-17:30, שישי 9:00-15:00

החצר האחורית (צילום יח"צ)
החצר האחורית (צילום יח"צ)

פופ אפ למטיילים בצפון

לטובת הנוסעים לצפון השיקה רשת הבשרים מרינדו את 'גלאם כנרת' – חנות פופ אפ לתקופת החגים שיש בה כל מה שצריך כדי להפוך קמפינג פח לגלאמפינג מדוגם: כלי בישול והגשה, מחצלות, ערסלים, מגבות ועוד, וגם סלי פיקניק עם גבינות, לחמים, ממרחים, ירקות, קרש חיתוך וסכין וכמובן בשרים שהם גאוות המקום.
מרינדו, מתחם עין גב, 04-6658555, ראשון-חמישי 9:00-21:00, שבת 10:00-21:00

מרינדו עין גב (צילום: אנטולי מיכאלו)
מרינדו עין גב (צילום: אנטולי מיכאלו)

לאגר & אייל מצפה רמון

בטיימינג מושלם לטיולי החגים משיקה רשת ברי הבירות מהמרכז (שרונה ונמל תל אביב, מרינה הרצליה, פתח תקווה) סניף ראשון בלוקיישן הכי לא צפוי – מצפה רמון. כל המאפיינים כבר כאן: מבחר יותר מאשר נאה של מותגי בירה, תפריט אוכל תואם (כריך קורנדביף, פיש אנד צ'יפס ועוד), שולחנות וספסלי עץ תחת כיפת השמיים ומחירים נוחים. עצירה קצרה לתדלוק בשממת המדבר לפני שממשיכים הלאה.
שדרות בן גוריון 2, מתחם אבן דרך, מצפה רמון, ראשון-שבת מ־12:00 עד אחרון הלקוחות

לאגר אנד אייל מצפה רמון (צילום: אנטולי מיכאלו)
לאגר אנד אייל מצפה רמון (צילום: אנטולי מיכאלו)

אגאדיר ים המלח

הפרחת שממה נוספת מתרחשת בים המלח, המקום הנמוך בעולם והכי חף מקולינריה בארץ. בעזרת יותר משלושה מיליון ש"ח ושיתוף פעולה עם מועצה אזורית תמר הוקמה מסעדת חוף שהיא גם בר קוקטיילים לעת ערב, עם חצר כאופציית בילוי באזור נטול אופציות כאלו. בתפריט מופיעים כל החשודים המידיים ובקיוסק הצמוד נמכרים שתיה קרה, חטיפים, קרטיבים ומוצרים ממותגים מבית אגאדיר.
עין בוקק, ים המלח, *5690, ראשון-שבת  17:00-01:00

אגאדיר ים המלח (צילום יח"צ)
אגאדיר ים המלח (צילום יח"צ)