הכינו את האשראי: ספרה החדש של אלנה פרנטה יושק בשבוע הבא

"חיי השקר של המבוגרים" כבר הופץ באיטלקית ובאנגלית וזכה להצלחה מסחררת. הוא יעסוק בסיפור התבגרותה של נערה בנאפולי של הניינטיז, ונטפליקס כבר הודיעה שתעבד אותו לסדרה

מתוך הטיזר של נטפליקס ל"חיי השקר של המבוגרים", מאת אלנה פרנטה
מתוך הטיזר של נטפליקס ל"חיי השקר של המבוגרים", מאת אלנה פרנטה
26 באוגוסט 2020

אחרי שזכה להצלחה מסחררת באיטליה, ספרה החדש של אלנה פרנטה מגיע לישראל: בשבוע הבא (שלישי, 1.9) תושק הגרסה העברית והמצופה של "חיי השקר של המבוגרים" – הפרוזה הראשונה של הסופרת האנונימית מאז סדרת הרומנים הנפוליטניים, שעובדה לסדרה מצליחה ב-HBO.

הספר הושק באיטליה בסוף 2019 והשנה יצא גם באנגלית, וגרף אינספור שבחים. "חיי השקר של המבוגרים" ("The Lying Life of Adults") הוא ספרה העשירי של פרנטה. העורך מייקל ריינולדס סיפר כי הספר יעסוק בנושאים דומים לאלה שהופיעו בספריה הקודמים של פרנטה – חברות נשית, אימהוּת ומעמדות. "אני חושב שהקוראים שהתאהבו בפרנטה אחרי הרומנים הנפוליטניים יהיו מרוצים מאד", הוסיף.

עטיפת "החיים השקריים של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה
עטיפת "החיים השקריים של המבוגרים" מאת אלנה פרנטה

במאי השנה נודע כי נטפליקס תעבד אותו לסדרה, שתעסוק בסיפור התבגרותה של נערה בנאפולי של הניינטיז. הנה הטיזר:

וכך נפתח הספר החדש (מתוך אתר הספרייה החדשה): "שנתיים לפני שעזב את הבית אמר אבי לאמי שאני מכוערת מאוד. המשפט הושמע בלחש, בדירה שקנו הורי, כשרק התחתנו, ברְיוֹנֶה אַלטוֹ, בפסגת רחוב סַן ג'אקוֹמוֹ דֵיי קַאפְּרי. הכל – המרחבים של נפולי, האור הכחול של פברואר מקפיא, המלים הללו – נותר מקובע. ואילו אני החלקתי הלאה, וממשיכה להחליק הלאה גם עכשיו, בתוך השורות הללו, המבקשות להעניק לי סיפור, בעוד שלמעשה אין בהן כלום, שום דבר משלי, שום דבר שבאמת התחיל, או באמת הגיע להשלמתו: רק פקעת שאף־אחד, אפילו לא מי שברגע זה כותבת, אינו יודע אם היא מכילה את החוט הנכון של סיפור, או היא רק כאב סבוך, בלי גאולה".