אוכלים אחרת: 6 מסעדות עם טוויסט מפתיע שנפתחות עכשיו

ארוחה מהגג. רופטופ 98 (צילום: יהונתן בן חיים)
ארוחה מהגג. רופטופ 98 (צילום: יהונתן בן חיים)

תעשיית האוכל המקומית חייבת להתאים את עצמה למציאות החדשה כדי לשרוד, וכתוצאה מכך אנחנו מקבלים הרבה מסעדות שמנסות להביא משהו חדש לשולחן - בין אם במחיר, בפורמט או באוכל. אספנו שש מסעדות שמציעות משהו קצת אחר, ונפתחות בימים אלו ממש

כמו לוליין שמתעופף באוויר בין טבעות אש, גם שוק האוכל חייב לאמץ גמישות כדי לשרוד. המשבר הכלכלי המתמשך, ההפגנות התדירות, המלחמה ומלא לא – הכל מאיים מעל לראשם של מסעדנים, והחרב מתנדנדת רק יותר נמוך. לכן מסעדנים רבים מנסים למצוא פתרונות ביניים – לא עוד מסעדת שף עם תפריט קבוע, עכשיו המסעדות הן שעטנז של סגנונות ורמות, מפגשי אוכל מפתיעים ומבנה עסקי שנועד להוריד את המחירים עבורנו, הלקוח שכבר לא יכול להרשות לעצמו הרבה מסעדות. אלו שש מסעדות שעושות משהו אחר – בין אם במחיר, בסגנון, ולפעמים אפילו בעיר.

>> בית הקפה החדש של רון כחלילי ויוסי אוחיון שואף להפוך למרכז הבוהמה

Wabi

מה זה בפשט? ראמנייה של שף דין שושני
ומה הטוויסט? זה לא סתם ראמן, אלא למעשה מזללת פאסט פוד אסייתית שמתייעדת לא רק לפתוח סניפים נוספים בעתיד, אלא גם להוזיל את המנה האסייתית האהובה מבלי לפגוע באיכות.
רגע… מה? "הדוגמה שלנו היא מקדונלד'ס, רשת הפאסט פוד הכי מצליחה בעולם", פירט לנו השף. "אנחנו רוצים להיות כמותם או יותר, ואני לא מתבייש בכך". הראמנים המיוחדים של שושני ינועו בסביבות ה-60 ש"ח, כעשרה שקלקלים בממוצע מתחת למתחרי הראמן הבכירים. אמנם זול יותר, אבל קשה לומר שזול. מצד שני, לא נשאר הרבה זול בישראל בכל אופן. נפתח ביום חמישי הקרוב (9.5).
לפרטים נוספים

WABI של דין שושני. צילום: יעקב בלומנטל
WABI של דין שושני. צילום: יעקב בלומנטל

בבר

מה זה בפשט? בר-מסעדה של כמה מיוצאי הטירונות של אייל שני, שהוקם בכרמל, מקום בו שכנה לה סיטה ז"ל.
ומה הטוויסט? הבישול פיין, אבל חלק מההשראות הן בכלל מסעדות פועלים.
רגע, מה? "רצינו לפתוח מקום שאינו סביב שף, ופשוט להגיש אוכל טוב ובגובה העיניים" הסבירה לנו שיר תמיר, מבעלי המקום. איך זה מתבטא? נגיד עם מנת הסופריטו, שמשדרגת את מנת הפועלים הקלאסית, או אפילו בשמו של המקום – שקרוי על שם המלצר המיתולוגי ממסעדת 206. עכשיו זה מסעדת קונספט.
לפרטים נוספים

בבר סופריטו (צילום דניאלה אבוהב)
בבר סופריטו (צילום דניאלה אבוהב)

רופטופ 98

מה זה בפשט? מסעדה של השף צביקה שטראוס (אקס סושיאל קלאב, טוטו ושילה) עם תפריט עונתי משתנה.
ומה הטוויסט? יש לנו שתי מילים עבורכם – הגג, הבריכה.
רגע, מה? הסוד הוא בלוקיישן – על גג מלון מאייר האוס המפואר, שכולל גם בריכה מפתה (אם כי אסור להשתכשך בה, מסיבות של בטיחות ודאונרים נוספים). אבל את האוויר שעל הגג הדיזנגופי הענק אין איך לקחת מפה. מישהו אמר צוואר טלה מפורק מונח בלאפה עם טחינה, עמבה ויוגורט עשבים ביום קיץ נעים עם הבריזה של הגג ליד הבריכה? אנחנו. אנחנו אמרנו.
לפרטים נוספים

You will find me in the pool on the rooftop#mayerhouse #telaviv #hotel

Posted by ‎מאייר האוס – Mayer House‎ on Sunday, March 24, 2024

איטה

מה זה בפשט? בר יין עם אוכל. נו, אתם מכירים כבר את הפורמט, יש 2587 חדשים כאלה בתל אביב רק השנה.
ומה הטוויסט? הו, האוכל – כי זה בר אוכל של פופינה, מסעדת השף הנפלאה של אוראל קימחי.
רגע, מה? "איטה היא השבתות בצהריים אצלי בבית, היא חברים ומשפחה שנפגשים לרגע של נחת", מסביר קימחי, וכוונתו היא לייצר בר עם אוכל ברמת שף ואווירה ברמה ביתית. "זה בסדר אם הרוטב יטפטף. אתם בבית, תרגישו בנוח, תתרווחו, זה הכי חשוב".
לפרטים נוספים

באנו בשביל האוכל, נשארנו בשביל היין ואז שכחנו למה באנו. איטה. צילום: חיים יוסף
באנו בשביל האוכל, נשארנו בשביל היין ואז שכחנו למה באנו. איטה. צילום: חיים יוסף

סמאש בורגר האוס

מה זה בפשט? הממ… בית לסמאש בורגר, שהאמת שלא ממש עפנו עליו עוד כשפתח לפני קצת יותר משנה
ומה הטוויסט? הפתעה! זה בעצם השווארמה של גרטי עכשיו!
רגע, מה? בית הבורגר שעל פינת רוטשילד-אלנבי החליט, בבחירה חכמה במיוחד, לארח את השיפוד המיתולוגי של גרטי לפופ-אפ ראשון בתל אביב, אחרי תקופה ארוכה בה נעלם משוק הכרמל. בסיומו של שבוע של תורים ארוכים, הוחלט להשאיר את השיפוד גם בהעדר גרטי עצמו, ועכשיו גם אתם יכולים לאכול פיתה עם שווארמה טורקית מעולה עם פיסטוק במקום שאנחנו אפילו לא בטוחים אם עדיין מוכר המבורגרים, לא שזה כרגע משנה.
לפרטים נוספים

חזר העירה. גרטי דונר (צילום מתוך עמוד האינסטגרם gerti_doner@)
חזר העירה. גרטי דונר (צילום מתוך עמוד האינסטגרם gerti_doner@)

כרמל

מה זה בפשט? מסעדת שף טרנדית שמתמקדת באוכל ישראלי. בטח אכלתם בעשרות כאלה כבר.
ומה הטוויסט? אה כן, סליחה – היא ממוקמת בהוליווד.
רגע, מה? כן כן, מה ששמעתם. מאחורי המסעדה המפתיעה הזו עומדים קבוצת מסעדנים ישראלים הפועלים בארצות הברית כבר שנים (ואחראים בין היתר ל"19 קליבלנד" המאוד פופולרית במנהטן ו-"Nua" הכשרה של בברלי הילס) יחד עם משקיעים מבכירי התעשייה ההוליוודית. היא נקראת כמובן על שם השוק הכי מפורסם של תל אביב, ומוביל אותה השף אסף מעוז שאחראי להצלחת "19 קליבלנד" וזכור אולי לוותיקי הסצנה כמי שעבד בישראל עם מאיר אדוני ובדלידה בר. "אנחנו אומה של אנשים שנזרקו החוצה ממדינות בכל רחבי העולם, יצרנו בית לעצמנו והבאנו איתנו את האוכל מהמקומות שנמלטנו מהם. זה בדיוק היופי של המטבח הישראלי" אמר ל"הוליווד ריפורטר" רוני בן ארי, שותף תפעולי וממנהלי המסעדה החדשה. כן, דווקא עכשיו, על הראש של כל תלמידי הקולג' שלמדו הכל מטיקטוק.
לפרטים נוספים

כן, זה נראה כמו תל אביב. מסעדת כרמל בהוליווד (צילום: אינסטגרם/@carmelmelrose)
כן, זה נראה כמו תל אביב. מסעדת כרמל בהוליווד (צילום: אינסטגרם/@carmelmelrose)