הסיח שנשאר: השווארמה הכבר מיתולוגית של גרטי נשארת ברוטשילד

רגעי האושר האחרונים. גרטי דונר (צילום מתוך עמוד האינסטגרם gerti_doner@)
רגעי האושר האחרונים. גרטי דונר (צילום מתוך עמוד האינסטגרם gerti_doner@)

בתחילת השבוע התרגשנו מחזרתו של זיו גרטי לתל אביב, כי כבר שנתיים שאנחנו מתגעגעים לדונר המשגע שלו משוק הכרמל. עכשיו אנחנו מתרגשים כי השיפודים הקסומים שלו נשארים באופן קבוע. כך או כך, צריך לטעום כדי שתבינו למה אנחנו מתרגשים

לפני כשלוש שנים כל העיר לא התעסקה בטילים איראניים, אלא בשווארמה טורקית. ויותר נכון, בדונר של זיו גרטי, האיש שמאחורי דוכן הדונר "גרטי" שהתמקם אי אז בשוק הכרמל, פעל רק יומיים בשבוע ויצר תורי ענק של אנשים שרק רצו ביס בשר שייטל עגלות עם כבש, שומן ופיסטוקים מטורקיה. מה, אתם לא הייתם רוצים?

>> בלי פשרות: 9 עוגות כשרות לפסח שאשכרה לא יאכזבו את האורחים

הדוכן ההוא נסגר בהפתעה ביוני 2022, לאחר שמונה חודשים של פעילות, ומאז גרטי טייל ברחבי הארץ עם פופ-אפים, וגם נסע לחו"ל לסייע להקים כמה שווארמיות כמו אדם שאוהב להפיץ את בשורת הבשר שלו. השבוע, לראשונה מאז עזב את שוק הכרמל, גרטי חזר לתל אביב למשך שבוע אחד, במהלכו התארח בסניף "סמאש בורגר האוס" (רשת עד העצם לשעבר) שברוטשילד. משם גרטי פרס שוב את השיפוד הנודע שלו לרעבים והממתינים, גם אם המחיר קפץ במהלך התקופה הזו (בערך כמו כל אוכל אחר), מ-38 ש"ח לפיתה (לפי מדד דצמבר 21) ל-55 ש"ח עבור המנה.

ברוך שובך. המנה של גרטי דונר (צילום: ניב טובול)
ברוך שובך. המנה של גרטי דונר (צילום: ניב טובול)

הפופ-אפ החל לפעול ביום ראשון האחרון (14.4), והאמת היא שחיכינו לראות שהפעם הוא קורה, כי בפעם האחרונה שדיווחנו על חזרתו בנובמבר האחרון, הסיח בסוף לא הגיע לשוק, ונשארנו עם תאבת הפיתה בידנו. אז הפעם לא רק שזה קורה, אלא זה כבר כמעט קרה. דיווחים על התור שהתארך על פינת רוטשילד-אלנבי מדי בוקר הבהירו שגרטי מסיים מוקדם, ובירור קטן גילה לנו שזה לרוב קורה בסביבות 1 וחצי, מקסימום 2 בצהריים. בקיצור, להיט ענק. וכמו שאתם יודעים, כשמשהו מצליחף יש לו המשכיות.

היום עדכנו שגרטי אמנם עוזב את רוטשילד אחרי מחר, אבל השווארמה המפוארת שלו נשארת כחלק מ"סמאש בורגר האוס", לפי המתכון האהוב של גרטי עצמו. בנוסף, מתכננים במקום להרחיב את כמות הסייחים (ככה כותבים? לא אכפת לנו) כדי להיענות לדרישת הקהל הרעב. אז מפה לשם, נוצרה שלוחה של השווארמה של גרטי בתל אביב, שבהמשך תהיה פתוחה גם בימי שבת.

גרטי והדונר (צילום Yoad Shejtman)
גרטי והדונר (צילום Yoad Shejtman)

ועכשיו כשאנחנו עם הוודאות, זה סוף סוף הזמן לשלוח אתכם לקרוא את מה שכתב מבקר אוכל הרחוב שלנו על גרטי בביקורת מדצמבר 2021, ולהבין למה כדאי לכם להגיע: "חתיכות הבשר הדקות  – חתוכות בגסות מקצועית, זוהרות בצבעי חום ואדום בדרגת עשייה של בין חרוך לעסיסי – היו כל כך טעימות עד שהתאפקתי לא לקטוף אותן מהפיתה ולמצוץ כמו סוכריה. מדובר בשילוב די נדיר של שייטל עגל וכבש עם שומן שנוטף ממעל בשילוב עם פיסטוקים טורקיים שנשברים בתוך השיפוד ומוסיפים פירורי טעם שמתגנבים בהפתעה". עכשיו בואו נראה אתכם מוותרים על הפופ-אפ.
גרטי פופ-אפ, סמאש בורגר האוס, רוטשילד 31, א'-ו' 14.4-19.4, משעה 10:00 ועד שנגמר סיח השווארמה, 55 ש"ח לפיתה