עוד ערב אבוד: הסדרות הכי גרועות שאיכשהו הצליחו בנטפליקס

אני לא מאמינה ששוב בזבזנו ערב מול נטפליקס. "סקס/לייף" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
אני לא מאמינה ששוב בזבזנו ערב מול נטפליקס. "סקס/לייף" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

מאז שנטפליקס השיקו את פיצ'ר הטופ 10, למדנו עד כמה האיד של הצופה הישראלי אוהב - מה לעשות, חייבים להגיד את זה - לא מעט טלוויזיה פח. אז אספנו את עשרת הסדרות הגרועות ביותר שהגיעו לטופ של נטפליקס בגללכם. ואולי גם טיפה בגללנו

23 בפברואר 2024

פיצ'ר הטופ עשר של נטפליקס יכול להיות כלי מאד שימושי כשאתם לא מוצאים מה לראות, ולשם כך הוא גם נועד – אבל בשנים בהן הוא קיים יצא לנו לא פעם להיתקל בסדרות שהנוכחות שלהם ברשימה לא רק מביישת את נטפליקס, אלא גם אותנו כצופים. יש בנטפליקס לא מעט סדרות שלא אמורות להיות בכלל על המסך, אז עוד ברשימת ה-Top 10 שנקבעת על ידי הצופים? השפלה. אז בואו נפתח את זה, מה אתם אומרים? הנה כמה סדרות שאנחנו נבוכים שעשו את דרכן לעשירייה הפותחת השבועית של נטפליקס.

>> אריק שגב יצר סדרה שמתה לפני שנולדה. עכשיו הוא מחיה אותה לרגע 

10. פובאר (2023)

מישהו ביקש שמונה שעות של ארנולד שוורצנגר? אה, לא? אף אחד? אתם בטוחים? אבל שמעתי שלסליי יש סדרה! טוב נו, אז קחו את ארנולד שוורצנגר כסוכן CIA על סף פרישה שצריך לחזור לשטח בשביל משימה אחת אחרונה רק כדי לגלות שהבת שלו גם סוכנת. בקיצור, קומדיית אקשן משפחתית סתמית לחלוטין שאיכשהו גם צלחה, וחודשה לעונה שנייה.

9. האם זאת עוגה? (2022)

אם לא שמעתם על זה עד עכשיו, ברכותיי – הרגע גיליתם את השעשועון המטופש בעולם (לא כולל שעשועונים יפניים, זאת חיה אחרת לגמרי). בתכנית "האם זו עוגה?" המנחה מייקי דיי מציג מספר עוגות והמתמודדים צריכים לנחש (כולם ביחד) – IS IT CAKE? אין לי מה להגיד, זה יכול להיות לפעמים מבדר, אבל זה מטומטם להחריד ולמען האמת, זאת די המטרה.

8. אובססיה (2023)

לא כל ספר צריך להפוך לסדרת טלוויזיה, ואם כבר, אז שלפחות ינסו להכניס לזה קצת תוכן או לחדש משהו, ולא רק למכור סקס. זה בדיוק מה שעושה אובססיה (והיא לא היחידה ברשימה), הסדרה מספרת על מנתח מוצלח שמתחיל רומן עם הארוסה של בנו ומפתח אובססיה כלפיה. העלילה כאילו מכריחה אותך לאהוב שתי דמויות ממש מזעזעות שהורסות את כל חייהן וחיי הסובבים אותם בשם החשק, וזה אפילו לא הדבר הכי נורא בסדרה. רק כדי לתת לכם טעימה: באחד מרגעי השיא, וויליאם (ריצ'רד ארמיטאג') נכנס לחדר בו שהתה הארוסה של בנו ומחפש סימן לנוכחותה, עד שהוא מוצא את המיטה עליה ישנה, ומתחיל לעשות אהבה מתוקה עם כרית. כן, כן. סצנת סקס עם כרית. זה גרוע בדיוק כמו שזה נשמע.

7. טוי בוי (2019)

פעם חשבתי שהסרט "מג'יק מייק" הוא ניסיון מעורר רחמים למשוך נשים לקולנוע באמצעות גברים ערומים, אבל ביחס ל-"טוי בוי" אני חושב שמגיע לצ'אנינג טאטום אוסקר. אני יודע שסדרות ספרדיות יכולות להיות גרועות אם אני לא מוכן מראש למבנה טלנובלה, אבל "טוי בוי" מראה כמה קל להרוס דרמת פשע ספרדית על חשפנים. הסדרה עוקבת אחר חשפן שנכלא לשבע שנים וצריך להוכיח את חפותו, ובדרך יש המון חשפנים, כמובן, ריקודים וקצת פשע. הכתיבה לא טובה, ומלא בטוויסטים מאולצים, המשחק גורם לי להרגיש כאילו אני צופה בכמעט מלאכים, ובאמת שקשה לעבור אפילו פרק אחד. אין ספק, הקהל שנתן לגיטימציה לעיבוד קולנועי עבור "חמישים גוונים של אפור" אחראי גם לעובדה שהסדרה הזאת היה אי פעם ביקרה ברשימת הטופ 10. 

6. ויקינגים: ולהאלה (2022)

איכשהו הסדרה "ויקינגים" הצליחה מספיק כדי שיצרו לה סדרת ספין-אוף המתרחשת מאה שנה אחר אירועי המקור, כאשר הויקינגים פולשים לאנגליה – וזה גם ממש לא מפתיע גם שזה היה בטופ 10. הקהל הישראלי ממש אהב את "ויקינגים", שהייתה סדרה מוערכת יתר על המידה ודי משעממת. סתם ניסיון ליצור "משחקי הכס" עם ויקינגים. אבל הכתיבה בספין-אוף גרועה הרבה מהמקור, וזה נותן בעיקר תחושה שמישהו ממש התאמץ כדי להמשיך פרנצ'ייז שהצליח. טיפ ממני? תשחקו Assassin's Creed Valhalla, שבאופן חשוד יצא שנתיים קודם לכן, עם אותה עלילה – ולמרות שיש לו את הפגמים שלו, הוא עדיין עשוי הרבה יותר טוב. 

5. הלב המסומן (2022-2023)

אני באמת לא מבין למה בישראל אוהבים כל כך טלנובלות, אבל הנה טלנובלה קולומביאנית על סחר באיברים, וזה קלישאתי ומרוח בדיוק כמו שזה נשמע. בסדרה הזאת יש לנו את סימון, גבר שאשתו נרצחה על מנת שישתילו את הלב שלה בגוף של אישה אחרת, הנשואה לגבר עשיר במיוחד. סימון, שרעב לנקמה כמובן, מתאהב באשתו של העשיר, כי הלב לא משקר. איכשהו הקשקוש חסר ההגיון הזה הצליח להזדחל אל הטופ 10 למרות כל מגרעותיו: כתיבה מזעזעת וחסרת הגיון, דמויות שפועלות באופן לא סביר, וקרינג' בכל רמה אפשרית. בניגוד לסדרות גרועות שעשויות להיות טיפה מהנות (ויש מעט כאלה), הצפייה כאן היא פשוט עינוי מתמשך.

4. קאובוי ביבופ (2021)

רוב הסדרות ברשימה הן פשוט סדרות פח שנועדו למלא את הספרייה של נטפליקס, ולגרום לקהל להרגיש שאשכרה יש תוכן. לרוב ערך ההפקה שלהן גם לא גבוה במיוחד. ולכאורה, קאובוי ביבופ לא נראית כמו סדרה שעונה על הקריטריונים האלו, מאחר ונטפליקס מכרה אותה כשירות למעריצי האנימה – אבל אין בה פיסה אחת מושקעת. הכתיבה היא גרסה משמעותית רדודה יותר של המקור, השחקנים לא יודעים מה לעשות עם השטויות בתסריט, וכתוצאה מכך הם משחקים פשוט לא טוב. "קאובוי ביבופ" לא הצליחה לספק את המעריצים ולא להרוויח צופים חדשים. זאת לא היתה אמורה להיות סדרת פח, במיוחד אם בתקציב ובאפקטים המושקעים, אבל תסמכו עליי – זה פח. למזלנו הסדרה בוטלה, ולא נצטרך לספוג עוד עונה של השיט הזה. לקח שנטפליקס הייתה צריכה להפיק גם עם סדרות אחרות ברשימה. 

3. מניפסט (2018-2023)

מה שמפתיע במניפסט זה לא רק שהסדרה הגיעה לטופ 10, אלא שהיא הצליחה לשרוד שלוש עונות. הסדרה הזאת היא בעצם "דיאט אבודים" – נוסעי טיסה מג'מייקה לניו יורק מגלים שהם היו באוויר חמש שנים, וצריכים להתאקלם מחדש בחברה, כשבמקביל הם מתחילים לחלום חלומות מוזרים ולחוות חזיונות. הקונספט עצמו יכול להיות מעניין, למרות שכבר ראינו אותו באלף גרסאות אחרות, אבל הביצוע פשוט מביך. נדמה שבחדר התסריטאים לא נסגרו על הפורמט של הסדרה, חוץ מעל זה שכל דבר בה כל כך מטומטם. במיוחד אחרי ששמים לב שהסדרה מאמצת תמות נוצריות ללא כל צדקה ככל שהיא מתקדמת, כאשר הדוגמה הכי טובה לכך היא העיבוד הפוסט-מודרני-משהו לסיפור העדים מהברית החדשה בפרק האחרון. די כבר.

2. סקס/לייף

חמישים גוונים של אפור הכניסה לחיינו את תת-הז'אנר התת-רמה שנקרא טראש אירוטי. אני מבין למה הוא קיים, אני מבין למה אנשים אוהבים אותו, אבל בחייאת – אפשר לפחות להתאמץ לכתוב את זה טיפה יותר טוב. "סקס/לייף", כשמה כן היא, מתמקדמת בדילמה הבלתי אפשרית שכולם יכולים להזדהות איתה – ההפרדה בין הסקס לחיים האמיתיים, כאשר הגיבורה נאבקת בין המשיכה הבלתי נשלטת לאקס המיתולוגי, בעוד היא מתפקדת כאמא נשואה מהפרברים. באמת שקשה לתאר כמה הסדרה הזאת פשוט מופרכת לחלוטין. בשלב מסוים הזוג הנשוי מנסה לפלפל את חיי המין שלהם, כשהם פורצים לתוך אחוזה כדי להזדיין בה. אה, וגם יש את הקטע שהאקס המיתולוגי קעקע על המפשעה שלו שני דבורים (והסיבה עוד יותר מטומטמת – כי השמות שלהם, בילי ובראד, מתחילים עם האות B). לא חסרות עוד הברקות. הסדרה הקרינג'ית הזאת הגיעה למקום הראשון ברשימת הטופ 10, ורק אלוהים יודע איך כל כך הרבה אנשים שרדו את הזוועה הזאת. 

1. פרופיל מזויף (2023)

הקולומביאנים השתלטו על הרשימה הזאת, והם לגמרי הרוויחו את זה ביושר. קשה להאמין שהסדרה הזאת אמיתית, אבל קשה יותר להאמין שהיא הגיעה למקום הראשון בטופ 10 שלנו. אין ברירה אלא להודות בזה, לפעמים הקהל הישראלי אוהב סדרות פח. הפעם אנחנו מקבלים את קמילה, רקדנית שיוצרת פרופיל מזוייף ומתאהבת לפתע בגבר שעונה באופן מחשיד על כל דרישותיה. אקצר לכם את הסיפור ברו – אחרי ארבעה חודשים הוא זורק אותה, והיא מחליטה לצאת למסע חיפושים אחריו רק כדי לגלות שיש לו משפחה ושהוא לא מי שהוא טען שהוא. אז מה היא עושה בתגובה? כמובן ששוכרת אחוזה מפוארת ממש ליד, ללא שום כסף. כן, ככה. אם אתם רוצים לקנות אחוזה – קטן עליכם. והדבר הכי גרוע בסדרה הוא ששני הפרקים הראשונים מרמים אותך, וגורמים לך לחשוב שאתה הולך לצפות במשהו טוב. אבל לא, אחרי פרק-שניים זה פשוט הופך לסדרה הכי גרועה שקיימת בנטפליקס. טוב די, פשוט לכו ותראו את זה רק בשביל להאמין שהחרא הזה קיים, ושלא השתגעתי במהלך הכנת הרשימה.