למה בעצם כולנו בסדר עם 3 שרימפס שעולים 80 שקל?

מקום טוב לאבד בו אוזניות. בן גוריון פינת דיזנגוף (צילום: shutterstock)
מקום טוב לאבד בו אוזניות. בן גוריון פינת דיזנגוף (צילום: shutterstock)

אלו העבודות הלא נגמרות, מחירי הדיור המופרכים, התחבורה הציבורית הבעייתית והעובדה שהכל, פשוט הכל יקר פה. אפשר כמובן להגר, אבל זה פתרון קל בהרבה מאשר למחות כלפי מי שצריך. הממשלה הזו הבטיחה שינוי, לא?

כבר יותר משבע שנים שאני תושבת תל אביב, ומה אני מקבלת בתמורה למגורים בעיר הכי יקרה בעולם? ובכן, את ההודעה הזאת של האוקונומיסט שהעיר שלי עקפה ברשימה את ניו יורק וסינגפור ביוקר המחיה שלה. זה עשה קצת חשק לשחרר מרמור וקיטור דרך בדיקה קצרה של מה שאני מקבלת בשביל הזכות להיות פה תושבת.

עיר של הביוקר: 11 דברים שבאמת באמת עולים לנו יותר מדי


אז מה באמת מקבלים? ובכן, תל אביב נמצאת בקלחת של שיפוצים בלתי פוסקים כבר שנים, בכל מקום בעיר ובכל שעות היממה. איפה שלא מסתכלים יש חמישה פועלים שהופכים את המדרכה או טרקטור שחופר וסוגרים סביבו נתיב, רצוי בשמונה בבוקר כשכל הרחוב בדרך למשרד. הפקקים, מאז שנגמרו סגרי הקורונה וכולם הפסיקו לעלות על אוטובוסים, הפכו להיות בלתי נסבלים.

אה, ותמיד אפשר לסמוך על כך שכל זמן מה יגזלו חניות בכחול-לבן. בצורה עקבית. מסביב לבית שלי, כמובן, בין אם זה עבור קורקינטים או בשביל מיזם אוטו-תל. נתיבי תנועה שאהבתי (הו, בוגרשוב דו סטרי, היית או חלמתי חלום?) נסגרים והופכים לשבילי אופניים בזה אחר זה והכי נורא – עוד אומרים לנו שהרכב הפרטי הוא הבעיה, במדינה בלי תחבורה ציבורית מתפקדת והס מלהזכיר רכבת בשבתות.

ומה נגיד על המחירים? בקיץ של 2014 כשעברתי לעיר, המחיר של חדר בדירת שותפים בלב העיר עמד על 2,400 שקלים ודירת זוג קטנה עלתה בסביבות 3,500-4,500 שקלים לחודש. גם אז היה קשה להשיג אחת, אבל היום המחיר לדירת זוג לא משופצת כבר מגיע בקלות ל-8000 שקלים, עם תחרות מופרכת וביקוש מטורף שרק דוחף את המחירים לשיאים חדשים.

עבודות על הרכבת הקלה (צילום: נמרוד סונדרס)
עבודות על הרכבת הקלה (צילום: נמרוד סונדרס)

והאוכל בחוץ? איכשהו כולנו בסדר עם זה שכוס בירה בעיר עולה כבר יותר מ-35 שקלים, שכוס יין לבן כבר נושקת ל-45 וכל נשנוש בפאב לא יורד מחמישים שקל. אני די זוכרת את עצמי הסטודנטית שותה בירה בעיר ב-28 שקלים לחצי ליטר ואוכלת המבורגר ב-45 שקלים, זה לא היה כזה מזמן, אבל היום זה הנדיר בעיר שלא מתביישת לתמחר שלושה שרימפסים מוקפצים בחמאה ב-80 שקלים.

אז כן, אפשר לא לגור בתל אביב, אני יודעת. אף אחד לא ביקש ממני לחיות פה בלב הסצנה ואנחנו התל אביבים מפונקים וחלקנו רחמנא ליצלן הייטקיסטים ובכלל עדיף לגור במודיעין או במזכרת בתיה או משהו כזה, ברור. אבל אפשר גם להסתכל אל הממשלה והעירייה ולהגיד שמעו, יוקר המחיה פה מופרך לחלוטין. גם פה. גם במקומות אחרים. הבטחתם שינוי, לא?