Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

מגפת הטריילרים המזויפים מתפשטת ביוטיוב, וזה רק הולך להיות גרוע יותר

טריילר ה-AI המזויף לסרט "סטריט פייטר" בכיכובו של ארנולד שוורצנגר. צילום מסך מיוטיוב
טריילר ה-AI המזויף לסרט "סטריט פייטר" בכיכובו של ארנולד שוורצנגר. צילום מסך מיוטיוב

בשנים האחרונות יוטיוב הוצף בטריילרים מזויפים כדי לגנוב צפיות על חשבון מותגים אהובים, כי גם אנחנו ממש רצינו שיעשו את "בחזרה לעתיד 4" או גרסה של "משחקי הדיונון" עם דיקפריו. חשיפה של דייטליין מגלה שזה לא הולך להיעלם בקרוב. אם כבר להיפך - אולפני הקולנוע מבסוטים, וגם עושים על זה כסף. בהצלחה לכולנו

30 במרץ 2025

אם אתם חובבי קולנוע שבודקים מפעם לפעם מה שלום הטריילרים שעלו לאחרונה ביוטיוב, כנראה שנתקלתם בתופעה המציקה: טריילרים עמוסי צפיות שמתחזים להיות הדבר האמיתי, אבל מרגע שהקלקתם אתם מגלים תערובת של דימויי AI מחרידים וכמה קטעי וידאו מסרטים אחרים. אל תתביישו, גם אנחנו נפלנו בפח המפתה – לעיתים הם מתחזים לסרטים שאנחנו יודעים שאמורים לצאת (למשל, "ארבעת המופלאים" המצופה), ולעיתים הם עובדים עלינו לחשוב שמדובר בטריילר לסרט שמעולם לא היה אמור להיווצר (כמו "בחזרה לעתיד 4" אורימייק לייב אקשן ל"שרק").

>> בשכונה כולם חיים בהרמוניה. אולי המדינה יכולה ללמוד מזה משהו

היצירות האלו הן לעיתים עבודת עורך אמנותית ממש – כמו הניסיון לדמיין איך יראה סרט נקמה של קווין מ"שכחו אותי בבית" – אבל הרוב הן יצירות שעיקרן זבל עופות, לכל היותר. בסוף השבוע האחרון מגזין דדלייןצלל בכתבת תחקירלעולמם הלא מספיק מדובר של הטריילרים המזויפים, וחזר עם גילויים מפתיעים במיוחד. הכתבה מפרטת איך נולדה וגדלה התופעה מקהילה של חובבי טריילרים מזויפים שבעיקר מנסים לשתף עם העולם את פנטזיות הקולנוע שלהם (מה שנתן לסגנון את השם המטעה "Concept Trailer") ועד לתעשייה שלמה שנועדה לגנוב לכם את הקליקים ולהרוויח מיליוני דולרים (כן, זו לא טעות) מפרסומות ביוטיוב. כן, על טריילרים מזויפים לחלוטין. וואט דה פאק?

אבל זה אפילו לא הגילוי הכי מוזר של דדליין, כי במגזין בדקו אם ואיך אולפני הקולנוע הגדולים נלחמים בתופעה המציקה, שגם מנצלת הפרנצ'ייזים והנכסים היצירתיים שלהם, וגם משתמשת לא פעם בשחקני קולנוע באופן שמבזה את המקצוע. ומה שבדדליין גילו זה שלא רק שאולפני הקולנוע לא עוצרים את התופעה, אלא אשכרה מרוויחים עליה כסף. במקום להגיש דרישה להורדת התכנים (כפי שבעלי הזכויות יכולים לעשות ביוטיוב), רוב האולפנים הגישו רק דרישת מונוטיזציה לאולפן – כלומר, הם לא רוצים שהטריילרים ירדו, אלא רק שהכסף מהם יוזרם ישירות לאולפנים.

איגוד השחקנים SAG-AFTRA, שבעצמו נלחם נגד שימוש בשחקני AI בקולנוע, כבר התרעם שמדובר ב"מרוץ לתחתית", ושוב נהיה ברור שאנחנו הלקוחות נשארים לבדנו לנסות ולנתב בתוך ים של דיסאינפורמציה כדי לנסות להבין מה אמיתי, ומה סתם עובד עלינו. אף אחד מאולפני הקולנוע לא הגיב לפניות של דדליין, אבל תשמחו לדעת שניקהיל פי צ'אודהרי בן ה-27 מפונה שבהודו הפך למליונר בזכות הערוץ שלו Screen Culture, עם יותר מ-1.5 מיליארד צפיות וצוות של 14 עורכים שעובדים מדי יום כדי לייצר עוד טריילרים מזויפים. העתיד נראה אופטימי, אבל רק אם אתם מאמינים לטריילר המזויף.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!