מגפת הטריילרים המזויפים מתפשטת ביוטיוב, וזה רק הולך להיות גרוע יותר

טריילר ה-AI המזויף לסרט "סטריט פייטר" בכיכובו של ארנולד שוורצנגר. צילום מסך מיוטיוב
טריילר ה-AI המזויף לסרט "סטריט פייטר" בכיכובו של ארנולד שוורצנגר. צילום מסך מיוטיוב

בשנים האחרונות יוטיוב הוצף בטריילרים מזויפים כדי לגנוב צפיות על חשבון מותגים אהובים, כי גם אנחנו ממש רצינו שיעשו את "בחזרה לעתיד 4" או גרסה של "משחקי הדיונון" עם דיקפריו. חשיפה של דייטליין מגלה שזה לא הולך להיעלם בקרוב. אם כבר להיפך - אולפני הקולנוע מבסוטים, וגם עושים על זה כסף. בהצלחה לכולנו

אם אתם חובבי קולנוע שבודקים מפעם לפעם מה שלום הטריילרים שעלו לאחרונה ביוטיוב, כנראה שנתקלתם בתופעה המציקה: טריילרים עמוסי צפיות שמתחזים להיות הדבר האמיתי, אבל מרגע שהקלקתם אתם מגלים תערובת של דימויי AI מחרידים וכמה קטעי וידאו מסרטים אחרים. אל תתביישו, גם אנחנו נפלנו בפח המפתה – לעיתים הם מתחזים לסרטים שאנחנו יודעים שאמורים לצאת (למשל, "ארבעת המופלאים" המצופה), ולעיתים הם עובדים עלינו לחשוב שמדובר בטריילר לסרט שמעולם לא היה אמור להיווצר (כמו "בחזרה לעתיד 4" או רימייק לייב אקשן ל"שרק").

>> בשכונה כולם חיים בהרמוניה. אולי המדינה יכולה ללמוד מזה משהו

היצירות האלו הן לעיתים עבודת עורך אמנותית ממש – כמו הניסיון לדמיין איך יראה סרט נקמה של קווין מ"שכחו אותי בבית" – אבל הרוב הן יצירות שעיקרן זבל עופות, לכל היותר. בסוף השבוע האחרון מגזין דדליין צלל בכתבת תחקיר לעולמם הלא מספיק מדובר של הטריילרים המזויפים, וחזר עם גילויים מפתיעים במיוחד. הכתבה מפרטת איך נולדה וגדלה התופעה מקהילה של חובבי טריילרים מזויפים שבעיקר מנסים לשתף עם העולם את פנטזיות הקולנוע שלהם (מה שנתן לסגנון את השם המטעה "Concept Trailer") ועד לתעשייה שלמה שנועדה לגנוב לכם את הקליקים ולהרוויח מיליוני דולרים (כן, זו לא טעות) מפרסומות ביוטיוב. כן, על טריילרים מזויפים לחלוטין. וואט דה פאק?

אבל זה אפילו לא הגילוי הכי מוזר של דדליין, כי במגזין בדקו אם ואיך אולפני הקולנוע הגדולים נלחמים בתופעה המציקה, שגם מנצלת הפרנצ'ייזים והנכסים היצירתיים שלהם, וגם משתמשת לא פעם בשחקני קולנוע באופן שמבזה את המקצוע. ומה שבדדליין גילו זה שלא רק שאולפני הקולנוע לא עוצרים את התופעה, אלא אשכרה מרוויחים עליה כסף. במקום להגיש דרישה להורדת התכנים (כפי שבעלי הזכויות יכולים לעשות ביוטיוב), רוב האולפנים הגישו רק דרישת מונוטיזציה לאולפן – כלומר, הם לא רוצים שהטריילרים ירדו, אלא רק שהכסף מהם יוזרם ישירות לאולפנים.

איגוד השחקנים SAG-AFTRA, שבעצמו נלחם נגד שימוש בשחקני AI בקולנוע, כבר התרעם שמדובר ב"מרוץ לתחתית", ושוב נהיה ברור שאנחנו הלקוחות נשארים לבדנו לנסות ולנתב בתוך ים של דיסאינפורמציה כדי לנסות להבין מה אמיתי, ומה סתם עובד עלינו. אף אחד מאולפני הקולנוע לא הגיב לפניות של דדליין, אבל תשמחו לדעת שניקהיל פי צ'אודהרי בן ה-27 מפונה שבהודו הפך למליונר בזכות הערוץ שלו Screen Culture, עם יותר מ-1.5 מיליארד צפיות וצוות של 14 עורכים שעובדים מדי יום כדי לייצר עוד טריילרים מזויפים. העתיד נראה אופטימי, אבל רק אם אתם מאמינים לטריילר המזויף.