ביי ביי טרנד: 9 מקומות שנשמח אם תפתחו בתל אביב במקום בר יין

רגע השיא של הטרנד: פופ אפ בר יין על גג בניין פנורמה, יולי 2023 (צילום נטי לוי)
רגע השיא של הטרנד: פופ אפ בר יין על גג בניין פנורמה, יולי 2023 (צילום נטי לוי)

רציתם לפתוח בר יין? אז בבקשה אל תעשו את זה, כי הגיע יין עד נפש. אחרי יותר משנתיים של דיווחים על בר יין חדש תחת כל עץ לא רענן, הגיע הזמן שנהרוג את הטרנד. אספנו 9 אפשרויות לטרנד חלופי עתידי, ונשאר רק להחזיק אצבעות. ואולי להתכונן ליותר כיסונים

30 במאי 2024

בר יין חדש, בר יין עם מזון, בר יין עם בר שמגיש יין, ולחידוש – בר יין, אבל טבעי. כלומר, עוד בר יין טבעי. אין ספק שטרנד בר היין משתלט על תל אביב במהלך השניים האחרונות, ובכנות כבר אפשר לקרוא לזה מגמה. יום אחד גם עליכם ישימו שולחנות קטנים עם מפה, וגם אתם תהיו בר יין. אז מכיוון שנמאס לנו להחליט אם הערב שותים אדום או לבן, החלטנו לנסות להרוג את הטרדנד בעזרת כמה חלופות שאולי עשויות להדיח אותו מתואר הלהיט של ת"א. מה דעתכם על בר בראנצ'ים?

>> עזבו אתכם מנשנוש קטן ליד הדרינק: אלו 15 ברי האוכל הכי טוב בתל אביב

לשתות בעמידה

הקרוט כבר התחילו עם זה בעירנו, ובכך המשיכו מסורת ארוכת שנים באירופה, לפיה פשוט עומדים ושותים. עזבו אותכם מלתפוס כיסא ושולחן, מי באמת צריך לשבת? הרעיון הוא כזה – ביד אחת כוס יין, ביד השנייה שיפוד גבינה ונקניק. לא מתחייבים לשולחן, לא מתחייבים למלצר, ומכאן גם לא מתחייבים לטיפ. התוצאה היא בילוי נוח לכיס וקז׳ואלי יותר, שאנחנו מאמינים שיתפוס פה בעיקר כי הוא חוסך מקום וכסף, וצפוף ויקר פה. 

המציאו את הטרנד הבא. קרוט. (צילום: עמוד האינסטגרם croute_telaviv)
המציאו את הטרנד הבא. קרוט. (צילום: עמוד האינסטגרם croute_telaviv)

ראמנייה

האם וואבי, הרמאנייה של דין שושני, צפויה למלא את עירנו בראמניות רבות נוסח טוקיו? הלוואי עלינו, כי ממש נשמח לראמנייה בה פשוט מגיעים, מזמינים ארוחה שלמה בקערה (מזמינים מהדלפק כמובן, אין שירות) במתכונת פאסט פוד, אוכלים, משלמים לא המון, ועפים חזרה לדרך מבלי דאווינים מיותרים. נראה לנו שזה אחלה קונספט, במיוחד כי אנחנו די תמיד ממהרים, ולמי יש זמן לשבת ולהזמין עכשיו?

רומן עם ראמן. WABI של דין שושני. צילום: יעקב בלומנטל
רומן עם ראמן. WABI של דין שושני. צילום: יעקב בלומנטל

פירושקייה

במדינות מזרח אירופה יש מה שנקרא פירושקיות – מקומות שכל מה שהם עושים זה ממלאים, ומגלגלים כיסונים. בלי תוספות מיותרות. את הכיסונים לפי מיטב המסורת מורידים יחד עם כוסית וודקה, וגם אנחנו רוצים. הרי כיסונים הם סוג של נחמה, ואין דבר יותר מהנה מהר עצום מימדים של כיסוני בצק ממולאים. מבחינתנו, להוריד אותם עם שוט של וודקה זה בונוס, ואנחנו מבקשים שיהיו יותר מקומות בת"א שמוקדשים לבצק בלבד, רצוי בזול. זה יותר מדי לבקש?

בריכת כיסונים מנחמת. ורניקי של באבא יאגה. צילום: מתוך עמוד הוולט של באבא יאגה
בריכת כיסונים מנחמת. ורניקי של באבא יאגה. צילום: מתוך עמוד הוולט של באבא יאגה

בראנץ' כל יום, כל היום

בלא מעט בתי קפה ומסעדות בעירנו מגישים בראנץ', אבל על רוב זה קורה רק בסופי השבוע, ובדרך כלל עד 12:00. ואם בא לנו בראנץ' נורמלי בשלישי ב-15:00? למה כמעט ואין מקומות שמגישים בראנץ' – אבל יפה כזה, עם בופה מלא בכל טוב – באמצע השבוע ו\או באמצע היום? האם העם היהודי לא סבל מספיק? בטח סבלנו, עודנו סובלים, והרבה יותר נעים לסבול עם אגז בנדיקט ולחמים חופשי. הפסיקו את הסבל, רצוי עם איזה מימוזה. 

לפחות הוא נשאר. בראנץ' השיכורים בשישקו. צילום: אנטולי מיכאלו
לפחות הוא נשאר. בראנץ' השיכורים בשישקו. צילום: אנטולי מיכאלו

מאצ'ה

אפשר כבר למצוא כוסות מאצ'ה במספר לא קטן של בתי קפה בעיר, אבל בואו נגיד שזה עדיין לא הדיפולט. וחבל, כי זה מאוד טעים, מאוד מעורר – וגם מסתבר שיותר בריא מקפה. בערים שמכבדות את עצמן בעולם יש מקומות שמוקדשים כולם רק למאצ'ה, בהם היא לא סיידקיק אחרי הקפה, אלא המנה המרכזית שמוגשת לבדה. בית מאצ'ה. שם אפשר למצוא את המשקה בכל מיני תצורות, במאכלים, ואף בגלידה ירוקה ומרעננת. לנו לא מגיע? 

מאצ'ה ב-Male. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של Male
מאצ'ה ב-Male. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של Male

רופ-טופ

דפי ההיסטוריה מספרים כי מגדל שלום היה פעם גורד השחקים הכי גבוה במזרח התיכון. אמנם מאז דובאי עקפו אותנו בסיבוב, אבל אנחנו תמהים למה בעיר בה יש לא מעט גורדי שחקים, אין יותר מסעדות גג? גם אנחנו רוצים לשתות קוקטייל על גג העולם, ונכון שאנחנו לא במנהטן, אבל גם אנחנו חיים בסרט, ומאמינים שעוד מסעדות וברים על הרופ-טופ יהיו מגמה מבורכת, וגם ניצול מקסימלי של החללים בעיר. כאילו, אולי בקיץ. אבל מה זה כבר חורף ישראלי? 

פלטפורמה לשפים צעירים

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על סלון היין כריסטוף, שמארח באופן תדיר וקבוע שפים צעירים לערבי פופ אפ. ותנו לנו להגיד לכם שלמרות שנביאים אנחנו לא, אנחנו צופים עוד ועוד מקומות כאלה, בהם שפים מגיעים להתארח באופן זמני, חוסכים לעצמם את העלויות וכאב הראש של לפתוח מקום משלהם, ועושים בעיקר את החלק הפאן בלהיות שף. כלומר, להעמיד סרוויס ולהאכיל אנשים באוכל טעים פרי יצירתם. נדמה שבשגרה הלא שגרתית שלנו, נראה עוד ועוד כאלה, והאמת, שאנחנו די בעד.

מקום טוב לכולם. כריסטוף. (צילום: אייל היילברונר)
מקום טוב לכולם. כריסטוף. (צילום: אייל היילברונר)

גם וגם וגם

איזה כיף ואינטלקטואלי זה בית קפה בתוך חנות ספרים? כזה שאפשר להעמיד פנים שקוראים בו טולסטוי אבל בעצם שותים אמריקנו בסבבה. או מה עם בית קפה שהוא גם חנות פרחי משי, כמו Silk החדש. אנחנו אוהבים גיוון, והיינו שמחים לראות יותר חללים שהם גם וגם וגם – גם חנות ספרים, גם בית קפה, גם גלרייה לאמנות, גם חנות גלידה, גם משתלת עציצים, גם מעדנייה רוסית, גם חנות הדפסות וגם פופ-אפ קבוע. אולי עדיף שתבחרו כמה, אבל האפשרויות אינסופיות, ואנחנו תמיד רוצים גם.

Silk TLV (צילום דניאל נאוארו)
Silk TLV (צילום דניאל נאוארו)

בר "יין"

הבר החדש שאנחנו רוצים לראות הוא בר קונספט מאוד פשוט: קוראים לבר "יין", אבל הקונספט הוא שאין יין. זה פשוט שם המקום, ואפשר להזמין בו אלכוהול אחר, נגיד בירות וקוקטיילים, ואולי לאכול נשנושים כמו צ'יפס וטבעות בצל. אתם יודעים, בר. בר פשוט. לא יודעים, אולי זה יתפוס.

משקה חדש, שמעתם עליו?. בירה. צילום: Shutterstock
משקה חדש, שמעתם עליו?. בירה. צילום: Shutterstock