שבוע יום הולדת לטאיזו ועוד דברים טעימים שקורים עכשיו

מסעדה איטלקית חדשה ומסעדה טבעונית חדשה, פופ אפ סנדביצ'ים לפני החג, פוד טראק בצפון וקרקס על גחלים בחול המועד ועוד חדשות חמות שיעזרו לכם לעבור את פסח בלי לקרוע את ים סוף

דמפלינג בטאיזו. צילום: דן פרץ
דמפלינג בטאיזו. צילום: דן פרץ
26 במרץ 2018

1. חמסה. טאיזו בת חמש

חמש שנים עברו מאז שהזוכה בטקס פרסי האוכל של TimeOut בקטגוריית מסעדות היוקרה פתחה לראשונה את הדלתות. לכבוד החגיגות בחר השף יובל בן נריה חמש מנות איקוניות מהתפריט ועיבד אותן לגרסה תואמת-אינסטוש שתוגש רק השבוע: טרטר טאיזו – קונוס מקמח אורז פריך ממולא בקציפת סויה לבנה ושמנת, טרטר דג ים, עירית וג'ינג'ר עטוף בביצי טוביקו (18 ש"ח); הר גאו שרימפס – כיסונים ממולאים בשרימפס וארטישוק ירושלמי בסגול (סלק) וירוק (תרד) בתוספת עיניים מבצק סוכר ושומשום שחור (66 ש"ח); קארי בשר סרטנים כחולים כשהסופגניה המסורתית מחופשת לדונאט מעוטר בציפוי צבעוני (97 ש"ח); דג מטוגן במרינדת למון גראס עם כתר יומולדת מעשבי תיבול ואטריות אורז בסגול וירוק (156 ש"ח); וכדור מנגו כסמיילי תלת ממדי עם כובע ליצן (52 ש"ח). מכיוון שאין יום הולדת בלי מתנה האורחים יצ'ופרו בעוגת יומולדת של הקונדיטורית אנה שפירו, צ'ייסרים על חשבון הבית ועוד. אנחנו מצטרפים לברכות וניפגש בטקס פרסי האוכל הבא.

טאיזו, ראשון-חמישי (29-25.3). 

מזל טוב טאיזו! צילום: דן פרץ
מזל טוב טאיזו! צילום: דן פרץ

2. מאתיאו: איטלקייה חדשה במרכז העיר

אחרי שיפוצים מסקרנים בצומת הכי מרכזי בעיר, בוגרשוב פינת קינג ג'ורג', הוסר הלוט מעל מאתיאו, מסעדה ובר-יין איטלקי. המקום, אח לקפה לונדון בטיילת ושוקו לולו בפלורנטין, נמצא עדיין בהרצה אך למרות זאת מציע תפריט מגוון שכולל ארוחות בוקר, מנות פתיחה כמו ראגו פטריות על פולנטה וניוקי ארבע גבינות, מרקים, סלטים, פסטות ומנות עיקריות כמו פאי רועים או פילה סלמון בקראסט עם ירקות מאודים. המחירים אטרקטיביים במיוחד: 26-18 ש"ח למנות פתיחה, 40-29 שקלים לפסטה ועיקריות בפחות מ-50 ש"ח. "אנחנו דוגלים בווליו פור מאני בלי להקטין את גודל המנות. המטרה היא ליצור מקום עם אווירה ועיצוב ברמה גבוהה, ועדיין לשמור על תמחור נמוך כמו בשאר המקומות שלנו", אומרת אנני רוזנטל-פלטין, סמנכ"לית הקבוצה. ארוחות ילדים במחיר מצחיק (32-22 ש"ח) קורצות למשפחות מהסביבה, והקינוחים מפוארים כמיטב מסורת שוקולולו.

מאתיאו, בוגרשוב 87 (פ. בוקי בן יגלי), ראשון-שבת 24:00-08:00, 03-9383433

מאתיאו. צילום: ירון ברנר
מאתיאו. צילום: ירון ברנר

3. ביעור חמץ, גרסת הסנדביץ' 

ינון מזרחי ודניאל רחמני, סו שפים לשעבר בקיטשן מרקט ופופינה, מחסלים את החמץ בפופ אפ סנדביצ'ים, מוזיקה וחברים. "שנינו נמצאים כרגע בצומת", אומר מזרחי, "יום אחד ישבנו לקפה, אני אמרתי שבא לי לפתוח סנדביצ'יה ודניאל ענה שבא לו לפתוח מאפיה. מכאן עלה הרעיון לשלב כוחות". בשלב זה מתכננים השניים חמישה סוגי כריכים בלחמים ופרעצלים עם גבינות איכותיות, בשר, דג או חביתה עם ירקות בשלל צורות הכנה וממרחים מושקעים. לדוגמה: כריך גבינה צפתית קצח של חוות נאות ("אני ממצפה רמון ולדעתי זו הצפתית הכי טובה בארץ") עם טפנד צלפים, זיתים ושאלוט מוחמץ על צזיקי מיוגורט יווני של גבינות שומרון; וכריך בשר בבישול ארוך בתיבול דואה על ממרח דלעת אפויה בתנור עם צ'יפוטלה וצ'ילי. מזרחי ורחמני מצהירים שהם מייעדים את האירוע לחברים ולא מתכננים להרוויח, ולכן הכריכים יימכרו בטווח של 25-30 ש"ח. בואו רעבים.

בן יהודה 97 דירה 13 קומה 2 תל אביב, רביעי (28.3) מ-17:00

4. פוד טארק של אגאדיר בצפון

נוסעים לצפון? רעבים? אם התשובה לשתי השאלות חיובית, כדאי לקחת בחשבון את אופציית האכילה החדשה של רשת אגאדיר: פוד טראק שיוצב בפארק האקסטרים צוק מנרה. משאית האוכל תתמקם ליד הפארק במשך כל חול המועד ותציע המבורגר בלחמניה כשרה או רגילה עם צ'יפס וטבעות בצל (48 ש"ח/56 ש"ח בתוספת שתיה). המשאית הוצבה במתחם מוצלל ומאובזר בפינות ישיבה ושולחנות אוכל על רקע מוזיקה נעימה ומול נוף מרשים.

צוק מנרה, על כביש 90 בין ראש פינה לקריית שמונה, ראשון-שבת (7-1.4) בשעות 11:00 – 17:00

הפודטראק של אגאדיר מגיע לצוק מנרה. צילום: עידן איזק
הפודטראק של אגאדיר מגיע לצוק מנרה. צילום: עידן איזק

5. לילך רווה מתארחת באקסטרה ברוט-מקונג

השפית לילך רווה (לשעבר אסיה בשוק הפשפשים) חוברת לאקסטרה ברוט-מקונג כאורחת קבועה אחת לחודש. רווה התארחה כבר פעמיים בבר האסייתי, ובעקבות ההצלחה הוחלט להפוך את שיתוף הפעולה לעניין פחות או יותר קבוע. "לילך ואני חברים ונהנים לבשל יחד אוכל שאנחנו אוהבים בעיקר מתאילנד וגם מהסביבה – וייטנאם, לאוס וקמבודיה", אומר גיא רובננקו מבעלי המקונג. התפריט המיוחד כולל מספר מנות שמוגשות במקביל לתפריט הרגיל של המסעדה, והוא משתנה מפעם לפעם. באירוח האחרון הוגשו למשל קארי דגים חמוץ עם נתחי סי בס בטיגון עמוק ופפאיה ירוקה, סלט עלי תה מותססים מבורמה, סלט בורמזי של קרעי עוף צלוי וירקות מבושלים בחלב קוקוס; ומרק מצפון תאילנד על בסיס עוף, חלקי פנים ועשבי תיבול. האירוח הבא צפוי להתקיים אחרי פסח וכדאי לעקוב בפייסבוק.

אקסטרה ברוט-מקונג

6. קרקס על גחלים חוזר

מסיבת האוכל-יין-אווירה של מסעדת חוות צוק המעדניה מכה שוב בחול המועד והפעם בלוקיישן קל"ב – חוות רונית. כמו תמיד יפרסו החוואי תומר צוק, השף אסף שנער וצוות גדול של טבחים גרילים, מעשנות, בורות באדמה ועוד אמצעי בישול באש טבעית, ויצלו דגים מהים התיכון ופירות ים, טלאים ובקר מקומי וירקות מהחווה שבעמק האלה. האוכל יוגש לאורך כל האירוע ובשפע, יחד עם יין חופשי של יקב קנאטיר מרמת הגולן, ואוזו Tsantali ובירה מיתוס מיוון. די ג'יי מיכל רוז תנגן מוזיקה שתחבר בין האורחים, תקים לרקוד ברגע הנכון ותשלח אתכם הביתה שמחים ומבוסמים. מחיר: 450 ש"ח לאדם; ילד בגיל 12-6: 120 ש"ח; ילדים עד גיל 6 חינם. רכישת כרטיסים מראש בלבד באתר http://www.reg.co.il/eshets

חצר הפונים בחוות רונית, שישי (6.4) מ-12:00 עד השקיעה

הקרקס חוזר. צילום: ליה גלדמן
הקרקס חוזר. צילום: ליה גלדמן

7. תפריט ירדני ברוטנברג

אם אתם מתכננים טיול לצפון, זו ההזדמנות לבדוק מה קורה אצל השכנים מעבר לגבול, לפחות מבחינה קולינרית. במסעדת רוטנברג הושק תפריט חדש פרי מחקר ושיטוט הקולינרי שערכו השף יזהר סהר ובת זוגו הילה רונן סהר בירדן. הם למדו טכניקות בישול שמקורן בשבטים הבדואים שהתיישבו בירדן ופיתחו שפה קולינרית מובחנת. במאה ה-20 נוסף למטבח הירדני המטבח הפלסטיני, שהביא איתו שימוש נרחב בעשבי תיבול. התפריט החדש שואב השראה מכל אלו ומעניק למטבח של השכנים מירדן פרשנות אישית במנות כגון נזיד עדשים, חצילים, יוגורט וסומאק (27 ש"ח); טחול טלה ממולא בעשבי ליקוט ותבלינים (48 ש"ח); מנסף בדואי של טלה ואורז בחמאה וחרדל בר עם יוגורט עזים קר (120 ש"ח) ועוד.

רוטנברג

מנסף טלה ברוטנברג. צילום: אפיק גבאי
מנסף טלה ברוטנברג. צילום: אפיק גבאי

8. ערב יפני בוונג

מסעדת VONG ממשיכה במסורת האירוחים תחת הכותרת Vong International, והפעם עם הפנים ליפן. שף רשת Ze Sushi חן מאיר יחבור לשף מסעדת VONG לירון ברנר לארוחה שכולה מחווה לארץ השמש העולה עם קריצה לווייטנאם. בין המנות שיוגשו: באן שחור מטוגן עם סלט סורימי ברוטב מיונז יפני (56 ש"ח לשתי יחידות); סשימי אנטיאס ברוטב דגים ופונזו הדרים (59 ש"ח); סטייק טורו (בטן טונה צרובה) עם מחית יוזו פיקנטית וסלט תפו"א סגולים חמים בחמאת קארי אדום (89 ש"ח);  קוביית טופו משי בציר דאשי ברוטב גומא (47 ש"ח) ועוד.

VONGשני (26.3) מ-19:00

קאפ קאפ. וונג. צילום: בועז לביא
קאפ קאפ. וונג. צילום: בועז לביא

9. תפריט קינוחים חדש בפרונטו

השף דיוויד פרנקל מקדיש תשומת לב לסיומת המתוקה של הארוחה בתפריט קינוחים חדש עם משקאות דז'סטיף תואמים. למשל: סורבה אורז פודינג אורז שחור, אורז מטוגן ודובדבני מורלו (42 ש"ח) שיוגש עם קרופניק או דה וי של מזקקת יוליוס; פרנץ' טוסט סורבה חמאה חומה, וופל תמר וריבת ליים (46 ש"ח) עם יין קינוח פומינו מטוסקנה; פאדג' שוקולד גנאש מריר, סורבה סומסום וקראמבל ג'נדויה (54 ש"ח) עם פורט טאוני מיושן ועוד. כל משקאות הדז'סטיף יימכרו במחיר סמלי של 25 ש"ח.

פרונטו

תפוח וניל בפרונטו. צילום: דרור עינב
תפוח וניל בפרונטו. צילום: דרור עינב

10. רשת לודנס הטבעונית מגיעה לשרונה

אחרי חיפה, רעננה ופתח תקווה, רשת המזון המהיר הטבעוני לודנס אקספרס נחתה לפני מספר חודשים בשרונה, ועכשיו מציגה את עצמה באופן רשמי. בתפריט תמצאו בוריטוס שווארמה, נקניקיות מחלבון אפונה, קציצת פלאפל ועוד בטורטייה או בלחמנייה מחיטה מלאה או ללא גלוטן, סלטים, תבשילים ומרקים. המחיר שווה לכל כיס: 15 ש"ח למנה ראשונה ו-25 ש"ח למנה עיקרית. באגף השתייה ניתן לקבל מיצים סחוטים, שייקים ואייס קפה טבעוני. על התפריט חתום שף הרשת גל ברזילי (לשעבר ממסעדת MEZZE), ומלווה אותו רוני עמיצור לוי, דיאטנית קלינית המתמחה בתזונה טבעונית, שגם בנתה מנות מיוחדות שמתאימות לספורטאים. את האוכל הטבעוני ניתן לקבל עד הבית באמצעות שירות משלוחים לכל תל אביב והבורסה ברמת גן (דמי משלוח 7 ש"ח). הזמנת משלוחים באתר: www.ludens-express.co.il.

אלברט מנדלר 10 (שרונה) תל אביב, ראשון -חמישי 10:00 – 23:00, שישי 10:00- 15:00, 8476*

לודנס. צילום: סטודיו אנגי
לודנס. צילום: סטודיו אנגי

11. לייט נייט הפי האואר בפלורנטין האוס

במסעדה האסייתית של השף שרון כהן (שילה, קפה אירופה) מצ'פרים את הבליינים בהפי האואר לשעות המאוחרות של הלילה. בכל יום מ- 22:00 ייכנס לתוקף דיל 1+1 על כל מנות הבאן – לחמניות אסייתיות במילוי פירות ים, בשרים או טופו. המבצע כולל גם את כל מנות הדים סאם שמכינים שני שפים שהובאו במיוחד מסין, ויין הבית נמכר בהפי האואר ב-15 ש"ח בלבד.

פלורנטין האוס

12. פיין יאנג קרניבורז: יאיר פיינברג מארח את יהונתן בורוביץ'

השף יאיר פיינברג מחברת FeinCook, המתמחה בייבוא ופיתוח מוצרים חכמים למטבח הביתי והמקצועי, יארח את השף יהונתן בורוביץ' (M25) בארוחת קרניבורים לרגל השקת ה-CIRCU, מכשיר חדש לבישול בוואקום. בארוחה יוגשו מנות שהוכנו בוואקום כמו לשון בקר עם לבבות ארטישוק, בצלצלים כבושים וצ’ימיצ’ורי; סטייק פנזנו של אוסובוקו ופולנטה מתירס טרי, שניהם בוואקום; קונפי עופיון אורגני ממשק מלמד צלוי בשומן אווז עם פירה תפוחי אדמה בוואקום ועוד. יינות של חברת ‘צרפת ישראל’ ילוו את הארוחה שתימשך כשלוש שעות. 290 ש"ח לאדם. הרשמה טלפונית או באתר http://www.feincook.co.il

דרך בן צבי 84 (בית פנורמה) תל אביב, שלישי (10.4) מ-18:00, 077-7107744

יהונתן בורוביץ' ויאיר פיינברג. צילום: יהונתן בורוביץ'
יהונתן בורוביץ' ויאיר פיינברג. צילום: יהונתן בורוביץ'