מה הזמנו השבוע: 7 משלוחי אוכל שמילאו לנו את הבטן והלב

חלומות העראייס שלנו. M25. צילום: מתוך עמוד הוולט של M25
חלומות העראייס שלנו. M25. צילום: מתוך עמוד הוולט של M25

במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל בטן. עראייס שנשאר חלומי גם במשלוח, כריך איטלקי שיכול ללמד את סודוך דבר אחד או שניים, דלי שלם מלא באוכל ועוד

1. נולה

אנחנו חוטאים ידועים, כך שהדרך הכי טובה להרגיש כמו יהודי טוב מבלי לקיים אף מצווה היא בעזרת הבייקרי האמריקאי נולה, שמציע שורת בייגלים כמיטב ההלכה, ממולאים במגוון אופציות כשרות יותר וכשרות פחות. יש, כמובן, קלאסיקות כמו בייגל סלמון מעושן או בייגל שמנת, אם ממש בא לכם להרגיש ניו יורק. אבל בתכלס, אם כבר בייגל, תרגישו חופשיים להתפרע עם אופציות כמו בייגל בייקון וביצת עין, בייגל Deli (החתיך שנמצא בראש הכתבה) או המנה המומלצת שלנו, בייגל BEC. מה זה בדיוק? תגלו כמה שורות למטה. אה, ואם כבר מזמינים מנולה, אל תעזו לוותר על איזה קינוח מתוק מתוק מתוק (כי אמריקה). זה אולי טיפה יקר ביחס לגודל המנה, אבל לא ביחס לטעם.

גאווה יהודית. בייגל Deli. צילום: מתוך עמוד הוולט של נולה
גאווה יהודית. בייגל Deli. צילום: מתוך עמוד הוולט של נולה

מנה מומלצת? בייגל BEC (56 ש"ח), שאמנם יושב בצד היקר של הסקאלה – כמו רוב המנות של נולה – אבל חיי אלוהים, זה טעים. בייגל דחוס כמיטב המסורת היהודית, עם מילוי של בייקון, חביתה וגבינת צ'דר מותכת. ערבוב בין אומאמי, קאנצ'י ובייגל שסופג את כל האושר שבעולם.
יש אופציה לטבעונים? בוודאי, למרות שיש להודות – הם די בסיסיים. תוכלו להזמין בייגל אבוקדו (עם נבטי אלפלפא, 39 ש"ח) או בייגל PBJ (חמאת בוטנים וריבה, 20 ש"ח) שיגרום לכם להרגיש כמו ילדים אמריקאים טובים.
איך מזמינים? בוולט 

2. אורו

בתל אביב ישנו מקום קטן בשם אורו שמתחבא על פינה בגן החשמל ומגיש פניני מעורר תיאבון שיספק כל קרייב שיש לכם – מבשר מתפרק שנמס בפה בחגיגת טעמים ועד לגבינה מותכת שנמתחת עם כל ביס. אבל מה שהופך את הפניני של אורו לארוחה קטנה ומושלמת זה הלחם שלהם – כל כך פריך עד שאשכרה הוא משמיע את הצליל *קראנץ*, אבל בפני מלא בבצק רך ואוורירי שסופג את טעמי המילוי. טיפ קטן: בכל פניני בשרי אפשר להכפיל את כמות המילוי בעלות ממש סבירה של 12 ש"ח.

אורו (צילום יעקב בלומנטל)
אורו (צילום יעקב בלומנטל)

מנה מומלצת? פניני אונטריב מעושן (49 ש"ח), ממולא בבשר צלע מושרה במרדינה עם איולי צ'ילי בזיליקום, בצל מקורמל, עלי רוקט ועגבניה, ארוזים בלחם הנהדר הזה. כריך צהריים משמח כל לבב וממלא כל בטנן.
יש אופציה לטבעונים? אפילו הרבה. מעבר לסלטים הצפויים וכמה ירקות, סלקים וארטישוקים בטאבון, ישנם כמה כריכים מצוינים לטבעונים עם תחליפי גבינה ברמה גבוה, אבל מכולם אנחנו ממליצים על הפניני אודם פקאן (48 ש"ח).
איך מזמינים? בוולט או במשלוחה

3. M25

מסעדת הבשר M25 לא המציאה את העראייס, אבל הם המציאו את העראייס המושלם. המסעדה, ילידת שוק הכרמל, היו ונשארו אחד ממקדשי הבשר האהובים עלינו, אבל כשהם הכניסו אותו לפיתה, ואז צרבו את הפיתה הזו, והגישו עם סלט עגבנות חריף וטרי בליווי מה שאנחנו יכולים להגדיר רק בתור ממרח שום-לימון מארץ עוץ. כשמחברים את כל הדבר הזה ביחד, יוצא ביס שמצליח להיות קראנצ'י עם טעמי בשר חרוך נהדרים ורעננות שמקפיצה את כל הנגיסה הזו לגבהים חדשים. אז נכון, עראייס מוגש בשיאו ישר מהאש, ומשלוח לא עושה לו טוב, אבל העראייס של M25 כל כך חלומי עד שהוא שווה את הנסיעה מצפון העיר (הסניף המקורי לא עושה משלוחים, וחבל).

הטרנד דעך, אבל המנה הזאת נשארה פצצה. עראייס ב-M25 (צילום: אנטולי מיכאלו)
הטרנד דעך, אבל המנה הזאת נשארה פצצה. עראייס ב-M25 (צילום: אנטולי מיכאלו)

מנה מומלצת? הסלט שוק היא מנה מדהי… סתםםם, מה נראה לכם? ברור שאת העראייס הנהדר. גם ההמבורגרים שלהם מצוינים, אם במקרה בא לכם פורמט אחר של בשר בפחמימה.
יש אופציה לטבעונים? לא נשקר, במסעדת בשרים שכזו אין באמת אופציה טבעונית, או אפילו צמחונית, ראויה לשמה. כאילו, אפשר להזמין סלט שוק (56 ש"ח), אבל מה אתם, בעונש? אל דאגה, בכל שאר המשלוחים יש הרבה אופציות..
איך מזמינים? בוולט

4. ברטון קרפרי

זה לא שבברטון קרפרי עושים קרפים כמו אמא לואיז מפריז, אבל הם לפחות לוקחים ברצינות את המשימה, ומצליחים להוציא מהמנה הצרפתית טעמים, מרקמים וחוויות שטרם נטעמו במחוזותינו עד שהם צצו. הקרפים המצוינים שלהם, עשויים בעבודת יד מקמח כוסמת, מתמלאים בכל טוב, ולא נשארים רק באזורי הדלי נוטלה וסוכריות קופצות. ולמרות שגם לברטון יש קרפים מתוקים לא רעים, הכוכב הוא המלוח – קרפים מלאי טעם על בסיס גבינות, נקניקים ותוספות מקוריות כמו תפוחי אדמה, תרד, ארטישוקים וירקות נוספים. ואין תענוג קליל ומדויק כמו לנעוץ שיניים בקרפ עסיסי ולגלות ארוחה טעימה בתוכו.

אוהבים את האוכל שלנו מקופל. ברטון. צילום: מתוך האתר של ברטון/ יח"צ
אוהבים את האוכל שלנו מקופל. ברטון. צילום: מתוך האתר של ברטון/ יח"צ

מנה מומלצת? הקרפ גראטן (46 ש"ח), המצאה נפלאה שמצליחה להכניס רעננות למנה מבלי לשכוח שאוכל צריך להשביע. קרפ על בסיס קרם פרש, גבינת אמנטל, תפוחי אדמה, שום קונפי ובצל ירוק. ביס חי וגבינתי ומתקתק ופחממתי כאחד, מה עוד צריך בחיים?
יש אופציה לטבעונים? אפילו כמה. יש את הקלאסי טבעוני (46 ש"ח), שמבוסס על גבינה טבעונית, תרד, זיתים וירקות נוספים, או קרפ בטטה (44 ש"ח) אבל אנחנו ממליצים על מנת הארטישוק א-לה רומנה (46 ש"ח) על בסיס גבינה טבעונית, ארטישוק, עגבניות מיובשות ועוד.
איך מזמינים? בוולט, משלוחה או תןביס. כדאי להזמין מהסניף הקרוב לביתכם – אבן גבירול או פלורנטין.

5. פורט 19

ביום חמישי קמנו עם חשק למסיבת נקניקיות, ואין מקום טוב יותר להתחיל בו מאשר מקדש הנקניקיות "פורט 19", שאמנם הפך לאורך השנים גם לספוט ממש מוצלח להמבורגר זריז, אבל שמר אמונים לבשר שעליו בנה את יסודותיו. והנקניקיות של הפורט, למי שבמקרה שכח, מגיעות מאת המומחה מספר אחד למאכל בתל אביב – אלן טלמור. שמונה נקניקיות שמנמנות שונות מציעים בפורט, כל אחת מהן בעלת טעם ורכיבים מיוחדים, אך כולן נכנסות לאותן הלחמניות, מלוות בכרוב כבוש ביתי, חרדל מצוין ושבבי בצל להגברת הקראנץ'. ועם כמה שאתם מזלזלים, זו מנה כל כך כיפית שמשלבת בין טראש של זכרונות ילדות לאיכות של מבוגרים.

פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)
פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)

מנה מומלצת? באמת שכל אחת מהנקניקיות של הפורט מצוינת בדרכה (וטעמנו את כולן), אבל נקניקיית הפורט, שעשויה מטלה עם יין פורט, שזיפים שחורים ותיבול עדין של קינמון היא משהו שחייבים לטעום בעצמכם. כמו כל הנקניקיות, גם היא עולה רק 32 ש"ח.
יש אופציה לטבעונים? בשורת תחליפי הבשר טרם הגיעה לנקניקיות של פורט 19, אבל אל חשש צמחו-טבעונים! תוכלו במקום להזמין את אחד משני ההמבורגרים שמציעים שם – לצמחונים יש את המבורגר הקצבים הצמחוני (שם מוזר, אבל בסדר) שבנוי על פטריות פורטבלו עם גבינת צ'דר וחמאת שום (47 ש"ח), ולטבעונים יש את הפורט הטבעוני (52 ש"ח) מקציצה מחלבון אפונה, אבקת סלק וקקאו.
איך מזמינים? מאחד משלושת הסניפים התל אביבים שבוולט.

6. דלי של עוף מטוגן מאגאדיר

לרגל אליפות העולם בכדורגל, מבקר אוכל הרחוב שלנו מתן שרון החליט לנצל את אחד ממבצעי המונדיאל כדי לנסות ולהגשים (שוב) חלום ישן – לאכול עוף מטוגן מתוך דלי. וכמו בפעם שעברה, גם הפעם הוא חווה אכזבה מסוימת, אבל בסוף קיבל ארוחה מהנה מאוד, אז אל תהססו לבלות את שלבי הנוק-אאוט בליווי דלי של אוכל מטוגן. לביקורת המלאה

יש עוף מטוגן בדלי, לייזה היקרה. הבאקט של אגאדיר. צילום: יח"צ אגאדיר
יש עוף מטוגן בדלי, לייזה היקרה. הבאקט של אגאדיר. צילום: יח"צ אגאדיר

7. מלא פיתות טובות

השבוע החלטנו לאכול טוב ובנוחות מירבית, ולכן הזמנו את מיטב הפיתות שיש לעיר להציע, ערכנו השוואה יסודית ובחרנו את הפיתה-בשר-על-האש הטובה ביותר בתל אביב. היו אכזבות, היו הפתעות, היתה הרבה טחינה. שמחנו, בכינו, אכלנו כל כך הרבה. החיים שלנו בפיתה. לקריאת הדירוג המלא

נשבעים שאין פנדה בפיתה. פיתה פנדה. צילום: אביב שקורי
נשבעים שאין פנדה בפיתה. פיתה פנדה. צילום: אביב שקורי

ואם כל זה לא בא לי?

אז אין מה להילחץ – יש לנו רשימת המשלוחים הכי טובים בעיר בדיוק עבור רגעי חירום שכאלה. מהר, כנסו לפני שהבטן תקרקר.