מה מזמינים היום: ספיישל בחירות – המבורגר, פיצה או אסייתי?

המבורגר או פיצה? גם וגם. קלאסיק (צילום דוד מויאל)
המבורגר או פיצה? גם וגם. קלאסיק (צילום דוד מויאל)

יום בחירות הגיע לתל אביב ואנחנו מתלבטים. לא בנוגע למה נצביע - יאללה נו, תחליטו וצאו להצביע - אלא בנוגע למה נאכל בבית מיד אחרי. אז אספנו 3 בחירות מכל סוג אוכל ששווה לטרוף ביום הבחירות, כי דמוקרטיה זה טעים

27 בפברואר 2024

תראו, אנחנו לא עיוורים – ברור לנו שיום הבחירות המונציפאליות הזה לא בהכרח יוציא את כולכם לרחובות, אבל מכיוון שהבחירות האלו קריטיות יותר מכפי שזה נראה, אנחנו חושבים שזה מהותי. כל כך מהותי עד שזה מחלחל לחלק הכי חשוב ביום שלנו – בכל יום – וזה בחירת האוכל.

>> פולים מתגלגלים: בית קפה של אדא חנינא יפתח על חורבות דלידה

אז באנו לשנות, כמו שאומרים המועמדים, ולהציע לכם בחירה בין שלוש אופציות של שלוש אופציות: האם אתם רוצים להזמין המבורגר, או שאולי תעדיפו פיצה, או שמא אוכל אסייתי? נו, זה לפחות יותר מעניין מברביבאי-חולדאי-צלנר.

המבורגרים

1. פט קאו

לא פעם אנחנו רואים את העיר נמשכת אחר המבורגר טרנדי כזה או אחר, ופייר – אנחנו הראשונים לקפוץ על בורגר עם כל התוספות. אבל לפעמים צריך להשאיר מקום להיות מופתעים, וההמבורגר של מזללת "פט קאו", בכל פעם שבדקנו, ובדקנו, הפתיע אותנו מחדש, ולרוב נחתה במקום הראשון של הדירוג משלוחים בטעימה עיוורת. זו עדות במיוחד לקציצה הענקית והשמנמנה, שמצופה בקראסט פריך מבחוץ, ועשויה למידיום חלומי מבפנים. זה מוגש בלחמניה רכה מאוד עם מילוי מינימליסטי לגמרי – איולי, ובמקרה ותרצו, גבינה. זהו, ובאמת לא צריך יותר, כי מדובר באחד הביסים היותר טעימים בעיר. נסו אותו ותראו, ותגלו שגם אתם אוהבים הפתעות.

אל תתנו לשם להטעות אתכם, זה המבורגר. לא פרה שמנה. פט קאו. צילום: אנטולי מיכאלו
אל תתנו לשם להטעות אתכם, זה המבורגר. לא פרה שמנה. פט קאו. צילום: אנטולי מיכאלו

מנה מומלצת: טוב, זה לא שיש הרבה אופציות, כן? כל הקטע בפט קאו זה ההמבורגר, רצוי עם גבינה (72 ש"ח עם צ'יפס ושתיה). יש גם את השורטריב המעולה, אם בא לכם לגוון, אבל באמת שחייבים ללכת על ההמבורגר.
יש אופציה לטבעונים?
גם לטבעונים דאגו מבין המינימליזם, עם מנת Fake Cow – קציצת ביונד מיט, רוטב רויאל טבעוני (רוטב עגבניות) וגם צ'דר טבעוני למי שרוצה (74 עם צ'יפס ושתיה).
איך מזמנים? בוולט

2. הסמטה

הסניף ההמבורגרייה של "הסמטה" הוא מוסד בגליל שהפך את מטולה למוקד עלייה לרגל עבור פודיז רעבים כבר שנתיים לפחות, ואיך אומרים? השמועה הגיעה לאוזנינו כל הדרך ממטולה, וממש רצינו לטרוף את ההמבורגר החתיך הזה, שמוכן כולו במקום, מהקציצה ועד הרוטב מיונז. והפלא ופלא, מסתבר שאם מחכים מספיק זמן, דברים טובים תמיד מגיעים לתל אביב להתחרות בהמבורגרים התל אביבים. אחרי שטעמנו, אפשר להגיד בביטחון שהם בהחלט עומדים ברף הזה, ומציעים המבורגר בלחמניה רכה מושלמת, עם בשר נהדר, גבינה בעלת טעם מושלם וחוויית אכילה מצטיינת (גם אם אנחנו מוחים על עלות הבייקון המוגזמת). והדבר היפה הוא – נו, כבר ראיתם איזה מדור זה, אתם בטח מנחשים – שאפשר להזמין אותם במשלוח מבלי לצאת מהבית.

נותנים לחתול לשמור על הבורגר. המבורגר הסמטה. צילום: יעקב בלומנטל
נותנים לחתול לשמור על הבורגר. המבורגר הסמטה. צילום: יעקב בלומנטל

מנה מומלצת? מגוון האופציות הרחב בסגנון הבורגר מטעה קצת, כי הם סך הכל די דומים, אבל הסמאש סמטה (39 ש"ח) מפתיע באיכותו, ואנחנו ממש ממליצים לקחת עם צ'דר (8 ש"ח), ואולי קציצה נוספת (16 ש"ח)
יש אופציה לטבעונים? מנת הפייקבורגר, הוא כפי שניחשתם – פייק שבנוי מקציצת חלבון מן הצומח, מוגש עם רוטב המקום בגרסתו הטבעונית, ושאר ירקות (50 ש"ח)
איך מזמנים? בוולט

3. הדסון לילינבלום

ישנם הרבה המבורגרים טובים בעיר, אבל באמת שאין עוד אחד כמו "חוק וצ'דר" של מסעדת הדסון – ומזה כשנתיים ניתן גם להזמין אותו דרך האחות הקטנה, הדסון לילינבלום. הוא אמנם ניצב בצד היותר יקר של סקאלת הקציצות (88 ש"ח לבדו, 104 ש"ח עם טופינגס. כן, זה המחיר), אבל הוא שווה כל אגורה. פעם כתבנו עליו שהוא שווה עוד קצת, אבל אז עלה המחיר אבל באמת, זה אחד ההמבורגרים הכי טעימים בעיר, עד שלא מספיק לקשור לו כתרים (הוא זכה, למשל, בפרס הקציצה הטובה ביותר בטקס פרסי האוכל שלנו ב-2018), אלא ראוי להביא את הדברים שכתב עליו מבקר המסעדות שלנו עודד קרמר: "לקרוא לזה המבורגר זה קצת דאונגרייד. זה המבורגר ששידרגו אותו לביזנס. המבורגר מנתחי סטייקים, עם בייקון טחון, עוד קצת בייקון מלמעלה, שכבה של צ׳דר וכרוב כבוש. התוצאה היא שלמות בלחמניה (שהיא בעצמה מושלמת)".

מתן אברהמס (צילום דן פרץ)
מתן אברהמס (צילום דן פרץ)

מנה מומלצת? עוד לא ברור? החוק וצ'דר, למרות שמו המחריד, הוא המבורגר שתמיד חלמתם עליו, פשוט לא ידעתם. ראוי לציין שלא בכל יום הוא זמין, וגם כשכן הוא לפעמים נגמר מהר – אז אם פספסתם, אל דאגה, גם הביפבורגר של הדסון פשוט פנטסטי, ובתכלס כל מנה בשרית שתזמינו תהיה פינוק יוצא דופן לשגרת הצהריים שלכם.
יש אופציה לטבעונים? למרבה ההפתעה, כן! בורגר מ"בשר חדש" של רידיפיין מיט (82 ש"ח). אנחנו לא יכולים להגיד שטעמנו אותו – בכל זאת, כשהאלטרנטיבה היא בשר מהדסון קשה להתאפק – אבל אם מטפלים בו חצי טוב כמו שהם מטפלים בבשר שלהם, מצפה לכם חוויה מהממת.
איך מזמינים? בוולט

פיצות

1.  סופר פיצה

איזה כיף שתל אביב התרגלה לקונספט של פיצה רומאית. כן, אנחנו עוד מספיק זקנים כדי לזכור איך פעם הסתכלו בתמיהה על הקונספט של לרבע את העיגול, והתייחסו לטוני וספה – הראשונים באמת להצליח עם הפורמט – כאל המצאה פורצת דרך. אז זה לא, זו פשוט דרך אחרת להכין פיצה, ותאמינו לנו – אין דרך רעה להכין פיצה. "סופר פיצה", המיזם הפריך של האופה יובל שניר (בר לחם) והשף דיוויד פרנקל (פרונטו), הצליחה להביא את הטוב משני העולמות של ראשיה ולייצר תמהיל פיצות ענק עם מגוון משגע, תוספות בשפע והמון המון גבינה. זו אחת מהפיצות הכי טובות בעיר גם בלי הפרדה לקטגוריה רומאית, בין היתר בזכות הנדיבות בחומרי הגלם (ולרוב גם מוסיפים איזה ריבוע או שניים מתנה למשלוח). היא פריכה, היא עמוסת תוספות, וכן, היא מרובעת, אבל אל תהיו פרמיטייבים, אם פיצה רוצה להיות מרובעת, זו זכותה. טוב, בסדר, אם אתם גזעני פיצה, לאחרונה נוספה פיצה עגולה לסופר פיצה אז יש גם את זה.

מגוון ענק של תוספות. סופר פיצה (צילום: אסף קרלה)
מגוון ענק של תוספות. סופר פיצה (צילום: אסף קרלה)

מנה מומלצת? האופציות, כאמור, רבות – ואם אתם פחדנים, אתם יכולים ללכת על פיצת ה"פטריות גבינות רומאית" (78 ש"ח) שפשוט מפוצצת בטעמי אומאמי וגבינות. אבל לאמיצים אנחנו ממליצים בחום לסובב את הרולטה וללכת על "מגש סופר פיצה" (75 ש"ח), שמביא לכם 3 סוגי פיצה שונים בהפתעה. כמה כיף לקבל פיצה בהפתעה.
יש אופציה לטבעונים? בוודאי – יש כ-3 פיצות שונות על בסיס גבינות קשיו, אבל מכולן אנחנו ממליצים על הפטריות (76 ש"ח), שמגיעה עם רוטב עגבניות, מוצרלה ופרמז'ן קשיו ומלא מלא פטריות שמפיניון.
איך מזמינים? בוולט.

2. הפיצה

מה הסוד של פיצה טובה? שאין לה סוד. זה בדיוק הקסם של המאכל האיטלקי הזה. הוא פשוט, מינימליסטי, בצק, רוטב, גבינה ואולי תוספת, וכיאה לשמם הכל כך פשוט, "הפיצה" זה המקום שהכי כיף להזמין ממנו פיצה פשוטה, בלי תוספות יוצאות דופן, צבעים מפתיעים או קציפות פיסטוק. פיצה, כמו שהיינו מזמינים משם פעם. לא ברור לנו מתי "הפיצה" שבבוגרשוב הפכה למקום שיש בו תור תמידי, אבל היא בהחלט הרוויחה את המעמד. מעבר לאווירת הפיצרייה הקלילה אך לא שכונתית, המוצר עצמו מספק את כל מה שאנחנו רוצים מפיצה נפוליטנית פשוטה – בצק קליל ודק, גבינה איכותית ובכמות, רוטב עדין ומדויק ובעיקר הקשה הפריך הטעים הזה. מנה כיפית, פשוטה, שתזכיר לכם בדיוק למה אתם אוהבים את המאכל המושלם הזה – כי הוא פשוט, וכי הוא טוב.

הפיצה בבוגרשוב. צילום: אלון ראובני
הפיצה בבוגרשוב. צילום: אלון ראובני

מנה מומלצת: פיצת הבית (67 ש"ח) היא תמיד הימור בטוח – רוטב עגבניות, מוצרלה, פטריות, פרמזן, שום ופטרוזיליה. כל מה שטעים, על הפיצה שלנו, שלום ותודה רבה.
יש אופציה לטבעונים? על חלק נכבד מהפיצות אפשר לשים גבינה טבעונית במקום הרגילה (למשל, על פיצת הבית), ועל אלו שלא ניתן – אפשר תמיד להתקשר ולנסות לשכנע.
איך מזמנים? בוולט

3. פיצה לילה

מאז פרצה לחיינו בראשית 2018, פיצה לילה התמקמה בקלילות בפסגת כל רשימות הפיצה שלנו. נכון, לפעמים יש לה תחרות יותר מראויה, אבל לה טיגרה לא עושים משלוחי לפני 17:00, אז אנחנו מרגישים חופשיים להגיד שלילה היא הפיצה הכי טובה שאפשר להזמין החל משעות הצהריים – בצק פריך וחלומי עם בועות שחורות יפהפיות, גבינות ותוספות באיכות של מעדנייה איטלקית ובסוף כל זה – ביס פשוט חלומי בכל סוג פיצה שתבחרו, ובהחלט יש כמה אופציות מיוחדות לבחור מהן. אבל אנחנו? אנחנו נלך על הקלאסית.

פיצה לילה. ההתמכרות הבאה שלכם. צילום: שירי כץ
פיצה לילה. ההתמכרות הבאה שלכם. צילום: שירי כץ

מנה מומלצת? המרגריטה טעימה לאללה, אבל בתכלס – קשה לעמוד בפני הפיצה פפרוני (78 ש"ח), עם רוטב עגבניות, פלפל חריף, מוצרלה ושפע פרמז'ן. זה מגיע חם והגבינה השמנונית מבעבעת, ביס שהוא חגיגה בפה. לצידה תוכלו לקחת סלט קיסר (46 ש"ח), מהטובים בעיר.
יש אופציה לטבעונים? את כל הפיצות ניתן לקבל עם תוספת מוצרלה קשיו טבעונית, כך שאפשר לטבען כל פיצה שלא כוללת בשר.
איך מזמינים? בוולט

אוכל אסייתי

1. בית תאילנדי

אם רוצים משלוח תאילנדי טוב, אין כמו "בית תאילנדי". אבל באמת שאין. המסעדה הוותיקה כבר הפכה מזמן לאחד ממוסדות האוכל הכי יציבים ואהובים בתל אביב, ואפשר לסמוך עליהם שישלחו לכם איזה יאם טם קוי טעים. סתם, אין כזו מנה "יאם טם קוי", המצאנו. אבל נכון שהאמנתם? בכל אופן, משלוח מבית תאילנדי הוא כמו משלוח מהאם התאילנדית שמעולם לא היתה לכם. אוכל מושקע אך פשוט, חומרי גלם טריים שעשויים בידי אומן ואוכל כל כך צבעוני ושמח עד שהוא יביא את כל החבריכם למשרד להביט בכם אוכלים בקנאה. כן, גם אם אתם עובדים מהבית.

בית תאילנדי. צילום: דני גולן
בית תאילנדי. צילום: דני גולן

מנה מומלצת? קשה לפספס ב"בית תאילנדי", אבל אם אתם ממש רוצים להתפנק, הפאד קפאו לאד קאו (82 ש"ח) – בשר קצוץ עם עשבי תיבול, פלפלים חריפים, בצל, שום וביצת עין – היא בית ספר לאיך לאכול מלא ולא להתפוצץ.
יש אופציה לטבעונים? "גנג קייאו וון", תבשיל חלב קוקוס בקארי ירוק עם חצילים תאיים בעונה. וכשלא, עם חצילי ערבה. 86 ש"ח
איך מזמינים? מאתר המסעדה או ממשלוחה (שימו לב: המסעדה נפתחת למשלוחים ב-12:00, וגם אז יש המון ביקוש, אז מהרו להזמין)

2. החומה הסינית

מעל ל-25 שנים שמסעדת "החומה הסינית" מגישה פחות או יותר את אותן המנות. אוכל סצ'ואני קלאסי שמותאם לישראלים, שופע ברטבים ומספק את חוויית האייטיז המלאה, גם כיום ב-2023. כל הקלאסיקות שתמצאו שם – מרק וון-טון, ברווז ברוטב וכמובן, עוף חמוץ מתוק – ידאגו לשגר אתכם לעבר, גם אם לא בהכרח לסין עצמה. זה אוכל ממלא ומנחם, עמוס בטעמים חזקים וצבעים שעד היום מופיעים לנו בחלומות הכי טובים. אה, ואף אחד לא מחייב אתכם לאכול עם צ'ופסטיקס בבית. פשוט קחו מזלג.

תאכלו אפילו בידיים אם צריך. ברווז ברוטב. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט
תאכלו אפילו בידיים אם צריך. ברווז ברוטב. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט

מנה מומלצת? מרגע שחשבנו על אוכל אסייתי אולדסקול, לא יכלנו לחשוב על משהו אחר – עוף ברוטב חמוץ-מתוק, מוקפץ עם ירקות (79 ש"ח), בדיוק כמו בסין. אם בא לכם להיות לארג'ים, אתם יכולים להתפנק על ברווז ברוטב (136 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? כיאה לאוכל אסייתי, הטופו מככב בתפריט ואפשר לקחת בערך כל מנה בגרסה טבעונית. יש גם מנת ירקות מבושלים ומנת שעועית גאן ביאן.
איך מזמנים? בוולט ובתןביס
ואם לא בא לי? אם כבר אולדסקול, אפשר גם ללכת על שווארמה צהבהבה מושלמת. בא לכם משהו חדש יותר? בטוח שתמצאו אותו ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.

3. עוף בשנקין

המאסטר של כל מה שאסייתי בישראל חזר עם מנה בטוויסט אסייתי שאסור לכם לפספס, גם אם טכנית זו לא מסעדה אסייתית. לפני כשנתיים, בקיץ 2021, הקצביה של משפחת אהרוני התגייסה לשירותו של העוף הצלוי והתחילה להציע מנות עוף מרשימות לאיסוף הביתה, לצד כמה מנות טעימות בצד. אחת מהמנות האלו היא כנפי העוף שהוא מציע, שמגיעות בזיגוג אסייתי פריך ומתקתק המורכב מסויה, קרמל וג'ינג'ר, שנותן להן כיסו מושלם וצבעוני. אבל הטעם הוא מה שהפך אותן ללהיט הוא הטעם המושלם שעוטף כנפי עוף עסיסיות, גם סיפתח מושלם לארוחה, וגם ארוחה מושלמת בעצמם – כל עוד תזמינו מספיק מהם (היי, שמונה לא מספיק לנו). המחיר סביר, הטעם משגע, אהרוני יודע בדיוק מה הוא עושה.

עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)
עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)

מנה מומלצת: זה מאוד שקוף שאהבנו את הכנפיים בציפוי אסייתי (42 ש"ח ל-8 יח'), אבל לעוף בשנקין יש עוד כמה מנות עוף נהדרות, ובראשון הסנדוויץ סלט עוף אסייתי (65 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? אולי כי עדיין לא נמצא תחליף טבעוני ראוי לעוף, ואולי פשוט כי קשה להוציא מנה טבעונית מקצביה, אז הפעם אין אופציה מכאן, אבל תמיד יש אופציות מצוינות ברשימת המשלוחים הכי טובים שלנו, שממש כאן למטה.
איך מזמנים? בוולט

רגע, למה בעצם צריך לבחור?

יש כמה מקומות שמאפשרים לכם להזמין כמה מנות מכמה מטבחים שונים, ואשכרה עושים את כל הצדדים טובים. אז קלאסיק מצפון העיר, האהובה במיוחד על משפחות, מציעה שתי פנינות של נוסטלגיה תל אביבית, עם ההמבורגר של וולפנייט והפיצה של בזיליקום – או לכל הפחות, מה שנהיה מהם לאורך השנים. אבל אם בא לכם מגוון מלא ורמה מרשימה, אנחנו ממליצים בחום רב על פוד טרמינל, שמציעים מנות מצוינות מכל המגוון, כדי שלא צטרכו לבחור. נו, עכשיו תהיו פנויים ללכת להצביע למה שבאמת חשוב.