מה מזמינים היום: סביח שמצויר בדייקנות של אמן על קנבס הפיתה

סביח פרישמן | צילום: מריאנו גונזלס
סביח פרישמן | צילום: מריאנו גונזלס

המיתולוגיה שסביב לידת הסביח הזה עדיין מסופרת ברחובות העיר כאגדה אורבנית, אבל התוצא שיוצא ממנו בכל פעם מחדש מוכיח שהסביח הזה הוא לא סיפורים, אלא גם טעם מצוין, חומרים גלם ראויים ואיך לא - הבנייה המיוחדת של הפיתה

7 באוגוסט 2023

זה נכון, תל אביב החלה כמלכת הסביח. בראשית דרכו של המאכל העיראקי האהוב, השכנות היחסית מנומנמות שלנו עקפו אותנו. ראשית זו היתה גבעתיים עם הסביח המקורי, אחר כך היתה זו רמת גן ועובד עם הסו-קולד מנה הכי טובה בעולם. אבל תל אביב לא אמרה די. בסוף מלכות הסביח הגיעה גם אלינו – ב-1999 ליתר דיוק – וכשזה הגיע, זה היה נהדר, ופיזר סניפים ברחבי העיר.

חבר מהמרכז. סביח פרישמן בלוינסקי (צילום: נועם רון)
חבר מהמרכז. סביח פרישמן בלוינסקי (צילום: נועם רון)

זה נכון שאפי רז כבר לא עומד בסביח פרישמן ומכין את המנה המהודקת שלו, אבל הרוח הדקדקנית שלו עדיין שורה במקום, וסביח פרישמן עדיין מספק את מנה הכי מהירה, קלילה ומספקת – ועדיין יש להם את ההברקה עם הגבינה הבולגרית שמשדרגת את המנה. ארוחת צהריים מושלמת שאף פעם לא מאכזבת. כי מי מתאכזב מסביח? איך בכלל אפשר להתאכזב מחציל?

סביח תל אביבי: תאכל אבק! (צילום: דני פאר)
סביח תל אביבי: תאכל אבק! (צילום: דני פאר)

מנה מומלצת? קלאסי זה טוב ויפה, אבל אם אי פעם ניסיתם את מנת הקומפלט של פרישמן (34 ש"ח) – כולל תפו"א, גבינה בולגרית, חומוס, סלטים וכמובן חציל – יתקשה לוותר עליו.
יש אופציה לטבעונים? כמובן שתמיד אפשר לטבען סביח בהוצאת רכיב אחד (רמז: הוא שם את ה-ב' בבצה) אבל אם תרצו לגוון, דעו שיש גם מנת שניצל טבעוני בפיתה (40 ש"ח)
איך מזמנים? בוולט או במשלוחה
ואם לא בא לי? אז אולי אתם מעדיפים חלה ממלאת מהשומר? כי אם לא, עדיין יש עוד אופציות ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.