מה מזמינים היום: אחרי הכטב"מים האיראנים, מגיע לנו אוכל פרסי

הגורמה סבזי של גורמה סבזי (צילום: יחסי ציבור/וולט)
הגורמה סבזי של גורמה סבזי (צילום: יחסי ציבור/וולט)

גם אתם שרדתם את ערב התקפת הכטב"מים האיראנים ואפילו לא קיבלתם חולצה שאומרת "גם אני שרדתי את ערב התקפת הכטב"מים האיראנים"? זה בדיווק הזמן להתנחם במשלוח של אוכל פרסי מנחם. כי אין נקמה יותר טובה מאשר צלחת גונדי טובה

פעם היו מסעדות פועלים. גם היום יש. אלא שפעם היו אוכלים בהן פועלים ומשלמים בהן מחירים של פועלים. זה דבר שכבר לא קורה. לא מסתובבים בינינו פועלים עבריים, ומה שהיה פעם מטבח עדתי עממי הפך לקולינריה אותנטית עם שורשים מסורתיים בתמחור מהביל. אפילו עשינו רשימה כזו לאחרנה שמרכזת את הטובים מהז'אנר. גם "גורמה סבזי", המסעדה הפרסית הוותיקה משוק לוינסקי, מצאה מקום של כבוד באגף הפרסי. ואחרי הערב שהיה לנו אתמול, היא בדיוק הדרך לנקום (מבלי להפר את המצב הגאו-פוליטי העדין).

>> זאת העיר שלנו: 7 המלצות נפלאות על תל אביב שקיבלנו השבוע

המחירים, כאמור, לא זולים ביחס להיצע השגור של שירותי שיגור המזון, אבל גורמה סבזי היא מסעדה אולדסקול, עם מנות נדיבות שיכולות להשביע גם שני אנשים שרעבים באופן בינוני, ובעיקר מציעה שלל מנות יחודיות שלא פשוט למצוא בימים כתיקונם, כולל גונדי מופלא ועצום מימדים, כשעיקר הפוקוס הוא על התבשילים הפרסים מז'אנר החורשט (תבשילים גדושי עשבים כמיטב המסורת הפרסית). זה הזמן להזכיר שהמטבח הפרסי הוא לא רק עשיר ואקזוטי אלא גם בריא בטירוף, ואם נמאס לכם מהרצף של המבורגר-שוארמה-נודלס-פסטה, מדובר במציאה משמעותית שכדאי לשמור במועדפים. תפריט המשלוחים של גורמה סבזי אמנם מוגבל ביחס להיצע במקום עצמו, אבל יש כאן כל מה שצריך כדי לאכול טוב ולקלל את משמרות המהפכה ימ"ש.

מגוון רב של אוכל לשבת בT.A ומשלוחים להזמנות להתקשר 050-9954495

Posted by ‎גורמה סבזי‎ on Friday, January 1, 2021

 

מנה מומלצת? אם למקום קוראים "גורמה סבזי", ויש גם מנה שנקראת "גורמה סבזי" (הידועה גם כ"חורשט סבזי", תלוי מאיזה חלק של האימפריה הפרסית אתן מגיעות), אז כדאי מאוד שזה מה שתזמינו. תמורת סכום לא צנוע (79 שקלים) תקבלו סעודת מלכים שכוללת מנה נדיבה מהתבשיל האדיר עצמו (בשר בקר שמתבשל ממושכות בציר עז טעם שמותקן משבעה סוגי ירוקים), יחד עם תוספת חמה (לכו על האורז הצבעוני אם יש), פיתות, סלטי הבית, ומקבץ ירוקים פרסי לתוספת רעננות ובריאות.
יש אופציה לטבעונים? בהחלט. יש חורשט סבזי צמחוני, אבל היינו הולכות דווקא על החורשט מסמא הטבעוני שמכיל שעועית ירוקה ותפוחי אדמה ונראה מספק יותר (67 שקלים).
איך מזמנים? וולט, אמרנו לכם.
ואם לא בא לי? תשמעו, יש כאן גם שיפודים טובים ואתם יכולים להשתפן וללכת עליהם. אבל לא בשביל זה באתם למסעדה פרסית. לא התחברתם לאוכל פרסי בכלל? מוזר מאוד, אבל בשביל אנשים כמוכם יש לנו את רשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב.