מה מזמינים היום: השווארמה הציונית שלא מקבלת שיט מאף אחד

עושה חשק לצלול פנימה. "קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט
עושה חשק לצלול פנימה. "קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט

קחו לרגע הפסקה מדונרים, איסקנדרים ושווארמות עם פיסטוק - לפעמים כל מה שהבטן מבקשת זו שווארמה קלאסית, אפילו מיתולוגית, שתסדר אותה לכמה שעות של אושר. ויש מעט מאוד שוארמיות שלא מוכנות להיכנע לטרנד קשקושים כזה או אחר, ועדיין נשארות מצוינת כמו זו

קשה מאוד לפספס את העובדה שתל אביב נהייתה עיר של שווארמת עלית. ואיזה ביטוי מוזר, שווארמה עלית – כי מדובר בדיסוננס קוגנטיבי מוחלט. הרי שווארמה היא של העם, של הרחוב, של הכתם טחינה על החולצה. ואנחנו בהחלט התאהבנו בשווארמות מפונפנות עם תוספות של פיסטוקים וקישוטי צ'ימיצ'ורי והשראה טורקית, אין ספק. אבל למרות שאנחנו נהיה תמיד הראשונים לחפש שווארמה שווה ואיכותית, לפעמים גם לנו בא משהו פשוט, ואף נגיד, קלאסי.

פתחו שולחן בבית."קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט
פתחו שולחן בבית."קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט

"קונגרס בזל", מעבר לשמם הציוני, הוא מסוג המקומות האלה ששרדו, איכשהו, את כל מהמורות הזמן. בלי משחקים מיותרים או ניסיון להתחנף לדור הצעיר. אוקי, חוץ ממנת "קערת פליאו" שלהם, אבל בכל הנוגע לשווארמה עצמה? הכל נשאר כשהיה, עם כמה שינויים קטנטנים שהתרחשו עם המעבר ללוקיישן חדש – שווארמה פרגית פשוטה, תיבול עדין שמדגיש את טעם הבשר, עסיסיות מפתיעה ופיתה פשוטה. כשהחשק מכה בנו נכון, זו השווארמה הכי כיפית שיכולה לספק אותו. והחשק מכה, הו כמה שהוא מכה.

קלאסיקה כל הדרך. "קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט
קלאסיקה כל הדרך. "קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט

מנה מומלצת? טוב קשה מאוד להתחרות בפיתה שווארמה פרגית עסיסית (45 ש"ח), במיוחד כשאפשר לבקש לשים חריף חלש או חזק, בהתאם לטעם, או לקחת את ה"שייקה בתנור" – תוספת שום, פלפל חריף ובצל מטוגן.
יש אופציה לטבעונים? טוב, מדובר בשווארמה קלאסית, אז אין הרבה אופציות מעבר לחומוס ופלאפל, אבל הם מאוד טעימים בקונגרס.
איך מזמיניםבוולט
ואם לא בא לי? בסדר, אז בא לכם לאכול אולי יותר בגבוה? כי יש כריך נקניקים פשוט מושלם ממעדנייה מעולה. ואם גם זה לא מספק את תאבונכם, תמיד יש את רשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו, הרשימה הכי מספקת שניתן.