מה מזמינים היום: קרפ רוסי מפליטי מלחמה, כי אם כבר אז כבר

יש בלין. צילום: מתוך עמוד הוולט
יש בלין. צילום: מתוך עמוד הוולט

סולידריות זה הכל, לא? רגע לפני המלחמה שלנו, קבוצת חברים שברחו ממלחמה אחרת פתחו עסק מיוחד במינו בתל אביב - יש בלין, שמציע את הגרסה הסובייטית לקרפ/פנקייק, במילויים משגעים. כן, יש בייקון והאם. מה חשבתם, שיהיה כשר?

15 בנובמבר 2023

התקופה המוזרה הזו דורשת מאיתנו לצאת מאזור הנוחות – כי למי בכלל נשאר יותר אזור נוחות? – וזה תקף גם באוכל. למשל, אין זמן טוב מזה לנסות מאכל חדש. ואם הוא מוגש על ידי שלושה חברים שעלו מרוסיה בעקבות המלחמה שלהם, אתם בכלל נהנים מאוכל ועוזרים לעסק יוצא דופן. זה בדיוק הסיפור עם "יש בלין" החדשה שנפתחה בקרליבך, ומציעה אך ורק מאכל סובייטי אחד, במגוון רחב של דרכים.

לחברינו נטולי המוצא הסובייטי נסביר שבלין הוא קרפ/פנקייק רוסי מסורתי, דקיק יותר מהפנקייק האמריקאי ובריא יותר מהקרפ הצרפתי, הודות לכוסמת שמרכיבה, בין היתר, את הבלילה. לתוך התענוג הזה נמזגים מגוון תוספות בשריות או צמחוניות (וכן, יש בייקון והאם), וגם יש גרסה מתוקה כי כאמור, זה כמו קרפ. גם לאכול טוב, וגם לעזור לפליטי מלחמה.

דבש בלין ביש בלין. צילום: מתוך עמוס האינסטגרם esh_blin_tlv
דבש בלין ביש בלין. צילום: מתוך עמוס האינסטגרם esh_blin_tlv

מה מזמינים? הו, זה מאוד תלוי באיזה מוד אתם, אבל מתוך כל המנות המעניינות ביותר הן הבלין בשר (בשר בקר קצוץ, עגבניה, שמיר ובצל, 48 ש"ח) או הבלין בייקון האם (מסביר את עצמו, 45 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? לא ממש, כי כל הבלינים מלאים במוצרים מן החי. לצמחונים יש שלוש אופציות, מתוכן המומלצת היא בלין פטריות מבושלות, שמנת וגבינה צהובה (40 ש"ח).
איך מזמינים? בוולט או בתן ביס
ואם לא בא לי? טוב, אז בטוח תמצאו מנה שתהיה מושלמת לתיאבון והקרייב שלכם ברשימת המשלוחים הכי טובים שלנו.