מה מזמינים היום: לזניה בשרית ועסיסית כמו שמאמא הכינה באיטליה

רוסטיקו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של רוסטיקו
רוסטיקו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של רוסטיקו

אין לנו גנים איטלקים, אבל בכל פעם שנחתת מולנו חתיכת לזניה בשרית עסיסית, מאמא מיה! והלזניה של המסעדה האיטלקית הוותיקה הזו פוגעת בדיוק בכל הנקודות שרצינו, כולל ראגו בקר בבישול ארוך עם עומק של טעמי בשמל סמיך. הסלט שהבאתם מהבית נראה פתאום חיוור

בתחרות הבלתי נגמרת בין מטבחי אירופה, האיטלקים נותנים חתיכת פייט. הם מתים לנצח את הצרפתים המתנשאים, ויש להם חשש מסוים מהמטבח הסקנדינבי שכוכבי מישלן כל כך אוהבים, אבל את מה שהם הביאו לעולמות האוכל אי אפשר לקחת מהם. עזבו רגע מטבח עילי, כי שם יש את האוכל הבסיסי הכי טעים: פיצה, פסטה וכמובן – הלזניה, האחות הפחות פופולרית, ולא בצדק. היא פחות נפוצה מחוץ למסעדות איטלקיות, אבל בכל פעם שנתקלים באחת טובה, אסור לשחרר אותה. ואנחנו מצאנו אחת לפני המון שנים, ולא נשחרר.

רוסטיקו. צילום: יח"צ
רוסטיקו. צילום: יח"צ

"רוסטיקו" פועלת ברוטשילד כבר כמעט 20 שנה, ולמרות שהיא לא מסעדה מדוברת יותר מדי, היא עדיין אחת האיטלקיות היותר יציבות בעיר (אחרי תקופת משבר מסוימת). והלזניה הבשרית שלהם היא מופת של פשטות – רוטב בשמל, רוטב עגבניות, ראגו בקר בבישול ארוך, פרמיז'אנו. מה צריך יותר מזה? זה ביס שכל איטלקי היה גאה בו, כל צרפתי היה מקנא בו וכל סקנדינבי בטח היה מוסיף לו דג מלוח, כי הם יצורים עם מזג קר. אבל אתם, אתם תהיו עם לזניה, ולכן תהיו שמחים.

פיצה של רוסטיקו שתבעט אתכם לאיטליה. צילום: יעל יצחקי
פיצה של רוסטיקו שתבעט אתכם לאיטליה. צילום: יעל יצחקי

מנה מומלצת: הממ, האם חשבתם להזמין את הלזניה בולונז? מנה אמנם עולה 78 ש"ח, אבל זו מנה משביעה וטעימה שמגיעה לא רע במשלוח.
יש אופציה לטבעונים? אז אמנם בגזרת הלזניה אין לרוסטיקו פתרון, אבל יש צמד פיצות טבעוניות וצמד פסטות טבעוניות בתפריט, כך שלא תישארו רעבים. אנחנו היינו הולכים על הפפרדלה ‫ארבייטה פרסקה (68 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט ובתןביס
ואם לא בא לי? אז מה דעתכם על אוכל ביתי מקומי יותר? כלומר, עד כמה שמרק בשר תימני זה מקומי. חוץ מזה, יש עוד המון דברים טובים ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו, אז אולי שם תמצאו משלוח יותר לטעמכם.