מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות ולשונית סודית אחת בנטפליקס

הפינאלה הכי חשובה של 2022. "סמוך על סול" (צילום: יחסי ציבור)
הפינאלה הכי חשובה של 2022. "סמוך על סול" (צילום: יחסי ציבור)

ערפדים שתקועים יחד באחוזה נטושה, הפרקים האחרונים והמופלאים של "סמוך על סול" והכניסה השקטה של נטפליקס לעולם הגיימינג. עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות (וגם לשחק!) הסתיים ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. מה שקורה בצללים

עד לפני זמן לא רב ערפדים היו דבר לוהט ביותר. באפי סאמרס החזירה אותם לטרנד ושכבה איתם, "דם אמיתי" הפכה אותם לסמלי מין רותחים, סדרת סרטי "Twilight" הפכה אותם גם לחלום נעורים רטוב. המסתורין הגותי האפל שלהם התאים כמו כפפה לעולם שהלך והקדיר בתחילת האלף. ואז זה נגמר. ערפדים שוב אינם מגניבים. סדרות וסרטים בכיכובם הם העלאת גירה תרבותית שאינה מחדשת דבר. מיצינו את מוצצי הדם. ואז הגיעה "מה שקורה בצללים" ועשתה מהם את הבדיחה הכי מצחיקה בעולם. הסיטקום ההיסטרי של טאיקה וואיטיטי ("ת'ור: אהבה ורעם") וג'מיין קלמנט ("פלייט אוף דה קונקורדס") מבוסס על סרט הקאלט שלהם מ-2014 עוקב אחר שלושה ערפדים עתיקים שמתמודדים עם החיים בניו יורק של זמננו (יחד עם חבר נוסף שהוא ערפד אנרגיה ובן אנוש שמנמן שהוא הפמיליאר שלהם), ולא קל להם, לא קל להם בכלל.
"מה שקורה בצללים", עונה 4, 10 פרקים, עכשיו בדיסני+ (והחל מה-23.7 גם ב-yes)

2. סמוך על סול

שבע שנים, חמש עונות, 57 פרקים ואינספור גופות, אנחנו סוף סוף מגיעים לישורת האחרונה. הסדרה שהוכיחה שפריקוול יכול להיות רעיון נפלא (ואף להתעלות על המקור) חוזרת לששת הפרקים האחרונים בהחלט ביותר סטופ נגענו באדום. זה קצת אכזרי לעצור שבע פרקים מפתיחת העונה השישית להפסקה של שבע שבועות, אבל גם אנחנו חייבים להודות שאחרי ההלם של הפרק השביעי – מבלי לספיילר – היינו צריכים את המנוחה הזו. הפרק החדש, השמיני בעונה, כבר זכה לדירוג גולשים של 9.9(!) באתר IMDB. בקיצור, 10 זה לאלוהים, 9.9 – זה לוינס גיליגאן.
"סמוך על סול" זמינה ב-VOD של yes, סלקום TV ו-HOT, ומשודרת בימי רביעי בערוץ HOT HBO ב-21:15. בימי חמישי הפרק השבועי עולה גם לנטפליקס

3. איך לשנות את דעתך

זו לא הפעם הראשונה שנטפליקס מתנסה בפסיכדליים. היה לה את הדוקו החמוד אבל חסר החשיבות Have a Good Trip וגם את הסדרה המצוירת הבערך-תיעודית (מבוססת על ראיונות אמיתיים) Midnight Gospel. ההפקה של "איך לשנות את דעתך", סדרה תיעודית המבוססת על רב המכר הנהדר של מייקל פולן (ראה אור בעברית בהוצאת פן), סופר ועיתונאי מדע וסביבה זוכה פרסים, היא אולי סוג של ניסיון תיקון: גם לעשות דוקו על העבר, ההווה והעתיד של סמים פסיכדליים והמין האנושי, אבל מבלי להישען יותר מדי על פילטרים יפים ועריכה מגניבה ובמקום זאת להדגיש את החלק הבאמת חשוב: מה פסילוסיבין, MDMA, מסקלין, LSD וכל החברים האחרים יכולים לעשות לתודעה האנושית. מייקל פולן עצמו הוביל (ומגיש) את העיבוד של הספר שלו לגרסה הטלוויזיונית, אז אפשר לכל הפחות לסמוך שהוא עושה צדק עם החומרים שלו עצמו.
"איך לשנות את דעתך" זמינה בנטפליקס

4. האנרכיסטים

"האנרכיסטים" (The Anarchists), סדרה דוקומנטרית חדשה של HBO, נפתחת בסצינה יפהפייה של שריפת ספרים, כולל ילדים קטנים ופעוטות שמתרוצצים סביב המדורה ומצחקקים למראה הוריהם מבעירים ספרי חוקים בהנאה ניכרת לעין. ובהתאם לציטוטו של היינריך היינה על המקום בו שורפים ספרים, הסצינה הזו מתפקדת כרמז מטרים מובהר למה שעומד לבוא בהמשך ששת הפרקים של הסדרה. במהלכה תיחשפו לקהילה מיוחדת ומוזרה במיוחד של אנרכיסטים אמיתיים, כאלה שהפסיקו לשלם מיסים, הוציאו את הילדים מכל מסגרת וברחו מהרשויות למקסיקו. יוצרי הדוקומנטרי עקבו אחר הקהילה במשך לא פחות מ-6 שנים, מה שאומר שהם תיעדו אותם במהלך תקופות משמעותיות כמו שלטונו של טראמפ וכמובן תקופת הקורונה, שבטח לא עזרה לביטחון שלהם בממשלות. ולא שלא היו להם בעיות פנימיות.
"האנרכיסטים", זמין בשירותי ה-VOD של yesHOT וסלקום TV

5. איך לבנות חדר סקס

"איך לבנות חדר סקס" לא באמת תלמד אתכם איך בונים חדר סקס. אם צריך לחלץ ממנו תשובה לשאלה שבכותרת, התשובה תהיה "תנו מלא כסף למעצבת והיא תסדר אתכם". ריאליטי העיצוב החדש מבית נטפליקס הוא לא בדיוק חקירה של מיניות, עיצוב ומה שביניהם, גם לא תוכנית עשה-זאת-בעצמך. זה ריאליטי לייפסטייל שבו המומחה בא לשפץ את החיים של אנשים רגילים, בסגנון "קוויר איי" או תוכנית הסידורים של מארי קונדו. כל זה נחמד מאוד – בטח אם מה שהכי מחרמן אתכם זה טפטים, שיפוצים ורהיטים מעוצבים – אבל יש כאן עוד עניין. "איך לבנות חדר סקס" היא פשוט סדרה סופר חמודה, מחממת לב לרגעים וסקס פוזיטיב לגמרי. אף אחד מהלקוחות, גם החריגים ביותר, לא מוצג כווירדו או כמושא ללעג. אז יצירה מורכבת וחשובה על מיניות זאת כנראה לא, אבל חובבי תוכן הולסום (עם טוויסט) מתבקשים לצרף לרשימה.
"איך לבנות חדר סקס" זמינה בנטפליקס
באמת, למי יש נדל"ן לזה?! "איך לבנות חדר סקס"
באמת, למי יש נדל"ן לזה?! "איך לבנות חדר סקס"

6. השלל

מולי יושבת על הרצפה, בוכה ואוכלת סוכריות. היא לבושה חלוק יוקרתי אך מטופש למראה, מוקפת במיכלי ממתקים ענקיים וצבעוניים. על הרצפה לצידה תמונה ישנה ומגורענת שלה ושל בעלה לשעבר, גאון טכנולוגיה ומולטי מיליארדר, שעזב אותה לטובת עובדת צעירה. הסכם הגירושין העביר לידיה עשרות מליארדי דולרים ושלל נכסים וחברות, אבל שום סכום כסף לא מספיק כדי לאחות את הלב השבור. הפיילוט של ל-Loot ("השלל") הסדרה החדשה של אפל TV פלוס בכיכובה של יוצאת SNL מאיה רודולף, להראות כמו דרמה קומית עגמומית עם לב זהב. אנחנו נכנסים לעולמה המטורלל של מולי דווקא ברגעים מאוד לא מצחיקים – הימים האחרונים שלה לצד בן הזוג האהוב, והראשונים בלעדיו. אבל ברגע שקרן הצדקה נכנסת לסיפור מתברר שהכיוון הוא בכלל סיטקום מקום עבודה עם אנסמבל דמויות, ולא המופע של מולי המליינית. אז רגע, למה לא אמרתם קודם? ככל שהסדרה הולכת יותר לכיוון הסיטקומי, Loot עובדת טוב יותר, גם אם בין "שיט'ס קריק", דרך "יורשים" ועד לערוץ הכנסת, לא בטוח כמה סבלנות לעוד דמויות עשירות ומנותקות עוד יש לנו.
"שלל" (Loot), זמין עכשיו באפל TV פלוס, פרק חדש מדי יום שישי
אוקי הבנו, יש לך כסף. תרגיעי. מאיה רודולף ב-Loot. צילום מסך
אוקי הבנו, יש לך כסף. תרגיעי. מאיה רודולף ב-Loot. צילום מסך

7. נטפליקס גיימס

יצא לכם להיכנס לאחרונה לאפליקציה של נטפליקס בנייד שלכם? אם כן, כנראה שנכנסתם ומיד המשכתם בסרט או הסדרה שלכם, או ששוב נתקעתם דקות ארוכות על התפריט. כך או כך, יש סיכוי לא רע שפספסתם את הכפתור הקטן והכמעט מוסתר "משחקים" שנמצא בתפריט התחתון. אז מה יש שם? לא מעט משחקים כיפיים, ובעיקר הבטחה לעוד הרבה תכנים בקרוב. כל הפרטים כאן.