מה ראינו בלילה: 4 סדרות וספיישל שהחזיקו אותנו ערות השבוע

פסיכופת אמריקאי בלונדון. "את" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
פסיכופת אמריקאי בלונדון. "את" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

פסיכופת שמח, קומיקאי עצוב, והקאמבק הכי בריטי של השנה: כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו יותר זמן ממה שגם כך מתבזבז מדי לילה בבהיה

18 בפברואר 2023

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. עמק האושר 3

הקאמבק המשמח של השנה עד כה: "עמק האושר" הגביהה את הרף של סדרות הדרמה המשטרתיות ב-2014 וב-2016, ונחשבה לאחת הסדרות הטובות ביותר בתת הז'אנר המצמרר שהביא לנו באותן שנים גם את "הגשר" ואת "דה קילינג". חזרתה המפתיעה לעונה שלישית, עם שרה לנקשייר הנפלאה בתור הבלשית המחוספסת קת'רין קאווד, חוזרת לעלילה שבע שנים אחרי כשהיא עכשיו על סף פרישה, וכל הדרמה האישית והמקצועית של חייה הולכות להתערבב שוב פעם אחת אחרונה ונוראה. וכן, היא טובה כמו שהייתה. זאת לא סתם המלצה, זאת התראת צפייה חובה.

2. וו טאנג: סאגה אמריקאית

הצטרפנו לחגיגה הזאת של הוו טאנג קלאן קצת באיחור, אבל עם פתיחת עונתה השלישית והאחרונה נראה שכבר אפשר להמליץ בלב שלם על הרפתקאותיהם של ריזה, מת'ודמן, אול' דירטי באסטרד ושאר חברי הוו בדרכם לפסגה. את הסדרה יצר מנהיג הלהקה והשבט, RZA, והוא כנראה לקח לעצמו לא מעט חירויות תסריטאיות בבואו לספר את סיפור עלייתם ועלייתם של חברי ההרכב המשפיע, אבל זה אפילו לא משנה מה אמיתי ומה לא, כי מדובר בסדרת פשע כיפית ומותחת בליווי הפסקול הכי טוב שאפשר לרצות – שירי וו טאנג קלאן. למעשה, מדובר בסיפור אגדה אורבני קסום. מי שאפילו קצת אוהב היפהופ לא יכול לוותר על הסדרה הזאת.

3. מארק מרון: מעגמומיות לחשיכה

תמיד אהבנו את מארק מרון ואת ההומור הזעפני והסרקסטי, אבל אחרי הספיישל הזה, שעוסק ברובו בהתמודדות שלו עם האבל, הדיכאון ותחושות האובדן הקשות אחרי מות זוגתו במפתיע – אנחנו אוהבים אותו אפילו יותר. האיש מאחורי אחד הפודקאסטים הקומיים הכי מצליחים בעולם – WTF with Marc Maron – מתגלה פה מחדש כסטנדאפיסט אדיר עם לב ענק ושותת וככה אנחנו אוהבים את האנשים המצחיקים שלנו, מדממים ומתפלשים בכאב.

4. את 4 You

חגיגת הסטוקינג והגזלייטינג שהיא "את", אולי הסדרה הכי מפוקפקת מוסרית על המסך כרגע, אבל אתם מתים על זה והנה היא כאן לחלק הראשון מתוך שניים בעונה הרביעית שלה. הפעם ג'ו גולדברג חוגג את טירופו בלונדון, בודה לעצמו זהות חדשה, מתעצבן על האליטיזם הבריטי המעמדי, הופך מצייד לניצוד, ממשיך להתאבסס על נשים בתקווה שלא לרצוח אותן וכל הג'אז הזה. השינויים באווירה ובפורמט עשו לסדרה די טוב, וחצי העונה הזאת נראית טוב יותר מקודמתה, אז אם זה מה שעושה לכם את זה – תבלו.

 

5. בגוף שלישי

לא עפנו על הפרק הראשון של "בגוף שלישי", אם להשתמש בלשון המעטה, ומעבר לליהוק הלוהט של יהודה לוי, רותם סלע, ליאור רז ושלומית מלכה לאותה סדרה – התקשינו למצוא בה הרבה נקודות אור. ובכל זאת, יצירה מקורית זו יצירה מקורית, פונדקאות זה נושא חשוב שמעניין לעסוק בו בפורמט דרמטי, ונקווה שהיא פשוט סובלת ממחלת הפרק-ראשון-חלש שסדרות ישראליות רבות לקו בה בעבר ותשתפר מכאן. תנו לה צ'אנס בכל זאת.