מה ראינו בלילה: 5 המלצות צפייה שהחזיקו אותנו ערות השבוע

כריסטופר ווקן וג'ון טורטורו ב"ניתוק". אפל בדרך למאסטרפיס ראשון? (צילום: יחסי ציבור)
כריסטופר ווקן וג'ון טורטורו ב"ניתוק". אפל בדרך למאסטרפיס ראשון? (צילום: יחסי ציבור)

מאסטרפיס ראשון באפל טי.וי, דוקו בלתי נתפס על קנייה ווסט והבי.בי.סי במיטבו: עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות הסתיים ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו את הזמן: כל מה שראינו וחיבבנו השבוע, ויש כאן משהו כמעט לכל אחד

26 בפברואר 2022

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות הליליות במקום אחד לטובת בינג' הסופ"ש המסורתי.

1. "ניתוק" // Severance

אנחנו לא בטוחים שמגיע לנו כל הטוב הזה, אבל שלושת הפרקים הראשונים של "ניתוק" הם הכי קרוב שאפל טי.וי פלוס הגיעה למאסטרפיס עד כה. קאסט מדהים בכיכובם של אדם סקוט, פטרישיה ארקט, ג'ון טורטורו וכריסטופר ווקן עושה עבודה מופלאה, ומה שבאת עושה כאן את העבודה זה סיפור הבסיס:  בעולם של "ניתוק" יש איזה טריק טכנולוגי שמאפשר לאנשים לייצר הפרדה מוחלטת בין חייהם הפרטיים וחייהם המקצועיים. כשהם בעבודה נמחק זיכרונם לגבי החיים שמחוץ לעבודה, וכשהם עוזבים את העבודה בסוף היום נמחק זיכרונם המקצועי והם מקבלים את חייהם האישיים בחזרה. איפה חותמים?

2. "Jeen-Yuhs: A Kanye Trilogy"

שני פרקים מתוך טרילוגייית הדוקו המפעימה על קנייה ווסט כבר עלו לשרתי נטפליקס, וכל מה שאנחנו יכולים להגיד זה באו וואו וואו ייפי-יו-ייפי-יה. תיעוד כה יוצא דופן של סופרסטאר לא רואים בכל יום והפרק הראשון מכיל רגעים שומטי לסת למכביר. כתב על זה יפה מתן שרון: "זה חלומו של כל יוצר דוקומנטרי, להמר נכון ולתפוס את הכוכב הבא רגע לפני שהוא נולד. לצלם את קניה ווסט קונה מגזין פורנו בדוכן על טיימס סקוור מבלי שאף אדם עוצר או מזהה אותו, כי השנה היא 2001. בהתחשב במעמד של קניה, זה כמעט בלתי נתפס שרוב החומרים האלו לא ראו אור עד היום"

3. "זה הולך לכאוב" // "This is Going to Hurt"

הדרמה הקומית הרפואית שמבוססת על רבה מכר של אדם קיי היא כנראה אחד הדברים הטובים שיצאו מהבי.בי.סי בזמן האחרון – וכשיוצאים שם דברים טובים הם בדרך כלל טובים מאוד. לפחות על סמך שני הפרקים הראשונים נראה שהצליחו לרקוח שם מינון מדויק של סאטירה נוקבת על חשבון מערכת הבריאות הלאומית בבריטניה, יחד עם דרמה אנושית מלאת כאב, יחד עם פאנצ'ים מעולים של הומור בריטי יבשושי במיטבו. היא מבריקה ולוהטת כמו בן ווישאו בתפקיד הראשי, אמרנו? בטח שאמרנו.

4. "Last Week Tonight with John Oliver"

תוכנית האקטואליה הסאטירית של ג'ון אוליבר חוזרת לעונה תשיעית, אחרי שנתיים שבהם הוקלטה בביתו בגלל ענייני הקורונה, והיורש של ה"דיילי שואו" עם ג'ון סטיוארט חזר כשהוא חד וכועס מתמיד. הפרק הראשון של העונה עסק בניפוץ, פצפוץ, כתישה ורמיסה לאבק של קשקושי הימין האמריקאי הטראמפיסטי על "תיאוריית הגזע הביקורתית", והוא מדגים היטב מדוע הסאטירה מבוססת העובדות של אוליבר ודומיו היא החיסון הכי טוב מפני מתקפות הפייק ניוז הביביסטיות. כמו שאמרנו: "זה מצחיק כמו תמיד, זה מפחיד כמו תמיד, וזה תמיד מסתיים בתחושה שכולנו למעשה אבודים והאפוקליפסה מתרחשת ממש עכשיו בחוץ".

5. אחד מאיתנו משקר // One of Us is Lying

אם נתקעתן איזה לילה בתוך עצמכן ואתן זקוקות לחילוץ מוחי, "אחד מאיתנו משקר" היא בדיוק מה שהדוקטור רשם: דרמת נעורים תיכוניסטית סקסית שמתנגשת בתעלומת רצח וביחד הן מצליחות להיות כיף מעט מטופש אבל כזה שלא מעליב לחלוטין את מעט התאים האפורים שנותרו לנו, בדרכן הבטוחה להיות להיט נטפליקס שימושי. זהו עוד נדבך בטרנד הטלוויזיוני המוביל של העת הזאת: תעלומות רצח שמעורבבות עם ז'אנרים אחרים. לזקנים שבינינו זה יזכיר מעט את "מועדון ארוחת הבוקר" (גם כאן יש תלמידים סוררים בריתוק), אבל בגדול מדובר בבידור זילניאלי במיטבו. תבלו.