מה רואים היום: התשובה של אמזון פריים ל"סטריינג'ר ת'ינגס"

מתוך "Paper Girls"
מתוך "Paper Girls"

אין מה לעשות, אי אפשר לברוח מההשוואה הזאת, בטח לא כשהסדרה מתחילה עם ארבע נערות, באייטיז, בעיירה אמריקאית קטנה, על אופניים. אבל מה לעשות ש"Paper Girls" נאמנה לקומיקס עליו היא מבוססת, והוא עשה את כל זה קודם

ארבע נערות, מחלקות עיתונים, בלילה אחד בהאלווין. באייטיז. בעיירה אמריקאית קטנה. על אופניים. והן עומדות להסתבך בצרות גדולות, לגלות שהעולם שלהן הוא יותר מכפי שהוא נראה, לברוח משלל יצורים מוזרים… נשמע מוכר? ברור שכן, זה נשמע בדיוק כאילו אמזון פריים החליטו פשוט לעשות את "דברים מוזרים", רק בגרסת הבנות. קודם כל, נכון – זה כבר נשמע כיף. אבל להגנתה של "Paper Girls" צריך להבהיר: היא ממש לא חיקוי, גם אם במבט ראשון כל הרכיבים בתמונה נראים מוכרים מאוד (וגם אין קשר לפייפר בוי מ"אטלנטה").

ראשית, "Paper Girls" היא עיבוד נאמן למדי של הקומיקס באותו שם של בריאן ק. ווהן הגאון ("Y the Last Man", שעל העיבוד הטלוויזיוני של הסדרה הנהדרת הזאת עדיף באמת לומר כמה שפחות), ומה לעשות שזו יצאה לאור שנה שלמה לפני ש"דברים מוזרים" עלתה לראשונה בנטפליקס. נכון, אף אחת מהן לא לגמרי מקורית במאה אחוז – שתיהן נשענות על אלמנטים קלאסיים של סרטי הרפתקאות-מד"ב לנוער מהשנות ה-80 וה-90, מה שגם מסביר את הדמיון התמאטי הראשוני. אבל בכל מקרה, חשוב לומר שבמהרה "Paper Girls" תופסת תפניות אחרות לחלוטין, להרפתקאות אפיות ברחבי הזמן, והמרחב, ו… השאר כבר ילך עמוק למחוזות הספוילר, אז נעצור כאן.

וככה זה נראה בקומיקס (המעולה). Paper Girls
וככה זה נראה בקומיקס (המעולה). Paper Girls

מה שכן אפשר לומר הוא: יש כאן ארבע כוכבות צעירות מצוינות אחת-אחת, יש כאן את אלי וונג, את ג'ייסון מנזוקאס (זוג הקרייזי אייז הכי מוגזמות בטלוויזיה). האם אחרי The Boys המצוינת אפשר לזהות כאן שאמזון מפצחת את הנוסחה של איך לעבד נכון קומיקס לא-מיינסטרימי לטלוויזיה? חברים, בהחלט בהחלט יש מצב שכן.

Paper Girls, עונה ראשונה זמינה באמזון פריים

>> מה ראינו בשבוע שעבר? סיכום קצר של שש סדרות מטרידות
>> מה עומד לקרות בעונה הבאה של "דה בויז"? יש לנו תיאוריות