מה רואים הלילה: הקטסטרופה שהכתימה את וודסטוק לעד

הקריירה של לימפ ביסקיט, אילוסטרציה. צילום מסך מהסדרה "קטסטרופה מוחלטת: וודסטוק 99'"
הקריירה של לימפ ביסקיט, אילוסטרציה. צילום מסך מהסדרה "קטסטרופה מוחלטת: וודסטוק 99'"

פסטיבל וודסטוק 99 היה אמור להיות אירוע שמשחזר את אווירת האהבה החופשית של הפסטיבל המקורי, אבל במקום זה קיבלנו עיסה מלאת טוסטסטרון וזעם שהונע על ידי להקות ניו-מטאל והסתיים כאסון. עכשיו נטפליקס חוזרת אחורה כדי לספר את סיפורו

3 באוגוסט 2022

בכל הנוגע לפסטיבלי הופעות, אין מיתולוגיה יותר גדולה מאשר זו של וודסטוק, שבשנת 1969 הפך לסמל לתרבות נגד, האהבה החופשית של ילדי דור הפרחים ומוזיקה נהדרת. שלושים שנה אחריו, ממש על גבול המילניום, מארגני הפסטיבל המיתולוגי ניסו לשחזר את ההצלחה עבור הדור החדש, אבל במקום אותה רוח חופשית קיבלו פצצה לפנים בדמות מופעי זעם מתודלקי טוסטסטרון ניו-מטאלי עם תיבול של זעם לבן המאפיין את שלהי הניינטיז. הפסטיבל השני לא רק הפך לאסון קולוסלי, אלא גם לסמל של רעות וחולות של דור האקס.

המיני סדרה הדוקומנטרית "קטסטרופה: וודסטוק 99'" חוזרת לאותם שלושה ימים נוראיים עם צילומים מרהיבים ומזעזעים וריאיונות עם מארגני המופעים, כמו גם חלק מהאמנים שהופיעו (למשל פאטבוי סלים, ג'ול, ג'ונתן דייוויס מ-Korn), כדי להבין מה השתבש. שלושת הפרקים – כל אחד סוקר יום אחד בפסטיבל – מפרקים אט אט איך הכל השתבש, ועד כמה מחריד זה היה שם בשטח.

>> אתמול ראינו דוקו על דבר רגוע יותר: איך כנר על הגג הגיע להוליווד

הסדרה של נטפליקס מגיעה כשנה אחרי הסרט "Woodstock 99: Peace, Love, and Rage" של HBO שסקר גם הוא את אירועי הפסטיבל, אך המיני-סדרה של נטפליקס החלה הפקה לפני יציאת הסרט של HBO, ועם זמן ריצה של כשעתיים וחצי לאורך שלושת פרקיה, תביא פרטים נוספים על הפסטיבל הנודע לשמצה. אם כי לא בטוח שכדאי לבנות על תגובה רשמית מפרד דרסט.

"קטסטרופה: וודסטוק 99'" זמינה עכשיו בשירות הסטרימינג נטפליקס