מה רואים הלילה: סופיה ורגרה היא ברונית הסמים הכי לוהטת שראינו

איך אומרים פאם פטאל בקולומביאנית? גריסלדה. צילום: יח"צ נטפליקס
איך אומרים פאם פטאל בקולומביאנית? גריסלדה. צילום: יח"צ נטפליקס

האנשים שמאחורי "נרקוס" חברו לאישה שמאחורי המבטא ליצירת מיני סדרה שעוקבת אחר ברונית הסמים הנודעת לשמצה גריסלדה בלאנקו. וברגע שנטפליקס יוצרים סדרה על אישה שכונתה "הסנדקית של הקוקאין", אתם יודעים שזה יהיה כיף

היתה תקופה קצרה לפני כמה שנים בהם חששנו לרגע קל שכל התוכן שנראה מעתה והלאה יהיה קשור לברוני סמים. ההצלחה של "נרקו" עוד ריחפה באוויר, הקללות בקולומביאנית עוד נשגרו בפינו והאף דגדג לעוד תוכן על אנשים שמוכנים לעשות הכל לטובת כסף. אבל אז הוסחה דעתנו על ידי גיבורי על או דרקונים או מי בכלל זוכר מה זה היה דאז. ולמרות שספק אם המיני-סדרה החדשה של נטפליקס תחזיר את הטרנד, נחמד להיזכר בימים בהם ניסינו לשאול את הסוחר שלנו אם יש לו כיוון לקולומביאני.

>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

"גריסלדה" מבוסס – באופן די חופשי ככל הנראה – על חייה המטורפים של גריסלדה בלנקו, סוחרת סמים קולומביאנית שכונתה בעבר "הסנדקית" ו-"האלמנה השחורה", אז אתם יודעים שזה יהיה טוב. גריסלדה נמלטה למיאמי עם שלושת בניה וק"ג קוקאין ברשותה, והחלה בניית רשת סמים משמעותית בדרום ארה"ב ולדמות משמעותית בעולם הפשע של מיאמי בשנות ה-80, ואף המנטורית של אחד, פבלו אסקובר, לא יודעים אם שמעתם עליו.

הדרמה המסוגננת של נטפליקס, לעומת זאת, תתמקד באישיותה יותר מאשר בדרמה שהניעה. סופיה ורגרה, שכבר חצתה את גיל 50 ועדיין נראית משגעת, קרובה רגשית לסיפור ומנסה כבר שנים להרים אותו, ואף כיכבה בהפקה קולומביאנית מקומית בעבר על דמותה. בנוגע למידת הריאליזם שבסדרה, ובכן – זה נטפליקס, ועם הכיתוב "בהשראת אירועים אמיתיים" אף אחד לא מתחייב. למעשה, מספיק להביט בתמונה של ורגרה ותמונה של גריסלדה המקורית כדי להבין שורגרה אמנם רצתה את התפקיד, אבל לא היתה מוכנה לעשות עבורו "הכל". העיקר שהסמים טובים והאקשן שורף.
"גריסלדה", עכשיו בנטפליקס