מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

אללה הוא אכבר? יש מצב. קוברא (צילום מסך: נטפליקס)
אללה הוא אכבר? יש מצב. קוברא (צילום מסך: נטפליקס)

כאן 11 ממשיכה להפציץ את המסך, סדרות האנימציה למבוגרים ממשיכות להשתולל, ונטפליקס עם הפתעה טורקית גדולה. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפוש (כדי שתוכלו לבזבז אותו על דברים אחרים)

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> מה חדש בנטפליקס: 7 סדרות (וסרט) שכדאי לראות בפברואר
>> מה ראינו בלילה: הסדרות שהחזיקו אותנו ערות בשבוע שעבר

1. דו"ח רולניק (כאן 11)

"לא בטוח שיש סיפור גדול וחשוב יותר מהסיפור ש"דו"ח רולניק" התחילה לספר לנו השבוע. סדר התחקירים בהובלת גיא רולניק בכאן 11 עוסקת בדרמה גלובלית גדולה, שבמרכזה תאגידי הטכנולוגיה הגדולים והרשתות החברתיות, ולצידן רוסיה, סין ואיראן. ביחד הם מפרקים את המערב הדמוקרטי, אלה בשביל רווח כספי ואלה למען עליונות מדינית ואידיאולוגית (ורווח כספי). זה עולם שבו טרור שווה כסף. רדיקליות שווה כסף. שנאה שווה כסף. זו מערכת אקולוגית שבה קל לייצר קמפיינים של השפעה זרה. לישראל יש כיסאות בשורה הראשונה לאירוע הזה כי הוא התפוצץ לה בפרצוף בשבעה באוקטובר". צפייה חובה, ואת הביקורת המלאה אתם חייבים לקרוא כאן.

2. מנאייכ 3 (כאן 11)

עונה שלישית לכל סדרה ישראלית היא מאורע משמח, וכשזה מגיע לסדרה כמו "מנאייכ" אז בכלל. אפשר להתווכח ארוכות על העמדה הפוליטית שצועקת מתוך העלילה, אבל טלוויזיה טובה היא טלוויזיה טובה, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית היא מגיעה. עמוס תמם ולירז חממי פשוט מעולים. וגם מבקר הטלוויזיה שלנו היה מאוד מרוצה.

3. Hazbin Hotel (אמזון פריים)

אנחנו בעיצומו של תור הזהב של סדרות האנימציה למבוגרים, ואחרי "הסמוראית כחולת העין" הנפלאה בנטפליקס, מגיע אל אמזון פריים ממתק לא פחות מבריק ומקורי, שהתחיל בכלל כסדרת רשת של יוצרת עצמאית ביוטיוב והגיע השבוע אל המיינסטרים כמחזמר אנימציה על מלון שבו שדים מהגיהנום מקבלים הזדמנות להשתקם כדי להגיע לגן עדן, וזה לא מתחיל אפילו להסביר כמה היא נהדרת ומטורללת. על הסיפור הנהדר שמאחוריה תוכלו לקרוא עוד כאן

4. באג לייף: גרסת המציאות // A Real Bug's Life (דיסני+)

גם אם חרקים מביאים לכם את הקריפס, שווה מאוד לתת צ'אנס ליצירה המתוקה הזאת של נשיונל ג'אוגרפיק ודיסני+, שלוקחת השראה מסרט האנימציה הקלאסי מתחילת האלף "Bug's Life", ומשתמשת בו כדי לקרב את הצופים אל עולמם המופלא של החרקים במציאות. וזה אכן מופלא ומדהים. עכשיו נראה אותם עושים את אותו הדבר עם "רטטוי" (סתם, בבקשה לא).

5. קוברא // Kubra (נטפליקס)

הצד הטורקי של נטפליקס ממשיך לנפק סדרות טובות ואף למעלה מכך, והלהיט הנוכחי – שהתברג גם בטופ 10 הישראלי בשבועות האחרונים – עוסק בבחור חביב שמתחיל לקבל הודעות סמס מסתוריות ממי שהוא אולי כן ואולי לא אללהו-אכבר בכבודו ובעצמו. אולי קצת מוזר שזו הסדרה שישראלים רבים כל כך שמחים לראות בימים אלה, אבל העולם מוזר יותר.

6. חוק וסדר // Law and Orderי(yesVOD/ HOT VOD)

"חוק וסדר" חזרה השבוע לעונה ה-23 שלה, והיא רק אחת מתוך שש סדרות של יוצר הטלוויזיה דיק וולף שעלו השבוע עם עונות חדשות. המאסטר של סדרות הפרוסידג'ר מחזיק עוד לפחות שלוש סדרות בדרך על פס היצור, וכאן מחכה לכם ניתוח מעניין של התופעה. הדבר שבאמת מעניין, מבחינתנו, הוא שפרק פתיחת העונה של "חוק וסדר" עסק במלחמה הנוכחית בעזה, ומדובר בהתייחסות מתוסרטת ראשונה של הוליווד למלחמה שלנו. תראו אותו ותראו איך אנחנו נראים.