מה ראינו בלילה: 6 סדרות שהצליחו להחזיק אותנו ערות השבוע

מתאים כמו קווין קוסטנר למערבון. "ילוסטון" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
מתאים כמו קווין קוסטנר למערבון. "ילוסטון" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

הקאמבק הכי מרגש של העונה, הסדרה החדשה של יוצר "אוז" ויוצר "גמביט המלכה" (!), הלהיט מאמריקה וההפתעה האוסטרלית. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפוש (כדי שתוכלו לבזבז אותו על דברים אחרים)

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> מצעד ינואר: 20 הסדרות הכי טובות שאפשר לראות במסך עכשיו
>> לנו אכפת: איך הפכה "סמוך על סול" לשיאנית ההפסדים באמי?

1. בלש אמיתי: ארץ הלילה // True Detective: Night Countryי(HBO)

חיכינו לקאמבק הזה בחשש רב. זה לא שהעונה השנייה – או השלישית – של "בלש אמיתי" היו כאלה גרועות. זה פשוט שהן לא היו קרובות להיות טובות כמו העונה הראשונה. כשדווח על עונה שבמרכזה שתי בלשיות, הציפיות התחילו לגדול. כששמענו שאלה ג'ודי פוסטר והמתאגרפת קלי רייס, הציפיות המשיכו לתפוח. אחרי הפרק הראשון בשבוע שעבר הן שברו את השיא של עצמן והפכו לירח עצמאי שחג כעת סביב כדור הארץ. כבר חשבנו שאיבדנו אותה, וממש טוב לקבל אותה בחזרה.

2. מסיה ספייד // Monsieur Spadeי(AMC+) 

הסדרה הזאת כמעט חמקה לנו מתחת לרדאר, עד ששמנו לב לשמות היוצרים שלה: טום פונטנה ("אוז") וסקוט פרנק ("גמביט המלכה"). כל מה שהם עושים מעניין, ובטח אם הם לוקחים את דמותו של בלש הנואר האגדי סם ספייד (גיבור "הנץ ממלטה" הקלאסי) ושולחים אותו לפנסיה בצרפת. למה לדבר הרבה, פשוט תביאו לנו אותה לארץ ומהר.

3. ילד בולע יקום // Boys Swallows Universe (נטפליקס)

עוד סדרה שלא ראינו אותה באה עד שהיא חבטה לנו בפרצוף: היא מגיעה מאוסטרליה ומתבססת על ספר אוטוביוגרפי למחצה, ובמרכזה ילד מתוק שגדל אל תוך המיץ של הג'יפה של הנרקומנים בבריסביין ועושה כל מה שצריך כדי לשרוד ולהציל את אמא שלו. מה שיכול היה להיות צפייה קשה מנשוא, הופך איכשהו לסדרה שיש בה  ואיכשהו יש בכל זה קסם גדול. סחתיין נטפליקס.

4. ילוסטון // Yellowstone (נטפליקס)

הסדרה הכי מצליחה בארצות הברית מגיעה סופסוף לנטפליקס, ועכשיו נוכל לראות סופסוף על מה המהומה ומה יש בה חוץ מקווין קוסטנר בתור קאובוי, שזו תמיד סיבה טובה לראות דברים. כך או כך, מה שטוב לאמריקאים בטח טוב גם בשבילנו (לא כולל נשק חופשי, מזון מטוגן, רוצחים סדרתיים, התמכרות לאופיאטים וגזענות משתוללת).

5. מוות ופרטים אחרים // Death and Other Details (הולו/דיסני+)

על הנייר זו נראית כמו תעלומת רצח צבעונית ונפלאה עם קאסט נוצץ, קצת "משולש העצבות", קצת "רק רוצחים בבניין", אולי קצת "רצח כתוב היטב". הביקורות התפעלו קצת פחות, ויתכן שהפופולריות המחודשת של הז'אנר מתחילה לתת את אותותיה בהצפה של סדרות בינוניות, אבל אנחנו לא אומרים לא לתעלומת רצח צבעונית ועסיסית (בעיקר כי אנחנו מפחדים שירצחו אותנו ויעשו מזה סדרה).

6. בלגרביה: הדור הבא // Belgravia: The next Chapter (הוט/MGM+)

המוח מאחורי "דאונטון אבי", שהוא גם המוח מאחורי "העידן המוזהב", הוא גם המוח שמאחורי "בלגרביה" שמבוססת על רומן שהוא עצמו כתב, והוא כנראה מוח אובססיבי מאוד לענייני אצולה ויקטוריאנית ותלבושות תחרה ומלמלה. ג'וליאן פלוז עושה את השטיק שלו שוב, וזה עשוי נהדר ועובד על מי שזה עובד. יום אחד עוד ננסה להבין את פשר האובססיה הוויקטוריאנית הזאת שהעולם פיתח, אבל לא היום. היום סתם נצפה בזה ונאכל שוקולד.