תדר משלך: ספוטיפיי חושפת מה נשים רוצות

ביקשנו מספוטיפיי לבדוק אם פופ עדיין נחשב מוקצה בקרב המין השעיר, והשווינו את השירים הכי מושמעים בקרב שני המגדרים. ומה בשם אלוהים קורה בירושלים?

מתוך "התחלה חדשה"
מתוך "התחלה חדשה"
21 ביוני 2018

לא מזמן הסתובב בפייסבוק סרטון שנחתך מאיזו תכנית סאטירה בריטית ישנה, ובו שתי שחקניות מציגות מחשב ביתי המיועד לנשים. המקשים ארוכים יותר כדי לאפשר הקלדה נוחה עם ציפורניים ארוכות, יש מקום להניח טבעות, מתקן לטישיו, מראה נשלפת וכל מה שאישה זקוקה לו כדי להתחיל את היום במטבח. הפרדת מוצרים על בסיס מגדר היא כמובן תופעה ותיקה, שהתפשטה אפילו למוצרי צריכה בסיסיים כמו אוכל (קינדר לבנים ולבנות, סאגת דוריטוס הידועה לשמצה וכל מוצר דל קלוריות אבר). קצת קשה להודות, אבל זה עובד: כי חינוך, כי פרסום, כי ורוד. ומה קורה בתחומים לא חומריים, כמו מוזיקה? או. טוב ששאלתם.

פעם פופ היה לבנות בלבד. תמצאו לי ילד אחד שהעריץ בגלוי את בריטני ואני אצביע על הבריון הכיתתי שאמלל לו את החיים. כדי לבדוק אם משהו השתנה מאז, ביקשנו מספוטיפיי להשוות את נתוני ההשמעה של המשתמשים בישראל לפי מגדר. על הדרך ביקשנו גם לבדוק מה קורה בתל אביב ביחס לערים נוספות בארץ, ובגלל שאנחנו כה מאוהבים בברלין – הצצנו גם להם. ספוילר: מילקי, שמה-מילקי, תישארו בבית.

בריטני בקליפ ששינה את חיינו
בריטני בקליפ ששינה את חיינו

עוד כתבות מעניינות:
ביונסה וג'יי זי הפכו להילרי וביל קלינטון
ג'אנל מונה כבר לא מפחדת לדבר על מה שקורה עכשיו. ריאיון
קניה ווסט מתאמץ לרוץ ונשאר במקום

מחסום הקול

קודם כל, אענה על התהייה מהפסקה הקודמת: הז'אנר הפופולרי ביותר בקרב שני המגדרים הוא פופ. לעומת זאת, היפ הופ פופולרי יותר באופן משמעותי בקרב גברים (מקום רביעי מול מקום שביעי אצל נשים). במחוזות הרוק, אינדי, אלקטרוני ואר'נ'בי ההעדפות דומות למדי. מטאל, לעומת זאת, נעדר מהטופ 20 אצל הנשים – והצליח אך בקושי להיכנס לרשימת הגברים (מקום 16).

בחינת השירים הפופולריים בקרב שני המגדרים מצביעה על מסקנה אחת ברורה ומעט מובנת מאליה: נשים מאזינות יותר לנשים. במקום הראשון נמצאים קלווין האריס ודואה ליפה עם "One Kiss", אחריהם נטע ברזילי עם "טוי" ואחריה אריאנה גרנדה ("No Tears Left To Cry"), קארדי בי ("I like It"), מרשמלו ("FRIENDS") וצ'יילדיש גמבינו ("This Is America").

גמבינו מוביל את רשימת השמיעה אצל הגברים, אחריו דרייק ("Nice For What"), האריס וליפה, פוסט מלון ("Better Now") ומרשמלו – גם כאן במקום החמישי. נטע הגיעה למקום השישי, וקארדי בי למקום העשירי.

ומה עם קצת מוזיקה ישראלית? עומר אדם עם "חברות שלך" הגיע רק למקום ה-11 אצל הנשים ולמקום השמיני אצל הגברים, סטטיק ובן אל עם "קאוואי" הרחק במקום ה-12 והשמיני, בהתאמה.

דיס איז יזראל

דונלד גלובר יעשה שלום, רק לא בשבת: "This Is America" הוא השיר המושמע ביותר בערי המרכז שנדגמו – רמת גן, חולון, ראשון לציון, בת ים ותל אביב. בהרצליה ובטבריה הלכו עם האריס וליפה, בחיפה גרנדה מככבת ובנצרת הולכים עם שיר מ-2015 של שון מנדס (I Know What You Did Last Summer) – בטופ שלוש שם יש אפילו את "Till I Collapse" של אמינם מ-2002. אם מדרימים מעט מגלים שהאריס וליפה כבשו גם את באר שבע (אחריהם מרשמלו ופוסט מלון), ובקרית גת דרייק ("God's Plan") בפסגה ואחריו מרשמלו ו"טוי".

אבל הדבר המדהים באמת קורה בירושלים, שם השיר המושמע ביותר הוא "Wena" של אורי אדרי וגיא רז. רגע, מה? מי אתה, אורי אדרי, ולמה אפילו גוגל בקושי מכיר אותך? כדי לפתור את התעלומה גייסתי את מיטב הכישורים העיתונאיים שלי ופישפשתי בפרופיל הפייסבוק שלו. זה היה מהיר: הבחור גר בירושלים ועושה חתונות. הרבה חתונות. תודו שזה מדהים.

מכיוון שאנחנו אוהבים לפזול לעבר ברלין, כדאי שתדעו שגם במוזיקה אין מה להשוות: לגלובר אין זכר בעשירייה הפותחת. במקום הראשון בהשמעות שם נמצא הראפר Capital Bra עם "Neymar", אחריו האריס וליפה ואז שוב Capital Bra עם "One Night Stand".

⋅ הנתונים נדגמו בפרק זמן של 30 ימים בין אמצע מאי לאמצע יוני 2018
⋅ הנתונים לא כוללים משתמשים המוגדרים נון-בינאריים