מיסטר ביסט הולך לתת לכם את הפרס הכי גדול בתולדות הריאליטי

עומדים בתור כאילו מחלקים פה כסף. אתגר "משחק הדיונון" של מיסטר ביסט, 2021 (צילום: MrBeast/youtube)
עומדים בתור כאילו מחלקים פה כסף. אתגר "משחק הדיונון" של מיסטר ביסט, 2021 (צילום: MrBeast/youtube)

אם עוד לא שמעתם על סנסציית היוטיוב מיסטר ביסט, זה הזמן להקשיב: עם כ-250 מיליון עוקבים ואימפריה כלכלית מאחוריו, הוא מביא אל המסך של אמזון את "משחקי הביסט", תחרות ריאליטי שתעניק 5 מיליון דולרים לזוכה יחיד. וזאת כנראה רק ההתחלה

ג'ימי דונאלדסון הוא צעיר בן 26 שמתגורר בצפון קרוליינה. ג'ימי דונאלדסון הוא גם אחד הכוכבים הגדולים ביותר בעולמות הרשתות החברתיות, שם הוא מוכר יותר בתור Mr. Beast, יוטיובר עם 245 מיליון עוקבים בערוץ המרכזי שלו בלבד שמרוויח על פי ההערכות כ-80 מיליון דולר בשנה רק מהסרטונים שהוא מעלה. ואם לא שמעתם עליו עד עכשיו, יש לו בכיס את הפרס הגדול ביותר בתולדות הריאליטי כדי שתשמעו.

>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע
>> מצעד הבושה: תוכניות הריאליטי הגרועות ביותר בתולדות ישראל

שירות הסטרימינג של אמזון, פריים וידאו, נתן היום אור ירוק ל"Beast Games", תחרות ריאליטי חדשה בכיכובו ובהגשתו של מר ביסט בכבודו ובעצמו, שהמנצח בה יזכה בפרס הגדול ביותר בתולדות הטלוויזיה – חמישה מיליון דולר. הוא הפך לסנסציית יוטיוב בזכות האתגרים המצולמים המטורפים למדי שהוא מפיק, במסגרתם הוא מחלק פרסים כספיים גדולים למנצחים ולמשתתפים. באתגר שהעלה לערוץ שלו לפני יומיים, למשל, הוא מבטיח מכונית למבורגיני למי שיבנה מחסום שיגן עליה מפני 10,000כדורי רובה שירו עליה צלפים. למה? למה לא.

השיא הקודם היה שייך לתחרות הריאליטי של נטפליקס, "משחק הדיונון: האתגר", שם זכתה המנצחת ב-4.56 מיליון דולר.מעניין לציין שמיסטר ביסט הקדים את להיט הריאליטי של נטפליקס, כשערך בעצמו עוד ב-2021 אתגר אינטרנטי המבוסס על שחזור של "משחק הדיונון" (עם פרס של 456 אלף דולר) בהשתתפותם הנלהבת של מאות עוקבים, והסרטון שהפיק סביבו זכה לכמעט 600 מיליון צפיות. עכשיו הוא לוקח יחד עם אמזון את משחקי היוטיוב שלו אל השלב הבא, כשאמזון מהמרת עליו בתקווה שיסחוף את צבא העוקבים הצעירים שלו אחריו אל מסך הסטרימינג.

יש להם יסוד סביר לקוות שכך גם יקרה: מיסטר ביסט נחשב לאמן הנעת הקהל ביוטיוב, והצליח לרתום את רעבונו האינסופי ללייקים, קליקים ועוקבים חדשים גם למטרות טובות, במסגרתן התרים באמצעות עוקביו עשרות מיליוני דולרים לניקוי אוקיינוסים, נטיעת עצים ושאר ענייני סביבה ופילנתרופיה. הוא נחשב גם ליוטיוב חיובי שרק רוצה לעשות טוב בשביל הלייקים שלכם, אך בשנה האחרונה הסתבך תקשורתית לראשונה כשרשת ההמבורגרים המשונה שהקים קרסה והובילה לתביעות ענק הדדיות בינו ובין חברת הניהול שהובילה אותה.

כך או כך, ב"משחקי הביסט" של אמזון יוביל מיסטר ביסט 1,000 מתחרים שמהם ישאר בסוף רק זוכה אחד בקופת הענק. בהודעתו לתקשורת הבטיח דונאלדסון קצב גבוה והפקה מושקעת, סימן את קהל היעד, ואמר ש"המטרה שלי היא לעשות את התוכנית הכי גדולה שאפר ולהוכיח שיוטיוברים ויוצרים דיגיטלים יכולים להצליח גם על פלטפורמות אחרות. אמזון נתנה לי את השליטה היצירתית שאני צריך כדי לגרום לזה לקרות. אני מקווה שקהילת יוטיוב תהיה גאה בי". מועד עלייתה של תחרות הריאליטי החדשה עדיין אינו ידוע, אז אם תעקבו אחריו ביוטיוב אולי תספיקו לאודישנים.