משחק מכור: המשחקים שיחסלו את היום והלילה שלכם בקיץ 2022

אין כמו להרוג זומבים ביום קיץ חם. "The Day Before". צילום: יח"צ
אין כמו להרוג זומבים ביום קיץ חם. "The Day Before". צילום: יח"צ

חודשי הקיץ הם עונת המלפפונים של תחום הגיימינג, אבל אנחנו מתעקשים שיהיה לנו מול מה לשרוף שעות מתחת למזגן - לכן אספנו עבורכם (ועבורנו) את המשחקים שצפויים לצאת במהלך העונה החמה, כולל מדריך למי בדיוק חייב לקנות אותם

אני לא יודע מי יוכל להזדהות איתי, אבל במקום ללכת לים או לבריכה בחודשי הקיץ, אני מעדיף למזוג לי כוס קולה עם קרח, להדליק מזגן על 16 מעלות ולשחק בפלייסטיישן. זה הרבה יותר טוב מלהיצלות על החול. אבל יש בעיה קטנה – המגיפה שהתפשטה בעולם השפיעה גם על תעשיית הגיימינג, וכעת כדי למצוא במה לשחק בחודשי הקיץ החמים צריך להתאמץ קצת. ובשביל מה אנחנו פה אם לא בשביל להתאמץ עבורכם?

The Quarry

תאריך יציאה: 10/06/2022
מפתחת: Supermassive Games
פלטפורמות: PC, Xbox One, Xbox Series X|S, PS4 PS5
על מה המשחק: היוצרים של Until Dawn מביאים לנו עוד משחק אימה שהוא יותר סרט אינטראקטיבי מאשר משחק. הפעם אנחנו מקבלים את השליטה על הבחירות של תשעה בני נוער שצריכים לשרוד לילה במחצבת האקט. כל אחד יכול למות, הבחירה היא בידיכם.

למי מתאים? לכל מי שאוהב משחקים עם אפשרויות בחירה, לכל מי שאהב את The Dark Pictures Anthology ואת Until Dawn, המשחקים הקודמים של המפתחת שהציגו סיפורי אימה מצויינים, עם שחקנים מעולים כמו רמי מאליק ב-Until Dawn ודייוויד ארקט ב-The Quarry.

>> טעמי הגלידה הכי מעניינים של קיץ 2022
>> סרטים שאנחנו מצפים להם בקיץ 2022

The Day Before

תאריך יציאה: 21/06/2022
מפתחת: FNTASTIC
פלטפורמות: PC, PS5, Xbox Series X|S
על מה המשחק: משחק אימה-הישרדות מרובה משתתפים בו השחקן שורד אפוקליפסת זומבים עם אנשים נוספים מרחבי העולם. באירוע המפתחים של המשחק תיארו אותו כ-"מטאוורס של אפוקליפסת זומבים". עולם המשחק הוא עצום, עם רכבים לנהוג בהם, מקומות לחקור וכמויות של זומבים שצריך לחסל.

למי מתאים: לכל מי שאי פעם רצה משחק עולם פתוח של Left 4 Dead בתור התחלה. מעבר להמלצות הברורות לאוהבי משחקי הישרדות ואפוקליפסה, מדובר בפרויקט מאד שאפתני שמגיע אלינו מהשוליים, אבל אם יצליחו לעמוד ברף שהם הציבו לעצמם, יכול להיות שנראה את הצעד הבא במשחקים מרובי משתתפים. 

MADiSON

תאריך יציאה: 24/06/2022
מפתחת: BLOODIOUS GAMES
פלטפורמות: כל הקונסולות
על מה המשחק: הנה משחק שלא דיברו עליו מספיק – משחק אימה פסיכולוגי מגוף ראשון שהושפע מאד משני משחקי Resident Evil האחרונים, כמו מהדמו למשחק שאף פעם לא יצא-PT. גיבור המשחק חמוש במצלמת אינסטנט (המצלמה הישנה שמדפיסה את התמונה) והיא משמשת מעין גשר המחבר בין העולם האנושי לעולם המבעית שמעבר. השחקן צריך לצלם תמונות, לפתח אותן, לפתור פאזלים, לחקור את הסביבה שלו ולשרוד.

למי מתאים: לחובבי אימה למיניהם, בעיקר למי שאהב כותרים כמו שני המשחקים האחרונים של Resident Evil. מתאים גם למי שמחפש משחק נטול קרבות ומבוסס עלילה.

Cuphead: The Delicious Last Course-DLC

תאריך יציאה: 30/06/2022
מפתחת: StudioMDHR
פלטפורמות: כל הפלטפורמות
על מה המשחק: אחרי הסדרה בנטפליקס, הגיבור בעל ראש הספל חוזר אלינו עם חבילת הרחבה חדשה, עם שלבים חדשים, דמויות חדשות וכמובן סיבות נוספות לשבור את השלט. 

למי מתאים: בתור התחלה יש לציין שמדובר בחבילת הרחבה, כך שזה מיועד לכל מי ששרד את המשחק המקורי. למי שלא מכיר-Cuphead הוא משחק פלטפורמה שמעל פני השטח, הוא חמוד ומתוק עם אנימציה שנראית כאילו יצאה מסרט דיסני משנות השלושים, אבל בפועל מדובר במשחק קשה וחסר רחמים.

>> המוזיקה שתתנגן לכם בקיץ 2022 
>> הסדרות שישרפו לכם את הקיץ ב-2022

Digimon Survive

תאריך יציאה: 28/07/2022
פלטפורמות: Nintendo Switch, PS4, Xbox One, PC
על מה המשחק: זה מרגיש כאילו עבר נצח מאז ששמענו על משחק של דיג'ימון, אולי מפני שאנחנו מקבלים כל שנה כמויות אדירות מהתוכן של פוקימון, אבל זה בהחלט מרגיש נחוץ. זה משחק מז'אנר הרומן הויזואלי, שכנראה שיחקתם בו מבלי לדעת ששיחקתם בו במשחקים כמו Ace Attorney. במשחק, רוב המשקל יהיו על בחירות השחקן שישפיעו לא רק על הסיפור, אלא גם על תהליך הדיג'יגדל. המשחק ישלב קטעי דיאלוג, כשבחלקים השחקן יצטרך לחפש בסביבתו רמזים שיקדמו את העלילה, וזה כמובן לא משחק דיג'ימון בלי קרבות בין המפלצות. 

למי מתאים: לכל מי שרוצה פרץ נוסטלגיה שמחזיק אותו לילדות ולחובבי jrpg שמחפשים חוויה שונה וייחודית.

>> האוכל שימלא לכם את הבטן שיעשו את הקיץ 2022

Saints row

תאריך יציאה: 23/08/2022
מפתחת: Volition
פלטפורמות: כל הפלטפורמות

על מה המשחק: הסדרה הכי משוגעת, שרבים קראו לה בעבר "שיבוט של GTA", חוזרת עם ריבוט מרגש. למרות היחס לסדרת המשחקים בתחילת דרכה, היא התרחקה מאד מהרושם הראשוני שנוצר לה עקב הפופולריות של GTA. שני המשחקים הראשונים נשארו נאמנים לריאליזם של העולם שיצרה המפתחת, אבל במשחק השלישי נפרצו גבולות עם אלימות עוד יותר קיצונית וכולי נשק מגוחכים, ביניהם צעצוע מין ענק וסגול שאפשר להרביץ איתו לאנשים ברחוב. המשחק הרביעי כבר היה סיפור אחר לגמרי – אתה מתחיל בתור נשיא ארה"ב ומסיים כלוחם בחייזרים בתוך סימולציית מחשב. אה, כן ויש לך גם כוחות על.

זה אמנם נשמע מהנה, אך בשנים האחרונות השינויים באקלים החברתי גרם למפתחת Violition לקחת צעד אחורה עם ההומור הגס והילדותי, כך שהמשחק הבא ככל הנראה ישלב את העקרונות המשחקים החדשים מהמשחקים האחרונים, עם הטון של המשחקים הראשונים, מה שייצור חוויית Saints Row מעמיקה שבה אתה יכול לעצב כל אלמנט בדמות שלך, כולל גרביים (אפשר לעצב גרביים!) וכלה בגודל איבר המין (בדומה למשחק cyberpunk 2077). 

המשחק הבא בסדרה מציע את ארגז החול המושלם עם המון מרחב והמון פעילויות ואפילו מצב קו-אופ שמאפשר להתקדם בסיפור. אמנם המפתחים של המשחק נדרשו לשמור על טון פחות פוגעני מהמשחקים הקודמים שלהם, אך עדיין ניתן לצפות להומור ילדותי ודבילי בסגנון Saints Row, בול כמו שאנחנו אוהבים.

למי מתאים: אם שיחקתם כבר בכל העולמות הפתוחים, מצפה כאן עולם פתוח ומעניין עם המון פעילויות ובעיקר למי שמוכן לשים את המצפן המוסרי שלו בצד ולשחררר את הגיהנום הפנימי שבו.
נ.ב: אם אתם מוכנים לשים רגע את עקרונות ה-pc בצד, לא סביר שיצרו בזמן הקרוב עוד משחקים כמו שני המשחקים האחרונים בסדרה, הם אולי האחרונים מסוגם ולכן אם יש לכם קיבה חזקה יותר להומור ילדותי ופוגעני, אני ממליץ בחום לשחק בהם.