ניק קייב וכל השאר: ההופעות שיעשו לכם את קיץ 2022

בקרוב אצלנו. התגלות משיחית. ניק קייב בהופעה (צילום: ג'ייסון וויליאמסון)
בקרוב אצלנו. התגלות משיחית. ניק קייב בהופעה (צילום: ג'ייסון וויליאמסון)

אחרי אלבומים חדשים לקנדריק לאמאר והארי סטיילס, כבר הבנו שהחודשים החמים הקרובים לא טומנים בחובם רק זיעה ותיירים - אלא גם אירועים מוזיקליים רבים ששווה לעקוב אחריהם. שימו אוזניות, שלפו ארנקים וחממו את רגליים - הנה מה שתעשיית המוזיקה מכינה לכם לקראת הקיץ הקרוב

הופעות מחו״ל

כשימי הסגרים והביטולים כבר נראים (נאמר בזהירות) כמו זיכרון מר ורחוק, כיף לגלות שהקיץ הישראלי הקרוב יהיה עשיר בביקורים מהגולה: מרוקנרול ותיק, דרך מוזיקת נשמה ועד אינדי.

ניק קייב

אגדת הרוק האוסטרלית, שמקיים כרגע כמתוכנן את סיבוב ההופעות החדש שלו למרות מות בנו והטרגדיה האישית שחווה – מגיע ללייב פארק ראשון לציון ב-23 באוגוסט, עם הפסנתר, הג׳ל בשיער והקול העמוק והמלנכולי.

Electric light orchestra

ההרכב הבריטי המשמח שהביא אלינו את ״Mr. Blue Sky" ו-״Last Train to London" מגיע ארצה לשתי הופעות: אחת במרכז הקונגרסים בחיפה ב-5 ליוני, ואחת ב-6 ליוני בבנייני האומה בירושלים. 

>> טעמי הגלידה הכי מעניינים של קיץ 2022
>> סרטים שאנחנו מצפים להם בקיץ 2022

הסקורפיונז

בין שתי ההופעות הגדולות שציינו כאן תגיע להקת ההארד-רוק הגרמנית The scorpions להופעה בהיכל ׳מנורה מבטחים׳ בתל אביב ב-9 ביולי, תכינו את מיתרי הקול למה הולך להיות צרחות, ליטרלי.

 Cigarettes after sex

׳סיגריות אחרי מין׳, הרכב הפופ-אמביינט העצמאי מטקסס שכבש את ההיפסטרים ברחבי העולם עם שירים מרירים-מתוקים, הוא ההרכב המפורסם הראשון שפותח, ב-20 ביוני, את רצף ההופעות המעולה שמחכה לנו במהלך הקיץ.  

Big thief

אחריהם תעלה ותבוא להקת האינדי-פולק שכבר הייתה אמורה להגיע לארץ בעבר, לשתי הופעות ב-6 וב-7 ליולי. אנחנו כבר מחכים לבסיסט ההרכב מקס אולארצ׳יק, הבן של, בנתב"ג עם פרחים.

קורי הנרי

משם יפקוד את הבארבי קלידן, זמר ויוצר הסול והג׳אז המוערך קורי הנרי, ב-14 וה-15 ביולי. הנרי היה גם חבר ההרכב המוזיקלי המוערך לא פחות בסצנת האינדי האינסטרומנטלי, Snarky Puppy.

>> המשחקים שיחסלו את היום והלילה שלכם בקיץ 2022
>> האוכל שימלא לכם את הבטן שיעשו את הקיץ 2022

קליס

אחרונה – לפחות נכון לעכשיו – תעלה ותגיע ב-17 ביולי מלכת המילקשייק שמביאה את כל הבנים לחצר – קליס המהממת, שתוביל הזזת ישבנים משל היינו עמוק במועדון ניו יורקי ולא בלב קיבוץ גלויות. 

אלבומים צפויים מישראל והעולם

ליזו – Special

ב-15 ליולי תוציא ליזו את ״Special״, האלבום המצופה מאוד שלה, שהסינגל החדש מתוכו ״About Damn Time״ כבר הפך לטרנד טיקטוק משוגע וצבר מחוות בכל העולם. 

פוסט מאלון – Twelve Carat Toothache

הבאד בוי השנוי-במחלוקת-אך-חמוד פוסט מאלון מוציא אלבום בשם "Twelve Carat Toothache" ב-3 ביולי. מאז שמאלון הוציא שיתוף פעולה שהצליח מאוד עם דה וויקנד, מעריצים משתגעים לקראת בוא האלבום הזה – שיציג חיבור גם עם דוג׳ה קאט ורודי ריצ׳.

ליל׳ בייבי – Lamborghini boys

הראפר, שעבר שנה מעוררת מחלוקת לא פחות בגלל הערות להט״בופוביות באחת מהופעותיו – מוציא, גם הוא ביולי, אלבום שככל הנקרא יקרא "Lamborghini boys", על שם מיסטייפ גנוז.

>> המוזיקה שתתנגן לכם בקיץ 2022 

קיד קאדי – Entergalactic

הראפר הותיק מוציא באוגוסט אלבום בשם Entergalactic, שהוא בעצם פסקול לסדרה מאויירת למבוגרים באותו שם, שיצר עבור נטפליקס.  

דיינג'רמאוס ובלאק טות' – Cheat Codes

ב-12 באוגוסט יצא האלבום "Cheat codes", שיתוף פעולה בין המפיק המוערך דיינג׳רמאוס והראפר Black Thought, מהרכב הסול-ראפ האגדי The Roots.

עדן דרסו – משולש קדוש

הראפרית מפוצצת הסטייל כבר הספיקה לעשות קולאבים עם כל עולם ההיפ הופ הישראלי, וצפויה להוציא אלבום חדש, שני במספר, ב-21 ביולי. הסינגל החדש והמטריף שלה ׳גונג׳, יצא כבר השבוע. 

סוויסה

מכונת הלהיטים, אחד מאבות הגל הנוכחי של ההיפ הופ הישראלי ומלך הקמפיינים מתוכנן לצאת באלבום חדש במהלך הקיץ. סינגל ראשון כבר יצא ממש השבוע עם קליפ אנימציה משגע, ואנחנו מחכים כבר לשמוע מה יביא.

נונו

סנסציית הפופ הצבעונית שכבר הספיקה לכבוש כל לב ובודי בישראל נמצאת בפתיחתו של טור סובב ישראל, ובמקביל ממשיכים להם להיערם סינגלים, כולל שיר גאווה שמגיע בקרוב, ולפי מה שהיא מספרת בהופעות, זה מבשר על בואו של אלבום שלם שכולו נעמי אהרוני גל.

עוזי נבון והחוויות – לכל החיים

אחרי שנה עמוסה, בה הספיק נבון (די נו, אנחנו לא משחקים במשחק הזה. זה יונתן לוין, הידוע גם כשוזין)  להשתתף ביצירת הפסקות של ׳הד קולך׳ בכאן 11, ואפילו ליצור רימיקס אפרוביטי מטורף ל-׳בנים׳ של נונו – האיש, התסרוקת, החליפה והכישרון, מוציא אלבום חדש ב-10 ביוני. עוד קצת מהרטרו ווייבז שכל כך מאפיינים אותו ושאנחנו כל כך אוהבים לאהוב. 

ג׳יי למוטה – ככה שמעתי

בגזרת האינדי יש לנו את הכוכבת העולה הזו, שהספיקה להעביר כבר כמה שנים טובות בגולה ואפילו להיות מוחתמת בברלין. ב-15 ביולי יצא האלבום הראשון שלה בעברית וצפוי בו שילוב בין עולמות ההיפ הופ שאליהם נקשרה לבין היסודות המוזיקלים שגדלה עליהם.

הילה רוח

׳הדובה הגריזלית׳ הייחודית מכולן יוצאת גם היא באלבום חדש ב-24 ביוני. אחרי סינגל ממרץ האחרון בשם ׳מליבו׳ ואלבום רמיקסים מ-2020, מסקרן מה מכינה לנו יוצרת האינדי עכשיו.

פסטיבלים והופעות מיוחדות 

הקיץ הקרוב ברוך בפסטיבלים צפופים ומיוזעים ובהופעות של פעם באף פעם, בדיוק כמו שחשקנו והתגעגענו. חלקם ביער, חלקם על שפת הים, חלקם הם אפילו פסטיבלים ותיקים שעוברים שדרוגים ושינויים:

״גולדסטאר בכפר״, 2-4 ביוני

ראשון מגיע פסטיבל ״גולדסטאר בכפר״, שמתקיים בכפר הנוקדים ומקדש השנה רוק ותיק ומנוסה. יופיעו בו איפה הילד, כנסיית השכל ונקמת הטרקטור, ויתקיימו בו שלל מופעי מחווה, ביניהם למאיר בנאי ז״ל. 

היהודים: 20 שנה ל-״פחד מוות״, 9 ביוני

השנה יקיימו ׳היהודים׳ מופע מיוחד לכבוד חגיגות עשרים שנה לאחד מאלבומי הרוק הישראלי המשמעותיים שהיו פה – ״פחד מוות״. המופע יתקיים ברדינג 3 שבנמל תל אביב, ויכלול גם להיטים משאר אלבומי הלהקה. 

פסטיבל "סי סאונד״, 8-11 ביוני

הפסטיבל הזה בנמל קיסריה מורכב משלושה ערבים, בכל אחד מהם שלוש הופעות שאם יורשה לנו לומר – אצורות נפלא. ביום הראשון לפסטיבל יופיעו שלומי שבן, The Angelcy ואלון עדר עם הלהקה. ביום השני יופיעו יסמין מועלם, מוש בן ארי והבלקן ביט בוקס, וביום השלישי יופיעו נינט, היהודים ומרסדס בנד. קנינו? קנינו. 

מופע המחווה למאיר אריאל, 14 ביוני

השנה יתקיים מופע המחווה השנתי והמסורתי לגדול הכותבים והיוצרים שדרכו פה – מאיר אריאל, באמפי פארק רעננה. יופיעו בו, במיטב שיריו: זהבה בן, אסף אמדורסקי, בניה ברבי, שולי רנד ועוד רבים וטובים. 

״סנטרל פארק מגידו״ (יערות מנשה), 18-21 באוגוסט

נרוץ קדימה לעיצומו של הקיף, ולפסטיבל הותיק והאהוב שעבר בשנה שעברה מייקאובר רציני – פסטיבל יערות מנשה. הפסטיבל, ששינה את שמו ל-״סנטרל פארק מגידו״, חוזר במהדורה חדשה של ארבעה ימים מזריחה ועד השעות הקטנות של הלילה. יעלו ויבואו בו חנן בן ארי, רביד פלוטניק, מרגי, טיפקס, אסף אבידן, נונו, הג׳ירפות ועוד ועוד.