סרט נע: סרטים שאנחנו מצפים להם בקיץ 2022

מעורר רעם בלב שלנו. "ת'ור: אהבה ורעם". צילום: מתוך הפוסטר הרשמי, יח"צ
מעורר רעם בלב שלנו. "ת'ור: אהבה ורעם". צילום: מתוך הפוסטר הרשמי, יח"צ

עם כל הכבוד למהפיכת הטלוויזיה, אין תחליף למסך הגדול והפופקורן. אלו סרטי הקולנוע שצפויים לצאת למסכים בקיץ הקרוב, כולל להיט פוטנציאלי של מארוול, סרט ביוגרפיה על המלך, המשך נוסף לשפילברג ועוד הפחדות מג'ורדן פיל

27 במאי 2022

התחרות הרשמית

פנלופה קרוז ואנטוניו בנדרס משלבים כוחות בסאטירה על עולם הקולנוע, שנכתבה ובוימה לא על ידי פדרו אלמודובר, אלא על ידי צמד היוצרים הארגנטינאים מריאנו כהן וגסטון דופראט. בהגיעו לגיל 80, איש עסקים עשיר מגלה שלא השאיר חותם על העולם, ולכן הוא מחליט להשקיע את מיטב כספו בסרט אומנותי שגם יהיה להיט קופתי. הוא מגייס במאית קולנוע מהוללת (קרוז), והיא מלהקת להפקה כוכב קולנוע די דביל (בנדרס) ושחקן תאטרון מוערך (אוסקר מרטינז), מה שמניב התנגשות אגואים שהולכת ומסלימה לממדים מטורפים.
יגיע למסכים ב: 2.6

עולם היורה: עולם חדש

הסרט השלישי בטרילוגיית "עולם היורה" מאחד את כוכביה, כריס פראט וברייס דאלאס הווארד, עם כוכבי הטרילוגיה הקודמת – סם ניל, לורה דרן וג'ף גולדבלום. לא רק יותר כוכבים יש כאן, אלא גם יותר דינוזאורים משלל סוגים, כי כתוצאה מאירועי הסרט הקודם, הדינוזאורים חיים לצד בני האדם בעולם כולו. זה מייצר סצנות פרועות כמו מרדף דינוזאורים ברחובות ואלטה, בירת מלטה. קולין טרוורו שב לכיסא הבמאי, וגם השתתף בכתיבת התסריט, והוא טוען שהטון של הסרט דומה לזה של "פארק היורה" של סטיבן ספילברג מ-1993.
יגיע למסכים ב: 9.6

>> המוזיקה שתתנגן לכם בקיץ 2022 
>> הסדרות שישרפו לכם את הקיץ ב-2022

שנות אור

הסרט החדש של פיקסאר הוא נגזרת של "צעצוע של סיפור". מתברר שהצעצוע באז שנות-אור נבנה בדמותו של האסטרונאוט "האמיתי" מהסרט הנוכחי, מה שכנראה מסביר את משבר הזהות שלו (כזכור, הוא התקשה לקבל את זה שהוא רק צעצוע). בכל אופן, באז המקורי (קולו של כריס אוונס) יוצא למשימה חללית בחברת רובוט בדמות חתול, והעלילה כוללת מסע בזמן, מלחמה אפוקליפטית בין בני האדם לחייזרים, ושאר אירועים מסעירים. במאי הסרט, אנגוס מקליין, הוא גם האיש שהגה את הרעיון – לדבריו הוא תמיד תהה לגבי הסרט שגרם לילד אנדי לחשוק בבובת האסטרונאוט, אז הוא יצר אותו.
יגיע למסכים ב: 16.6

אלביס

טום הנקס מגלם את הקולונל טום פארקר, האיש שגילה את אלביס פרסלי ושימש כאמרגנו לאורך שנים רבות, בהן שלט בקריירה שלו שליטה בלתי מעורערת. אוסטין באטלר, שעד כה הופיע בעיקר בטלוויזיה, מגלם (וגם שר בקולו שלו) את הזמר הלבן ששר כמו שחור, ונענוע ירכיו חולל רעידת אדמה בתרבות המוזיקלית בארה"ב בשנות החמישים של המאה שעברה. באז לורמן, במאי בעל נטייה להפרזות סגנוניות ("מולאן רוז'"), מספר מחדש את חייו הקצרים של "מלך הרוק אנד רול" מילדות ועד לאס וגאס.
יגיע למסכים ב: 23.6

>> המשחקים שיחסלו את היום והלילה שלכם בקיץ 2022
>> האוכל שימלא לכם את הבטן שיעשו את הקיץ 2022

תור: אהבה ורעם

טאיקה וואיטיטי, הפנומן הניו-זילנדי שביים את "תור: ראגנרוק" (וגם "ג'וג'ו ראביט"), חוזר לעוד סיבוב, ומחזיר לסיפור את האקסית ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן) שמאז שנראתה לאחרונה הפכה בעצמה לאלה. בסרט ה-29 ביקום הקולנועי של מארוול אל הרעם (כריס המסוורת') נדרש לחזור לכושר כדי לעצור את גור שוחט האלים (כריסטיאן בייל) ששואף להצדיק את כינויו. לצידו נלחמים שלל גיבורים מוכרים מהסרטים הקודמים. כך יוצא שהשחקן שגילם את גיבור-העל של DC קומיקס בטרילוגיית "האביר האפל" הופך לנבל-על של החברה המתחרה (אפשר לצפות לרמיזה בנושא).
יגיע למסכים ב: 7.7

לא

אחרי ההצלחות הקופתיות המרשימות של "תברח" ו"אנחנו", גורדן פיל חוזר עם סרט אימה חדש שבו תושבי עיירה מבודדת בקליפורניה חוזים בתופעה מסתורית ומבהילה (מעבר לכך, עלילת הסרט היא סוד כמוס). גיבורי הסיפור הם מאלפי הסוסים ג'יימס וג'יל הייווד בגילומם של דניאל קלוייה מ"תברח" וקיקי פאלמר (שתורמת את קולה לתפקיד מושא אהבתו של באז ב"שנות אור"). הסצנה שפותחת את הטריילר קושרת אותם לתולדות הקולנוע, ומעוררת ציפיות לעוד חיווי פוליטי שנון על היחסים בין שחורים ללבנים.
יגיע למסכים ב: 21.7

>> טעמי הגלידה הכי מעניינים של קיץ 2022

רכבת הקליע

בראד פיט הוא מתנקש וותיק שרוצה לפרוש מהמקצוע, אבל האמרגנית שלו סנדרה בולוק משכנעת אותו לקחת על עצמו משימה אחת אחרונה ופשוטה – לאסוף מזוודה מהרכבת המהירה הנוסעת בין טוקיו לקיוטו. באופן (לא) מפתיע, על הרכבת הוא נתקל בהמוני מתנקשים מתחרים, מכל הצבעים והמינים. הסרט מבוסס על רומן יפני מאת קוטארו איסאקה, ומתואר כקומדיית אקשן. אף שיש בו כמה שחקנים יפנים, נוכחותם אינה מודגשת בטריילר, והסרט כבר עורר האשמות בווייט-וושינג, דווקא משום ששמר על אתר ההתרחשות היפני של הספר. ביים דיוויד ליץ' המתמחה בסרטים מסוג זה ("ג'ון וויק", "מהיר ועצבני: הובס ושואו").
יגיע למסכים ב: 28.7

ליגת DC סופר-פטס

דוויין ג'ונסון מדבב את קריפטו, כלבו של סופרמן, שניחן בכוחות-על משל עצמו. כשאדונו ושאר חברי ליגת הצדק נלכדים על ידי לקס לות'ור (מרק מארון), קריפטו מגייס צוות חלופי, המורכב מחיות המחמד של גיבורי-העל (שעד כה לא ידענו שיש להם זמן לטפל בכאלה). השמות הגדולים כאן הם בצוות המדבבים, בהם קווין הארט ככלבו של באטמן, נטשה ליון כצבה מהירה במיוחד, קייט מקינון כשרקנית נכלולית, ג'ון קרסינסקי כסופרמן וקיאנו ריבס כבאטמן. צמד במאים חתומים על הסרט – ג'ארד סטרן שהיה בין כותבי "סרט לגו באטמן" וסם לווין שהתנסה עד כה בכל המחלקות של הפקת אנימציה. השאלה היא אם זה יתגלה כעוד סחיטה חסרת בושה של המותג, או כסרט שלא ידענו שחיכינו בדיוק לו.
יגיע למסכים ב: 28.7

Three Thousand Years of Longing

לפי הדיווחים סרטו האחרון של ג'ורג' מילר (סרטי "מקס הזועם") זכה לתשואות ממושכות בבכורתו בפסטיבל קאן. טילדה סווינטון מגלמת אשת אקדמיה מתבודדת, שבמהלך ביקור באיסטנבול רוכשת בקבוק זכוכית ישן ומאובק. בשובה לחדרה במלון היא מנקה אותו ומתוכו מגיח אידריס אלבה בתפקיד שד. כנהוג בסיפורי אלף לילה ולילה, השד מציע למלא שלוש משאלות שלה, בתמורה לשחרורו. זה מתפתח לפנטזיה רומנטית פרועה, שמתרוצצת בין עידנים ותרבויות, וככל הנראה גם בין ז'אנרים. זה נראה כמו כיוון חדש ברפרטואר המגוון של מילר, במאי שאוהב להפתיע (הוא ביים גם את "המכשפות מאיסטוויק" ו"תזיזו ת'רגליים") והליהוק מבטיח טובות.
יגיע למסכים ב: 31.8