ניטן תאי פותחת דוכן בשוק הכרמל

השף שחף שבתאי פותח פופ אפ של ימי שישי בשוק, חיים כהן עושה את איטליה, פופ אפ פנקייקים מלוחים בנמל, ירידי אוכל לטבעונים ולכולם ועוד חדשות חמות בעיר שלא מפסיקה לאכול לרגע

סלט פאפאיה של ניטן תאי. עכשיו גם בכרמל
סלט פאפאיה של ניטן תאי. עכשיו גם בכרמל

1. חיים כהן בתפריט מאמות איטלקיות

במסגרת המתקפה האיטלקית שהשתלטה עלינו (פרטים נוספים בהמשך) משיק השף חיים כהן במסעדת יפו תל אביב את שבוע איטליה – תפריט עסקי איטלקי שקורץ למה שמגישות מאמות איטלקיות לצהריים. הדיל כולל מנה ראשונה לבחירה (ויטלו טונאטו, קנלוני ברווז, ריזוטו פטריות ועוד); מנה עיקרית כמו פסטה פירות ים, פסטה מיט בולס, אוסובוקו ולזניה, ושתיה קלה, והכל במחיר העיקרית. קוקטיילים מרעננים, הרבה יין ומוזיקה יתפקדו על תקן תפאורה, שתוסיף עוד ממד צבעוני לאוכל האיטלקי השמח גם ככה. הלאנץ' האיטלקי הוא יריית הפתיחה לסדרת ארוחות צהריים חובקות עולם, מסורת חדשה שכהן מגוון בה את התפריט הישראלי-ים תיכוני הקבוע.

יפו תל אביב, ראשון-חמישי 17.5-13.5

קרפצ'ו ביפו תל אביב. צילום: דניאל לילה
קרפצ'ו ביפו תל אביב. צילום: דניאל לילה

2. ניטן תאי עושה שוק

כשמישלן פוגש את שוק הכרמל: השף המכוכב שחף שבתאי ממסעדת ניטן תאי מתמקם בשוק הכרמל לפופ אפ קצרצר שיפעל בכל יום שישי בחודש מאי. בתפריט תמצאו מנות בשריות וטבעוניות על בסיס תוצרת טריה מהשוק כמו תאי רד קארי – קארי אדום עם עוף, אניס ופטריות; או טאם מא לה קו – פפאיה ירוקה, פלפל צ'וקה, נענע וקפיר ליים. ממאפיית ה-BACK DOOR הצמודה למסעדה יגיעו עוגות תפוחים, שמרים שוקולד, מאפים וגרנולה. המחירים תואמים לשוק: 30-15 ש"ח למנה (ניתן לקבל גם בטייק אוויי). "השוק הוא חלום ישן שלי", מסביר שבתאי. "אני מת על שווקים ובכל סיור שלי, לא משנה איפה, אני מגיע תמיד לשוק המקומי. בעקבות הטיול האחרון שלי ושל יובל בן נריה לאסיה, החלטתי שאני רוצה גם פופ אפ בשוק שיחשוף את הבאים לאוכל אסייאתי".  

פינת הרחובות יום טוב וישכון (ליד הבסטה של יעקב), ימי שישי בין השעות 15:00-11:30

שחף שבתאי בפופ אפ שוק הכרמל
שחף שבתאי בפופ אפ שוק הכרמל

3. ארוחת כיסונים של לילך רווה

השפית לילך רווה (לשעבר אסיה) פותחת שולחן לארוחה שכולה כיסונים. הדים סאמים יהיו הכוכב המרכזי בערב שיחבר בין המסורת האסיאתית למטבח מודרני עכשווי ובפרשנות אישית. לפתיחה תוגש מנה ראשונה אישית של וונטון חלמונים בציר ים ואטריות ביצים דקיקות. אחריה יעלו ויבואו למרכז השולחן דמפלינג מאודה של דג ים וכוסברה, וונטון פרגיות ופטריות, מאפה בצק עלים של עוף צלוי בברביקיו סיני ועוד, עד לסוף הטוב על טרטלטים מבצק עלים במילוי פודינג חלמונים. הארוחה תתקיים בחצר פורחת בשדה ורבורג מול מטבח פתוח עם יין טוב, מוזיקה ואווירה נינוחה. מחיר: 400 ש"ח לאדם.

דרך האורנים 12 שדה ורבורג, חמישי (31.5) 20:00-23:00, nowpottery.co.il

ארוחת כיסונים. צילום: עירית בירן
ארוחת כיסונים. צילום: עירית בירן

 

4. פופ אפ פנקייקס בשוק הנמל

לא שצריך סיבות לבקר בשוק הנמל אבל הנה עוד אחת: fluffy – פופ אפ פנקייקים מלוחים שיתקיים במשך שלושה סופי שבוע. לפנקייקס האווריריים ישודכו תוספות מלוחות וחומרי גלם מדוכני השוק, שיתחברו יחד לאוכל רחוב מושחת עם ביצת עין, בייקון, שמנת חמוצה ומייפל (36 ש"ח); מקושקשת רכה, קרם פרש ואריסה של אורה (32 ש"ח); קלמרי צרוב במרינדת עשבי תיבול, חומוס, יוגורט וצ'ילי (42 ש"ח) ועוד. על הפרויקט חתומים השף אלכס ויינר (קיצ'ן מרקט, משייה, אסיה) ולינוי רביבו (בעלת ניסיון בניהול ושירות במסעדות).  

האנגר 12, נמל תל אביב, שישי-שבת (12-11.5, 19-18.5, 26-25.5), 15:00-09:00

פופ אפ פנקייקס מלוחים. צילום: דניאל לחיאני
פופ אפ פנקייקס מלוחים. צילום: דניאל לחיאני

5. ערב ים בוודו

בכל יום שני השני בחודש הוודו מתחפש לסוג של ממלכת ים. דגים, סרטנים, אויסטרים ופירות ים שהיו עד לא מזמן במים (יום שני הוא יום קבלת הסחורה ולכן הטריות מובטחת), יהפכו במטבח לתפריט בן 10 מנות קיץ קלילות. השפים יוצאי שילה איתמר קלמן וחגי בר לב יכינו בין היתר טרטר דג ים עם גספצ'ו נקטרינות (56 ש"ח); קוביות אינטיאס וטונה אדומה (58 ש"ח); ברוסקטות קדירת תמנון קונפי (49 ש"ח) ורביולי שרימפס קצוץ (63 ש"ח). בקבוקי בייבי מואט וקוקטיילים מעוררי תיאבון יימכרו בדיל של 1+1 ודי ג'ייז ינגנו מוזיקה סקסית: תומר לבנון בחצר, ונתי גוזלן ואלכס רומנוב בלאונג'.

שדרות בן ציון 1 תל אביב, שני (14.5) מ-19:00, 052-8335035

6. פסטיבל Eat תלאביב 2018

הכינו את המזלגות: פסטיבל האוכל של תל אביב- יפו חוזר. במשך שלושה ימים בלבד תוכלו לטעום פרגית גרוסה בפיתה של חיים כהן (יפו תל אביב), לחמניות שרימפס מושלמות של גיא גמזו (aria), פיש אנד צ'יפס של מאנטה ריי, צ'יקן קריספי של פונדק דה לוקס ועוד מנות שיצרו טובי השפים בעיר. בפעם הראשונה תתארח בפסטיבל מסעדה מאזור חיוג 04 – מגדלנה של השף יוסף (זוזו) חנא, חביבת הפודי'ז כשהם עולים צפונה. בנוסף למתחם המסעדות תוכלו לפגוש בפסטיבל אוכל רחוב צבעוני ושמח של shi shi, ברטון קרפרי, POK'E ועוד; שדרת שוק חגיגית עם נציגות של גבינות באשר, הקרמבו של שי גולן, תבלינים, פירות ושאר פינוקים; משאיות אוכל, הופעות מוזיקה חיות, פינות ישיבה, בתי קפה וברים, והכל מול שקיעה כתומה וים כחול. כל המנות יעלו 35 ש"ח לכל היותר והכניסה חופשית.

גן צ'ארלס קלור תל אביב, שלישי-חמישי (31-29.5) מ-18:00

פסטיבל האוכל חוזר. צילום: דודו בר סלע
פסטיבל האוכל חוזר. צילום: דודו בר סלע

7. אפריטיבו יפני ב-YA-PAN

לא רק האיטלקים והבריטים יוצאים לשתות בסוף יום עבודה. ביפן מסיימים את המשמרת באיזקיה על אוטסומאמי – פינגר פוד חם או קר, נא או מבושל, מבשר או דגים, שמלווה משקאות אלכוהוליים. השף יובל בן נריה אימץ את המנהג ומגיש תפריט יומי משתנה של מנות אוטסומאמי קטנות ונשכניות, בצמוד לקוקטיילים על בסיס מרטיני. אפשר לבחור מבין שלושה מסלולים של קוקטייל + מנה אחת, שתיים או שלוש מנות קטנות (44/56/68 ש"ח בהתאמה). ראשון-חמישי 17:00 – 19:00. 

יא פאן

אפריטיבו ביא פאן. צילום: יפית שמחה
אפריטיבו ביא פאן. צילום: יפית שמחה

8. גוד מורנינג וייטנאם: בראנץ' חדש בק-פה האנוי

המסעדה הווייטנאמית-צרפתית פותחת לראשונה את הדלתות האדומות לבראנץ' אסייתי עם קריצה ישראלית שיצרה היועצת הקולינרית השפית נופר זוהר. ה"בוואי סאנג" (בוקר בוויטנאמית) כולל מנה ראשונה, עיקרית ושתיה ונחלק לשלוש רמות מחיר: 69, 82 ו-95 ש"ח. בקטגוריה הראשונה תוכלו לקבל למשל באן מי עוף עם חמוצים, איולי סרירצ'ה, אווז מעושן נענע ובוטנים, טוסט אבוקדו עם ביצת עין וצ'ילי יבש או פראנץ' עם פירות טרופיים וקרם מסקרפונה-וניל. תמורת 82 ש"ח אפשר לבחור בין קרואסון גראבדלקס לוונדר ושמיר; סטייק אנד אג סייגון סטייל או שקשוקה קארי חריפה אש, המנה הכי מוצלחת בתפריט שמיועדת למי שלא פוחד מקצת (הרבה) חריף. במסלול היקר ביותר נמצאים המבורגר בקר עם צ'יפס פריך וגרידת וחזה אווז מעושן;  המבורגר סלק טבעוני; נקניקיה וייטאנמית של עגל חלב, ג'ינג'ר, כרוב ופירה דיז'ון ועוד. לצד מסלולי הבראנץ' מוגשים ספיישלים מתחלפים וקוקטיילים להתנעת הסופ"ש. שישי 15:00-10:00.

ק-פה האנוי

בראנץ' שישי בק-פה האנוי. צילום: אבי דואק
בראנץ' שישי בק-פה האנוי. צילום: אבי דואק

9. בונג'ורנו פרינצ'יפסה: בראנץ' קיץ בבליני

באיטלקייה בסוזן דלאל משיקים תפריט בראנץ' חדש שבנה השף אמיר שולמן, שחזר לאחרונה למטבח. כל מנה מייצגת מחוז שונה באיטליה ומורכבת ממגש פתיחים שאופייני לאותו חבל ארץ וממנה עיקרית. למשל: בוקר קמפנייה שמתחיל בוויטלו טונטו, דג מלוח, מוצרלה בופאלו, זיתים וריקוטה פרסקה ונמשך בפריטטה פפרוני וגלדי בצל (75 ש"ח); או בוקר מילאנזי שנפתח בגבינות גורונזולה וריקוטה, פטה כבד, ריבת שרי, חרדל, ארטישוק ופרמזן  ומסתיים בפולנטה עם כמהין, ביצים עלומות וברוקולי (80 ש"ח). כל ארוחות הבוקר מלוות בסלט ירוק, פוקאצ'ה ולחם הבית, שתיה קרה או חמה וקוקטייל בליני. אם הרעב עוד לא התעורר לגמרי תוכלו לקבל בוקר בקטנה: קיש ארטישוק/פטריות, פוקאצ'ה ביאנקו עם תרד, פטריות וביצים בטאבון או פוקאצ'ה סלמון (52 ש"ח). שישי-שבת 13:00-09:00.

בליני

בוקר בבליני. צילום: אנטולי מיכאלו
בוקר בבליני. צילום: אנטולי מיכאלו

10. פסטיבל עראיס בשרונה

לאט אבל בטוח העראיס כובש לעצמו מקום של כבוד בראש רשימת הסטריט פוד'ס לקיץ 2018. במסעדת עראיס בשרונה, שמציינת בהזדמנות זו קיץ רביעי לפעילותה, רוכבים על הגל ומקדישים לפיתה הקלויה פסטיבל חודשי וארבעה טעמי ספיישל: עראיס טלה קלאסי, עראיס בקר, עראיס עוף בסגנון מרגז ועראיס כרובית צמחוני (44 ש"ח). כל מנה מוגשת עם טחינה, סלט עגבניות, חריף לימונים ביתי ועוד תוספות, ובתום הארוחה תוכלו להצביע ולבחור את זו שהייתה לכם הכי טעימה. הפרס: ארבע ארוחות לארבעה חברים חובבי בשר. ביום האחרון של החודש יחגגו במסעדה יום הולדת 4 עם אוכל טוב ואלכוהול, פאנל שופטים ופודי'ז. במרכז האירוע יעמדו הכרזה על הטעם המנצח ועראיס מהחלומות – פיתה במילוי קרם מסקרפונה, שברי אגוזים, קוקוס קלוי וטופי.  

מתחם שרונה מרקט, תל אביב, עד חמישי (31.5), 03-5509070

עראיס בארבעה טעמים. צילום: איתן וקסמן
עראיס בארבעה טעמים. צילום: איתן וקסמן

11. מלון הילטון מתחדש: מרפסת קיץ ותפריט חדש בקלואליס הכשרה

לתשומת לב הרומנטיקנים: המרפסת המחודשת של מלון הילטון פתוחה למבקרים, גם כאלה שאינם טייקונים. מול נוף עוצר נשימה באמת תוכלו לנשנש תפריט טעימות ישראלי בן שבע מנות לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינה. בין המנות: טרטר דגים ירושלמי עם טחינה ויוגורט עזים; קוויאר חצילים וגבינת המאירי; ושווארמה בורי על פיתה קלויה עם טחינה מסבחה וסלסת עגבניות פיקנטית (253 ש"ח). התפריט מתאים לזוג, ומומלץ לצוות לו יין או את אחד הקוקטיילים המיוחדים שמשקשקים כאן לכבוד המדינה: קוקטייל עצמאות – וודקה בלוודיר, ליים, ג'ינג'ר ביר, סירופ משמש וסירופ שקדים; ומרגריטה 70 – טקילה פטרון סילבר, פטרון ליים,ליקר ליצ'י, מיץ רימונים וסירופ אבטיח (63 ש"ח). שקיעה מרהיבה בחינם וכך גם הבריזה, שנדירות כמותה במרחב האורבני. במסעדת קלואליס שבמלון השיק השף ויקטור גלוגר תפריט חדש עם סלט השף עם סלמון נורווגי בעישון ביתי ובליני, איולי ווסאבי וקוויאר סלמון (64 ש"ח); שקדי עגל על ברוסקטה ואפונת שלג (78 ש"ח); סשימי דג ים במרק הדרים ואניס (78 ש"ח) ומנות קיץ קלילות נוספות.

מלון הילטון תל אביב, 03-5202222 (מרפסת), קלואליס תל אביב 

המרפסת המחודשת, מלון הילטון
המרפסת המחודשת, מלון הילטון
סשימי דג ים, קלואליס תל אביב. צילום: אפיק גבאי
סשימי דג ים, קלואליס תל אביב. צילום: אפיק גבאי

12. חגיגת טעמים, מוזיקה ויינות ביקב רקנאטי

המסיבה השנתית של יקבי רקנאטי מסמנת את פתיחת הקיץ. בחצר היקב יפוזרו עמדות לטעימת יינות היקב המוכרים והאהובים, יינות מסדרת 'גליל עליון' יינות מסדרת הרזרב והסדרה הים תיכונית, ואנשי היקב יקיימו סיורים מודרכים בחדר החביות ובאולמות הייצור והביקבוק. אווירה שמחה מובטחת עם מופעי פריצה של הזמרת Shefita, ואת היין ילוו דוכני גבינות של משק 'יעקבס', נישנושי ירקות טריים ולחמים טריים. חובבי היין ה'כבדים' יהנו מהזדמנות חד פעמית לרכוש במכירה עתידית יינות שטרם יצאו לשוק, מספר חודשים לפני השקתם, במחיר זול בכ-35 אחוז ממחירם לכשייצאו לשוק. בעקבות ההצלחה בשנה שעברה, יקבי רקנאטי מציעים השנה למכירה עתידית את היינות מסדרת הרזרב הים תיכונית מבציר 2017 (קריניאן, מרסלאן וסירה) וכן את יינות הדגל של היקב: ספיישל רזרב אדום 2016 וספיישל רזרב לבן 2017 (רוסאן/מרסאן). מחיר: 60 ש"ח לאדם ברכישה מוקדמת (כולל כוס יין איכותית במתנה). מספר המקומות מוגבל.

יקב רקנאטי, רחוב גשר העץ 16, פארק תעשיות עמק חפר, שישי (11.5) 09:00-14:30 (כניסה אחרונה בשעה 13:45), 04-6222288

טועמים עתיד ביקב רקנאטי. צילום: דיוויד סילברמן
טועמים עתיד ביקב רקנאטי. צילום: דיוויד סילברמן

13. פעם שלישית גלידה (טבעונית)

יריד הטבעונות "טבעוני בעיר" חוזר בפעם השלישית לשרונה והפעם בסימן שבועות. יותר מ-70 דוכנים ופוד טראקס יארחו מציגים טבעוניים שיציעו אוכל מוכן הביתה, פירות וירקות, לחמים, תבלינים, מתוקים, ממרחים ועוד, וגם קוסמטיקה, הנעלה, ביגוד וציוד לבעלי חיים. בסעיף האטרקציות צפויות סדנאות שף, הנחות בבתי עסק בשרונה שיציעו מבחר מנות טבעוניות, בירות טבעוניות, מוזיקת רקע שמחה ואווירת מסיבה.

שרונה (רחבה מרכזית) תל אביב, חמישי (17.5) 16:00- 22:00; שישי (18.5) 15:00-10:00

היריד הטבעוני. צילום: אנטולי מיכאלו
היריד הטבעוני. צילום: אנטולי מיכאלו

14. ראשון איטלקי בפומו

האיטלקייה ברמת החייל מקדישה את ימי ראשון לחגיגת אוכל ואווירה אותנטית עם יינות מתוצרת איטליה, מוזיקה איטלקית ומנות חדשות שיצר שף שחר ברנע: פיצטה בוראטה שמנת ופרמזן ועגבניות שרי צלויות; פיצטה דג ים יוגורט, רוטב עגבניות צהובות וזוקיני; ברוסקטה רוסטביף ועוד. הספיישלים של יום א' יוגשו במקביל לתפריט הקבוע של המסעדה, ולכבודו תיפתח גם הפיאצה החיצונית שהייתה סגורה במשך החורף.

פומו

פומו. צילום: אפיק גבאי
פומו. צילום: אפיק גבאי

15. סאקה ללא תחתית בהירו

השף ישראל אהרוני מציין את אמצע השבוע בערב שכולו סאקה ללא תחתית ודיסקו יפני. בכל יום שלישי מוגשים בהירו לבונטין ניגורי, ניגאווי, קראקוצ'י וסוגי סאקה נוספים ב-69 ש"ח ללא תחתית (אם אתם לא מחובבי המשקה ניתן להחליף לבירה). בין קנקן אחד לשני אפשר לנשנש גיוזה קריספית או באן עסיסי מהתפריט, ודי ג'יי MAMA FUFU ירים בדיסקו יפני. שלישי 22:00-20:30. 

הירו 

הירו. צילום: נמרוד לביד
הירו. צילום: נמרוד לביד

אואזיס חוגגת שש

16. יום הולדת שש לאואזיס

השפית רימה אולברה מציינת שש שנים לפתיחת אואזיס ומארחת את השף אוראל קמחי ממסעדת פופינה. באירוע החגיגי קמחי יגיש שש מנות מיוחדות שיצר, למשל לחמנייה מאודה עראייס סטייל עם שפונדרה בבישול ארוך, בצל סגול מוחמץ ואיולי עריסה; ומנגולד ממולא בקוביות דג לבן, קינואה, משמש אוזבקי, אפונה, רוטב חמאה לבנה ועירית. רימה תענה בשש יצירות חד-פעמיות שלה, למשל סשימי סקאלופ מעושן בעלי תה, חמוצים יפניים, צנוניות ביוזו ופריחת דובדבן מקיוטו; ופילה בקר עם פריטטה איטלקית, סלסת לימוני מאיירס, אנשובי ושאלוט (70 ל-180 ש"ח למנה). יהיה מפגש פסגה מעניין וטעים, זה בטוח.

אואזיס

מזל טוב! רימה אולברה. צילום: רן בירן
מזל טוב! רימה אולברה. צילום: רן בירן