סייל חורפי בשוק שרונה ועוד חדשות קולינריות

הסושי־מאסטר מידן סיבוני מגיע לבשל בהרברט סמואל, ערבים ספרדיים בטורקיז ועוד חדשות קולינריות

מידן סיבוני בהרברט סמואל. צילום: מיכל רביבו
מידן סיבוני בהרברט סמואל. צילום: מיכל רביבו
4 בפברואר 2016

מפגש סמוראים

מסעדת הרברט סמואל קיימת כמעט עשור, וכשהוקמה ב־2007 העיצוב שלה נחשב לסטנדרט חדש. במהלך חודש פברואר תעבור המסעדה שיפוץ שיימשך שבוע, ורגע לפני שזה קורה נערכות במסעדה ארוחות מיוחדות המשלבות כוחות. שף המסעדה אדיר כהן ששב מסטאז' ב־Nobu, פוגש את הסושי־מאסטר מידן סיבוני שחזר מיפן. זה אמור להפוך למפגש סמוראים קולינרי שבו יבותרו דגים משובחים במיוחד. במנות הצפויות: New Style Sashimiי(78 ש"ח), דמפלינגס צלופח נהרות (56 ש"ח), גונקאן טרטר טונה, קרם עגבניות ודאשי (54 ש"ח), דמפלינגס סרטנים (54 ש"ח), רול פוטומאקי, לובסטר בטמפורה ודייקון (88 ש"ח), בלק קוד (78 ש"ח). יש להזמין מקומות מראש.

הרברט סמואל

מידן סיבוני בהרברט סמואל. צילום: מיכל רביבו
מידן סיבוני בהרברט סמואל. צילום: מיכל רביבו

החיים הם בונבוניירה

לעולם אין לדעת איזה תופין יפתיע באריזה המרשרשת. מי שלא חושש מתפיסת העולם המתקתקה הזאת ישמח לשמוע על פסטיבל השוקולד במתחם התחנה בתל אביב. הפסטיבל, ביוזמתם ובהפקתם של אלי לוי ואיילת רביב ובשיתוף מחלקת המופעים של עיריית תל אביב־יפו, יתקיים באזור מקורה שהוקם במיוחד ויעוצב בסגנון רחוב צרפתי ובאווירה רומנטית לרגל ולנטיינ'ז דיי (החל ב־14 בפברואר). מלבד האפשרות לרחרח ולרכוש את מרכולתם של עשרות שוקולטיירים, יתקיימו במתחם נפרד סדנאות שף של רונן אפללו מאמיליה, הקונדיטור אלון גולדמן, השוקולטיירית איקה כהן, שלי לי גולדנברג מג'וליקה ואלי טראב משוקולד קרדינל. כמו כן ייערכו סדנאות מיוחדות לילדים ומתחם של ערוץ הופ! קטנטנים (20 ש"ח למבוגר, 15 ש"ח לילד, סדנאות והדגמות 15־20 ש"ח).

פסטיבל השוקולד, מתחם התחנה, חמישי (11.2) 18:00־23:00, שישי (12.2) 10:00־15:00, שבת (13.2) 10:00־21:00

השוקולדים של אמיליה. צילום: אפיק גבאי
השוקולדים של אמיליה. צילום: אפיק גבאי

אמצעי חימום קונבנציונליים

אם החזית הקרה הנוכחית גרמה לכם לצורך עז באמצעי חימום לא קונבנציונליים, רצוי שתכירו מקרוב את סטיוארט, מסעדת הקדרות האירופיות של יוסי בן נון ואשתו איילה. בן נון למד בישול באיטליה ובקורדון בלו הצרפתי, ובחודשים האחרונים הוא מתמסר להכנת תבשילים במסעדה החדשה שלו בלילינבלום. בערב וולנטיינ'ז דיי (14 בפברואר) הוא יחמם את לבכם הקפוא באוסף קדרות מיוחדות: ארטישוק רומנו מוקפץ בשום ויין לבן במעטפת פרושוטו על קולי עגבניות וגבינת שמנת (48 ש"ח); מטבעות גבינות בושה עם פירה דלורית ובייקון קריספי (50 ש"ח); המבורגר ממולא עגבניות מיובשות ופרמזן בציר בקר (72 ש"ח) ועוד. אמנם גם הליכה מחממת, אבל בן נון מציין שלמסעדה יש חניה.

StewArt & Wine

StewArt & Wine. צילום: אנטולי מיכאלו
StewArt & Wine. צילום: אנטולי מיכאלו

מרימים לחרמון

כל כך הרבה זמן מתייבשים פה בהמתנה לכמה פתיתים של שלג, אז כשהפסגה של ההר מלבינה, מסיבה (כנהוג באתרי הסקי המובילים בעולם) היא רעיון מתבקש. מי שהרים את כפפת החורפן הוא יקב רמת הגולן, שהחליט לערוך מסיבה גבוה על ההר. די.ג'יי גל עופר ינגן, ומבחר יינות הר חרמון ימכרו ב־10 ש"ח לכוס: אדום, לבן, מוסקטו ואינדיגו. המסיבה פתוחה לגולשים באתר, ותתקיים בשני (15.2) ב־12.00. ייתכנו שינויים בהתאם למזג אוויר ולמצב השלג.

מסיבת גלישה של יין הר חרמון, אתר החרמון. לפרטים נוספים

יינות חרמון. צילום: יח"צ
יינות חרמון. צילום: יח"צ

כשניקו יתחיל לערבב

הברמן הפריזאי, ניקו דה סוטו, הוא אחד האנשים עם הלו"ז הצפוף בעולם. מאז רכש את השכלתו המקצועית במלבורן אוסטרליה ועבד ב־Experimental Cocktail Club בפריז, לונדון וניו יורק, הספיק לבקר ב־64 ארצות ולעבוד בשמונה מהן. כיום הוא שותף בבר הניו יורקי מייס, ובאפריל הקרוב יפתח בפריז את הבר Danico. בזמנו הפנוי דה סוטו קופץ לארץ לערבב, לשקשק, להשרות ולבסם, בבר הקוקטיילים אימפריאל כאורח הכבוד של גרייגוס בשבוע הקולינריה הצרפתי.

דה סוטו אוהב לעבוד עם חומרי גלם מקומיים, ובאימפריאל הוא מבטיח לשלב הרבה טינקטורות (השריות) יוצאות דופן. התוצאה תהיה זרעי קימל בגרייגוס, אננס טרי ומשומר בבקרדי, בייקון בגרייגוס ועוד. קוקטייל לדוגמה: אננס וזרעי שומר בבקרדי סופריור, חומצת תפוח, ביטרס גבינה כחולה וסודה (52 ש"ח). כיוון שגם האימפריאל הוא מקום מצליח ועסוק, תזמינו מקומות מראש, זה הולך להיות צפוף.

ניקו דה סוטו באימפריאל, שלישי (9.2)

ניקו דה סוטו באימפריאל
ניקו דה סוטו באימפריאל

בוסתן ספרדי

מי שזקוק לחיבוק של אסקפיזם עם תחילתו של שבוע העבודה, יכול לנסות לשכנע את עצמו שהוא בנופש בספרד בעזרת החגיגות הספרדיות שעורך השף רז סלע מדי יום ראשון בטורקיז. הארוחה נפתחת בטאפאסים: פאן קון טומאטה (לחם קלוי עם ממרח עגבניות ספרדי), בייבי קלמרי על שעועית שחורה, תמנון על תפוח אדמה ופפריקה מעושנת, מולים כבושים, פילה אנשובי, מבחר גבינות מספרד, חמון איבריקו ועוד; ממשיכה במנת ביניים של נזיד ספרדי בשרי עשיר בסגנון ספרדי ובמנה עיקרית לבחירה – פאייה פירות ים, ביסטקה (סטייק אנטרקוט בסגנון ספרדי) או דג בנוסח גליסיה; לקינוח צ'ורוס וקרם פרש או קרם קטלאן. מבחר של יינות ספרדיים לבנים ואדומים וקאווה נמזגים לאורך הארוחה ללא הגבלה ומחוזקים בברנדי ספרדי. לשם האותנטיות מוזיקה ספרדית מלווה את האירוע. (300 ש"ח לסועד).

טורקיז

ארוחה ספרדית בטורקיז. צילום: אביבית לוי שבתאי
ארוחה ספרדית בטורקיז. צילום: אביבית לוי שבתאי

שרונה סייל

תשכחו מההתרגשות שאופפת את תיבת הדואר שלכם עם קבלת הקטלוג החדש של איקאה, ופנו מקום לחוברת הכרומו־מט של שרונה מרקט, המבשרת על חגיגת הנחות חורף שכוללת מבצעים בכל חנויות המתחם. החוברת מופצת בכ־300,000 אלף עותקים בתל אביב ובגוש דן במטרה לגרום לכם להתאהב בתמונות האוכל המפתות ולהביא אתכם עד פתח השוק. רוב המבצעים בחוברת מציעים עד 50 אחוז הנחה על מגוון רחב מאוד של מוצרים שמתאימים עצמם לעונה הקרירה. במבצעים השווים: 1+1 על מגוון לחמים במאפיית לה־פרינה, 25 אחוז הנחה על מבחר דגים טריים בחנויות פיש־שופ ופורל הדן, 1+1 על על נתחי בשר שונים בקצבייה הכשרה לאטי ובקצביית מרינדו, 25 אחוז הנחה על מבחר פירות בפירות ברנס, צמחי תבלין אורגניים ב־5 ש"ח בלבד במשק זינגר, 100 גר' גאודה מעושנת ב־9.90 ש"ח במעדניית הגבינות לה־פרומז'י, 10 אחוז הנחה על הבקלוואות בממתקי נצרת ועד 50 אחוז הנחה על סירים ומחבתות בחנויות כלי המטבח השונות.

Winter Sale בשרונה מרקט, קלמן מגן 3, 6242424־03, ראשון־חמישי 9:00־23:00, שישי 8:00־18:00, שבת 9:00־23:00. עד 29.2

פושון בשרונה מרקט. צילום: איליה מלניקוב
פושון בשרונה מרקט. צילום: איליה מלניקוב

זמן פחמימות

רגע לפני יום הולדת 6, המסעדה האיטלקית הכי מפורסמת בשוק הפשפשים החליטה לקנות מלתחה חדשה, להוסיף קצת בוטוקס לחיוך ולהשיק תפריט חורף חדש לחלוטין. השף אסף בלינדר נשאר נאמן לקו האיטלקי המעודן שמלווה את המסעדה מיום הקמתה והתחדש עם מנות מסקרנות, פשוטות וקלאסיות. במנות הראשונות תמצאו מגש נקניקים, גבינות ודגים כבושים (68 ש"ח), קרודו דג: דג ים בג'ין וליים, קרם פרש, רסק פלפלים קלויים וויניגרט ירוק (52 ש"ח). במנות העיקריות, שמחולקות לפסטות־ניוקי־פיצה, תמצאו ניוקי שרימפס עם עגבניות שרי, שום, חמאת בויאבז וזרעי צ'ייה (82 ש"ח), ריגטוני פטריות אפוי בתנור אבן עם פטריות שמפיניון, פורטובלו ויער ופרמזן (58 ש"ח) ופיצה אורטגי – רוטב עגבניות, מוצרלה, חציל, זוקיני, ארטישוק ופטריות (69 ש"ח). כחלק מההתחדשות, גם הטבעונים יוכלו ליהנות מארוחה מלאה עם מנות כמו פנצנלה – עגבניות ערבה, קרוטונים, בצל סגול, נבטי בזיליקום, מלפפון, צנונית, צלפים ובלסמי (48 ש"ח); ומלנזנה – חונקי כמרים, חצילים, עגבניות שרי ושקדים בוויניגרט (58 ש"ח). בקינוחים תוצרת הבית תמצאו מוס שוקולד בננות מיובשות וקליפת תפוז מסוכרת (38 ש"ח), טירמיסו (40 ש"ח), וקסטה סיציליאנית: פנקוטה פיסטוק, קרם ריקוטה ופירות מסוכרים (44 ש"ח).

איטלקיה בפשפשים

איטלקיה בפשפשים. צילום: אנטולי מיכאלו
איטלקיה בפשפשים. צילום: אנטולי מיכאלו

צאו מהקיפאון

בניגוד לתל אביב שמשתעשעת עם רעיון החורפיות, בירושלים החורף באמת מכה בטמפרטורות של קיפאון. בהתאם למצב הצבירה של הבירה החליט דוד ביטון, שף מסעדת La Regence במלון המלך דוד בירושלים, לבנות ארוחת טעימות חורפית של 12 מנות מחומרי גלם מקומיים עונתיים. הסועדים מזומנים לחמם לעצמם את הבטן בעזרת קרקר בקר וקטניות וממרח חזרת; טארט כבד אווז; מרק קונסומה מעושן לצד סנדוויץ' עוף; ביצת שלו, קרם חלמון ופורצ'יני; לדר עגבניות וסלטי דגי ים; פלאן ארטישוק ירושלמי; שקדי עגל קונפי באבק פטרוזיליה ועוד. מי שמסוגל לנשום בשלב הזה, סוגר את הארוחה בטעימות קינוחי רג'אנס, פרלין ופטיפור שמן זית. ארוחת הטעימות המיוחדת לחורף מיועדת רק לחודשים פברואר־מרץ והיא כוללת גם מים מינרליים (390 ש"ח לסועד).

ארוחת טעימות ב־La Regence, מלון המלך דוד, דוד המלך 23, 6208795־02, ראשון־חמישי מ־19:00

ארוחת טעימות במלון קינג דיוויד. צילום: יורם אשהיים
ארוחת טעימות במלון קינג דיוויד. צילום: יורם אשהיים