"אני פוגש אנשים כשהם עוברים שינויים, לא רק בהקשר הטרנסי"

סקאיי לב ריקון ב"סקאיי סלון" (צילום: איליה מלניקוב)
סקאיי לב ריקון ב"סקאיי סלון" (צילום: איליה מלניקוב)

סקאיי לב ריקון, 25, רווק. ספר בשכונת שפירא. גר בשכונה כבר שש שנים ועובד בה כשלוש שנים

25 ביולי 2019

איך נולדה המספרה שלך?
"כשהייתי קטן אימא שלי הייתה מספרת אותנו בבית. כמעט לא הייתי במספרות בילדות, זאת לא סביבה שאני מכיר. בשלב מסוים זה משהו שעשיתי לבד, התחלתי לגזור כל מיני חתיכות ולצבוע אותו. זאת התעסקות עצמית טובה, אני לפעמים מתגעגע לגזירת שיער בבית מול המראה. זה התחיל משם ואז התחלתי לספר חברים. כשהגעתי לתל אביב הייתי מספר חברות בבית וזה התגלגל".

מהי הרגישות שנדרשת בלספר אנשים שעוברים שינוי או תהליך?
"כספר אני נכנס בפער של אנשים בינם לבין הגוף שלהם, איך שהם נראים מול איך שהם היו ורצים להיראות. זה מקום טריקי. זה דורש רגישות. להבין איך לגשר על הפער מבלי להתערב יותר מדי. עצם העמדה שלהיות במרווח הזה דורשת רגישות והרבה תקשורת. אני פוגש אנשים כשהם עוברים שינויים, ולא רק בהקשר הטרנסי. גם נשים שמקצרות את השיער שלהן זה חתיכת שינוי. או אנשים שקרה להם משהו והשיער השתנה כמו מחלה או היריון".

מהן החוויות הכי מרגשות שקרו לך במספרה?
"יוצא לי לספר ילדים, גם להט"בים. יצא לי לעשות תספורת קצרה ראשונה לילד טרנס קטן שהגיע עם שני האבות שלו. הייתה התרגשות סביב זה מצדו ומצד האבות. יצא לי לספר גם ילד של זוג קבוע שמגיעות לפה כבר כמה שנים שגם סיפרתי אותן אצלי בבית. אני זוכר את אחת מהן בהיריון ואת הלידה שלו ואת הגדילה אז לספר אותו זה ממש מרגש. זה גם להבין שאני משהו בילדות של אנשים, אני הספר הזה ש'אימא לקחה אותי להסתפר', זה אני. יש משהו בלהיות משהו בילדות של אנשים שהוא חותם".

מהן התסרוקות הכי מבוקשות?
"קארה א־סימטרי. ורוד וסגול הם הצבעים הכי נפוצים שצובעים אליהם. פייד (fade), שזה הגילוח בצדדים".

מה החלום שלך להמשך הדרך?
"בא לי שזה יהיה מרחב שמגיע לעוד תחומים של עיסוק באסתטיקה, אני חושב שיש בזה ממש צורך, ממה שאני מבין מהלקוחות. אני רוצה להתעסק במראה שלך במקום שלא מנסה להפוך אותך לנורמלית ולא שופט אותך או מנסה ליישר אותך או לרדת עלייך כדי שתקני עוד מוצרים".

טיפולי יופי בדרך כלל מנרמלים, ואתה משתמש בהם כדי לעשות את הדבר ההפוך.
"אני מבין שזה דבר רגיש להתעסק עם הגוף של האנשים ועם המראה של האנשים. זה מה שחשוב לי כאן וזה מה שמעניין אותי לעשות בהקשר הזה, זה מה שמבחינתי הוא קווירי או טרנסי. שאנשים יעשו מה שבא להם ושיהיה להם כיף עם עצמם".

דיברת על לאהוב את עצמך ולהרגיש יותר טוב עם עצמך. איך עושים את זה?
"יש משהו בגורמים מטפלים בטרנסג'נדרים וקווירים שמאוד מכוונים במעבר מ'פה לשם'. התחושה שלי היא שרק ככה העולם מוכן לקבל את זה, רק אם זה יושב בתוך סדר. אבל זה מורכב מכך. להיות בעל גוף הוא דבר אינטנסיבי לכולם. בגישה שלי לעצמי אני מבין שאני מאמין בקונספט של שינוי ושל לא להיתקע. להתייחס לכל הדברים כאפשרויות שאני יכול להשתמש בהן או לא, כדי להרגיש טוב יותר בעולם הזה".

מה הכי תל אביבי בעיניך?
"הקטע הזה שמתארים קפה ביותר מבקשה אחת".