שובו של הדושפרה: חנן מרגילן נפתח שנית

הפתרון לחורף כהלכתו. מרק דושפרה בחנן מרגילן (צילום: אנטולי מיכאלו)
הפתרון לחורף כהלכתו. מרק דושפרה בחנן מרגילן (צילום: אנטולי מיכאלו)

זיגזג ההנחיות בענף המסעדות נמשך. סוגרים? פותחים? כל מה שקורה במסעדות שעה אחר שעה, יום אחר יום: אנחנו כאן כדי לדווח. עדכון מתגלגל

לאחר הסופ"ש הסוער ביותר שידעה המסעדנות הישראלית, עם החלטה לסגור את המסעדות בשישי אחה"צ שנתקבלה בחמישי באישון ליל ובוטלה שלושת רבעי שעה לפני הסגירה המיועדת, המסעדנים מוכים וחבולים מתמיד. אבל הפעם, עם רוח גבית ממחאת העצמאים, הם יוצאים סוף סוף למאבק אמיתי. אנחנו כאן כדי לעקוב אחר ההתרחשויות, לספר מי פותח ומי סוגר ולתמוך בעסקים הנלחמים על חייהם.

חמישי, 10:00: מסעדת חנן מרגילן שבה לפעול

לאחר שבוע בו עמדה סגורה חוזרת המסעדה הבוכרית חנן מרגילן לפעול. הבעלים ארתור חנימוב מסר בשיחה טלפונית "בעזרת השם אם לא יהיה שינוי נפתח ביום ראשון". לידיעת המכורים לדושפרה הטוב בעיר.

רביעי, 18:00: וונדר וומן נחלצת לעזרת המסעדות

גל גדות, שסרטון הפרסומת שלה להוט המציג מסעדות (בין השאר) כמרחבים לא בטוחים קורונה וויז העלתה היום סטורי בעמוד האינסטגרם שלה ובו היא מספרת על ארוחת הצהריים שלה במסעדה עם אלמה בתה. עכשיו אנחנו רגועים.

גל גדות תומכת במסעדות
גל גדות תומכת במסעדות

שלישי 19:30: הפגנת המסעדנים מול בית ראש הממשלה

לאחר שמאות מנות שבושלו במטבחי מסעדות חולקו לבאי המתחם בבלפור, מאות שפים, מסעדנים ותומכים נמצאים כעת מול בית ראש הממשלה בירושלים בהפגנה קולנית הדורשת קבלת החלטות מיידית ונחרצת בכל הנוגע להפעלת מסעדות. כעת צועדים כ־1,500 איש ממספר תנועות מחאה לכיוון הכנסת בתהלוכה המאגדת מסרים פוליטיים ובראשם קריאה לראש הממשלה להתפטר ומחאה אזרחית כנגד המצב הכלכלי.

שלישי 10:20: וועדת הקורונה ביטלה את הצו לסגירת המסעדות 

חילוקי דעות בין הממשלה לוועדת הקורונה בנושא המתווה שלפיו יש לפתוח את המסעדות הובילו לכך שלעת עתה ביטלה יו״ר הוועדה יפעת שאשא ביטון את צו הסגירה שניתן למסעדות. בינתיים, המסעדות עובדות כרגיל על פי המתווה הקודם המאפשר הושבה של 20 סועדים בתוך המסעדה ו-30 בחוץ.

שלישי 09:00: מבשלים ומתכוננים לעלות לבלפור

מתכוננים להפגנה: היום בשעה 19:30 יתכנסו שפים ומסעדנים בכיכר פריז סמוך למעון ראש הממשלה תחת הכותרת "זו לא הסעודה האחרונה", יפגינו במחאה על אוזלת ידה של ממשלת ישראל ויגישו אוכל לכל מי שיגיע למתחם. לדיוויד פרנקל (פרונטו) ומוטי טיטמן (מלגו ומלבר) שכבר אמש הודיעו על כוונתם להגיע מצוידים בתבשילים מצטרפים אסף דוקטור (אייבי, דוק והאחים), מסעדת מחניודה, שף אוראל קמחי (פופינה), אריאל רוזנטל "הקוסם", מתן אברהמס (הדסון), תומר טל (ג'ורג' וג'ון) ועוד. המסעדנים מבקשים לאותת כי דווקא בתקופה קשה זו חשוב לשמור על ערבות הדדית, כפי שהם מצפים שהממשלה תנהג כלפי הענף החבול, שאינו מקבל תשובות ברורות מתחילת המשבר.

שלישי 08:00: דרמה לילית בישיבת הממשלה, עדיין אין הכרעה על מתווה לפתיחת המסעדות 

הכאוס הממשלתי ממשיך: בישיבה שהתקיימה הלילה לאישור המתווה לפתיחת המסעדות התגלעו חילוקי דעות בין הדוגלים במתווה המאפשר להושיב 50 סועדים בחוץ לבין אלו הדוגלים בהושבה בפנים ובחוץ. הישיבה התפוצצה ללא תוצאות, והמסעדות אמורות לעת עתה להיסגר. יפעת שאשא ביטון הדוגלת בהושבה בפנים ובחוץ מבטיחה לכנס את הוועדה שוב בשעה 9:45 ואשר את פתיחת המסעדות.

שני 18:00: חולדאי מבטיח: נאפשר למסעדות להוציא שולחנות למרחב הציבורי

רון חולדאי צייץ לפני שעה קלה בחשבון הטוויטר שלו הודעת תמיכה במסעדות, והבטיח להקל את קיום המתווה המתרקם שלפי הישיבה במסעדות תהיה בחוץ בלבד. ״נאפשר להוציא שולחנות וכסאות למרחב הציבורי מעבר לכל מה שהיה מקובל עד כה. בעת הזו יש לעשות הכל כדי לסייע לעסקים!״ כתב.

עיריית תל אביב-יפו מיהרה להוציא הודעה רשמית: "ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, נענה הערב לבקשת בעלי המסעדות ובתי הקפה בעיר ומתיר להוציא שולחנות וכסאות נוספים למרחב הציבורי, זאת לאחר שבמהלך החודשים יוני ויולי התירה העירייה ליותר מ-400 עסקים להרחיב את שטח ההגשה שלהם במרחב הציבורי… כעת שמסתמן כי ממשלת ישראל תגביל עוד יותר את השימוש בחללים הסגורים של המסעדות ובתי הקפה, באופן שיהפוך את הפעלתם לבלתי-כלכלית, נעתר ראש העירייה לבקשת ארגוני העסקים והעצמאים והתיר הרחבה נוספת של השולחנות".

שני 15:00: דיוויד פרנקל ומסעדנים נוספים מודיעים שיחלקו אוכל בהפגנה בבלפור מחר

רוצים להצטרף למחאת המסעדנים ועל הדרך לאכול טוב? מסעדנים מודיעים שיחלקו אוכל מחר בהפגנה שאליה הם מתכוונים להצטרף בבלפור. דיוויד פרנקל (פרונטו) מתחייב על מנות טעימות שהכין במו ידיו ומוטי טיטמן (מלגו ומלבר) יביא קציצות דגים.

מסעדה זה לא חנות בגדים אי אפשר יום אחד לסגור ומיד לפתוח, העלויות של כל החלטה כזאת הם ענקיות. אחרי ימים הזויים של החלטות…

פורסם על ידי ‏‎David Frenkel‎‏ ב- יום שני, 20 ביולי 2020

שני 11:50: המסעדות נשארות פתוחות, ההושבה בחוץ תורחב

בדיונים בוועדת הקורונה הבוקר, קיבלה הממשלה את השגות הוועדה להשאיר את המסעדות פתוחות ולהרחיב את הישיבה תחת כיפת השמיים. הוועדה תצביע על הצו המתוקן בהמשך היום. לטיים אאוט נודע כי המהלך המסתמן הוא להשאיר את המסעדות פתוחות גם בסופי השבוע, על אף הסגר.

ראשון, 17:30: ועדת הקורונה מבקשת מהממשלה להשאיר את המסעדות פתוחות

ועדת הקורונה בכנסת מיהרה לגבש את הסגותיה לגבי ההגבלות החדשות שקבעה הממשלה בשבוע שעבר. על פי הוועדה, הממשלה צריכה לחזור בה מההחלטה לסגור את המסעדות למשלוחים בלבד ולאפשר להן להמשיך לפעול בהתאם לתקנות התו הסגול. בנוסף קבעה הוועדה שאין סיבה סבירה לסגירתם של החופים והבריכות וביקשה להחריגם מההגבלות. תחזיקו אצבעות לכנסת.

ראשון 16:30: קפה התחתית יישאר פתוח גם אם המסעדות ובתי הקפה יצטוו להיסגר

אסף ברייט, הבעלים של בית הקפה הוותיק ברחוב לינקולן פירסם לפני שעה קלה פוסט שבו הוא מצהיר שימשיך לפתוח את המקום גם אם הנחיות הממשלה יורו לסגור אותו.

בפוסט כותב ברייט: "לסגור את העסק פעם נוספת משמע ווידוא הריגה. אין לנו את היכולת, גם למי שעוד הייתה לשרוד עד כאן. פשוט לא יכולים! נמשיך לעבוד על פי כל כללי התו הסגול, נמשיך לשמור על המרחק בין השולחנות, נמשיך להקפיד על מסכות, נמשיך לתת לכם את ההרגשה הכי נעימה ובטוחה שאפשר. אבל פשוט נמשיך.מקווה ומאמין שעסקים רבים ילכו בדרך זו. מתוך ההבנה שפשוט אין לנו את האפשרות לסגור שוב. לא לנו לא לעובדים שלנו, לא לספקים שלנו. התמיכה שלכם היא פשוט להגיע".

חברים, לקוחות, קולגות-אנחנו ממשיכים,כל עוד אין מתווה פיצויים לעסקים , לכלל העובדים אלה שמקבלים דמי אבטלה מגוחכים…

פורסם על ידי ‏‎Asaf Bryt‎‏ ב- יום ראשון, 19 ביולי 2020

ראשון 15:55: המסעדנים מוחים בדרכים יצירתיות

טל שניידר, הכתבת הפוליטית של גלובס, מציגה את החשבונית שקיבלה כשהזמינה משלוח ממסעדה.

שילוב של מחאות כלכליות ומחאות אישיות נגד ראש הממשלה נתניהו. להלן, חשבונית ממסעדה בתל-אביב בשם ׳מידו׳ (המעסיקה אנשים עם מוגבליות). בנוסף, אני מבינה שהמסעדנים המאורגנים מתכנסים למחאה נוספת ביום ג׳ בבלפור.

פורסם על ידי ‏‎Tal Schneider‎‏ ב- יום ראשון, 19 ביולי 2020

ראשון 15:15: המסעדנים עולים לבלפור

מחאת המסעדנים יוצאתמ מגבולות תל אביב ועולה לבלפור. מחר (שלישי) בשעה 19:30 בערב יגיעו מסעדנים לבית ראש הממשלה כדי למחות על ההתנהלות הקפריזית בענין פתיחת המסעדות.

 

 ראשון 12:30: דוכן אוכל רחוב חדש בשוק הכרמל וחגיגות פרידה בשפגאט

דיאלנה שוק הכרמל נפתחת

רשת דוכני אוכל הרחוב של השף רונן דברת בלוך שסניף ראשון שלה נפתח בחודש שעבר בשוק מחנה יהודה בירושלים מגיעה לעיר. הדוכן החדש ברחוב השומר בשוק הכרמל מתמקד במנות בפראנה (לחם מרוקאי) עם תבשילים, מנות בשר על האש וסלטים. במקרה של סגירה, מבטיחים בדיאלנה לשלוח לכם את כל הטוב הזה עד הבית.
השומר 1, שוק הכרמל (או בתן ביס)

דברת בלוך: עכשיו הקאמבק (צילום: נעם פריסמן)
דברת בלוך: עכשיו הקאמבק (צילום: נעם פריסמן)

מסיבת סיום בשפגאט

בר הקהילה הגאה שפגאט היה בעיצומו של שינוי קונספטואלי כשתפסה אותו הקורונה על סגריה. השפגאט החדש, שייפתח עם מלוא הפיצ'רים מייד כשיסתיים הסגר הקרובמוסיף לפעילות של שעות הערב גם את שעות הבוקר ומציג בשיתוף עם קפה פנסיה את הבוקר החדש של שפגאט. כאמור, השינוי יושלם לאחר הסגר הקרוב אך בינתיים ייערכו במקום מחר (שני מהשעה 9:00 בבוקר) חגיגות פרידה (זמנית!) תחת הכותרת חגיגת סוף העולם. יהיו שם קפה, מאפים, קוקטיילים, סלטים והרבה הרבה יינות שתוכלו להצטייד בהם לסגר המתקרב.
נחלת בנימין 43 תל אביב 

אם כבר סוף העולם שיהיה עם קרואסון ביד. שפגאט ופנסיה חוגגים
אם כבר סוף העולם שיהיה עם קרואסון ביד. שפגאט ופנסיה חוגגים

שבת 19:40: ריינבו אבן גבירול נסגרת עד להודעה חדשה

מסעדת ההמבורגרים הטבעונית סוגרת את הדלתות החל ממחר (יום א׳) בבוקר עד להודעה חדשה. הסניף ברחוב קינג ג׳ורג׳ יעבוד במתכונת משלוחים וטייק אווי.

שישי 19:00: המסעדנים משתתפים בהפגנת העצמאים בגן צ׳רלס קלור

איגוד המסעדות הודיע כי מחר (מוצ״ש) בשעה 20:30 ישתתפו נציגיו בהפגנת העצמאים שתתקיים בגן צ׳רלס קלור תחת הכותרת ״המלחמה על הלחם״.

שישי 17:30: מסעדנים קיימו הפגנות בכמה מוקדים ברחבי העיר 

המסעדנים קיימו היום הפגנות בכמה מוקדים ברחבי העיר. לדבריהם הם מתכוונים לקיים את ההפגנות מעתה בכל יום בשעה 17:00 במחאה על התנהלות הקפריזית וחסרת ההיגיון של הממשלה בנושא פתיחת וסגירת המסעדות והברים.

שישי 16:20: המחאה עבדה –  המסעדות יישארו פתוחות עד יום ג׳

לאחר שהמסעדנים הכריזו על חרם על החלטת הממשלה לסגור את המסעדות היום ב-17:00, הוציאה לשכתו של ראש הממשלה הודעה בזו הלשון: ״על מנת לאפשר היערכות ובשל רכישת מלאי המזון במסעדות, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ להשאיר את המסעדות פתוחות עד יום שלישי, 21.07, בשעה 05:00 בבוקר, לפי המתכונת שהייתה נהוגה עד כה״.

שישי 13:30: פרונטו, יפו תל אביב ומלגו ומלבר סוגרים בצער

על אף התמיכה הציבורית הרחבה שמרד המסעדנים מעורר, רוב המסעדות בתל אביב יהיו סגורות הערב בהתאם להנחיות. שף דיוויד פרנקל, פרונטו, העלה פוסט אינסטגרם בו הכריז על "סרוויס אחרון לתקופה הקרובה". גם המעוזות הקולינריים יפו-תל אביב, מלגו ומלבר וקלארו הודיעו שיהיו סגורים בהתאם להנחיות הממשלה.

פורסם על ידי ‏‎Orit Ben Aderet‎‏ ב- יום שישי, 17 ביולי 2020

שישי 12:30: עשרות מסעדות ישארו פתוחות בסופ"ש

עכשיו זה רשמי: מרד המסעדנים יוצא לדרך. עשרות מסעדות בתל אביב וברחבי הארץ מצטרפות לקריאה להפר את הנחיות הממשלה החדשות ויהיו פתוחות לאורך הסופ"ש. כל הפרטים והרשימה המתעדכנת של המסעדות כאן.

פקודה בלתי חוקית בעליל , חובתנו להילחם על העסקים שלנו . גם אם נהפוך לעבריינים בעל כורחנו !לא נזרוק את כל הההכנות…

פורסם על ידי ‏עמותת ״מסעדנים חזקים ביחד״‏ ב- יום שישי, 17 ביולי 2020

שישי 11:00: בדרך למרד מסעדנים?

מסעדנים בתל אביב מתכוונים להשאיר את עסקיהם פתוחים הערב בניגוד להנחיות הממשלה. בהודעות ווטסאפ שנשלחות בקבוצות המחאה הם מסבירים ש"אנחנו לא נתינים בדיקטטורה. לא תקבלו החלטה באמצע הלילה ותצפו שנעבור לדום אחרי 12 שעות".

יהיה שמח הערב. מתוך קבוצות הווטסאפ של מחאת המסעדנים
יהיה שמח הערב. מתוך קבוצות הווטסאפ של מחאת המסעדנים

שישי 10:00: מסעדות יפגינו אחה"צ נגד סגירתן

מסעדנים ברחבי תל אביב הגיבו בזעם עצום ונואש לתקנות החדשות עליהן הכריז נתניהו, לפיהן ייסגרו המסעדות הערב ב-17:00 ולאורך הסופ"ש כולו. מוש בודניק, בעלי הסושיאל קלאב, תקף בפייסבוק וכתב ב"אלפי מסעדות וספקים נתקעו עם סחורה בעשרות אלפי שקלים! מסעדה זה לא מפסק חשמלי. כל פתיחה וסגירה זה מלא כסף לפח, צריך התראה מראש".

לא סוגרים. הודעת מטה המאבק של המסעדנים
לא סוגרים. הודעת מטה המאבק של המסעדנים

המומחית הקולינרית אפרת אנזל הוסיפה ש"להודיע למסעדות – בלילה שבין חמישי לשישי – שהן צריכות לסגור את שעריהן בדיוק ביום שישי בשעה 17:00 זה לא פחות מהתעללות. יש מישהו שלא יודע שמרבית העבודה של המסעדות היא בסופי שבוע? החבורה שמנהלת את המדינה לא עצרה לרגע לחשוב שהיא תוקעת את המסעדות עם כמות סחורה גדולה, שאמורה היתה להימכר במהלך הסופשבוע. החבורה הזו גם לא תעשה יותר מדי כדי לפצות את המסעדות על זריקת האוכל (והכסף!!!) לפח. תסלחו לי, זה מתחיל להרגיש כמו התעללות בגוויה".

מסעדות רבות ברחבי העיר הכריזו שעם כניסת התקנות לתוקף יצאו כל אנשי הצוות להפגין ברחובות. בעלי האוזריה כתבו ללקוחותיהם ש"החליטו לסגור לנו את הברז מעכשיו לעכשיו ואנחנו בכלל התארגנו לסרוויס סופ"ש. לזרוק אוכל לא מחליק לנו בגרון ולכן אנחנו מציעים לכם את התפריט לTA עם 10 אחוז הנחה על הכל. אם תבואו לקחת ארוחת ערב משפחתית, כך נוכל גם לקבל חיוך וגם למזוג לכם כוסית של בירה לשבת שלום. ב-17:00 החלטנו להרים פה הפגנה מחוץ למסעדה. אולי ישמעו את הצעקה שלנו על החלטה כל כך שרירותית ומהירה, בלי מחשבה".

חשבתם פעם איך נראים מקררים של מסעדה שמתכוננת לסוף שבוע???ממשלת ישראל , באטימותה הרבה, החליטה לסגור אותנו כבר היום אחה"…

פורסם על ידי ‏‎Avivit Priel Avichai‎‏ ב- יום חמישי, 16 ביולי 2020

 

.

חמישי 19:45: ממשיכים לחכות, הזעם גואה

רמת הלחץ והתסכול בענף המסעדות מגיעה לשיא כל עוד לא מתפרסמת החלטה באשר לקבלת או דחיית המלצות משרד הבריאות. בפוסט זועם שפרסמה לפני שעה קלה מסבירה לילך ספיר מנכ"ל קבוצת מסעדות מאיר אדוני את משמעויות אי ההחלטה: "תגידו אתם בני חמש?! מה עובר עליכם?! אני מבינה שבחיים לא ניהלתם עסק. עזבו עסק – דוכן לימונדה. אני מבינה שאין לכם מושג מה זה אומר. אבל ברצינות? מה לדעתכם קורה כשבצהריים אתם אומרים מחר סגר בלי לברר אפילו אם מותר לכם להחליט לבד? אני אסביר לכם מה קורה – כולם מתכוננים לסגר. מבטלים הזמנות, מבטלים משמרות בעיברית: זורקים כסף לפח!". ספיר מוחה על האפשרות להטיל סגר בסופ"ש ודורשת מהממשלה לפזר את הערפל. "לא רוצים סגר? אז תפסיקו לדבר על סגר! מתלבטים? תסגרו את הדלת ותתלבטו עד קץ הימים! אבל לא יוצאים עם הצהרות לפני שהחלטתם! ממשלה- תתבגרו כבר! לכל מחשבה שאתם פולטים בלי לחשוב יש משמעות פסיכית על המשק וה'משק' זה בני אדם. זה אנחנו. אתם לא המשק. אצלכם בבנק הכל טוב. תפסיקו לשחק איתנו. תקבלו החלטה ועד אז לא רוצה לשמוע מכם!!!!".

חמישי 14:00: ממתינים להחלטת הממשלה

בשעה זו מתכנסת הממשלה לדון בהגבלות שהציע משרד הבריאות בניסיון לעצור את התפשטות הקורונה. באם תתקבלנה ההמלצות ייסגרו המסעדות וישובו לפעול במתכונת משלוחים בלבד. תומר מור ממנהיגי ארגון "מסעדנים חזקים יחד" סובר שהלך הרוחות נוטה לקבל את ההמלצות והוא מזהיר מההשלכות: "זו קטסטרופה שאסור שתקרה. התעשייה שלנו מורכבת, לא כפתור שאפשר להדליק ולכבות. ברגע שמורידים את השאלטר על האופרציה הזו מנחיתים גזר דין מוות  על עסקים רבים, שכנראה אחרי הפתיחה הבאה לכשתהיה לא יחזרו לעבוד". אנו ממשיכים לעקוב ונדווח.

רביעי 16:30: שישקו יוצא למשלוחים

"נוכח המצב בתקופה האחרונה נאלצתי לאלתר לא מעט בשביל לייצר קצת עבודה ולהשאיר את הראש של שישקו מעל המים", פונה אלעד דור בעלי הגסטרו בר הבלקני למי שמכיר ואוהב את המקום. "בימים אלו התחלנו שרות משלוחים שפעיל מדי יום בשעות 18:00-23:00 וכן שרות TA במקום עצמו. או פשוט סתם תקפצו לדרינק קטן". על טייק אוויי תקבלו 20 אחוז הנחה והמשלוחים דרך WOLT, לידיעת המכורים לאיקרה ולביבות פראסה.

שישקו. צילום: אנטולי מיכאלו
שישקו. צילום: אנטולי מיכאלו

רביעי 12:00: הבראסרי נסגר עד להודעה חדשה

לאחר שעובדים רבים במסעדה בכיכר רבין קיבלו מסרונים שהיו בקרבת חולי קורונה וכי עליהם להיכנס לבידוד, החליטה קבוצת R2M לסגור ממחר את דלתות הבראסרי. בשאר המסעדות הפעילות נמשכת לפי שעה, אך גורמים בקבוצה אמרו שלא ברור עד מתי. הכתבה המלאה כאן.

היה שלום קרוק מאדאם (צילום: אנטולי מיכאלו)

רביעי 10:00: רושפלד מבשל בבית

אחרי שיצר תפריט פיצות בינלאומי חדש בגרינברג, השף יונתן רושפלד מחפש עוד אפיק תעסוקתי. בפוסט באינסטה מתוגבר בצילום שפונה ללב שלנו הוא כותב "עכשיו ועד שיגמר עוד גל אני מקים יחד עם עצמי את ה'תרמיל הקולינארי', שם בתוכו כישרון, גלם ותשוקה ומגיע למי שאוכל נפלא יהיה חשוב לו. כמובן יגיע בתרמיל גם מכתב תודה בעל פה לכל אחד שחשוב לו עדין לשמר את ההרס הקולינרי שקורה פה". המחיר לארוחה או סדנה של רושפלד מ־600 ש"ח לאדם, תעריף מוצדק לשף ברמתו ולכמות העוקבים שיתווספו בעקבות סלפי איתו ליד הכיריים.

שלישי 15:00: תומר אגאי מבקש שתבואו

השף והבעלים של מסעדת סנטה קתרינה פרסם היום פוסט בפייסבוק ובו כתב: ״היום בסנטה יש 0 הזמנות. ב 25 שנה האחרונות אני קם בבוקר וכל הזמן שלי מוקדש לייצר חוויה שתמלא את הכיסאות האלה, באנשים שמחים שבאים לקנות רגע, זוגות שבאים לשכוח את היום הקשה ולהיזכר למה בחרו אחד בשני, משפחות שמגיעות מתוך סיר הלחץ היום יומי ומרגישות שוב ביחד, חברים שנפגשים ומעבירים זמן ששווה מליונים וסתם ארוחות מקריות שמשמחות אנשים. בשבילי זה יותר מכסף, אני מחוייב לשמחה של האנשים האלה ובתמורה היא ממלאת אותי בעוד רצון לארח. כל כוס של יין שנפגשת עם עוד כוס עושה לי באוזן צליל שאני חי ממנו, חיוכים של אנשים שטועמים אוכל שלי מחזיקים אותי שפוי ומאפשרים לי להיות אדם מלא. אני אומר בכנות היום אני פשוט  צריך אתכם,.בואו. תודה מראש״.
להזמנת שולחן בסנטה קתרינה

היום בסנטה יש 0 הזמנות .ב 25 שנה האחרונות אני קם בבוקר וכל הזמן שלי מוקדש לייצר חוויה שתמלא את הכיסאות האלה,באנשים…

פורסם על ידי ‏‎Tomer Agay‎‏ ב- יום שלישי, 14 ביולי 2020

שלישי 11:00: אחות קטנה לשילה, לולה מרטין נפתחה

שילה הקטנה נפתחת

כדי להמשיך ולספק עבודה לצוות ולעמוד בהנחיות מצא השף שרון כהן פיתרון יצירתי ופתח מול מסעדת שילה הוותיקה את שילה הקטנה – שלוחה שפתוחה לקהל בימי חמישי ושישי. בשאר ימות השבוע המקום מיועד לארוחות פרטיות ואירועים מ־6 עד 45 אורחים בהושבה בשני חללים. להזמנות 052-3286400.

לולה מרטין נפתחה בהרצליה

מסעדת דגים ופירות ים חדשה שנפתחה באזור התעשייה בהרצליה היא הוכחה לכך שמסעדנות היא חיידק לא פחות מידבק מקורונה. בחלל מעוצב באלגנטיות יצר הבעלים אפי אלאלוף, מסעדן ותיק (וונגולי, סי פוד מרקט) ובעלי חברת יבוא דגים ופירות ים, תפריט שנשען על היכרותו, ניסיונו ויכולתו להציע חומרי גלם איכותיים ללא פערי תיווך. השף גיל אלמליח (לשעבר קיוטו) מוציא את הרעיון לפועל ומוסיף רטבים עשירים ותיבול במנות קלאסיות ועדכניות. לדוגמה: סרטנים כחולים בציר סרטנים, דגים, חמאה, שום ויין; תמנון צלוי בגריל ברוטב שמן שומשום, לימון ותבלינים; וקוקי סן ז'ק ברוטב סויה, יוזו ועמבה. המחירים סבירים גם בערב ועומדים על כ־70 ש"ח בממוצע למנה. בחוץ פועל לולה מרטין Next Door – דוכן פיש אנד צ'יפס, חריימה עם פרנה ועוד מנות מהירות שכיף לשלוק עם בירה קרה.
אבא אבן 10, הרצליה פיתוח, 09-7614242

לולה מרטין (צילום: גיל אבירם)
לולה מרטין (צילום: גיל אבירם)

אלכוהול ואמנות בבית קנדינוף

בבית קנדינוף משיקים תפריט אלכוהול מוזל שבמסגרתו יוגשו כל הקוקטיילים ב-35 ש"ח, 1/3 בירה ב-15 ש"ח ובקבוקי יין לבן או אדום ב-79 ש"ח בלבד. ביום רביעי (15.7) ייפתח במקום סלון קנדינוף #2 בהשתתפות עשרות אמנים ישראלים. השנה שואבת התערוכה השראה מתערוכות סלוניות מתקופות ומקומות שונים בעולם – מהסלון הפריזאי ועד לתערוכת הקיץ העכשווית באקדמיה המלכותית לאמנות בלונדון.

בית קנדינוף (צילום: שרית גופן)
בית קנדינוף (צילום: שרית גופן)

משלוחים בביר גארדן

הרסטו בר גרמני משיק מערך משלוחים חדש. לצד הנקניקיות המסורתיות תוכלו לקבל הביתה שוקרוט בלחמנייה, שפץ&צ׳יז – הגרסה הגרמנית והלאפחות מושחתת למק אנד צ׳יז, ובירות חיטה ממבשלת פאולנר. הזמנות באפליקציית וולט.

ביר גארדן במשלוח (צילום: יח"צ)
ביר גארדן במשלוח (צילום: יח"צ)

שני 15:40: לה אוטרה יוצאת להפוגה, האימפריאל שולח הביתה 

הבר המקסיקני האהוב לה אוטרה יוצא להפסקה עד יעבור זעם, אבל האח הגדול הסמוך האימפריאל קוקטייל חוזר למשלוחי הקוקטיילים המבוקבקים המעולים שלו וממש בקרוב מתחיל לשלוח אליכם גם אוכל הביתה. סטיי טיונד.

לה אוטרה. צילום: אנטולי מיכאלו
לה אוטרה. צילום: אנטולי מיכאלו

שני 15:00: אונזה יוצאת למשלוחים, בית קפה חדש

משלוחים חדשים באונזה

הכינו את התרבוש והטרנינג: מסעדת אונזה משוק הפשפשים משיקה מערך משלוחים. מעכשיו תוכלו לפתוח שולחן בסלון מול הכלה מאיסטנבול עם מזאטים ופידה מהטאבון, אונזה בורגר ודונר טאבוק – פרגית במרינדת יוגורט עם תפוחי אדמה וקרם חציל. בעקבות הפיצ׳ר החדש של אפליקציית וולט שמאפשר שיתוף בהזמנת המשלוח מציעה המסעדה דיל חברים: 4 בורגרים, 4 בירות ובקבוק אוזו ב־300 ש"ח.

פידה עד הבית (צילום: דן גוליק)
פידה עד הבית (צילום: דן גוליק)

קפה JERA נוחת בעיר

סניף ראשון לדור שלישי: קפה חדש נפתח באבן גבירול תחת מטריית בית הקלייה JERA מראשל"צ. פולים שמגיעים מחו"ל ונקלים בארץ נחלטים לאספרסו, מקיאטו, אפוגאטו ומשקאות קפה קלאסיים נוספים לצד דריפ, קולד ברו, פלאט ווייט ופראפה – קפה יווני קר שמוקצף במכונה מיוחדת. ליד אפשר לנשנש ברוסקטות וארוחת בוקר עם אומלט צרפתי וגבינות (56 ש"ח), קרואסון סלמון (42 ש"ח), פלטות גבינות (48/72 ש"ח) ומאפים מתוצרת בית כמו עוגת גזר (20 ש"ח) ועוגיות גרנולה (8 ש"ח). בנוסף אפשר לקנות במקום פולי קפה ותערובת הבית מפולים מיובאים מחמש מדינות.
אבן גבירול 54 תל אביב, 03-7577927

שני 10:00: רושפלד מכין פיצות, אנימאר שולחים הביתה 

הפיצה של רושפלד

יונתן רושפלד חונך קולקציית פיצות בהשראת יעדים בעולם עם תוספות מחלקה ראשונה. טעמנו ואהבנו במיוחד את הפיצה בהשראה הבריטית ואת המקסיקנית. 

הפיצות של רושפלד (צילום: אנטולי מיכאלו)
הפיצות של רושפלד (צילום: אנטולי מיכאלו)

אנימאר חונכת שירות משלוחים

נכון שהכי מתחשק עכשיו לשבת מול הים באנימאר (ומבצע השקיעה של 25% הנחה בין השעות 19:00-17:00 ממשיך), אבל ברוח הזמן מוסיפה המסעדה אופציה למשלוחים עד הבית. ההזמנות מתבצעות דרך האתר של המסעדה ומגיעות בימים שלישי ושישי בין השעות 11:00 עד 15:00. בתפריט כל מיני מנות מעוררות תיאבון של השף הלל תווקולי שמתאימות לזלילה גם בבית – למשל קורנדביף ובסטרומה לפי משקל, תבשיל קציצות דגים ברוטב חריימה טוניסאי ושעועית בובעס (72 ש״ח ל-6 יחידות), קציצות בקר ונענע יבשה ברוטב דובדבנים ופלפל ירוק (68 ש״ח ל-6 יחידות), גונדי (62 ש״ח ל-6 יחידות) ועוד ועוד.
אנימאר

אנימאר (צילום: ספיר קוסא)
אנימאר (צילום: ספיר קוסא)

תפריט רחבה באייבי

"המציאות החדשה יצרה צורך באופציות בילוי באוויר הפתוח ובמחירים נוחים לכיס. עיריית ת"א אפשרה לנו להתפרש על שטח רחבה כפול מבעבר ויצרנו תפריט עם מנות כיפיות באווירה משוחררת, שניתן לאכול אפילו בעמידה", אומרים בעלי אייבי האחים יותם ואסף דוקטור. התפריט עונתי ומקומי למשעי כנהוג במסעדה, למשל סלט ג'רג'יר וגבינת כבשים מיושנת (39 ש"ח), לביבות תירס גילי ושרימפס קריסטל (64 ש"ח), מיקס דגים מטוגנים עם ג'רג'יר וסלסת עגבניות (68 ש"ח), סרטנים כחולים צלויים ברוטב יין לבן וחמאת עשבים (28 ש"ח ל־100 גרם) ועוד. שיתוף פעולה עם יקב תבור הוליד יין פרייבט לייבל – שנין בלאן מכרם אקולוגי במצפה רמון במחיר שתואם את הווייב הכללי, 48.90 ש"ח לבקבוק.
אייבי

הרחבה של אייבי (צילום: אורי קרול)
הרחבה של אייבי (צילום: אורי קרול)

דגים טריים באוקינאווה לבונטין

המסעדה היפנית מתחדשת בתפריט ספיישלים על טהרת דגים טריים לחלוקה או פתיחת שולחן. לדוגמה: נאטצ'ו סשימי – סשימי דג ים, קשיו מסוכר, קריספי ג'ינג'ר ופלחי תפוז; טונה אדומה טרייה עם סלטון אננס, צנוניות נאות ומוחמצות וביצה רכה; פרש & פאנקי קיובס – קוביות דג פריך בציפוי קמח תירס וצ'ילי טרי חריף ועוד. 52 ש"ח למנה.
לבונטין 11 מתחם גן החשמל תל אביב, 03-5101099

כל הקיץ בצלחת. אוקינאווה (צילום: אמיר מנחם)
כל הקיץ בצלחת. אוקינאווה (צילום: אמיר מנחם)

יום ראשון 14:00: קצת חדשות טובות – ביסטרו חדש נפתח בדיזנגוף 

ביסטרו פאסיה, בקומת הקרקע של מה שתעתד להיות מלון הבוטיק Mayer House Hotel ברחוב דיזנגוף נפתח סוף סוף אחרי כמעט פתיחות ולא מעט עיכובים.

יום שישי 13:20: מאות מסעדות ברחבי הארץ ייסגרו מחר לרגל ההפגנה בכיכר רבין

מאות מסעדות ברחבי הארץ הודיעו שיסגרו מחר (מוצ״ש) את הדלתות כאות הזדהות ועל מנת שהעובדים יוכלו להשתתף בהפגנה שתתקיים בשעה 20:30 בכיכר רבין.

בין המסעדות התל אביביות שיהיו סגורות בשעת ההפגנה – אה לה רמפה, אברקסס, אוזריה, אייבי, אמש, כל סניפי הבייקרי, בראסרי, ג’ין קלאב, ג'אספר ג'ונס, ג'וז ולוז, דליקטסן יהודה הלוי, דליקטסן כוכב הצפון, האחים, הבר של אברהם הוסטל, הוטל מונטיפיורי, הייקו, הרצל 16, השופטים, טימותי קפה, טש וטשה, כולי עלמא, לחם ושות, לחמנינה, ליזולטה, מאנטה רי, מיניבר, מרגוזה, מרסנד , סטירטס אבן גבירול, סטריטס קינג גורג, סילון , ספוטניק, סקסיפיש, סרווסה, עלמה ביץ, פיקוק, פסטל, פרלה, קאנטרי קלאב , קבוצת נואר, קופי בר, קיטון, קמאקורה , קנטה, קפה ביאליק, קפה יעל, קפה ליזלוטה, שישקו ועוד רבות אחרות.

יום חמישי 19:00: חנן מרגילן נסגרת עד להודעה חדשה

המסעדה הבוכרית האהובה בשפירא תסגור מחר את הדלתות לפרק זמן לא ידוע. הבעלים מכחיש שמדובר בסגירה סופית וטוען שמשפחה לוקחת חופש, אך אינו נוקב בתאריך שבו תיפתח המסעדה מחדש. בינתיים נתגעגע למרק הדושפרה הכי טוב בארץ. 

סביח פרישמן סניף יפו נפתח

אמנם דיווחנו על כך לפני שבועיים אך כעת זה קורה – הסניף החדש של סביח פרישמן מחמם מנועים ומגיש את המנה האיקונית לבאי שוק הפשפשים והסביבה. יהודה מרגוזה 4 יפו, 054-7955945

פתווווח. סביח פרישמן יפו (צילום: דני פאר)
פתווווח. סביח פרישמן יפו (צילום: דני פאר)

יום חמישי 11:20: המסעדה החדשה של אדוני יוצאת להפסקה, פופ אפ כתית יתקיים

רק בשבוע שעבר סיפרנו לכם על מלי-מלו, המסעדה החדשה של השף סלב במלון בובו וכבר היא נסגרת זמנית. המסעדה פעלה מספר ימים אך לאחר שביקרו בה מספר חולי קורונה הוחלט לסגור אותה לעת עתה להתארגנות והיערכות מחודשת. ככל הנראה, המסעדה תיפתח מחדש בעוד שבועיים-שלושה.

באשר לפופ אפ כתית שאמור להתקיים ב28-27 בחודש במסעדת קלארו, מנכ״לית קבוצת מאיר אדוני לילך ספיר מוסרת ״פופ אפ כתית קורה! 24 שעות מהרגע שפתחנו להזמנות אנחנו מלאים. הודענו לכל מי שהזמין שאנחנו מחכים לראות מה יהיו ההנחיות קרוב יותר למועד ולפי זה נחליט אם לדחות או לא, אבל זה קורה מאה אחוז״.

השפים עולים לכנסת

ביום ראשון הקרוב (12.7) יתקיים בוועדת הכלכלה דיון מיוחד שיעסוק בהתמודדות עם ההגבלות האחרונות שהוטלו על הפעלת גני אירועים ומסעדות לאור הגל השני. בעלי עסקים ומסעדנים ובהם השפים חיים כהן, אסף גרניט, ניר צוק וטום אביב יציגו בפני הוועדה את הקשיים הכלכליים שהענף חווה וידונו בפתרונות אפשריים.

בר 51 ממשיך לפעול

הגסטרו־בר ברחוב הירקון פתוח בערב מ־18:00 כמובן לפי ההנחיות, כולל ישיבה חיצונית. השף מושיקו גמליאל וצוותו עובדים על תפריט למשלוחים בוולט שיושק בהמשך.

משק ברזילי משתלט על הרחוב

המסעדה והמעדנייה של משק ברזילי ממשיכות לפעול בכל הכוח לשמחת הקהל הטבעוני וחבריו. באדיבות עיריית תל אביב הרחוב כולו נסגר והפך לאזור ישיבה, ולתפריט נוספו ומנות חדשות שמתאימות לקיץ. שירות המשלוחים ממשיך לפעול כרגיל.

ואם נבוא עם איגואנה? משק ברזילי (צילום יחצ)
ואם נבוא עם איגואנה? משק ברזילי (צילום יחצ)

החדר הפרטי בתרנגול הכחול פתוח לעסקים

השף שאול בן אדרת מסב את החדר הפרטי לסוג של משרד או חדר ישיבות. את החלל ניתן לשכור לפרקי זמן של החל מארבע שעות ועד יום שלם ולהתאימו לפרזנטציות, ישיבות הנהלה וכדומה. מטבח המסעדה מציע ארבעה סוגי תפריטים, משתיה קרה וחמה דרך אירוח משודרג (מאפים, כריכים, עוגות ופירות, בירה ויין) ועד ארוחת בוקר וצהריים. המסעדה ממשיכה לפעול כרגיל. להזמנות 054-2221100

התרנגול הכחול לעסקים (צילום: רומי בן אדרת)
התרנגול הכחול לעסקים (צילום: רומי בן אדרת)

זוזוברה יוצאת בחוץ

שלושת סניפי הרשת האסייתית זוזוברה (תל אביב, כפר סבא והרצליה) פתוחים ופועלים לפי ההנחיות בתוספת ישיבה חיצונית כתגבור למערך המשלוחים ולטייק אוויי.

יום חמישי, 10:00: בוקר טוב, קלארו ממשיכה

לאחר ספקות, לבטים והיסוסים התקבלה החלטה שמסעדת הפארם טו טייבל האהובה תמשיך לפעול. "יש לנו בקלארו כמה חללים ואנחנו יכולים לארח מספר לא מבוטל של אורחים בבטחה", אומר השף רן שמואלי ממקום מושבו בבידוד (בריא ושלם בעקבות טעות באיכון כמו חצי מדינה). בראנץ' שישי הנחשק יוגש מחר כרגיל, הזדמנות למי שעדיין לא הצליח להשיג מקום וגם למי שטעם ורוצה לחזור.

המון מקום, רק תבואו. קלארו (צילום: ארז חרודי)
המון מקום, רק תבואו. קלארו (צילום: ארז חרודי)

אוקינאווה ממשיכה

שתי המסעדות האסייתיות בנווה צדק ולבונטין ממשיכות לעבוד כרגיל ולפי ההנחיות: 20 בפנים, 30 בחוץ – אזור ישיבה ברחוב שבזי לראשונה וקפיצה קטנה מגן החשמל בשנייה. עסקיות צהריים בישיבה ובמשלוחים והפי האואר משתלם עדיין בתוקף, ובסניף לבונטין יושק בקרוב תפריט קיץ ששם את הדגה הטרייה במרכז.

אוקינאווה (צילום: אמיר מנחם)
אוקינאווה (צילום: אמיר מנחם)

יום רביעי, 13:30: מתווה משופר למסעדות? 

יניר קוזין, הכתב הפוליטי של גלצ וערוץ הכנסת, מדווח על פשרה שמתגבשת בוועדות הכנסת בנושא תקנות הקורונה למסעדות: קפסולות של 20 איש. מסעדות שגודלן מאפשר זאת יוכלו לחלק את שטחן במחיצות כך שכל חלק יכיל 20 סועדים, תוך הקפדה על כניסות נפרדות. לא ברור כמה מסעדות יהנו מהפשרה הזו וכיצד זה יתבצע בפועל, אבל כנראה שזה יותר טוב מכלום.

יום רביעי, 12:30: הסלון נסגר, לפחות לעת עתה

מסעדת העילית של השף אייל שני נסגרת לפי שעה. "אין לי שם חללים מופרדים ולפתוח מסעדה ל-20 איש זה בלתי אפשרי", הוא מנמק את ההחלטה. בשאר מסעדות הקבוצה העסקים כרגיל בהתאם להנחיות: סניפי המזנון ממשיכים לפעול כולל משלוחים בוולט, מלכה הכשרה הרחיבה את שעות פעילות המשלוחים גם לשעות הערב, בצפון אברקסס ממשיכים לשרת את הלקוחות במקום ובמשלוחים בוולט, פורט סעיד הותאמה למתווה החדש וכך גם רומנו (שולחנות הוצבו לאורך המרפסת), ובתדר ממשיכים כרגיל ובקרוב גם משלוחים בוולט.

הסלון (צילום: יח"צ)
הסלון (צילום: יח"צ)

פרונטו פתוחה

המסעדה של שף דייויד פרנקל פועלת כרגיל ואף מתחדשת בתפריט שמבוסס על חומרי גלם ויצרנים מקומיים.

פאסטל עם הפנים לגינה

מסעדת פאסטל במוזיאון תל אביב פועלת כרגיל ואף נהנית ממרפסת גדולה שצופה לגן הפסלים ומאפשרת הושבה לפי התקנות.

סנטה קתרינה פתוחה

אם לא יהיו הפתעות חדשות סנטה קתרינה של השף תומר אגאי תמשיך לפעול ולצבוע את המתחם שמאחורי בית הכנסת הגדול בצבעים שמחים.

פופה פתוחה

מסעדת הפיין דיינינג PoUPeE של השף אורן אסידו, שהושקה רשמית לפני הקורונה, נפתחה שוב ומארחת בריחוק חברתי ותחת המגבלות. למי שטעה וחשב שמדובר במועדון, המקום הוא לפני הכול מסעדה ולכן ממשיך לפעול.

מסעדת פופה (צילום: אורי אקרמן)
מסעדת פופה (צילום: אורי אקרמן)

יום רביעי, 7:15: הפיקוק נערך להנחיות החדשות והבושוויק נפתח

הפיקוק בתפריט מעדנייה

הפיקוק פתוח בשעות הרגילות ובהתאם להנחיות. החל מהשבוע הבא יחליף את התפריט הרגיל תפריט מעדנייה משודרג.

פיקוק (צילום: שלומי יוסף)
פיקוק (צילום: שלומי יוסף)

מיניבר

בר היין של שמעון משל ומעין בזק פועל כרגיל בימים ראשון עד חמישי ושבת. בשישי סגור.

הבושוויק נפתח

הבושוויק מבית האימפריאל ייפתח היום סוף סוף לפי ההנחיות החדשות, 20 אורחים בפנים המאוורר ו-30 בחצר היפה מאחורה.

בושוויק. צילום: אפיק גבאי
בושוויק. צילום: אפיק גבאי

שחקי שחקי עובר לשבוע קצר

הגסטרו בר שבדיוק החליף תפריט ושף משנה את מתכונת הפעילות: החל מהשבוע הבא המקום יפעל בין הימים שלישי עד שבת בלבד. שעות הפתיחה החדשות הן: שלישי, רביעי, חמישי ושבת 24:00-18:00, שישי 19:00-12:00 עם תפריט בראנץ׳.

שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
שחקי שחקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

בקבוצת R2M העסקים כרגיל (כמעט)

הרצל 16, הקופי בר, הוטל מונטיפיורי, הבראסרי הבייקרי והדליקטסן פועלים לפי ההנחיות. מזל שיש אותם.

המנזר פתוח

"אנשים מסוימים נוטים לחשוב שזה פאב, אבל מה שנראה כמו חבורות שתיינים אלה בעצם אנשים עם משקה לפני או אחרי ארוחה במסעדת המנזר", אומר הבעלים ליאור הרגיל ממקומו הקבוע בפינת הבר.

מסעדות האחים ירזין פתוחות

במגזינו מושיבים 20 איש בפנים ו־30 בחצר וממשיכים עם איסוף עצמי ומשלוחים. הטאקריה המקסיקנית נוקטת אף היא בשיטת 20/30 וממשיכה לשגר משלוחים.  פועל כרגע ובמסעדה גם לפי ההנחיות של ה20/30. בקפה איטליה מאמצים את ההנחיות וממשיכים עם משלוחים בוולט ואיסוף עצמי.

שאראק פתוחה

במסעדת הדגים ממשיכים להגיש את הדגים הכי טריים שהשף דן שמולוביץ' מצליח להשיג בישיבה על הבר או באחת המרפסות היפות בעיר.

נורדיניו פתוח, קפה נורדוי עדיין לא

בית הקפה ומאפה של השף עינב אזגורי נמצא ברובו ברחוב ועל כן פתוח כרגיל וממשיך להציע כריכים סקסיים ואת עוגת הגבינה המיתולוגית. מסעדת קפה נורדוי הסמוכה עדיין סגורה.

פו סושי וסטודיו פתוחים

מסעדת הסושי בצפון דיזינגוף פתוחה כרגיל לשמחת לב חובבי האוכל המגולגל. מסעדת סטודיו במתחם G שנפתחה עם שוך הסגר פתוחה אף היא והחלה להפעיל שירות משלוחים לתושבי השכונה ואיסוף עצמי לכל השאר.

סטודיו (צילום: בן יוסטר)
סטודיו (צילום: בן יוסטר)

מאנטה ריי פתוחה

המסעדה בקו ראשון לים ממשיכה להציע את הנוף הכי יפה בעיר ומנות חדשות לחיזוק הגוף והנפש. בסופי שבוע הקיוסק הצמוד הוא הספוט הכי נכון בעיר.

מאנטה ריי. צילום: יח"צ
מאנטה ריי. צילום: יח"צ

יום שלישי, 16:30: יש ברים פתוחים! ויש ברים סגורים 🙁

הגיאקונדות פתוחות ומכבדות בכוס יין במתנה

מי שיגיע הערב (שלישי) לחנות היין המשובחת בפרישמן יקבל כוס יין במתנה. ועם היינות שמוגשים שם, כדאי לנצל את ההצעה הנדיבה.

לא חרטא.אמיתי.מהלב של הלב.אתם עודדתם את רוחנו אתמול ואנחנו מעודדים את רוחכם היום.היום ג'יאקונדה מזמינה אתכם, לבוא…

פורסם על ידי ‏‎Anat Sela‎‏ ב- יום שלישי, 7 ביולי 2020

 

הברים של קבוצת בלבוי פתוחים

בלבוי, 223, הוטל דה ויל ופנטסטיק מוגדרים כמזנון או מסעדה ולכן פתוחים לפי התקנות החדשות. קוקטייל קלאסי או מקורי ירגיעו קצת את העצבים על התנהלות הממשלה.

ביי ביי ברים. מרגריטה בבלבוי. צילום: אפיק גבאי
ביי ביי ברים. מרגריטה בבלבוי. צילום: אפיק גבאי

פומו ברמת החייל פתוחה

בחלל פנימי עם מחיצות הפרדה או במרפסת בחוץ, פומו האיטלקייה משדרת עסקים (כמעט) כרגיל. אם תחליטו להישאר בבית האוכל יגיע עד אליכם באמצעות מערך משלוחים חדש או WOLT.

טורטליני מנחם בפומו (צילום: אפיק גבאי)
טורטליני מנחם בפומו (צילום: אפיק גבאי)

האוזריה פתוחה

מה עוד נותר חוץ מלהרים כוס אוזו מרוב ייאוש? האוזריה של השפית אביבית פריאל פועלת כרגיל במסגרת המגבלות, כולל מקומות ישיבה על הכביש.

הטייסטינג רום נסגר

חלל טעימות היין במתחם שרונה אינו פעיל עד להודעה חדשה. עסקי הקבוצה הנותרים – ויסקי בר מוזיאון ובר הבירה הפתוח Lager & Ale פועלים כרגיל.

ביי בינתיים טייסטינג רום (צילום: יח"צ)
ביי בינתיים טייסטינג רום (צילום: יח"צ)

מסעדות קבוצת גרקו מסתגלות למצב

המסעדן צביקי עשת עמל על התאמת העסקים בבעלותו למציאות החדשה: שינוי וחידוד תפריטים במסעדות גרקו בתל אביב ובהרצליה, בראנץ' יווני שכעת מוגש שבעה ימים בשבוע (ולא רק בסופ"ש), תפריט בורגרים חדש בגרינברג ביסטרו וסלי פיקניק בסגנון יווני, כולל בירה, שש בש ומחצלת.

פיקניק יווני בתל אביב. גרקו (צילום: יח"צ)
פיקניק יווני בתל אביב. גרקו (צילום: יח"צ)

קבוצת באראקה פתוחה ומתחדשת

המסעדות משייה, קיצ'ן מרקט, אונזה ומגרב פתוחות ואפילו מתחדשות – אונזה במערך משלוחים החל ממחר ומסעדת מגרב בתפריט המבורגרים חדש וסדנאות אוכל יווני עם השפית הילה בידרמן ואוכל ערבי עם חמודי אבולעפיה.

מגרב בורגר (צילום: יח"צ)
מגרב בורגר (צילום: יח"צ)

ג'ורג' וג'ון פתוחה

מסעדת ג'ורג' וג'ון במלון דריסקו פתוחה כרגיל לארוחות בוקר, צהריים וערב תוך ציות להנחיות 20 אורחים בפנים ו־30 בחוץ.

יאקימונו פתוחה

שני סניפי המסעדה היפנית יאקימונו רוטשילד ויאקימונו הילטון (כשר) פועלים כרגיל.

אנימאר פתוחה

מסעדת אנימאר של השף הלל תווקולי ממשיכה בסגנון Med To Table פלאס מרפסת חדשה ברוח הזמן. בימים ראשון־חמישי בשעות 17:00-19:00 25% הנחה על כל התפריט.

מרפסת לשקיעה. אנימאר (צילום: יח"צ)
מרפסת לשקיעה. אנימאר (צילום: יח"צ)

חצר גולדמן פתוחה

המסעדה הים תיכונית על הטיילת בין עלמה ביץ' ליפו פתוחה וממשיכה להגיש תפריט ים תיכוני מקומי.

יום שני, 13:00: דיקסי עוברת לפילדלפיה, צפרה משתפצת, הקוביה נסגרת

יפו תל אביב פתוחה

מסעדת השף של חיים כהן פתוחה בהתאם למתווה עם מקומות ישיבה נעימים בחוץ.

יפו תל אביב (צילום: דניאל לילה)
יפו תל אביב (צילום: דניאל לילה)

אלנה והלייבררי עדיין מושבתים

מסעדת אלנה במלון נורמן ובר הלייבררי המשובח עדיין סגורים. בינתיים נתגעגע לאוכל הנפלא של ברק אהרוני ולדריי מרטיני הטוב בעיר ונאחל להם ולנו שישובו במהרה.

פופינה פתוחה

מסעדת השף של אוראל קמחי פתוחה בהתאם להנחיות.

רביולי סלק בפופינה (צילום: חיים יוסף)
רביולי סלק בפופינה (צילום: חיים יוסף)

חוות צוק פתוחה

מסעדת הפארם טו טייבל של אסף שנער פתוחה ועובדת כרגיל ובהתאם להנחיות.

מסעדות M25 פתוחות

שתי המסעדות של ירון קטסנבוים ויהונתן בורוביץ׳ בשוק הכרמל וברמת אביב פתוחות כרגיל ובהתאם להנחיות.

m25. צילום: ירון ברנר
m25. צילום: ירון ברנר

דיקסי מתארחת בפילדלפיה

מסעדת הגריל סגורה זמנית אך עובדיה עברו לפילדלפיה ומכינים שם את התפריט של דיקסי כך שאם מתחשק לכם את הכנפיים של דיקסי – סורו לפילדלפיה או הזמינו משלוח. 

ביפבורגר קלאסי בדיקסי (צילום: אסף רזון)
ביפבורגר קלאסי בדיקסי (צילום: אסף רזון)

מלגו ומלבר פתוחה עם ספיישל מנות ב-40 ש״ח

מסעדת השף של מוטי טיטמן פתוחה ועובדת בהתאם להנחיות ומוסיפה תפריט ספיישלים מפתה של מנות ב-40 ש״ח ביינות ב-35 ש״ח לכוס.

מסעדת צפרה משתפצת, טופולופומפו פתוחה כרגיל

עד שהשיפוצים בצפרה יסתיימו המסעדה פתוחה למשלוחים. האחות המתוחכמת שמעבר לרחוב פתוחה כרגיל בהתאם להנחיות ואף היא עושה משלוחים.

משלוחים בטופולופומפו וצפרה
משלוחים בטופולופומפו וצפרה

מסעדת קוואטרו סגורה בינתיים, יאסו עובדת כרגיל

המסעדה עדיין לא פתחה את הדלתות מאז הגל הראשון של הקורונה. יאסו פתוחה ועובדת כרגיל.

אימפריאל ולה אוטרה פתוחים, בושוויק בינתיים סגור

הברים של קבוצת האימפריאל פתוחים בינתיים באופן חלקי: האימפריאל ולה אוטרה פועלים בשעות הרגילות עם ההפי אוור שאנחנו אוהבים, ובאשר לבושוויק מחכים לחו״ד משפטית כדי להבין האם ההנחיות מאפשרות לפתוח אותו.

אייריש קופי, אימפריאל (צילום: גלעד לבנת)
אייריש קופי, אימפריאל (צילום: גלעד לבנת)

מסעדת מסה סגורה בינתיים

המסעדה שעדיין לא נפתחה מאז נסגרה בגל הקורונה הראשון נשארת סגורה לעת עתה.

בית תאילנדי וקאב קם פתוחות

המסעדה התאילנדית שאנחנו הכי אוהבים פתוחה בהתאם להנחיות החדשות וכך גם הבר התאילנדי קאב קם. מבית תאילנדי תוכלו גם להזמין משלוחים ולעשות טייק אווי בהנחה של 25%-15%.

הקובייה נסגרת

החדשות הרעות של היום – מסעדת הקובייה החלוצית בשוק התקווה סוגרת את הדלתות סופית .

הקובייה (צילום: שי אלפסי)
הקובייה (צילום: שי אלפסי)