שנה מתוקה חמודה: 14 עוגות ראש השנה הכי טובות בתל אביב

גם תאנים, גם תפוחים, גם דבש. מייזון קייזר (צילום יח"צ)
גם תאנים, גם תפוחים, גם דבש. מייזון קייזר (צילום יח"צ)

שוב ראש השנה (כן, זה משום מה קורה כל שנה) ושוב אנחנו צריכים להתמודד עם מגוון עוגות דבש מרחבי העיר. והשנה: לא רק עוגות דבש! גם תפוחים! תאנים! אנרכיה! בכל זאת טעמנו והכרענו: אלה העוגות הטובות בעיר שאם תביאו לארוחת החג אמא תכעס כי עכשיו כולם מדברים על העוגה שלכם. סליחה אמא!

בבקה בייקרי

שנה לטובה לטארט התפוחים הנפלא של האחיות גורן. האחיות המופקדות על המתקת כל יום וחג בשנה, והפעם עם טארט תפוחים אפויים קלות ומקורמלים כהלכתם. אליהם נוספת תוספת נחוצה של ריקוטה ענוגה לאיזון הטעמים, שלא נדבר על הבצק הפריך שעשוי נהדר ומבטיח ביס מנצח לשנה טובה ומתוקה בהחלט. 69 ש"ח.
בבקה בייקרי

יפות ומתוקות. בבקה בייקרי (צילום סופגי)
יפות ומתוקות. בבקה בייקרי (צילום סופגי)

בוטיק סנטרל

בראש השנה, בראש השנה אכלתי בקלוואה ממש נפלאה. גם אנחנו הופתענו בהתחלה ושאלנו מה הקשר לראש השנה? והנה, כשמוסיפים לבקלוואה תפוח ודבש, זו כבר מצוות החג במלוא הדרתה. מדובר בעוגה נפלאה של שכבןת עלי פילו, בינהן אגוזים. דבש ותפוחים וציפוי קרם מלבי בניחוח מי וורדים. טעים, ייחודי ומתוק. אהבנו. 66 ש״ח.
בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל (צילום טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל (צילום טל סיון ציפורין)

בייקרי/דליקטסן

"תעשו את השנה שבאה טובה יותר, הכל אצלנו בידיים", אומרת רותי ברודו, אישה שיודעת דבר או שניים על החיים עצמם. לכבוד ראש השנה בחרה המאסטר שפית לחזור אל המוכר והאהוב בליין עוגות וקינוחים מהודק ומדויק, שיצר מלחמת מוחות בין הטועמים שלנו: מי טוב יותר, פאי תפוחים מסורתי של הקופי בר בקאמבק קצר שכולו בצק חמאה פריך, תפוחי גרני סמית', צימוקים וקינמון (128 ש"ח) או טארט דבש מתוחכם עם גבינת מסקרפונה מתוקה וצנוברים (78 ש"ח). על חלה קלועה יפהפייה שתפאר כל שולחן חג לא הייתה שום מחלוקת, היא פשוט נקרעה ונטרפה בשניות.
להשיג באתר ובחנויות הבייקרי והדליקטסן בסופ"ש הקרוב (22.9)

חוזר לביקור חטוף: פאי תפוחים של הקופי בר (צילום עידית בן עוליאל)
חוזר לביקור חטוף: פאי תפוחים של הקופי בר (צילום עידית בן עוליאל)

ביסקוטי 

כמו בכל שנה, מאפיית ביסקוטי מפציעה בקולקציית חג חגיגית ומרגשת. השנה, מכל הטוב שהציעו, ובהחלט הציעו, בחרנו לציין את עוגת ההאני גולד כי אנחנו אוהבות גם זהב וגם דבש כמובן. מדובר בעוגת דבש בחושה, מעליה שטרויזל שקדים, קרם נוגט ואגוזי לוז, קרם קפה וציפוי קרמל מוזהב קלות שיגנוב את ההצגה בשולחן החג. 148 ש״ח לעוגה בקוטר 20.
ביסקוטי

תהיה שנה זהב: האני גולד, ביסקוטי (צילום בועז לביא)
תהיה שנה זהב: האני גולד, ביסקוטי (צילום בועז לביא)

גרקו

בגרקו מפליאים כבכל שנה בפאי דבש ופולן דבורים, טארט דבש שהוא כולו על טהרת הדבש. מדובר בבצק פריך ממולא במתיקות מזוקקת ונפלאה של חומר הגלם האהוב, דבש כמובן. לדבש נוספת שמנת יוונית שמעמיקה את הטעמים ויוצרת מרקם מנצח, וכן תבלינים חמים שמובילים לקינוח ייחודי ומעניין שלא פוגשים כל יום, וחבל. 128 ש״ח.
גרקו דלי 

ביוונית מברכים Chronia Polla. גרקו (צילום גל קלדרון)
ביוונית מברכים Chronia Polla. גרקו (צילום גל קלדרון)

דלאל

משנה לשנה ומחג לחג, הקונדיטוריה של דלאל הולכת ומשתדרגת. אהבנו את העוגה הבחושה הקלאסית ואת "בריושהשנה" – בריוש עשיר מלא בשכבת קרם שקדים, תפוחי עץ מקורמלים ופטיסייר אפוי, אך את צמרת הטבלה כובשת גם השנה ההאני מון: עוגת שכבות של פיננסייר אגוזים וביניהן קרם מסקרפונה דבש מתוק עדין. קרם אנגלז קטיפתי וקראנץ׳ שקדים מקורמלים על תקן הדובדבן שבקצפת משלים את אחת מעוגות החג היפות והטעימות שדגמנו. 118 ש״ח.
דלאל

שככה ייראה ירח הדבש שלנו. האני מון, דלאל (צילום אסף קרלה)
שככה ייראה ירח הדבש שלנו. האני מון, דלאל (צילום אסף קרלה)

We Like You Too (נורדיניו) – בחירת המערכת

בכל טעימת הכנה לשבועות, עוגת הגבינה הבאסקית של קבוצת We like you too כובשת את צמרת הטבלה. כעת שם הקונדיטור שגיא מלר את ראש השנה על הכוונת ומכין קולקציית עוגות שהעיפה לנו את הסכך. טארט באסקי שקדים ותפוחים מבצק פריך, פרנג׳יפן קלבדוס ותפוחים מקורמלים (74 ש"ח) הסתמן כטוען לכתר עד למדוביק תפוז ופקאן, שמנצח בכל פרמטר של לוק וטעם: עוגת שכבות מרשימה של בצק דבש וקרם שמנת חמוצה במתיקות מאוזנת, עם ריבת תפוז ופקאנים לתוספת עניין ורעננות. וואו. 160 ש"ח.
להזמנות 03-6548699, 0503388833 ובוולט

העיף לנו את הסכך. מדוביק של WLYT (צילום ליאל סנד).
העיף לנו את הסכך. מדוביק של WLYT (צילום ליאל סנד).

טאטי

יש שילובים שלא נמאס מהם מעולם, ותפוח בדבש הוא בהחלט אחד מהם. מתוק, חמצמץ ורענן בעת ובעונה אחת. מה רע? בטאטי תמצאו טארט תפוח בדבש נהדר שלא חוטא במתיקות יתרה, מדגיש את טעם בדבש וכן את טעם התפוחים ולמען האמת די קשה להפסיק לאכול ממנו. ולראייה, אנו אוכלות ממנו ברגע זה ממש. 108 ש״ח
טאטי

טאטי (צילום יהונתן בן חיים)
טאטי (צילום יהונתן בן חיים)

מאפיית לחמים

תפריט החג של מאפיית לחמים מציב בפני הגרגרניות שאנו דילמה קשה ביותר. איך בוחרים בין חלת מרציפן ובבקה תפוחים וקרם שקדים? או בין חלת קובנה ותאנים לטארט תפוחים במילוי קרם פרנג'יפן? בסוף החלטנו להיצמד לבחירה משנה שעברה, שהוכיחה את עצמה אז כנהדרת והיא כזו גם כיום: עוגת דבש והדר – עוגת ספוג עסיסית במתיקות עדינה עם ניחוח הדרים, זיגוג לימון ועיטורי פירות הדר מסוכרים, פקאנים, פיסטוקים, מקלות קינמון ופקעות ורדים. כמה טעימה ככה מלכת שולחן החג. 89 ש"ח
לחמים

מלכת שולחן החג (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)
מלכת שולחן החג (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)

MIMI

יש לקוות שגם בשנה הבאה נשב על המרפסת ונזלול עוגת שכבות קפה ודבש. תשאלו למה? משום שהיא כוללת שכבות של ז׳קונד שקדים, קרם קפה, קרמו דבש במתיקות מדויקת, על בסיס של קרמבל פריך ועיטור שקדים מפתה. כל אלה משתלבים זה בזה בהרמוניה נפלאה ויוצרים עוגה נהדרת. והבונוס האמיתי, היא ללא גלוטן. כך כולם יוכלו לחגוג את השנה החדשה באופן מתוק במיוחד. 134 ש״ח
מימי

מייזון קייזר

פיגייה על שם התאנה, שאותה נוטים לשכוח אבל היא בהחלט חלק מפירות חגי תשרי שמסמלים לנו את תחילת השנה. העוגה המופלאה שנושאת שם זה שמעלה על נס את פרי עץ התאנה עם שכבות של עוגת ספוג טבולה בריבת תאנים במרקחת ביתית, שנטי וניל מלמעלה וכן תאנים טריות מהודרות. 179 ש״ח
מייזון קייזר

•COMING SOON•#ראשהשנה #קולקצייתחג

Posted by Maison Kayser Israel on Wednesday, September 14, 2022

מיקי שמו (קונדיטוריית שמו)

קולקציית החג של מיקי שמו נעה בין קינוחים קלאסיים ווריאציות שונות לעוגת הדבש המסורתית לחיבורים בין דבש ותבלינים. אהבנו את עקיצת הדבורה (בצק בחוש בציפוי שקדים ודבש במילוי קרם וניל) ואת עוגת הדבש המסורתית, אך בהינתן עוגות שמרים ששמו כה מתמחה בהן – אין ברירה אלא להיצמד חזק חזק לקראנץ שקדים ודבש מפודר, יפהפה ואוורירי כענן, כמו משאלה טהורה לשנה החדשה. 59 ש"ח.
קונדיטוריית שמו

משאלה לשנה החדשה. קונדיטוריית שמו (צילום דניאל לילה)
משאלה לשנה החדשה. קונדיטוריית שמו (צילום דניאל לילה)

מתוקה

ראשית נגיד שאנחנו שמחים שסופסוף מישהו הרים את הכפפה, והגיש לנו גם רימון לקינוח. לא מתלוננים על תפוח בדבש, אבל הרימון הוא נסיך אמיתי. על כך נודה למתוקה על מוס רימונים וקאווה – שכבות של טורט ודבש, מוס וניל צונן, מוס רימונים ופטל בחמיצות-מתיקות מתונות וציפוי רימונים קאווה מרגש. 69 ש״ח
מתוקה

שנה טובה ומתוקה (צילום יח"צ)
שנה טובה ומתוקה (צילום יח"צ)

רולדין

ברולדין הפתיעו עם עוגת דבש עם ניחוח טרופי מסקרן. מדובר בעוגת דבש כהלכתה, כהה, נימוחה ורטובה כמו שצריך. מעליה, זיגוג עבות מרשים של שוקולד לבן וצ׳אנקים נדיבים של קוקוס שמשתלבים נהדר עם הדבש, ונותרים קלילים ולא מכבידים מדי. רשמו לפניכם את שמה המלא: עוגת דבש עם קוקוס ושוקולד לבן. 46 ש״ח
רולדין

דבש, שוקולד וקוקוס. רולדין (צילום רונן מנגן)
דבש, שוקולד וקוקוס. רולדין (צילום רונן מנגן)